Nikkien rekisteröinti

  • 1 / 9
  • Antti
  • 29.10.2002 23:57
Kiva, jos ranneliike.net pystyisi kehittämään semmoisen ominaisuuden tälle saitille että saisi nuo nikit rekisteröityä.

Nyt huomasin kauhukseni, että olen saanut kilpailijan. Siellä kommentoidaan jotain törkeyksiä anaaliseksistä.

Jos rekisteröinti ei ole mahdollista, toivoisin saitin käyttäjiltä sen verran suoraselkäisyyttä ja kunnioitusta sekä itseään että toisiaan kohtaan että pitäytyisivät omissa nikeissä. Joku voi tietysti väittää että kommentointeja on niin paljon ettei jaksa lukea kaikkia mutta mun mielestä on hankala kommentoida lukematta.
  • 2 / 9
  • Wonderi
  • 30.10.2002 13:36
Totta turiset. Tethys koodatkoon ranteensa jäykiksi!

Toisaalta "Antti" on niin yleinen nimi että joku toinen Antti saattaa käyttää sitä ihan ilman mitään kiusaamis tarkoitusta.
  • 3 / 9
  • Zeppelin
  • 30.10.2002 14:16
Sopii mullekin tuo rekisteröinti.
Mutta tuntuis kyllä hullulta, jos vois rekisteröidä jonkun Suomen yleisimmistä etunimistä vain ja ainoastaan omaan käyttöönsä. Eikös sen nikin pitäis sitten olla sellainen jotenkin omanlainen, normaalista puhuttulukäytöstä erottuva nimike...
  • 4 / 9
  • Leo
  • Leo
  • 30.10.2002 14:17
Nickien rekisteröinti on jo pidempään ollut mietintämyssyn alla hautumassa ja poikimassa ideoita ja jotain todennäköisesti tehdään asialle, mutta mitä ja milloin on vielä vähän auki. :)
Pidetään vain pää kylmänä niiden sekaantuvien nickien kanssa... Ja tietenkin mitä omaperäisempi nick, sitä todennäköisemmin on ainoa käyttäjä nickillä... :)
  • 5 / 9
  • AaHoo
  • 31.10.2002 11:04
Sehän lienee Antillekin selvää, että on muitakin Antteja olemassa kuin hän. Joten olisi varmaan helpompaa keksiä itselleen jokin originellimpi nimimerkki kuin saada tuhannet muut Antit lopettamaan oman nimensä käyttö. Jussi, Ville, Kalle, Matti, Hessu, Sami, Pekka, Rami jne., meitä on niin monta niin monta.... Sen sijaan Zeppelin, Wonderi, AaHoo tms. ovat ihan oikeita nickejä. Jos joku toinen alkaa kirjoittamaan nimimerkillä Zeppelin täysin päinvastaisia juttuja kuin tämä ensimmäinen Z, niin poruhan siitä nousee. Siksipä on ihan kannatettava ajatus rekisteröidä oma omaperäinen nimimerkkinsä. Vaan lopettavatko jotkut silloin myös kirjoittelunsa tänne? Yksi tällaisten kanavien viehätyksistähän on nimenomaan se, että voi osallistua keskusteluun lihan ex tempura, käymättä läpi mitään salasana ja muita kiemuroita, tai että ei tarvitse antaa omia tietojaan mihinkään rekisteriin. Pohtikaa....
  • 6 / 9
  • ray of light
  • 31.10.2002 12:38
tai sit vois esim. antin kohalla laittaa --> *antti* ta mitä tahansa omaa juttuu siihen...
  • 7 / 9
  • Antti
  • 5.11.2002 22:05
Muutama päivä yhteys katki eikä tiedä enää missä mennään:)

Joo nikeistä... Webin ongelma lienee tällä hetkellä se, ettei ole mitään globaalia standardia, missä asiat olisi määritelty ja noille määrittelyille saatu tarpeeksi laaja hyväksyntä. Mä itse koen asian siten, että mitä yleisempi nikki sen varovaisempi olen sitä käyttämään kyseisellä saitilla, lue: tsekkaan onko sitä jo joku käyttänyt.

Onko nikki sitte A tai B, ei sinällään poista itse asian ydintä
-> saada rekisteröityä jollekkin nikille ja näin varata se omaan käyttöönsä, olipa se sitten yleinen tai vähämmän yleinen.

Itse koen, et nikki ei sais olla yli 8 merkkiä pitkä eikä hyvän tavan vastainen, lue: rivo. Toisaalta varoisin kyll vähän noita synonyymejakin...en siis rekisteröityisi tai käyttäisi nikkiä beam of light
  • 8 / 9
  • Public eye
  • 5.11.2002 23:02
Pikaisesti laskien tälle saitille (jolla keskustelevien määrä on kuitenkin yleisesti katsoen suht. rajallinen) on kirjoitettu jo lähemmäs kolme tuhatta viestiä. Siksi tuntuu vähän kohtuuttomalta edellyttää, että kun aikaisemmin keskusteluun osallistumaton huomaa yhtäkkiä haluavansa kommentoida jotain itseään läheltä liippaavaa viestiä, kävisi läpi kaikki aikaisemmat keskustelunaiheet ennen kuin uskaltaa läiskäistä itselleen nimimerkin. Saattaisi helposti jäädä se keskustelija saamatta mukaan rikastuttamaan ajatustenvaihtoa.
Siksi kannatan ajatusta nikkien rekisteröinnistä, jos se vain on kohtuullisella vaivalla mahdollista järjestää.
Muussa tapauksessa suosittelen mahdollisimman persoonallisten nikkien käyttöä niin, että identtisiä tapauksia ei ainakaan vahingossa kovin helposti synny.
Nikin pituudesta: mielestäni sille varatun kentän pituus riittäköön kriteeriksi. Nikin valinta tietenkin kertoo aika paljon käyttäjänsä persoonasta - wannabe tai authentic.
  • 9 / 9
  • murmur
  • 1.12.2002 21:21
Minä suosittelisin siirtymistä käyttämään esim. erittäin suosittua ja erinomaista http://phpbb.com/ foorumia. Sen asentaminen ei tietysti ole ongelma tätä sivua ylläpitäville (mysql/muu sql db varmaan onkin jo käytössä?).

Se on ilmainen, ja kestää jatkossakin mahdollisesti lisääntyvän kuormituksen! Ulkoasun muokkaus nykyisen kaltaiseksi (voi ei, siinä se sana tuli) onnistuu aika helpolla jne. Toimintoja on vaikka kuinka paljon!

(kyllä, minä tiedän, noita vastaavanlaisia on muitakin... mutta tämä on kyllä yksi parhaista)