Keskusteluihin vastaaminen

Moikka!

Sellaista kaipaisin, että kun keskustelusivulla klikkaa "Lisää uusi viesti" -nappia, tai "Vastaa viestiin" -nappia, niin näkyisi edelleen koko aikaisempi keskustelu.

Jos klikkaa "Vastaa viestiin" -nappia, näkyy viestikentän lisäksi se yksittäinen viesti, johon on vastaamassa, mutta keskustelun muita viestejä ei siinä näe, kuten ei myöskään keskustelun otsikkoa.

Jos klikkaa "Lisää uusi viesti" -nappia, niin silloin ei näy aiemmista viesteistä mitään, eikä tällöinkään otsikkoa.

Joku parempimuistinen toki varmaan pystyy pitämään mielessään, mitä on keskustelusta juuri lukenut, mutta mun aivoilta se ei onnistu :).

Tällä hetkellä mun täytyy aina muistaa jompaa kumpaa nappia klikatessani painaa Ctrl+Shift-napit pohjaan, jotta viestinkirjoitussivu avautuu uuteen välilehteen (toimii Firefoxissa; Chromessa näppäinyhdistelmä on muistaakseni eri). Tätä en aina muista tehdä, ja toisaalta on hieman hankalaa vaihdella kahden välilehden välillä, välillä kirjoittaen jotain ja välillä tarkistaen aiemmista viesteistä jotain.

Kaikista hienoinhan olisi sellainen, että viestinkirjoituskenttä tulisi ihan tuohon samalle sivulle itse keskustelun kanssa. Kenttä tulisi siis näkyviin napin painamisen jälkeen. Joku ajax-himmeli voisi sitten tallentaa viestin. Näin selaimen ei tarvitsisi siirtyä uudelle sivulle. Toki ymmärrän, jos tällaisen rakentaminen olisi turhan työläs projekti saavutettavaan hyötyyn verrattuna. Mutta jos jollain tapaa saisi koko keskusteluketjun näkyviin viestinkirjoitukseen. ;)

Kiitos! :)

Edit: Niin, ja tuossa "Vastaa viestiin" -toiminnossa ei näy se, kenen viestiin onkaan vastaamassa. Nimimerkki olisi kiva nähdä, jotta osaan sitten aloittaa vastaukseni tyyliin "Moi Nimimerkki1234XYZ, kiitos viestistäsi....." . Ainakin itselläni on halu kirjoittaa toisten nimimerkit tarkalleen oikein, eikä muistinvaraisesti sinne päin. :)