Tekniset opinnot - vain heteroille?

Olen uusi tietotekniikan opiskelija, valmistumassa joskus tulevaisuudessa insinööriksi. Ei kovin perinteinen ammatti homoille, vai? Katsellessani muita opiskelijatovereitani sydäntäni riipaisi. Kaikki tuntuivat olevan niitä perinteisiä heteroteknikkoja! Vapaa-ajan puheenaiheet pyörivät autojen ja naisten ympärillä.

Ihmettelenkin tässä, miten kukaan kestää neljää tai viittä vuotta näiden heterohormoonipillereiden ympärillä? Kenelläkään vastaavia kokemuksia? Jotta kouluni olisi edes hieman nautinnollisempi, pitäisi minun massasta löytää edes muutama opiskelutoveri. En kuitenkaan haluaisi vaihtaa DTM- tai Herkkuiltoja Ctrl- ja Fenniailtoihin! Or worse...
Terve!

No tässä on yks, joka opiskelee dippainssiksi tkk:lla. Vieläpä ehkä homoille harvinaisempaa alaa kuin tietotekniikkaa =)
Ja meidänkin osastolla onneksi on yllättävän (!) paljon muutakin porukkaa kuin "tavallisia" hetskuja. Aika hassua.. Jopa sellanen "significant other" löyty samasta paikasta ;)

Kyllähän teiltäkin varmaan löytyy samanhenkisiä kavereita sulle. Ei kannata kuitenkaan asettaa ehdoksi sitä, että heteroiden kanssa en kaveeraa :) Mulla toki suurin osa kamuista on koulussa heteroita, ainakin tietääkseni. Ja muutama jopa tietää suuntautumisestani. Helpottaakohan siinä se, että tykkään autoista ja prätkistä ja niitä vähän harrastelenkin ;)

Tsemppiä vaan opiskeluihin ja miksei muuhunkin..
Joissain oppilaitoksissa on homojen opiskelijayhdistyksiä. Kannattaa katsella ympärilleensä mitä löytyy.
Itse jo teknisen alan työelämään siirtyneenä voin kertoa, että tiimissäni on 10 miestä ja yksi nainen (joka hänkin on kyllä aika jätkä), mutta yllättävän hyvin menee! Eipä ole ainakaan ilmapiirissä havaittavissa kateutta, kyräilyä, selkäänpuukottamista ym. näitä ns. naisten (ja homojen?) ikäviä työelämässäkin esiintyviä piirteitä. Heteromiestyöyhteisössä asiat käsitellään asioina ja niistä puhutaan suoraan - henkilökohtaisuuksiin ei mennä.