Onko ylläpidolla jokin vakava ongelma?

Seuraava
Esko, toivoin Sinulta jonkinlaista kommentia siitä, miten pitäisi toimia toisin, jotta mahdollisimman moni olisi tyytyväinen. En tietenkään voi vaatia mitään kommenttia, mutta arvostaisin suuresti hieman rakentavampaa otetta. Koetin tuossa ylempänä valottaa ylläpidon toimintaperiaatteita, mutta ohitit asian kokonaan. Ei niitä foorumin sääntöjä ole tehty pomottaminen mielessä, vaan siksi, että jonkinlainen järjestys säilyisi.

PS. Mikä siinä niin kovin häiritsee, että jollain on menossa "lievä itsenä kehumiskampanja". Eikö sellaisen voisi lähinnä ohittaa - etenkin silloin, jos keskustelu on menossa aivan toisesta aiheesta?
smon takia palaan kerran viellä näppäimmistölle niin ja BearTrap:lle myös pienoinen viesti.

BearTrap, en hypi seinille, pelkästään painovoima estää sen.
En tarvitse mitään anteeksi pyyntöjä, se oli alun perin huomautus Juhanille kun hän ei tahonut millään ymmärtää miksi muutamat nicit ärsyyntyvät.
Odotan mielenkiinnolla mitä tulevaisuus tuo tullessaan mutta mitään anteeksi pyyntöjä en kalastele. Miksi ihmeessä niin tekisin, ei minun henk.koht kunniaa ole loukattu.

Smo....ei minulla ole mitään kokonaisvaltaista ehdotusta miten kaikki olisi mahdollisimman tyytyväisiä. Minä ilmoitin mikä minua nyppi ja se siitä.
Se osui Juhaniin koska mielestäni hän turhan usein ottaa sellaisen asenteen kirjoituksissaan että hän ihmettelee tavisten yläpuolella kuinka "rahvas kompastuu roskaan". Puhumattakaan hänen urotöistään taikka perhetapahtumistaan, miksi täytyy mennä luomaan julkkiskuvaa niemltä JuhaniV? Mielestäni oli asiallisempaa jos vaikka joku lehti tekee hänestä kansikuvan kera haastettelun.
Tulee mieleen ihan meidän missi+muut julkikset viikko toisensa jälkeen pyytämättä kertovat mitä ovat tehneet sillä viikolla. Olen pahoillani mutta minulle tulee tälläinen olo.
Ja jos heitää juttunsa julkiseksi niin on parempi olla myös valmis arvostelulle, eikö?
Vai eikö teistä kukaan ole koskaan joutunut arvostelun kohteeksi?
.....ei ketään?

Joo Juhani(V) kirjoittaa kyllä asiaa ja luen niitä mielelläni mutta sitten tuo ylläpuolella mainitsemani itsekehu/egon nostattamis kampanja häiritsee. Samalla tavalla kun osaa teistä häiritsee agressiviset kirjoittelut, osaa kirjoitusvirheet taikka Pora-liikeen "olen uhri nyt&ikuisesti ym ym ym(en ajksa kirjoitaa esimerkkejä loputtomiin). Miksi sitten tätä ei saisi ilmaista? Ei se maailma siitä kaadu....vai himmeneekö sateenkaaren värit, ken ties?
Jos tämä ei vielläkään mene jakoon niin annetaan asian olla.
Esko, saat ilmaista täällä ihan mitä haluat, kaiketi kuitenkin ylläpidon määrittelemissä rajoissa. Jokaisella on näissä rajoissa täällä itsemääräämisoikeus omista sanomisistaan. Et voi olettaa, että joku muuttaa käyttäytymistään, tässä tapauksessa tätä "itsensä kehumista", vain siksi, että sinä haluat. Kuka tahansa voi kehua täällä itsensä maasta taivaaseen, jos sielu sietää. Sekin tiedetään, ettei kaikkia aina voi välttämättä miellyttää. Mikset voi hyväksyä tätä JV:n kohdalla ja yksinkertaisesti ohittaa hänen viestejään? Arvostat hänen joitain mielipiteitään, joitakin taas pidät ylimielisinä. So what? Ne mielipiteet ovat hänen omiaan ja sillä hyvä. Minä en ole täällä Juhania ihannoimassa tai puolustamassa sen enempää kuin ketään muutakaan. Et ehkä kimmastuksissasi huomannut, että totesin, tai ehkä pikemminkin vain arvailin, tiettyjä asioita myös vastapuolesta. Nämä viimeaikaiset viestini tähän säikeeseen ovat olleet lähinnä tällaisia hyväntahtoisia yhteenvetoja. Ainakin sellaisiksi tarkoitettuja.
Tiedättekö mikä on fantastinen keksintö: Musta Lista. Ensin rekisteröidytään, sen jälkeen asetuksissa lisätään mustalle listalle nimimerkit joiden sepustuksia ei enää sinä ilmoisna ikänä ei kuuna kullan valkeana halua lukea, esimerkiksi XxhaniX; ja KAS! Uusi aamu koittaa keskustelupalstalle! Halleluja!
Voisiko joku näistä Juhanin ylimielisyyttä valittavista ystävistämme - eskot, voihelvetit ja muut porat ja liikkeet - kertoa minulle yksinkertaisesti: miksi Juhanin viestien yli ei voi hypätä, vaan aina täytyy lähettää alatyylinen, vyön alle lyövä, agressiivinen vastavänkäys? Minä ainakaan en jaksa puuttua kaikkiin niihin äärettömän tyhmiin ja naiiveihin viesteihin, joita keskustelut ovat tulvillaan, koska haluan keskittyä niihin, joista saan itse iloa. Poikkeuksena tämä, kun en voi olla valittamatta huonoja tapoja ja todella epämiellyttävää käytöstä.
"Pojotor
23.11.2005, 22:01 miksi Juhanin viestien yli ei voi hypätä"

JuhaniV osaa ripotella suolaa haavoihin ja kääntää veistä. Lisäksi JuhaniV:llä on valtaa.
Jos nyt kerta minä olen uhri aina ja ikuisesti niin on kiva antaa hieman takaisin JuhaniV:n kaltaisille mulkvisteille jotka minunkaltaisistani uhrin alunperin tekivätkin.

Aikoinaan koulussa oli näsäviisaita JuhaniV:n kaltaisia viisastelijoita jotka raportoivat kaiken mitä minä ja moni muu teki suoraan opettajalle mikä johti hankaluuksiin, jälki-istuntoihin, puhutteluihin ja muihin ikävyyksiin. Tällaiset ihmiset sitten saivat koulun jälkeen rutiininomaisesti turpiinsa. Kun tarpeeksi näitä ihmsiiä hakattiin niin heistä lopulta kasvoi järkeviä aikuisia.

JuhaniV:n osalta yritämme paikata tätä laiminlyöntiä.

On kovin näppärää pitää minua uhrina aina ja ikuisesti, mutta todellisuudessa minä olen astunut uhrin roolista ulos ja aloittanut oman pikku sabotaasini sortajia vastaan.
Nyt alkaa selvitä:

Kun joku rikkoo koulun tms sääntöjä ja joutuu siitä edesvastuuseen, ei vika olekaan sääntöjen rikkojassa, vaan siinä jonka vuoksi tuosta rikkomuksestaan jää kiinni. Turpiin lyöminen on sitten kasvattamista... hmmm.

Alan ymmärtää, jos joillakin on vaikeuksia sopeutua yhteiskuntaan ja kaikki vika, syy ja paha on kaikissa muissa.
Aivan samat mielleyhtymät kuin Irokeesilla. Viidakon laki jyllää, häirköt mätkii ihan onnessaan turpiin niitä, jotka haluaisivat pitää yllä edes jonkinlaista rotia. On se niin väärin, kun ei saa sääntöjäkään rikkoa ilman että aina on joku valittamassa.
Enpä voi olla yhtymättä kahteen edelliseen puhuhaan. Ystävämme Poraliikehän tuli juuri tunnustaneeksi, että J Viherlahdella, sen enempää kuin kenelläkään muullakaan *Ranneliikkeen* kontributantilla ei ole itse asiassa mitään tekoa hänen kommenttiensa kanssa, vaan hän käy henkilökohtaista ristiretkeä vuosien (vuosikymmenten?) takaa koulukiusaajiaan kohtaan. Hohhoijaa.
"Irokeesi
25.11.2005, 11:57 Nyt alkaa selvitä:

Kun joku rikkoo koulun tms sääntöjä ja joutuu siitä edesvastuuseen, ei vika olekaan sääntöjen rikkojassa, vaan siinä jonka vuoksi tuosta rikkomuksestaan jää kiinni."

Olet ongelman ytimessä.
Ne rikkomukset jonka takia minusta rollittiin liittyivät heteroseksistisen sukupuolikäsityksen ja heteroseksuaalisten sukupuolitapojen rikkomiseen. Se johti siihen että koulun rehtori kuulusteli minua seksuaaliasioista tavalla jota pitäisin alaikäisen seksuaalisena ahdisteluna. Tuona aikana Suomen laki ei turvannut syrjinnältä sukupuolisen suuntautumisen perusteella, laki jota sinä varmasti pitäisit turhana muutenkin.

Toisaalta koulun säännöissä ei myöskään mitenkään erikseen määrätty että oppilaiden vaatetuksen pitäisi olla heteroseksistisen sukupuolikäsityksen mukaista. Suomen allekirjoittamat ihmisoikeussopimukset ja perustuslaki takasivat ilmaisunvapauden, johon liittyy myös oman identiteettinsä ilmaiseminen vaatteilla. Ilmaisuni ei myöskään rajoittanut muiden ilmaisua millään tavalla.

Mutta JuhaniV, Irokeesi ja te muut samanlaiset (mistä teitä erottaa) kaikki juoksette pikkuporvarillisten normien mukaan omassa suojaisessa porvarillisessa seksuaaliekologisessa lokerossanne, jonne te ikävä kyllä olette riistäneet meiltä kaikilta muilta Setan, sen foorumin ja ranneliike/lepakkolaaksonkin te haluaisitte viedä. Niin ja sen ilmaisunvapauden. Teillä menee niin helvetin hyvin, missä sinällään ei todellakaan mitään pahaa ole itsessään, mutta kun te haluatte vaientaa kaikkien niiden ilmaisun joilla ei ole aina mennyt yhtä helvetin hyvin kuin teillä toisia allenne liiskatessa.

Niin että nukkukaa jatkossakin yönne huonosti, lahtarit!
Seuraava