Tekniset opinnot - vain heteroille?

Olen uusi tietotekniikan opiskelija, valmistumassa joskus tulevaisuudessa insinööriksi. Ei kovin perinteinen ammatti homoille, vai? Katsellessani muita opiskelijatovereitani sydäntäni riipaisi. Kaikki tuntuivat olevan niitä perinteisiä heteroteknikkoja! Vapaa-ajan puheenaiheet pyörivät autojen ja naisten ympärillä.

Ihmettelenkin tässä, miten kukaan kestää neljää tai viittä vuotta näiden heterohormoonipillereiden ympärillä? Kenelläkään vastaavia kokemuksia? Jotta kouluni olisi edes hieman nautinnollisempi, pitäisi minun massasta löytää edes muutama opiskelutoveri. En kuitenkaan haluaisi vaihtaa DTM- tai Herkkuiltoja Ctrl- ja Fenniailtoihin! Or worse...
Terve!

No tässä on yks, joka opiskelee dippainssiksi tkk:lla. Vieläpä ehkä homoille harvinaisempaa alaa kuin tietotekniikkaa =)
Ja meidänkin osastolla onneksi on yllättävän (!) paljon muutakin porukkaa kuin "tavallisia" hetskuja. Aika hassua.. Jopa sellanen "significant other" löyty samasta paikasta ;)

Kyllähän teiltäkin varmaan löytyy samanhenkisiä kavereita sulle. Ei kannata kuitenkaan asettaa ehdoksi sitä, että heteroiden kanssa en kaveeraa :) Mulla toki suurin osa kamuista on koulussa heteroita, ainakin tietääkseni. Ja muutama jopa tietää suuntautumisestani. Helpottaakohan siinä se, että tykkään autoista ja prätkistä ja niitä vähän harrastelenkin ;)

Tsemppiä vaan opiskeluihin ja miksei muuhunkin..
Joissain oppilaitoksissa on homojen opiskelijayhdistyksiä. Kannattaa katsella ympärilleensä mitä löytyy.
Itse jo teknisen alan työelämään siirtyneenä voin kertoa, että tiimissäni on 10 miestä ja yksi nainen (joka hänkin on kyllä aika jätkä), mutta yllättävän hyvin menee! Eipä ole ainakaan ilmapiirissä havaittavissa kateutta, kyräilyä, selkäänpuukottamista ym. näitä ns. naisten (ja homojen?) ikäviä työelämässäkin esiintyviä piirteitä. Heteromiestyöyhteisössä asiat käsitellään asioina ja niistä puhutaan suoraan - henkilökohtaisuuksiin ei mennä.
Kiitoksia ihmisille kannustuksesta. Kyllähän sitä pitäisi vähän itseensäkin mennä, miksi hakee tällaiselle alalle jos ei sitten kestä ajatusta työskennellä/opiskella alalla.

Uskoisin "alkujännityksen" jälkeen tilanteen tasaantuvan ja eiköhän niitä ystäviä sieltä löydy. Onhan näistä perus miehistä toisaalta hyötyäkin. Suhteellisen mutkattomia ovat eikä ainakaan mitään "kyräilyjä" ole osoittautunut.

Odotan innolla sitä ensimmäistä opiskelijakännäysiltaa, missä aletaan tiedustelemaan tyttöystävästä. Pitäisiköhän sitä kertoa asiat niinkuin ovat vai vastata ympäripyöreästi kuten yleensä. Noh, antaapa asioiden mennä omalla painollaan. Eiköhän meidän kaikkien sisällä asu pieni hetero ;oD
Olen 35-vuotias insinööriopiskelija, aikuis/ilta-sellainen. Mulla on kolmas vuosi menossa. Olen miettinyt sitä samaa, että missähän ne kaikki tulevat homoinsinöörit on? Hyvin me tunnutaan piiloutuvan sinne suureen heteromassaan. Silmät yritän pitää auki.. aina kun jaksan, mut ei ole ketään näkynyt..
En ole kyllästynyt opiskeluun. Päinvastoin heterotkin voi (!) (heh) olla ihan kivoja kavereita. En ole minäkään vaihtanut DTM/Herkku-iltoja muuhun.. Hauska olis tavata muita!
Tkk:lla perinteisiä homoaloja on tietotekniikka ja kemia. Muutaman tiedän myös tuotantotaloudesta, puulta ja raksalta. Mutta yritäpä löytää homoja sähköltä. Se onkin jo kertaluokkaa vaikeampaa.
  • 8 / 11
  • di-wannabe
  • 16.10.2002 0:23
sähkölläkin on, ainakin pari tiedän sieltä ja lisäksi muutaman koneelta.
TKKlla tekninen fysiikka on perinteistäkin perinteisempi homoala, edellä lueteltujen lisäksi.
Telehpyssä pyörii ainakin kolme sähköläistä aktivisteina juuri tänä lukukautena, joten turha itkeä ettei S-miehiä olisi.
Jostakin kumman syystä yleensäkin nuo "siistit sisätyöt", eli yleensä näppiksen ja ohjelmoijatuolin väliin johtavat koulutusohjelmat (TF, Tik) ovat homopoikien yleisiä valintoja =))
Sehän nyt on ihan selvää.

Homojen tukka voisi mennä 'huonosti' fyysistä skilliä tarvitsevissa töissä, tai kynsi voisi vaikka katketa!

:DD
  • 11 / 11
  • Olli Stålström
  • 17.10.2002 8:52
Sattumaa tai ei, mutta SETA:n kaksi perustavaa hahmoa,
Martin Schreck ja minä, valmistuimme teoreettisesta fysiikasta
juuri kun SETA perustettiin 1974. SETA:n ekassa hallituksessa
oli lisäksi sähköteekkari.

Kyllä siis vinokkaita on teknisellä alalla. Siellä vain asenteet
saattavat olla kovia ja kylmiä, joten ihmiset eivät uskalla tulla
ulos. Tekniikan alan henkinen ahtaus sai minutkin sittemmin
jatkamaan yliopsitolla humanistiksi.