Tämä bloggaus kuuluu tähän kohtaan syksyn kalenteria.
Vanhaa jääkiekkoon liittynyttä provoa mukaillen:
-nyt pitää vaan päättää ketä ystävää äänestäisi
-??
-No KETÄ sitten?!
Niin se on.
Ystäviä ja tuttuja on Turun ehdokaslistoilla sen verran monta,
että tiukkaa tekee sanoa asiasta juuri mitään julkisesti.
Sanon silti. Tämä on vaalimainos, jota ei ole pyydetty
(öm, mutta jota toivottavasti ei vartavasten ole ei-toivottu...).
Suosittelen lämpimästi seuraavia ehdokkaita Turussa äänestäville:
Anu Lahtinen, 222
http://users.utu.fi/anulah/
Rauno Lahtinen, 223
http://raunolahtinen.blogspot.com/
Riitta Luoma, 233
http://www.riittaluoma.com/
Tommi Parkko, 248
http://www.vihreatehdokkaat.fi/tommi.parkko/
Eetu Simpanen, 266
http://www.vihreatehdokkaat.fi/eetu.simpanen/
Martti Wallasvaara, 281
http://www.marttiwallasvaara.fi/
Ja niin, edellämainitut ovat kaikki Turun Vihreiden listalta.
Oma ääneni menee sunnuntaina Riitta Luomalle, 233
- "tuoretta tahtoa valtuustoon" med karate! ja maailman kaunein hymy -
mikäli mitään suurempaa tekstiviestiskandaalia siihen mennessä ei ilmene
(tai moisista huolimattakin).
Jos edellämainituista kukaan ei nappaa, käykää kumminkin äänestämässä JOTAIN.
Siis jotain numeroa. Eli ehdokasta.
Ei nukkumisia, ei kirkkoveneitä, ei Aku Ankkoja, vaan se yksi pieni teko
oman kunnan seuraavan nelivuotiskauden poliittisen päättämisen eteen vaikuttamiseksi.
Vaikkakin pieni teko, niin ei koskaan täysin vailla seurauksia.
Siksi koska:
JOS ETTE käy äänestämässä, ja tämä on Rokkihomon häpeilemätön
puoluepoliittinen kannanotto (Hey, it's my blog, I can puke if I want to!):
JOS ETTE käy äänestämässä, puolueaktiivien äänet merkkaavat kohtuuttomasti.
Minusta olisi ikävä seurata uutisista miten Keskusta Kokoomus ja Demarit juhlisivat
kukin n. kolmanneksen vaalivoittojaan vain siksi että huomattava osa
yleensä äänestämässä käyneistä olisi kerhojensa aktiiveja.
Siis: kaupunkien ja kuntien asioista päättäisivät jatkossakin
ompeluseura-, hirvimetsä-, ja oi-niin-kivat puoluekahvin ja puoluepullan syöjäkamut,
ja vieläpä ihan noilla perusteilla valitut.
Varsinkin, jos ja kun se juhlija olisi keskustapuolue.
Rokkihomoa jurppisi aivan erityisesti.
(No, ei se ole. Kokoomushan voittaa vaalit nyt.
Mutta harkitkaa sentään ehdokkaanne siitä joukosta, jos kokoomus on Se Juttu,
joohan?)
Ja: Perussuomalaiset juhlivat protestiäänillä mutta nukkuvien piikkiin
omaa parinsadan prosentin voittoaan, koska monet periaatteessa _fiksummat_
(joo, sitä mieltä olen ja miksen sitä sanoisi -?)
jättivät äänestämästä ties mistä nihilistis-strukturalistis-anarkistis-krapulaisista syistä.
- - -
Ja vielä tää yksi juttu: ÄLKÄÄ äänestäkö Ilkka Kanervaa, turkulaiset.
Älkää.
Ei.
- - -
Rehellisesti teidän, -R
- - -
25 kommenttia
mopsi22
23.10.2008 17:58
Juu, oma ehdo ehdkkaani löytyy jo tuosta porukasta. Mitään muuta ei opiskelevan homopoikasen ole mieltä äänestää, kuin vihreitä. En oli ihan niin viherpiiperö (lue: kulutan, ja olen kuluttanut, joskin nyttemmin hieman ekotietoisemmin; itsekkyyteni menee kuitenkin jossain määrin vielä luonnon edelle) kuin suurin osa vihreistä, mutta aatteet ovat heillä prosentuaalisesti eniten minun aatteideni mukaisia.
Kuntavaaleissa kannattaa jopa äänestä yhden asian takia (vaikka on koko kuvallakin merkitystä). Tässä kohtaa minulle se on EI toriparkille (jolle en näe mitään maailman tarvetta, saati, että revitään kulttuuripääkaupungin vanha tori auki...yksityisautoilulle?! Bussitkin saisi häätää helvettiin sieltä ja kävelykaduiksi koko torin ympäristö).
Lainatakseni bf:ääni, mitä helvettiä ajattelee prahalainen kulttuurikko, joka tulee Euroopan kulttuuripääkaupunkiin, jossa on ehkä maailman rumin kaupunginteatterin rakennus ja keskiaikainen (onko?) tori revitty auki yksityisautoilun parantamiseksi. Kylttyyriä on, mutta se on jotain muuta kuin miksi se ymmäretään Kaikkialla muualla...
JPHki
23.10.2008 18:02
Y h t y i s i n edelliseen kirjoittajaan, käykää nyt h......ssä äänestämässä! (Jos siellä on liian kuuma, käykää ihan vaan äänestyskopissa sunnuntaina)
Rokkihomo
23.10.2008 18:10
No, vihreys nyt on monenlaista, sanoo entinen ko. liiton jäsen, joka ajaa yksityisautolla ja polttaa riistotupakkaa...
Entinen: jäin orastavasta puoluepolitiikasta pois yli kymmenen vuotta sitten.
Toisaalta olen myös entinen pioneeri ja sivari ja ja ja... eli Perussuomalaisten vaalijuhliin ei ole hinkua.
(Se keskiaikainen tori on vanha suurtori, tuomiokirkon kupeessa uudenmaankadun toisella puolella, bytheway, mutta nykyisen kauppatorin ympäristön suunta kohti automarket-kauppakeskusta kaupungin keskustassa on käsittämätön, silti kovaa vauhtia toteutuva asia, jos asiat vaan jatkuvat...).
Rokkihomo
23.10.2008 18:19
Ja oi! Minuun y h d y t t ä i s i i n -! Uhh...
mopsi22
23.10.2008 19:11
Mitä tule kauppatoriin, ollaan bfn kanssa visioitu siitä viihtyisämpää. Ensinnäkin ne hemmetin bussit hiiteen. Julkisivujen muuttaminen lienee mahdotonta, joten mitä jos istutettaisiin torin ympärille puita, peittämään 60-80-lukujen ihanuudet...
Torin keskelle voisi sopia suuri suihkulähde, penkkejä lisää...
Sitä paitsi, torin repiminen auki tuhoaa toribisneksen. Mihin torimyyjät menevät siksi aikaa, vai katoavatko kokonaan. Osa ainakin varmasti katoaa. Vilkas tori on yksi hienoista piirteistä keskustassa.
Ja niin, raitiovaunut takaisin! (lienee sekin mahdotonta, tai ainakin liian kallista...niitten purkaminen aikoinaan lienee ollut nerokasta...:/)
Roope2
23.10.2008 19:18
En ole entinen pioneeri enkä sivari enkä Vihreän liiton veteraani enkä paljon muutakaan tiedostavaa ja edistyksellistä, joten ääneni taitaa mennä kokoomuksen Petteri Orpolle. Toriparkkikaan ei rauhaani häiritse.
stellagrrrl
23.10.2008 19:23
koska en enää äänestä turussa, en äänestä sun kamuja. mutta äänestin. ja kannustan äänestämään. tai siis vaadin. tai siis y h d y n sinuun, mutta vain silleen kuvaannollisesti ja senkin mahdollisimman käsitteellisessä mielessä ettei sun tarvitse oksentaa enempi...
tänä vuonna äänestin strategisesti: ihmisillä on suht' samanmielisten seurassa tapana löytää se yhteinen sävel ja viedä se hamaan äärimmäisyyteen asti. en voinut siis äänestää vihreitä, koska niillä ja kokkareilla on liikaa yhteistä, vaikka vihreäksi itseni varmaan miellänkin. menin rutkasti vasemmalle ihan vain siksi, että yksi liikaidealistinen soraääni hidastaa itsetyytyväisen olalletaputtelukulttuurin syntymistä ja pitää mielessä ne vanhukset, lapset ja vuokra-asuntojen tarvitsijat. tai siis niin toivon.
Roope2
23.10.2008 19:23
Enkä kuulu ompeluseuraan, en metsästä hirviä, en juo kahvia, mutta puoluepullaa syön aina kun vain voin.
Rokkihomo
23.10.2008 20:33
Niin, Roope, jos Kokoomus ei olekaan viherpiipertäjien ja änkyräpunikkien (...) mielestä "tiedostavaa ja edistyksellistä", niin tiedetäänhän me peräti molemmat että että se on melko fiksua porukkaa vrt. Kiinan kommunistisen puolueen kokoiseen keskustapuolueen kahvittelukoneistoon, u know.
Ja vaikka omalla kohdallasi taidat olla kannattanut kokoomusta jo pidempään, tämänhetkisenä lisävalttina ensi sunnuntain vaalivoittajalla on muodikkuus.
Kokoomus on muotia. Ja en sanonut tuota ironialla, vaan toteanpa vaan.
(Yritän välttää sanomasta mitään liian pahaa demareista tässä nyt, luetaan vaikenemiset rivien väleistä, mutta hei: enhän minä varsinaisesti Kokoomuksen sunnuntaista vaalivoittoa itke, totean vaan.)
LNwCoB
23.10.2008 20:52
Toriparkkiasia on tulossa käsittelyyn heti vaalien jälkeen, lautakunnassa valmistellaan jo. Suuri enemmistö EHDOKKAISTA vastustaa sitä, mutta saa nähdä mitä VALITUT sitten äänestävät.
Niin tasan turha hanke, sen sijaan tarvittaisiin todellakin rahaa esimerkiksi tuonne koulutoimeen ja terveydenhuoltoon... Mielenterveystyökin on parin ylikuormitetun ihmisen varassa, ja jonot lääkäristä psykologille ja edelleen psykologilta psykiatrille ovat pitkiä...
Pitää varmaan lukea tuo Uschanovin "Mikä vasemmistoa vaivaa" -kirja ja koettaa panostaa siihen, että vasemmisto ryhdistyisi, sillä minun silmissäni kokoomus ei ole koskaan muodissa, tsorde vaan - vaikka "jotkut ystävistäni ovat kokoomuslaisia".
Rokkihomo
23.10.2008 22:39
Tv:ssä ylen ykkösen vaaliohjelma. Äänessä ovat nuo "kolme suurta" puoluejohtajaa, ja erityisesti Katainen. Häneltä myös kysytään kommentteja eniten.
Mediatutkimuksellisin silmälasein katsottuna Kokoomus on tapetilla, se on muotia. Ja he ovat kauniita ja rohkeita. Ei ehkä vähiten siksi, että Niinistön vaalikampanjasta lähtien "kykypuolue" on reippahasti valjastanut mainontansa avuksi wanhat sloganit niin 1918 sodan voittajilta kuin pre-Neuvostoliiton hajoaminen-vasemmistolta...
...Mutta lupaa kunnille lähinnä "fiksuja" päättäjiä, joilla on "halua" hoitaa kuntien asiat - hallituksesta ja sen tiukkenevista rahahanoista huolimatta.
Ärsyttävää.
Enhän minä Kokoomuksen vaalijuhliin ole menossa.
Vaan hengessä ja virtuaalisesti toivon että peukut pystyssä vihreille eivät aivan puudu.
Myöskään tulevien valituille takuuvarmasti piinaavan neljän vuoden aikana.
(Eikä vähiten tulevien perussuomalaisten kanssavaltuutettujen edessä olevan yhteistyön vuoksi.)
Rokkihomo
24.10.2008 07:38
Roopen innoitamana aamutuimaan vielä: Ja lapsuuteni karrmeisiin käänteisiin kuuluu yhtä kaikki myös kirkkokuoro ja - huokaus - myös keskustanuorten eli Vesaisten kanssa "hengailua" joskus, jonkin aikaa.
Petteri Orpo.
Eikös Petteri Orpo juuri viime vuonna jättänyt koko kunnallispolitiikan päästyään eduskuntaan -?
-Ei se ollut oikeasti kysymys: Kyllä jätti. Vasta vuosi sitten.
Nyt kerää äänet ja jättää sitten sen puoluepullan paistajan - eiku, siis Kokoomus: pullan alihankkijan ja organisoijan, sellaisen "fiksun" jolla on "haluja" - valtuustoon ja lautakuntiin.
Oisko Ilkka Kanerva -ainesta...
Roope2
24.10.2008 07:43
Minäkin toivon, etteivät vihreät puudu. Toivon, että Turussa heikäläisten valtuustoryhmä kasvaa kommunistien ohi kolmanneksi suurimmaksi.
Noista vihreistä ei oikein ota selvää. Tilaan heidän pää-äänenkannattajaansa Vihreää Lankaa ja se jutut eivät todellakaan porvarin rauhaa häiritse, siellä kehutaan kokoomusta melkein enemmän kuin kokoomuksen omassa Nykypäivässä, jonka saan puolueen jäsenmaksua vastaan kotiini. Toisaalta he tuntevat tuoreen selvityksen mukaan kovin vasemmistolaisiksi.
Aboa
24.10.2008 07:48
Vihreitä olen minäkin äänestänyt pienen ikäni, ja nytkin ennakkoäänestin heitä Laitilan pienessä postitoimistossa. Mutta minäkin olen huomannut lempipuolueeni hiljalleen näivettyvän kokoomuksen puisto-osastoksi. Olisiko asialle tehtävissä jotakin?
Roope2
24.10.2008 07:51
Enkä ole koskaan kuulunut kirkkokuoroonkaan.
Petteri Orpo ei jättänyt kunnallispolitiikkaa vuosi sitten. Hän on parhaillaankin valtuuston suurimman ryhmän puheenjohtaja eli mitä suurimmassa määrin paikallisen politiikan keskiössä. Sikäli olet oikeassa, että hän aikoo jättää tuonkin paikan vaalien jälkeen luottamusmiespaikkojen jakamisen jälkeen.
Ilkka Kanerva-aineistapa taitaa olla hyvinkin tämä Petteri.
Rokkihomo
24.10.2008 08:06
Aboa: Stella tuossa kertoi tehneensä, eli mm. Roopen toiveiden ohi äänestikin kommunistia-tai-vastaavaa.
Roope: Hm. Stella ei ehkä ollut ainoa.
Itse luotan tuntemiini ihmisiin, ja annan kommunistien tällä(kin) erää olla (paitsi jos vasemmistoliittoa kutsutaan kommunisteiksi, mitä he eivät ole).
pelsepuuppi
24.10.2008 08:31
ai kauhee ku pelse ei tiiä mistää mitää.. antakaas fiksummat vinkki et kuka olis mul se oikee.. mua hermostuttaa liian punaset ja liian siniset, keskusta nyt on aivan vitsi must, mut en myöskää tykkää mistää semist ja haaleest. vihreet must jotenki jumittaa, niis jotai kreisii mist en pidä, kokoomus on ahdistava ja vasemmisto ja kommarit vitsei. kuka olis pelsel nyt sit oikee..?
Juksteri
24.10.2008 09:30
Ymmärsin että pelse haluaisi olla suomenruotsalainen. Miten olisi RKP?
JPHki
24.10.2008 10:47
Rh: "...myös keskustanuorten eli Vesaisten kanssa..."
Ai niin, Vesaiset on keskustalaisten lastenkerho. Mietin tätä puoliskoni kanssa eräänä päivänä, emme muistaneet ihan varmasti.
Itse olin tietenkin pikku Pioneeri, mikä näkynee vielä tänäkin päivänä esim. yhteiskunnallisesti kantaaottavassa vasemmistoanarkistisessa blogissani, buu-hah-hah-haa.....
Ennakkoääneni sai eräs tunnettu, kypsässä iässä oleva naishenkilö, joka on aktiivisesti ajanut meidän homojen asioita jo kauan. Häntä olen äänestänyt kaikissa mahdollisissa vaaleissa tähän asti.
Roope2
24.10.2008 12:45
Rokkihomo: oikeistolaisessa kiihkossani unohdin sivistyneet käytöstavat eli tietenkin toivon vihreiden ryhmän kasvavan suuremmaksi kuin Vasemmistoliitto rp:n valtuustoryhmän Turussa.
Pelse & Juksteri: jos en olisi näin uskollinen aatteen soturi, äänestäisin varmaan opiskelutoveriani Stefan Wallinia, joka on fiksu ja filmaattinen kuten kaikki ärkoopeeläiset.
linnutar
24.10.2008 14:42
Ollapa ehdolla niitä vihreitä, joita äänestää! Eivät ole joka paikassa tarjolla lain.
pelsepuuppi
24.10.2008 20:15
moon kyl hiuka in my mind funssannu et rkp vois olla mun juttu, ihan vaa sen takii et solis mun eka askel kohti uutta identiteettii. pelse puup, den ung härre kliffa. mut tosissaa onk se sit tän tapasel hinuril oikee posse? onk se stefan sit esim. mikä miehiää, et onk homma hallus ja ajatus paikallaa? toisaalta pitäs kyl enemmä nähdä niitt eehdokaitten kuvii et osas paremmin tehdä päätöksii.
Rokkihomo
25.10.2008 06:53
Jep, suomenruotsalaiset ovat muita suomalaisia valokuvauksellisempia.
MUTTA vihreistä löydät enemmän parransänkeä.
(Ja hinureita.)
martin
25.10.2008 15:52
Tackar, rh!
Rokkihomo
25.10.2008 16:42
Ole hyvä, hinuri.
Suomalais-venäläis-juutalais-yms -laatucocktailin on helppo ladella kohteliaita huomioita, katsos.