Uutisten kommentteja sisältävät keskusteluaiheet

  • 1 / 3
  • Jare88
  • 8.7.2021 10:20
Päädyn usein keskustelualueen oikean sivupalstan kautta klikkaamaan keskustelua, jonka perässä lukee "(juttukommentit)". Huomaan silloin, että ai niin, tämä keskustelu koskee jotakin uutista, ja kyseisen keskustelusivun alussa näkyy linkki, josta itse uutisen pääsee lukemaan.

Kun lukee itse uutisen, näkee sen alla kaksi ensimmäistä kommenttia. Loput kommentit näkee klikkaamalla linkkiä, joka vie erilliseen keskusteluaiheeseen, josta mainitsin edellä.

Itse pitäisin selkeämpänä ratkaisuna sitä, että kommentit näkyisivät samalla sivulla kuin itse uutinen, eli niitä ei tällä tavalla erotettaisi toisistaan omiksi sivuikseen. Jos keskustelualueella satun siirtymään jonkin uutisen kommentteihin, olisi loogista että uutinen näkyisi samalla sivulla, jotta näkisin heti, mihin asiaan lukemani kommentit liittyvät. Tässä mielessä keskustelualueella erillisinä näkyvät uutisjuttujen kommenttisivut tuntuvat hieman sekoittavan keskusteluaiheiden listaa.

Tämä on kuitenkin vain oma mielipiteeni, ja tiedostan myös sen, että tällainen ratkaisu ei todennäköisesti ole syntynyt sattumalta, vaan tähän löytyynee jokin logiikka, joka vain ei itselleni ole vielä auennut. Mielenkiinnosta siis kysyn, miten tällaiseen ratkaisuun on päädytty? :)
Joskus toimitettujen juttujen kommenttimäärä voi kasvaa suurestikin, jolloin varsinkin mobiilissa (vanhemmalla luurilla / heikommalla yhteydellä) sivun latausaika kasvaa. Ongelma tosin on teknisen kehityksen myötä vähentynyt tai miltei poistunut.

Toinen syy on ajatus kommentoinnin/keskustelun erottamisessa selkeämmin toimitetusta sisällöstä.
  • 3 / 3
  • Jare88
  • 8.7.2021 11:14
"Toinen syy on ajatus kommentoinnin/keskustelun erottamisessa selkeämmin toimitetusta sisällöstä."
Tämä on tosiaan aika looginen syy, ja tätä ei tekninen kehitys tule poistamaan.