Uusia ominaisuuksia

Nyt on tarjolla muutama - ehkä odotettukin - lisäominaisuus kaikille rekisteröityneille käyttäjille keskusteluissa.

Omista asetuksista voi lisätä haluamiaan nimimerkkejä mustalle listalle sekä vaihtaa muutamaa keskustelun käyttöön liittyvää asetusta.

Asetukset jotka voi valita:
- Näytetäänkö punaisella viestit, jotka ovat kirjoitettu viimeisen vuorokauden aikana (kuten tähän asti) vai edellisen kirjautumisen jälkeen
- Muutetaanko kaikki tekstin seassa olevat nettiosoitteet linkeiksi
- Näkyykö ei-rekisteröityneiden käyttäjien kirjoittamat viestit harmaalla vai mustalla

Mustalle listalle lisätyt henkilöt eivät voi lähettää privaattiviestejä suuntaan tai toiseen.
  • 2 / 7
  • Hmmmm
  • 17.3.2005 0:00
Olisiko mahdollista saada viellä sellainen suodatin joka poistaisi kaikki ei toivotut mielipiteet?
Siis sellaiset ikävät heitot mitä heitetään epämääräisten niccien takaa.
Olisi vaan sellaiset yhtenevät mielpiteet kaikilla, ja valittaisiin puheenjohtaja joka aina keksii kivoimmat aiheet ja kometoi sitten itse niitä me me kaikki samanmieliset voitasiin sitten myötäillä.
Olisiko tämä mahdollista?
Olisihan tuollainen nimimerkin "Hmmmm" ehdottama suodatin ihan hauska lisä. Olisiko se mahdollista?

Teknisesti sellaisen rakentaminen olisikin aika haastava operaatio, mutta käsikäyttöisestihän sellainenhan jo toimii! Ylläpidon Sensuroiva Pitkä Käsi. Se poistaa melko tehokkaasti "kaikki ei toivotut mielipiteet".

Ihan vakavasti ottaen ei ole olemassa "toivottuja mielipiteitä" ja "ei toivottuja mielipiteitä". Mutta on asiallista keskustelua ja asiatonta keskustelua. Täälläkin on esiintynyt ihmisiä, jotka osaavat sivaltaa aika kriittisestikin nimimerkin takaa, ja silti ihan asiallisesti.

Asiallisella kritiikin esittämisellä tai kriittisellä keskustelulla ja toisaalta angstisella kaikesta valittamisella on eroa. Ainakin itse arvostan suuremmin, jos "V-u se leffa oli paska" -tyylisten tölväisyjen sijaan kirjoitetaan, että "Leffa ei ollut kovin hyvä, koska... Se olisi voinut olla parempi, jos..." ja niin edelleen. Uskokaa pois, jälkimmäinen tapa keskustella on hedelmällisempi.

Ja tähän vielä loppuun ärsyttävä opettajamainen *sormenheristys*. ;)
Ja vielä lisää ominaisuuksia.. Keskustelussa näkyy rekisteröityneillä käyttäjillä nappi "Omat", jonka takaa pääsee tutkimaan mihin kaikkiin keskusteluihin on tullutkaan kirjoitettua ja onko kyseisiin keskusteluihin tullut uusia viestejä.
  • 5 / 7
  • arkadas
  • 17.3.2005 21:48
Ohhoh - nyt on kyllä pojat vääntäny koodia oikein urakalla - kiitos. Pääsee tällainen harvapääkin varmistamaan mihin on kommenttinsa viskannut. Hyvät on apuvälineet nyt.
  • 6 / 7
  • miesmies
  • 17.3.2005 23:23
Tämä saitti alkaa muistuttaa rekisteröityneiden "homo-onnelaa", mikä on sikäli ironista, että eräät heistä halveksivat sitä avoimesti...ja minä pääsin siihen mihin pyrinkin...te teitte sen itse! Olin teitä taitavampi! Te ette sitä arvanneetkaan!

Voikaa hyvin!
  • 7 / 7
  • green
  • 26.3.2005 12:36
Hahahaa. Jos tämä on Homo-onnela, vanhan Ranneliikkeen keskustelut ovat totaalianarkiaa.