Mainoksista

Minua asia ei kovasti häiritse, rahaahan mainokset varmaankin tuottavat, mutta onhan se aika outoa, että asialinjaisen homosivuston/järjestön etusivun yläreunassa mainostetaan ukrainalaisia postimyyntityttöystäviä.

Mahtaakohan mainostaja itse tässä tapauksessa tietää mainontansa kohderyhmän soveltuvuudesta ;D
  • 2 / 12
  • Public eye
  • 24.10.2013 1:38
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen itse saanut vähän sellaisen kuvan, että nuo mainokset kohdistetaan oman selaushistorian eikä suinkaan parhaillaan luettavana olevan sivuston mukaan....
Jos olen esimerkiksi etsinyt kovasti jotain tuotetta netistä, mainoksia alkaa tupsahdella kummasti juuri samalta aihealueelta - siis nimenomaan aihealueelta, ei kyseisestä tuotteesta.
Public eye on osittain oikeilla jäljillä. Tuokin asia vaikuttaa siihen, mitä näytetään. Joitain yksittäisiä mainoksia toki voisi olla ihan hyvä pleikkailla pois näkyviltä. Nuo tyttökavalkadit saattavat olla mainosverkossa saassa kategoriassa kuin sateenkaariteemainen mainonta, joten ne saavat homosivustolla näkyvyyttä siksikin. En kyllä tiedä tuota varmaksi kertoa.
  • 4 / 12
  • valtsu_Kalliossa
  • 24.10.2013 18:34
Arsytyskynnykseni aina silloin tällöin ylittyy mm ensimmäisen viestin ukrainalaistyttökavalkadien sattuessa. Kysyisinkin siis noin kuinka suurta osaa googlen et co mainokset näyttelevät ranneliikkeen budjetissa (noin osapuilleen kun tarkoitus ei ole udella liikesalaisuuksia) ja olisiko mitään järkeä tehdä ranneliikkeen käytölle jonkinmoinen käyttäjämaksu, jolla pääsisi sisäänkirjautuneena ollessaan eroon mainoksista?

Sinänsä mainokset ovat uutisvälitystä, mutta google tuottamat kuitenkin harvemmin.

Vai olisiko helpompaa opetella olemaan näkemättä ärsyttäviä mainoksia?

valtsu
Etenkään Google-mainonnan osuus ei ole toiminnan kannalta ratkaiseva, vaikka ei luonnollisesti merkityksetönkään. Eiväthän ne ihan huvin vuoksi pyöri. Toki jokin käyttäjämaksu tai vastaava olisi yksi vaihtoehto, mutta sellainen vaatisi tarkoitukseen sopivien uusien toiminnallisuuksien rakentamista ja logistisia ratkaisuja; ja joku maksusta nappaisi hyvän osan.

Toisin kuin vaikkapa TV:ssä, ei mainosten näkyminen nettisivulla vie aikaa itse sisällöltä. Sellaista mainontaa tänne ei ole tulossa, joka vaatisi reagointia tai estäisi sisältöä heti näkymästä.
  • 6 / 12
  • Public eye
  • 24.10.2013 23:04
Itseäni sivuston "tavalliset" mainosbannerit eivät häiritse yhtään sen enempää kuin paperisen sanomalehdenkään mainokset.
Katseensa voi helposti kohdistaa varsinaiseen asiaan, jos mainostettu tuote ei tippaakaan kiinnosta. Sen sijaan sivustot, joissa mainos lävähtää tekstin päälle ja alkaa vimmattu ruksin etsiminen ärsykkeen poistamiseksi, ovat todella ärsyttäviä, ja niissä esiintyvä tuote sekä mainostava firma siirtyvät välittömästi mustalle listalle.
  • 7 / 12
  • puppeliassi
  • 25.10.2013 20:16
veikkaanpa että jos tulee käyttäjämaksu niin varsinkin nuoret katoavat.

jos mainokset ärsyttää on olemassa selaimille ad blockereita. en itse valittaisi ranneliikkeen mainoksista koska ne ei hypi silmille. tietty hölmöä jos homomiehelle ehdotellaan tyttöseuraa mutta eikö se tuntuisi pahemmalta jos jollain toisella nettisivulla kerrot tykkääväsi asiasta x(siis keskustelupalstalla) ja sitten asiasta tulee sulle mainoksia..
  • 8 / 12
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 26.10.2013 23:21
Tässä pätee se tuttu sanonta ettei ole ilmaisia lounaita. Me maksamme kaikesta tavalla taikka toisella. Yksi tapa on hyväksyä mainokset osaksi palvelua. Olemme menossa mainontaan liittyvissä asioissa kovasti Amerikan malliin. Mainoksia tursuaa jokaisesta mahdollisesta paikasta.

smo kirjoitti: "Toisin kuin vaikkapa TV:ssä, ei mainosten näkyminen nettisivulla vie aikaa itse sisällöltä."

Kävin juuri katsomassa elokuvan Leijonasydän. Mainoksia ja elokuvatrailereita ajettiin alkuun peräti viisitoista minuuttia. Sellainen on suorastaan raivostuttavaa. Maksan täyden hinnan lipusta. Siitä huolimatta minut pakotetaan katsomaan kasa mainoksia, joista en takuulla välitä yhtään mitään. Taidan taas pitää pitkän välin seuraavaan elokuvateatterissa käyntiin.

Tilaan verkkohesaria. Lehti on luettavissa näköispainoksena taikka tekstimuotoisena, ilman mainoksia. Paperihesariin käyttämästäni lukuajasta on pudonnut puolet pois, kun tekstimuotoisessa digilehdessä ei tarvitse enää vältellä mainoksia ja urheilunkin voi ohittaa millisekunnissa. ;-)

P.S.
Huomiota Leijonasydämestä. Se oli monella tavoin hyvä elokuva. Käsikirjoitus oli älykäs ja se toimi. Teknisesti se on hyvin toteutettu. Näyttelijätyötkin olivat eteviä. Minä annan ison miinuksen kuitenkin liiasta väkivallasta.
Yksi miesnäyttelijöistä oli kasvanut huomattavan tuhtiin oksaan. :-)
Nuo "Kristillinen deitti" ja "Kristillinen rakkaussuhde" -mainokset ovat myös aika hauskoja :-D

EDIT: Juhani: ainakin Sveitsissä ja Ranskassa oli ainakin 90- luvun loppupuolella käytössä systeemi jossa elokuvalle ilmoitettiin kaksi alkamisaikaa; toinen mainosten ja trailereiden alkamisen mukaan ja toinen varsinaisen leffan. Toimisikohan meilläkin?
Ainakin osassa teattereita on olemassa käytäntö, jossa ns. tv-mainokset näytetään ennen ilmoitetun esitysajan alkua, niiden aikana on salissa valot ja ihmiset saavat vielä tulla sisään. Trailerit tulevat leffa-ajalla.

Itse tahdon nähdä trailerit, katon ne usein myös dvd:istä.
  • 11 / 12
  • puppeliassi
  • 28.10.2013 19:34
itseäni myös ärsyttää leffateatterien mainokset kun ne liput ei ole halpoja, no itse käyn vain oikeastaan jos lahjaksi saan lippuja kun kotona on kivempi katsella vaikka ääni ja kuva olisikin parempia teatterissa.
Olen viime päivinä tutkiskellut ensi talvilomaani ajatellenhttp://www.vertaa.fi -sivuston kautta lentolippujen hintoja Bangkokiin. Siis tuonne Go Go- ja ladyboy -poikien luvattuun maahan. On siellä myös kivoja ihmisiä ja hieno sää. Niinpä nyt tuo sivun yläosan mainoslakana mainostaa minulle tätä vertaa.fi -sivustoa ja kehottaa sieltä varaamaan Bangkokin lennot. Kas kun annoin luvan vertaa.fi -sivustolle tallettaa koneelleni evästeen. Huvittavinta on, että seuraavalla ranneliikkeen sivulla samainen mainoslakana mainostaa kristillistä deittailua. Jep jep...