Ilmoitukset vastauksista ja uusista viesteistä

Tuleeko ranneliike.netin keskustelualueelle jossain vaiheessa mahdollisuus saada ilmoituksia vastauksista ja uusista viesteistä? Keskustelujen seuraaminen on aika työlästä, jos pitää muistella mitä on lukenut ja mihin vastannut.
  • 3 / 4
  • Jare88
  • 8.7.2021 10:30
En osaa sanoa, millaista toimintoa tämän keskustelun aloittaja kaipaa, oliko kyse sähköpostiin tulevista ilmoituksista vai ei, mutta mulle riittäisi semmoinen toiminto, että uutisotsikossa (tai keskusteluaiheen nimessä tms.) näkyisi uusista viesteistä kertova ikoni. Käyn sivustolla tarkistamassa uudet viestit itse silloin tällöin.

Tuon ikonin ei tarvitsisi näkyä kaikille sivuille, vaan voisi olla niin, että minun tulisi erikseen "tilata" kyseinen uutinen/keskusteluaihe/mikälie (englanniksi termi on subscribe), jolloin sivusto seuraa tilannetta vain niistä sivuista, jotka olen klikannut "tilaukseen". Jos kommentoin jotakin juttua, silloin tilaus tulisi automaagisesti siinä samalla.

Ikonin tilat (esimerkki):
- Harmaa: ei uutta
- Joku kirkas väri: on uusia kommentteja
- Ei ikonia lainkaan: en ole "tilannut" kyseistä sivua. Tämkin on tärkeä tieto, jotta näen jos jokin minua kiinnostava aihe ei ole tilauksessa.

Tuon tilausjutun toisena toteutustapana voi olla toki se, että kaikki sisältö merkitään lukemattomaksi kun niihin tulee uusia kommentteja, mutta jos ajatellaan koko käyttäjäkuntaa, niin aika harva varmaakaan käy lukemassa kaikkea sisältöä, vaan suurin osa lukee sisältöä valikoiden, joten valtaosassa sisältöä lukemattomia kommentteja ilmaiseva ikoni "hälyttäisi" jatkuvasti. Tämä ei siten olisi mielestäni yhtä hyvä käyttäjän kannalta, mutta voi olla helpompi koodata?
Ajatus on ihan toimiva. Kuuluisalla ”todo”- listalla tämä asia on siellä edessä päin.