Resepti/keittiö -osio?

Olisiko Ranneliikkeen foorumiin mahdollista saada ruoanlaittoa sivuava keskustelualue?

Ei, en millään tapaa halua vähätellä Gayttiön asemaa herkullisten reseptien lähteenä ja epäheteroviritteisen ruoanlaiton lipunkantajana, mutta olisi mukava myös päästä vaihtamaan tietoja ja vinkkejä tätä foorumia lukevien kokkaaja-siskojen, ja -veljien kanssa.

*kumartaa ja poistuu*
  • 2 / 16
  • Pojotor
  • 15.12.2002 17:41
Hei Kokuma

Vallan hauska ajatus. Ehdottomasti kannatan.
Onko Sinulla jotakin miellyttävää ehdotusta ensimmäiseksi reseptiksi, jolla valloitamme suomalaisen gayrahvaan perinteistä vatsatietä?

Minä voisin heittää kehiin pari fondue-reseptiä täältä Genevestä käsin.... (Tosin riukumuotia seuraavat hintellektuellit tietysti saattaisivat säikähtää moisesta juustolla mässäilystä ;)

pohtii

Pojotor ja toteaa läksiäisiksi *nam*
Minulla ainakin olisi itämaiseen, lähinnä Japanilaiseen ruokaan liittyviä kysymyksiä ja ehdotuksia.

Mutta eipä tuollaista osiota varmaan tänne koskaan saada.
Kas vain mitäs tuonne keskustelupalstan alaosaan onkaan ilmestynyt... Ihme asenne. :-P
Ai helvetti minkä teit, pojotor!

Nyt mä en saa unta moneen viikkoon, kun illalla nukkumaan mennessä alkaa vaan pyöriä mielessä Moitie-moitie, Aux tomates keitettyjen pottujen kanssa, Reblochonilla säväytetty ja Raclette...

Vähintään kahdesti kuussa väännän fondueta täällä kotosuomessa, mutta ei se koskaan maistu samalta kuin siinä alakerran pikkupaikassa Paquis'sa =(
  • 6 / 16
  • Madrileño
  • 16.12.2002 18:25
Kokuma, kiva kun otat hommat (taas) myönteisellä asenteella: "...mutta eipä tuollaista osiota varmaan tänne koskaan saada...". Harmittaako, kun se perustettiin sittenkin?

Alkuperäinen ehdotuksesi oli kyllä vilpittömästi mainio, mutta asenteesi ei-koskaan-mitään-kivaa oikeastaan huvittaa ja tuo mieleen siskoni 9-, 10- ja 12-vuotiaat kakarat jotka vonkaavat ja nöyrtyvät saman kaavan mukaan.
  • 7 / 16
  • Pojotor
  • 16.12.2002 21:21
Kuule Pete,

se ei ole mikään helvetti vaan ihka oikea tyly, kallis, palveluhengetön ja kaikin puolin muutenkin mukava Heidi itse :D))))

Tosiasia on sitä paitsi, että Le Paquis'n kuppilat keittelevät nykyään lähes ulkomaalaisten voimin fonduesörsseleitään.

*Minun* kotireseptini on tietysti ylitsekäymätön ja vaatimattomastikin todeten tämän hollin parhaita. Neuvottelen joka kerta kulmantakaisen juustokauppiaan kanssa parhaan sekoituksen, joka pääsääntöisesti perustuu kermaisen vacherinin, napakan gruyèren ja sitkoa antavan emmentalin pohjaan 48-48-4-suhteessa!

kehaisee

Pojotor, Genève
"...mutta eipä tuollaista osiota varmaan tänne koskaan saada...".


Kokuma, sä oot oikeesti kiva!! Oon täysin varma, että provosoimalla sä saat paremmin tahtos läpi kuin myötäämällä massaa. Sun huumoris on kivaa, ironista, elämän makuista - itse asiassa se on se puuttuva suola tässä sopassa. Mulle tulee paha olo jos syön liikaa makeaa... Oot mun soul mate, oikeesti!
Oi Pojotor, sinä hekumallinen Heidini ;D

Totta kuule puhut - itse asiassa... Moitié-moitié (50% Guyére, 50% Reblochon) saattaa kyllä sittenkin olla parempaa, jos siihen lisää Emmenthaleria. Se saattaa juustojen kypsyydestä riippuen olla joskus aika velliäkin sellaisenaan...

Joka tapauksessa valmiissa kamassa pitää lilliä vähintään kourallinen pituussuuntaan puolitettuja valkkarinkynsiä, ja kirschiä pitää olla timakasti (Kirschiin sopii hyvin sekoittaa perunajauho/Maizena ennen sen lisäämistä juusto-viini -massaan). Ethän unohda mustapippuria ja muskottipähkinää sekä hyppysellistä ruokasoodaa kuohkeuttajaksi?

Oletko muuten kokeillut tapaa (Muistaakseni sitä kutsuttiin "L'habit Vaudoix"), jossa vieressäsi on Kirsch -lasi, johon dippaat leipäpalasi ennen massaan kastamista? Sillä aterialla et teräviä tarvitse;D

Itse aina "L'Aiglon"issa Rue Sismondilla, englannninkielistä kirjakauppaa vastapäätä (Siellä pidetään aika usein tosi hyviä gay-bileitä, koska omistajapariskunnan poika on g.) fonduella istuessani tilasin myös Viande Sechéen hillosipuleilla ja Cornichoneilla. Viande oli mukava kietaista leivän ympärille ennen dippausta.

Ja lopuksi muista sääntö: Keppiä, keppiä... Ruoskaa, ruoskaa... Painot jalkoihin ja järveen! (Asterix ja alppikukka)

A votre service: Pete

P.S. En yhtään epäile, ettetkö jo tiennyt suurinta osaa vinkeistäni, mutta ajattelin vain, että niistä saattaisi olla muillekin iloa :)))
Pojotor:

Siis tarkoitin "L'Aiglon"ia ja SEN omistajan poikaa... "Bookwormin" omistajan poika oli minun poikaystäväni...
Niin on meillä se ruokafoorumikin nyt, jonne voi foundue-vinkkejä laitella...eh
Pete - vai pitäisikö suorastaan sanoa Pédé ;>

Tunnut käyneen Heidin kainalossa muuallakin kuin Bookwormin poikia kiusaamassa.

Les vaudois ja kaikki muut läskiä lisäävät temput ovat, *huoh*, enemmän kuin tuttuja.

Sen sijaan voinen kertoa, että täällä edelwe$$in luvatussa maassakin on alkanut herätä terveyshenkinen nationalismi, ja niinpä olenkin saanut käydä fonduella, jossa em. sekoituksiin dipattiinkin mm. porkkananpaloja, kesäkurpitsaa, endiivejä, munakoisoa sekä paprikaa. Ei hassumpi juttu vallankaan! - Tiedoksi hiihtokeleille Suomi-neidon yljillekin.

Le Vepse
Niinpä onkin. Siksipä heti kyselemään, mitä haluamme:

1) Mitä hintellektuellit syövät joulna? Kertokaa!

2) Mitä ruokia herrat arvon homot laittavat muutoin juhlapöytään?

Mielelläni laitan täältä Heidin selvityksiä mm. em. aiheista.

Le Vepse
Jatkakaamme tätä keskustelua mielellään sille varatulla uudella alueella.. :)
Ei vaikuta kovin innostavalta ruoka- ja juomakeskustelu. Toinen topiceista on mennyt kahden varmasti hyvin kulturellin ja maailmaa nähneen valioyksilön väliseksi kaksinjaaritteluksi, joka ei voisi muita vähempää kiinnostaa. Toisessa taas itse osiota kärttänyt henkilö panttaa primadonnamaisesti reseptejään eikä suostu osallistumaan muiden asialliseen keskusteluun.
Kyllä homot on raivostuttavan ihania!
Public eye (21.12.2002): Olin juuri alkamassa kirjoittaa samasta asiasta jatkoviestiä tänne, mutta teit sen puolestani - kiitos! Lienee tyytyminen kaupan pakastealtaan antimiin, pussin kulma auki ja kuumennus täydellä teholla 2 minuuttia.