Miksi JuhaniV:n etusivun hehkutuksia ei voi kommentoida?

Kirjoittaja voi päättää artikkelikohtaisesti sen, voiko niitä kommentoida vai ei.

Jos kommentointi ei johonkin tekstiin ole mahdollista, voi aina käynnistää samasta aiheesta keskustelun foorumilla.
JuhaniV kohdistaa outoa henkilönpalvontaa Marja-Sisko Aaltoon, joka on hänen löydöksensä.
Toivottavasti Vaeltaja toipuu pian!

Alkuperäinen uutinen oli sellainen, mikä korosti Aallon aikaisempaa sukupuolta ikään kuin se olisi jotenkin legitiimi. Se, että Marja-Sisko Aalto päihittää laukkuvarkaan osoittaa, että hän on ikäisekseen hyvässä kunnossa ja rohkeakin, ei todiste hänen menneensä vaikutuksesta nykyisyyteen niin kuin lehti antaa olettaa.

Kirjotin asiasta jutun Kummakerhoon. Sitä voi käydä kommentoimassa:
http://www.kummakerho.net/2009/07/09/median-cisseksismia/
Oletin Poriksella lorahtavan housuun, mutta onkin kaikesta päätelleen suunta ollut aivan päinvastainen. Jos nimeni mainitaan samassa yhteydessä Neuvostoliiton kanssa, niin kirjoittajalla ei kaikki ole kohdallaan.
Poris: "JuhaniV, Neuvostoliitto meni jo, nyt voidaan puhua niin kuin asiat ovat."

Estin tarkoituksella Aallosta kertovan uutisjutun kommentoinnin. Kerron miksi. Pidän Porista Ranneliikkeen keskustelujen torpedoijana, ei niiden jatkajana ja keskusteluun uutta tuovana. Tiesin hänen halunsa puuttua tuohon(kin) uutiseen. Samat minäkeskeiset jorinat toistuvat. Hänen kokemansa päähän potkinnat viime vuosisadalta esitellään yhä uudelleen milloin minkäkin keskustelun yhteydessä. Keskustelu tavallisesti lässähtää siihen paikkaan, koska Poris siirtää sen oitis sivuraiteelle.

Poris tuli aikanaan Ranneliikkeeseen särmä edellä ja aiheutti varmaan ylläpidolle harmaita hiuksia. Nyt hän on kuitenkin oppinut sen verran tavoille, ettei saa ylläpidon porttaria kuten aikaisempina vuosina. Ranneliikkeen keskusteluilmapiiriin Poriksen kohkaamisella on mielestäni vahvasti huonontava vaikutus.
Sinä olet tämän palstan riidankylväjä ja sinä haluat hajottaa tämän yhteisön, mutta sinun pelisi on hyvin läpinäkyvää. Kummakerhon lisäksi uutista on kommentoitu ympäri nettiä ja sävy on ollut kriittinen.

On mitä ilmeisintä, että sinä olet valinnut Aallon hyödylliseksi hölmöksesi. Hän on transihmisille se, mikä Teuvo Loman on sinulle. Erona sinun suhtautumiseen Lomaniin, minä pidän Aaltoa vain median heittopussina, en sinällään huonona ihmisenä.

Sinulla ei ole omaa elämää etkä halua sitä suoda muillekaan. Haluat katkeruudellasi ja pahuudellasi myrkyttää ihmisten mielet. Olet samanlainen kuin ne myrkynkylväjä-kristityt, joita sinä salaa ihailet, heiltäkin oikeasti puuttuu elämä ja siksi he keskittyvät pilaamaan toisten ihmisten elämät. Siinäkään sinä et onnistu, minä tiedän että sinä olet pahuudellasi pilannut oman elämäsi ja saat vanhennuttuasi ja heikennyttyäsi sen palkinnon, mikä sinulle kuuluu ja se panee minut hymyilemään. Sinun ininäsi loppuu soimasta korvissani hyttyskarkoitteella, mutta sääli niitä heikompia ihmisiä, jotka sinä valitset kiusantekosi kohteeksi!
Olisi lienee aika pistää JuhaniV ja Poris "kehään" julkisesti kahden kesken ja me muut katsomaan tuota "ottelua". Olisiko tosiaankin aika
pistää ainakin yksi julkinen ranneliikkeen keskustelutilaisuus, jossa naamakkain (ainakin nämä kaksi) saisivat tuulettaa tuntojaan?

Itselläni alkaa mennä jo maku tämän saitin keskusteluihin, juuri siitä syystä, että loppujen lopuksi rakentavasti alkanut keskustelu lässähtää kasaan
kahden osapuolen väitellessä pilkun paikasta ja muiden seuratessa sivusta...

:(
Arkadas: Ei kysymys ole pilkun paikasta.

JuhaniV :"Osui! :-) Heh, siitä vain ruikuttamaan "ympäri nettiä"".

Niin, sinä laittelet halpahintaisia kärpäspapereita, joilla sinä saat kerättyä huomiota itsellesi. Jossain muualla sitä voisi kutsua trollaamiseksi tai provoamiseksi.
Tuo on kuitenkin red herring, ohjaat keskustelun sivuraiteille. Sinä et ole niin merkittävä ihminen että minä sinusta ruikuttaisin ympäri nettiä, sen sijaan tämä Aalto-uutisointi on herättänyt kritiikkiä. Kaikki muut kritisoivat sitä paitsi sinä. Sinulle kaikki uutiset Marja-Sisko Aallosta ovat hyviä uutisia ja kaikki uutiset Teuvo Lomanista ovat huonoja uutisia. Joku voisi sanoa, että sinä pidät Aallosta, mutta oikeasti Aalto taitaa olla sopivan helppo sinun kiusattavaksesi. Minä en tunne Teuvo Lomania tai mikä hänessä nyppii, mutta epäilen, että hänellä on vahva itsetunto jota sinä et kestä.
Ja vielä ihmetellään, ettei ylläpito ole tämän alkoholisoituneempi.
Summa summarum

Poriksen kirjoittelua pitkään seuranneena voisi helposti muodosta pelkästään niiden perusteella mielikuvan, että transihmisellä ei voi mennä koskaan hyvin, eikä transihminen voi onnistua elämässä. Transihminen kuuluu prekariaattiin PISTE. Niin väärin on, jos transihminen lähtee julkisuuteen ja antaa itsestään vieläpä onnistuvan ja eteenpäin pyrkivän ihmisen kuvan. Se on Poriksen mielestä kamalan väärin.

Todellisuus on tietenkin toinen. Niin kuin homojen ja lesbojen ryhmässä on elämässään onnistuvia, jopa menestyviä, luusereita ja taviksia , aivan sama pätee vaikkapa ryhmään transihmiset. Jokaiseen ryhmään tarvitaan myönteisiä esikuvia, joihin itseään etsivä henkilö voisi samaistua. Luuserit näyttävät tarvitsevan näyttämöitä oman hauraan egonsa kasassa pitämiseen. Sellainen on toimintaa omaa ryhmää vastaan. Aitoja yhteiskunnallisia epäkohtia käsitellään aivan toisella tavalla.

************

Summa summarum, yhteenveto
Ego, minuus
Red herring, harhautus
Sana prekariaatti juontuu latinan kielisestä sanasta precarius, joka tarkoittaa epävarmassa tilassa tai muiden armoilla olevaa. (Wikipedia)
JuhaniV:
"Poriksen kirjoittelua pitkään seuranneena voisi helposti muodosta pelkästään niiden perusteella mielikuvan, että transihmisellä ei voi mennä koskaan hyvin, eikä transihminen voi onnistua elämässä."

Ei voi. Ohjaat nyt keskustelua täysin sivuraiteelle, koska sinä et halua nähdä omaa massiivista epäonnistumistasi, joka kulminoituu tässä uusimmassa Aalto-hehkutuksessa. On aivan kiveenhakatun selvää, että Iltalehden artikkeli oli transihmisten vastainen. Sinä kuitenkin esität sen ikään kuin suurenakin saavutuksena. Menisi vielä erehdyksen piikkiin ellet olisi estänyt kommentointia.

Sinä olet tämän yhteisön Puonti: haluat varta vasten kylvää riitaa. Se ei onnistu, pelisi on liian läpinäkyvää, on ollut jo vuosikaudet.

On hyvin vaikeaa saada julkisuudessa läpi sellaista tarinaa, että transihmineen onnistuisi omana itsenään. Aalto-uutisoinninkin olisi voitu hoitaa ilman, että artikkeliin olisi otettu mukaan kummittelemaan kuva meneestä ja ilman että kuntoa olisi liitetty lainkaan sukupuoleen. Näin ainutlaatuisen myönteinen uutinen saatiin käännettyä täysin päälaelleen.

Nimittäin transihmisillä on yleensä aika huono kunto ja transihmiset kuolevat nuorina. "The Amazing Truth About Queen Raquela":ssa kerrotaan, että transihmiset ovat kuin hyönteiset, jotka horrostavat maan alla, nousevat parittelemaan joukolla ja sitten kuolevat kaikki pois. Kaivattaisiin minun mielestäni tarinoita oman terveyden ja kunnon hoitamisesta.

"Transihminen kuuluu prekariaattiin PISTE. Niin väärin on, jos transihminen lähtee julkisuuteen ja antaa itsestään vieläpä onnistuvan ja eteenpäin pyrkivän ihmisen kuvan. Se on Poriksen mielestä kamalan väärin. "

No mutta kun Aallosta kertova artikkeli ei ole onnistunut kuva. Lue tulevan lauantain IS ja sano mielipiteesi uudestaan.
On vaikeaa ellei mahdotonta saada kaupallisessa julkisuudessa läpi minkäänlaista kuvaa transihmisestä, joka olisi puolueeton ja onnistunut, ilman sarvia ja hampaita. Minä olen itse yrittänyt, ehkä se onnistuu YLE:n radiossa parhaiten.

"Todellisuus on tietenkin toinen. Niin kuin homojen ja lesbojen ryhmässä on elämässään onnistuvia, jopa menestyviä, luusereita ja taviksia , aivan sama pätee vaikkapa ryhmään transihmiset. Jokaiseen ryhmään tarvitaan myönteisiä esikuvia, joihin itseään etsivä henkilö voisi samaistua."

Kuinka monta hlbt-ihmistä tunnet, joka olisi nousut ryysyistä rikkauksiin? Entä kuinka monta heteroa? Paljon enemmän on tarinoita ihmisistä, jotka ovat olleet menestyneitä jo ennen ulostuloa eli joilla straight acting on mennyt hyvin. Mitähän sinä pidät yleensä elämässä merkkinä onnistumisesta?
Minä viittaan tutkimuksiin, transihmisten osalta belgialaistutkimukseen ja sen mukaan ei todellakaan mene hyvin. Allekirjoitan myönteisten esikuvien tarpeen, mutta samalla näiden myönteisten esikuvien pitäisi kertoa heidän menestyksensä salaisuus muille, muuten se on turhaa lesoilua. Olenkin saanut sellaisen kaivettua pihdeillä irti: "On käynyt tuuri". Esimerkiksi Aalto ei ole ensimmäinen transsukupuolinen pappi, sillä ensimmäisellä kävi parempi tuuri kuin Aallolla. Tähän mennessä Aalto on lähinnä valittanut syrjintää, jota ei ole tapahtunut. Miksi sinua ärsyttää Lomanin valitus, mutta ei Aallon?

Transihmisten menestystarinat ovat dopingilla hankittuja ja sellaiset diskaan armotta. Tämä doping on testosteroni. Jos Aalto olisi käynyt sukupuolenkorjauksen opiskellessaan tai muuten ennen vakituisen papin viran saamista, luuletko vakavissasi että hän olisi sellaisen koskaan saanutkaan? Ei, hänen menestyksensä perustui sille kivijallalle, että hän oli sukupuoleltaan selvä heteromies. Nyt hänellä on lakien suoma turva mitä tulee irtisanomiseen ja kirkossa ilmeinen halu lakia noudattaa.


Minä en ole koskaan pitänyt itseäni menestyjänä. Kovasti on kuitenkin yritetty. Uskon saaneeni jonkinlaisen työvoiton. Voin sanoa rakastavani omaa kurjaa elämääni enemmän kuin joku toinen parempaansa. Se työ, minkä minä olen tehnyt, on myös avoinna kaikille muille, jos vain kykyni opettaa sallii sen.
Minusta toki ei revitä otsikoita, minulle ei tulla häiriköimään Café Javassa, minä olen onnistunut saamaan tietyn vakavastiotettavuuden. Olen ehkä siirtynyt harmittomasta hullusta, niin kuin Aalto, vaaralliseksi hulluksi, jota ihmiset eivät halua härkkiä.

"Luuserit näyttävät tarvitsevan näyttämöitä oman hauraan egonsa kasassa pitämiseen. Sellainen on toimintaa omaa ryhmää vastaan. "

Onko tämä sinun näyttämösi?
Miksi Juhani ei suostu vastaamaan Poriksen esittämiin kysymyksiin? Eikö ylpeys anna periksi?
Keskustelu on nyt väärällä alueella (Sivustot & ylläpito). Tämä ei ole oikea paikka jatkolle.
Näinhän tässä käy, kun kaksi jokseenkin erilaista maailmaa kohtaa.

Jatkan vielä:

Olen kehoittanut Porista aloittamaan blogin pitämisen (joko ranneliike.netin ja lepakkolaakso.netin sivuilla tai jossain muualla). Minulla on vankka usko siihen, että se saisi kiinnostuneen lukijakunnan.
Nyt minusta on iso juttu IS plussasta ja se on saanut kehujakin, täysin ulkopuolisilta. Vaikka olen jäävi arvioimaan juttua, joka kertoo minusta itsestäni on se laadultaan parempi kuin etusivulle päässyt juttu Marja-Sisko Aallosta.

Olen jo kauan sitten lakannut uskomasta reiluuteen muiden ihmisten kuin itseni kohdalta. Kun minä olin lukiossa puhuttiin kovasti käsiin räjähtäneistä lukiolaisten poissaoloista. Niinpä Tampereella palkittiin sellainen, jolla oli kolme poissaolotuntia. Asiasta taisi olla juttu oikein Aamulehdessä. Minä suoritin koko lukion samaan aikan ilman ensimmäistäkään poissaolotuntia Kuopiossa. Minua ei palkittu, minua ei mainittu Savon Sanomissa. Tärkeintä ei ole mitä tekee, vaan kuka tekee.

JuhaniV on kuin Asterix-sarjakuvan Riidankylväjä Intrigix joka menee ja palkitsee Asterixin gallialaiskylän merkittävimpänä henkilönä ohi kylän päällikön varta vasten aiheuttaakseen riitaa ja jakaumia. Se, että Aaltoa vastaan on julkaistu adressi ei oikein vastaa kuvaa hänestä sellaisena säteilevänä menestyjänä kuin yksipuolista uutisointia harrastava riidankylväjä JuhaniV antaa ymmärtää.

Ei se mitään, tuollaiset kieroilijat täysin unohtavat, että minä olen sadisti.
Melkoista ad hominem -argumentaatiota, puolin ja toisin. Tuskin Pora-liike on ainoa, joka syyllistyy saman asian toistoon. Myös JuhaniV vie aiheita sivuun ja viljelee kuukaudesta toiseen Facebook-epäilyjään, huono-osaisten syyllistämistä ym. kestoaiheita. Ei tässä kukaan ole synnitön.

Viitattu Iltalehden uutinen tosiaan asiattomasti korosti Marja-Sisko Aallon korjattua sukupuolta. Ingressin teksti: "Sukupuoltaan miehestä naiseksi korjaavalle Marja-Sisko Aallolle oli hyötyä jäljellä olevista maskuliinisista ominaisuuksista."

Kummallista, jos kommentoinnin epäämisen syyksi ilmoitetaan yhden ainoan kirjoittajan kommentoinnin estäminen. Jos kerran keskustelun avaamista kannustetaan, voisiko sen automatisoida yhden linkin taakse? Ajankohtaisosio on järjestetty lähes samalla lailla kuin keskustelukin, joten aiheryhmän valintakin voisi olla automaattinen. Samalla keskustelun käynnistäneen ajankohtaisblogaukseen voisi lisätä automaattisesti linkin keskusteluun. Nyt se ilmeisesti tehdään vain, jos blogaaja sen huomaa itse lisätä.

Ja vaikkei mitään teknisiä uudistuksia voisikaan (ymmärrettävistä ajankäytöllisistä syistä) toteuttaa, kommentoinnin epäämisen kynnys pitäisi olla paljon, paljon korkeammalla. Kommentin aihehan voi liittyä joko itse ajankohtaisaiheeseen tai tapaan, jolla siitä on kerrottu. Palautteeseen voi suhtautua myös rakentavasti.

Itseäni ainakin hämmästyttää, kun uutinen sisältää peittelemättömiä kirjoittajan henkilökohtaisia käsityksiä. Esimerkiksi eilinen Aallon vasta-adressiuutinen on kirjoitettu ikään kuin se olisi kirjoitettu kirjoittajan henkilökohtaiseen blogiin: "Adressi on vain jälleen hyvä huono esimerkki kirkon konservatiivien tavoista toimia ja heidän uskomattomasta suvaitsemattomuudestaan. On hyvä, että Aalto ei anna periksi tässä selvässä syrjinnän yrityksessä. Hänelle voi toivoa vain kaikkea jaksamista."
Juksteri haastaa asiaa. Olen nimittäin samaa mieltä siitä, että mielipiteiden laukominen ei kuulu uutisointiin, vaan foorumikeskusteluihin tai blogeihin.
Samaa mieltä kahden edellisen kirjoittajan kanssa. Ajankohtaisosio on kuin JuhaniV:n henkilökohtainen blogi.

Mitä tulee Marja-Sisko Aaltoon niin nyt rupeaa kyllä tuntumaan, että hän on "sirkkeliin astunut" kun kerta häneen kohdistunut vastustus ja työpaikkakiusaaminen on noinkin voimallista. Siitä huolimatta JuhaniV on nostanut hänet esimerkiksi menestyjästä. Minä olen saanut runsaasti hyvää palautetta omasta jutustani IS:n plus-liitteessä. Sitä JuhaniV ei kommentoi muuten kuin ilkeilyin. Se toimii kyllä hänen omakohtaisessa blogissaan, mutta uutissivulla se on selkeää puoluellisuutta.

Minulle kerran sanottiin, että JuhaniV on psykopaatti ja sanoin, että en usko, koska JuhaniV ei ole miellyttävä. Sanoja sanoi silloin, että JuhaniV osaa olla lipevä sellaisia ihmsiä kohtaan joita hän haluaa mielistellä. Tämä lipevyys näkyy suhtautumisessa Aalto-uutisointeihin. Kaikki, mitä Aalto tekee on oikein ja myönteistä (koska JuhaniV sattui hänet "löytämään" Voltti-lehden hastatteluun). Kaikki mitä minä teen on väärin, oli se sitten kuinka myönteistä tahansa, koska minulla oli "puukkohippalot" vuonna muinon (näpäyttikö se hänen arvovaltaansa?). Ajankohtaisosio vääntyy hänen henkilökohtaisten preferenssiensä mukaan.

Vaeltajan korkeatasoisten uutisointien takia tästä on tullut merkittävin kanava minulle tietää, mitä maailmalla tapahtuu. Nyt JuhaniV on pilaamassa tätä kaikkea. Rotta jättää uppoavan Voltin ja tulee upottamaan tämänkin.
Pora-liike kirjoitti: "JuhaniV on nostanut hänet [Marja-Sisko Aallon] esimerkiksi menestyjästä."

Missä JuhaniV näin lausuu?

Pora-liike: "Minä olen saanut runsaasti hyvää palautetta omasta jutustani IS:n plus-liitteessä. Sitä JuhaniV ei kommentoi muuten kuin ilkeilyin. Se toimii kyllä hänen omakohtaisessa blogissaan, mutta uutissivulla se on selkeää puoluellisuutta."

Missä ajankohtaisblogauksessa JuhaniV on ilkeillyt sinulle?

Pyrin itse välttämään yleistysten tekemistä toisen ihmisen käyttäytymisestä, vaikka ne näyttäisivätkin ilmeisiltä. On kiistattomampaa puuttua ainoastaan yksilöityihin tekoihin. Toisen kirjoittajan luonnekuvaus on minusta tarpeetonta, vaikka sitten kuinka oltaisiinkin villissä ja (muka) vapaassa nettimaailmassa. Sorrut JuhaniV:n luonneanalyysissä samanlaiseen kaivon likaamisargumenttiin kuin syyttämäsi taho. Lopulta kyse on vain alhaisesta valtataistelusta. Ja sinunhan piti vastustaa (väki)valtioita ja toiseen ihmiseen kohdistuvaa vallankäyttöä.
Heh, Porikselta mopo karkasi nyt käsistä täysin.

Olen tottunut nimittelyihin. Nuorisommekin on todennut moneen kertaan, etten lainkaan ymmärrä nuoria ja olen myöskin täysi kusipää. Murkku tarvitsee harjoitusvastustajan, joka ei hylkää vaikka otetaankin yhteen ja joka osoittaa missä elämisen rajat kulkevat. Mutta että vielä tuossa iässä...!
Juksteri 21 / 22
12.07.2009, 15:00 "Pora-liike kirjoitti: "JuhaniV on nostanut hänet [Marja-Sisko Aallon] esimerkiksi menestyjästä."

Missä JuhaniV näin lausuu?"

Juuri siinä artikkelissa mistä tässä on koko ajan ollut puhe. Miltä sinusta tämä lausuma tuntuu: "Aalto ei ole jäänyt paikalleen voivottelemaan, vaan on myönteisesti lähtenyt toimimaan ja julkisuuteen. Kaikki suomalaiset transihmiset voivat olla hänestä todella ylpeitä." http://lepakkolaakso.net/teema/marja-sisko_aalto_paihitti_laukkuvarkaan?srt=2&cid=2&aid=2267
Voisiko joku täsmentää minulle tämän lauseen sisältöä? Mistä pitäisi olla ylpeitä, siitäkö että hän päihitti laukkuvarkaan?

"Missä ajankohtaisblogauksessa JuhaniV on ilkeillyt sinulle?"

Ei kysymys ollut ajankohtausblogauksesta, vaan tästä keskustelupalstasta. Jos otat vaikka parin päivän uutiset Marja-Sisko Aallosta ja vertaat minusta olevaan juttuun Ilta-Sanomien plus-liitteessä, niin kumpi sinusta ansaitsee tulla mainituksi siitä, että on "myönteisesti lähtenyt toimimaan ja julkisuuteen"? En nyt julista mitään kilpailua paremmuudesta, kyseenalaistan vain etusivun julkaisupolitiikan.

"Pyrin itse välttämään yleistysten tekemistä toisen ihmisen käyttäytymisestä, vaikka ne näyttäisivätkin ilmeisiltä. On kiistattomampaa puuttua ainoastaan yksilöityihin tekoihin. Toisen kirjoittajan luonnekuvaus on minusta tarpeetonta, vaikka sitten kuinka oltaisiinkin villissä ja (muka) vapaassa nettimaailmassa. Sorrut JuhaniV:n luonneanalyysissä samanlaiseen kaivon likaamisargumenttiin kuin syyttämäsi taho. Lopulta kyse on vain alhaisesta valtataistelusta. Ja sinunhan piti vastustaa (väki)valtioita ja toiseen ihmiseen kohdistuvaa vallankäyttöä."

Minua kiinnostaa se, mikä JuhaniV:tä pitää liikkeessä, ei vallankäyttö.
Mitä hän Marja-Siskosta haluaa. Minusta näyttää siltä, että hän haluaa sekasortoa kirkkoon, Emeleus oli hänen hyvä kandidaattinsa sen sekasorron aiheuttamiselle, nyt Marja-Sisko Aalto näyttää tekevän saman. Minusta taas koko kirkko on yhdentekevä. Minut erotettiin uskonlahkosta ja lahkon kanta on edelleen 100% kielteinen eikä edes suostuta neuvottelupöytään. Uskovaisten kanssa tappelu sitoo vain voimia turhaan.
JuhaniV on ilmeinen masokisti, koska hän tietää, että minä näen hänen alkeellisten peliensä läpi, mutta hän siitä huolimatta pyrkii tulevansa nöyryytetyksi sekä täällä että Setassa (kerrankin minä ja Seta olemme samaa mieltä jostain).

On huomattavaa, ettei JuhaniV ole pystynyt tarjoamaan yhtä ainoaa järkevää selitystä käytökselleen tässä keskustelussa. Sen sijaan hän lähtee luikertelemaan sivupoluille. Minä olen kuitenkin napannut hänet kiinni palleistaan.
Taitaa olla liikaa pyydetty, mutta pyydänpähän kuitenkin: Mitähän jos itse kukin käyttäisi energiansa kirjoittamiseen ja keskustelemiseen asioista, ei henkilöistä ja heidän ominaisuuksistaan. Viisaampi lopettaa ensin. Ei kukaan jaksa kauaa yksinään kiukutella.
Public eye, tuo on harhautus. Olet tainnut saada postia JuhaniV:ltä. Tämän asian hyssyttely palvelee häntä.

JuhaniV on torjunut ylimielisesti kaikki hänen toimintaansa kohdistetut asialliset kysymykset. Tämä ylimielisyys oli ilmeistä myös tarkoituksellisen kehnossa Aalto-uutisoinnissa.
OK. Sanon sitten harhauttamatta. Jos se ei lopu, niin se lopetetaan.

EDIT: Eli nokittelu jää tähän ketjuun ja muista aiheista henkilökohtaisuudet jää pois. Jookos?
Etusivun toimittajia pitää olla oikeus arvostella julkisuuden henkilöinä tavallista keskustelupalstan kirjoittelijaa laajemmin.

En ole vieläkään saanut vastausta kysymykseeni. Totean siis etusivun "uutisten" olevan kieroutuneita kuin vaalirahoituksen. Kun JuhaniV puhuu, vastuu siirtyy kuulijalle.
Mutta henkilöön kohdistuvan arvostelun (ja kaiken sananvaihdon) voi pitää poissa torppaamasta käsiteltävää aihetta.
Pora-liike kirjoitti: "Olet tainnut saada postia JuhaniV:ltä."

Huti.

Harhautuksia en myöskään harrasta. Olen vain lopen kyllästynyt henkilökohtaiseen nokitteluun, olipa nokittelijana/nokiteltavana kuka tahansa. Toivottavasti se nyt loppuu.
Myös toinen uutinen on negatiivissävytteinen:

"Lehti: Marja-Sisko vihkii kesällä kolme paria
Maanantai 6.7.2009 klo 11.28
Sukupuoltaan vaihtava"

Tässä on taas sukupuolenvaihdos. IS heiluu kahden vaihtoehdon välillä.

"Imatran kirkkoherran tehtävästä sukupuolenkorjausta varten virkavapaalle jäänyt Marja-Sisko Aalto (entinen Olli Aalto)"

Muistutetaan ikävästi entisestä nimestä, termi on kylläkin tällä kertaa oikein.

"Pariskunta halusi vihkijäkseen nimenomaan Aallon, koska halusi tukea häntä."

Säälistä?

"Jo pikkupoikana"

Tämä särähtää korvaan. Minusta minun jutussani se on ilmaistu paremmin.

"itsensä tytöksi tuntenut Aalto itse vaihtaa sukupuolta miehestä naiseksi."

Itse... vaihtaa... Sanottaisiinkohan noin vaikka syöpähoidoista.

"Hän opettelee myös naisellista äänenkäyttöä."

Tuota, hän poisoppii miehisen äänenkäytön. Sellaista muuten opitaan armeijassa.

"Hän sanoo olevansa järkevä ja tasapainoinen ihminen, vaikka julkisuuskuva voikin olla toinen. "

Mistähän tuollainen mahtaisi johtua. Johtuisiko se siitä, että tämä juttu on kirjoitettu vaihtamisideologian hengessä? Sillä tavalla, että hänen pitää tehdä koko joukko tekemällä tehtyjä asioita itse aktiivisesti vaihtaakseen miehisen (luonnollisen) keinotekoiseen, hormonein ja opetelluin äänin tuettuun keinotekoiseen "naiseuteen". Mieheys nähdään luonnollisena, naiseus on pelkkää dragia.
Pora-liike kirjoitti: "Tässä on taas sukupuolenvaihdos. IS heiluu kahden vaihtoehdon välillä."

Sama töppi IS:n sinusta tekemässään jutussa, tosin vain kerran: "Stacy odotti sukupuolenvaihtoleikkaustaan hartaasti." Kuitenkin hienosti kirjoitettu ja asiallinen juttu noin muuten. Selvästikin olet hyvin erilainen tapaus kuin Aalto, jolle haastattelujen perusteella naisellisuuden korostaminen tuntuu olevan tärkeää.

Tästä olisi voinut avata omankin keskustelunsa, mutta menköön nyt vielä tänne.
Jos herra A:n tai neiti B:n viestiketjujen tai otsikoiden motiiveja pitää analysoida, niin kommentoidaan niitä sitten vaikka täällä. Niitä kärpäspaperijuttuja ja sellaisia, nimittäin.
Minkähän takia viestini poistettiin?

Ei ole mitään seuraavaa lamaa, on vain syvenevä ahdinko. Se johtuu:
1) ilmastonmuutoksesta
2) polttoainepulasta
3) ruokakriisistä. Mafia nimeltä Monsanto tulee aiheuttamaan nälänhädän. Geenimanipuloidut lajikkeet tuhoavat useimmat ruokakasvit ja edessä on epätoivoinen geenimanipulaatiolta säilyneiden maatiaislajikkeiden etsiminen.
Viesti poistettiin "Nuorten käsitykset kustannuksista ja niiden maksajista ovat pahasti pielessä" -ketjusta, koska vähän niinkuin sovitun vastaisesti mukaan oli kuin olikin sujahtanut kohta 4), eli henkilöön menevää piikittelyä. Edellinen Pora-liikkeen viesti siirrettiin samaisesta ketjusta tänne ja sen yllä on yhden viestin verran ohjeistusta.

EDIT: 1), 2) tai 3) eivät olleet poistamisen syy. Jos haluat, palautan alkuperäisen viestin, mutta poista sitten nopeasti siitä kohta 4).
Juksteri 32 / 35
13.07.2009, 22:41
"Sama töppi IS:n sinusta tekemässään jutussa, tosin vain kerran: "Stacy odotti sukupuolenvaihtoleikkaustaan hartaasti." "

Toden totta, se jäi minua vähän harmittamaan. En tavannut kuitenkaan tuota toimitussihteeriä henkilökohtaisesti.

"Selvästikin olet hyvin erilainen tapaus kuin Aalto, jolle haastattelujen perusteella naisellisuuden korostaminen tuntuu olevan tärkeää."

Minusta Aalto on niin median heittelemä, että on vaikea sanoa, mikä hänelle oikeasti on tärkeää. Hän on tykinruokaa median kirkkopolitiikalle. Kirkossa joillekin hänestä on tullut kirkon epäonnistumisen symboli. Voltille ja JuhaniV:llekin hän merkitsee ilmeisesti välinettä jonkin asian saavuttamiseksi.

Minä en suostu sellaisiin rooleihin.

Seranon mukaan julkisuudessa transnainen on joko säälittävä pelle tai kavala miestennielijä. Aallosta on tehty jonkinlainen pelle. Minä olen ehkä onnistunut paremmin välttelemään nämä karikot. Feministit syyttävät transnaisia liiallisesta tukeutumisesta naisellisuuden stereotypioihin ja toisaalta myös liiallisesta miehisestä energiasta. Minä onnistun mielestäni välttämään myös nuo. Olen irrallinen kanuuna.
smo 35 / 36
14.07.2009, 11:12
"henkilöön menevää piikittelyä."

Alkuperäinen viestiketju sisälsi JuhaniV:hen kohdistuvaa arvostelua monenkin kirjoittajan taholta. Niitä ei kuitenkan pidetty minkäänlaisena henkilökohtaisena piikittelynä. Piikittely on ilmeisesti piikittelyä vasta siinä vaiheessa kun minä piikittelen. Siinä tapauksessa minä olen noussut arvoon arvaamattomaan, mutta toivoisin toki, että vaikkapa myös Geschwitzin sanomisiin suhtauduttaisiin yhtä vakavasti.
Olisiko "Geschwitz" kohdistanut huomionsa aloitusviestin johtopäätösten huteruuteen? Olisiko Pora-liike kohdistanut jälkieditoimansa kärpäspaperikommentin ketjun aloittajan motiiveihin, etenkin jo aiemmin käytyjen keskustelujen valossa? Mahtaisiko noilla olla jotain eroa?

Ja kyllä, Pora-liike, voit pistää sulan hattuusi. Sinut on kyllä huomattu ja keskustelun häiritsevänä tekijänä todellakin olet noussut arvoon arvaamattomaan.

Minä en suojele enkä vainoa ketään henkilöä. Pyrin suojelemaan käytäviä keskusteluja siltä, ettei niitä kerta toisensa jälkeen vesitetä.

EDIT: JuhaniV:tä koskee ihan sama sääntö. Vaikka ette halua olla keskenänne sovussa, niin muista keskustelusta pidätte nokkapokan poissa. Molemmat.
smo kirjoitti: "Olisiko "Geschwitz" kohdistanut huomionsa aloitusviestin johtopäätösten huteruuteen? Olisiko Pora-liike kohdistanut jälkieditoimansa kärpäspaperikommentin ketjun aloittajan motiiveihin, etenkin jo aiemmin käytyjen keskustelujen valossa? Mahtaisiko noilla olla jotain eroa?"

Minä en näe mitään eroa, mutta nyt toit tuon "kärpäspaperin" esille. Kärpäspaperihan oli JuhaniV:n oma keksintö. Keksitään raflaava otsikointi, jolla saadaan tekohengitettyä muuten nuupahtanutta keskustelua. Muualla netissä se on provosointia tai trollausta.

"Ja kyllä, Pora-liike, voit pistää sulan hattuusi. Sinut on kyllä huomattu ja keskustelun häiritsevänä tekijänä todellakin olet noussut arvoon arvaamattomaan. "

Kiitos! Tämä asettaa nyt minulle vastuun: Geschwitz pitää kouluttaa samalle korkealle tasolle.

"EDIT: JuhaniV:tä koskee ihan sama sääntö. Vaikka ette halua olla keskenänne sovussa, niin muista keskustelusta pidätte nokkapokan poissa. Molemmat."

Kiitos, mutta en tarvitse moista suojelua, olen jo aikuinen.
Olet oikeassa. Nyt minäkin ihmettelen, miksei ylläpito ole alkoholisoituneempi.
Tilastointia: tässä keskusteluketjussa oli 6 minun ja 20 Poriksen sanomaa. Poris käytti 27 kertaa sanaa "JuhaniV".

Mietin parhaillaan tulisiko minun olla superhuomiosta kiusaantunut vaiko imarreltu. ;-)
Tämän keskustelun jälkeen ymmärrän oikein hyvin, miksi Juhani ei halua Pora-liikkeen kommentteja ajankohtaisjutuihinsa. Valitettavasti kaikkien muidenkin mahdollisesti asialliset kommentit estyvät.
Näyttää piikit
kun kukaan ei pistä

(vihollinen
varsinkaan)


pellko
ylpeys

murhe
viisaus ????





Edit: Harmi ettei asettelu toiminut. Tässä olisi ollut "visuaalinen viesti" joka jää nyt pimentoon ):
Krister
15.07.2009, 14:15 "Tämän keskustelun jälkeen ymmärrän oikein hyvin, miksi Juhani ei halua Pora-liikkeen kommentteja ajankohtaisjutuihinsa."

No hyvä, keskustelu on täyttänyt tarkoituksensa!