Puheenvuorojen pituuksista

  • 1 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 11.10.2008 21:27
Nimimerkit "deli" ja "Classy Rascal", te olette viime aikoina kirjoittaneet mittavan pitkiä tekstejä aiheista, jotka ainakin minua kiinnostavat kovasti. Kun katson uusia puheenvuoroja ja ruutuun saattaa valahtaa sivun yläreunasta alareunaan mittainen teksti, tunne on välittömästi, että en jaksa lukea sitä kokonaan. Olenkin ottanut tavaksi lukaista superpitkien tekstien alut ja loput, saadakseni edes jonkinlaisen tolkun asiasta. En kuitenkaan haluaisi menettää mitään. Nyt niin vain käy.

Jos oikeasti kirjoitatte muille kuin vain itsellenne ja haluatte mielipiteenne välittyvän kokonaisuudessaan mahdollisimman monelle lukijalle, olisi varmaan hyödyllistä tiivistää tekstejä taikka jakaa asiaa kahteenkin sanomaan. Asiaa hyvin kuvaava väliotsikointi voisi olla mahdollinen ratkaisu silloin kun haluaa kuitenkin kirjoittaa pitkän tekstin.
  • 2 / 9
  • Classy Rascal
  • 12.10.2008 1:21
"HomoS" kirjoitti:
>>>"kukkulan huipulla tohuaa innoakas "kerhotäti" kenen pillin mukaan kaikkien on parasta marssia tai sitten…."<<<

Juhani, viitaten yläpuoliseen toteamukseen, en aio marssia sinun pillisi mukaan täällä! Olet toistaiseksi ainoa, joka on kirjaimellisesti räpättänyt viestien pituudesta. Sitä paitsi, kyllä täällä monet muutkin kirjoittavat pidempia viestejä. Miksi et valita myös heille? Viestien pituutta internetin keskustelufoorumeilla ei ole kaiketi säännelty missään laissa. Skippaa sinä viestit ihan rauhassa jos et jaksa lukea.
  • 3 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 12.10.2008 8:47
Rakas CR, huoleni on vain se, että tämä mittaamaton eforttisi täällä Ranneliikkeessä saattaa mennä hukkaan viestintäsi laadun vuoksi tai olla vahingollista.

Minulle sinä alat muistuttaa elävästi noita vanhoja mummoja ja ukkoja, jotka seisovat Vartiotorni-lehti kourassa rautatieasemalla. Ihmiset kulkevat ohitse lehtiä ostamatta/ottamatta. Nämä harhaan johdetut seisoskelijat luulevat oikeasti olevansa ansaitsemassa tällä tavoin itselleen taivaspaikkaa.

Minulla on aivan samanlainen aaniki sinun kohdallasi. Käytät siis meitä "homoraukkoja" hyväksesi oman etusi vuoksi. Pidän sellaista erittäin epäkristillisenä. Mahtaa olla sinulle yllätys sinä päivänä, kun kohtaat kuvittelemasi Luojasi ja saat tietää tehneesi hyvän tarkoituksesi sijasta ihmisille pahaa. Otatko silloin vastuun sellaisesta ihmisestä, joka sinun mielipiteittesi vuoksi on saattanut tehdä itsemurhan?
  • 4 / 9
  • Classy Rascal
  • 12.10.2008 14:55
Juhani, mitäpä jos yrittäisit miettiä ensin mikä ero on viestinnän laadulla ja sisällöllä. Jos viestieni sisältö ei miellytä sinua, älä syytä laatua. Ja eivätpähän ole viestieni ohitse kovinkaan moni kulkenut, kun niin kuumia debatteja ja kiivasta vastustusta täällä aiheuttavat. Ja tehdään myös selväksi niille, jotka ovat melko kehnosta vertauksestasi vetäneet väärän johtopäätlksen: en ole jehovan todistaja.

Ja vielä kerran, jos ikä painaa jo aivonystyröitäsi ja sinulle teettää työtä muistaa aikaisemmin sanottua... ; )), ne syyt miksi olen täällä mukana:

- olen osallistumassa keskusteluun, johon tietenkin liittyy se, että esitän omia mielipiteitäni, niin kuin muutkin
- jos joku esittää selkeästi virheellistä tietoa (esim. Raamatusta, tieteestä, historiasta...), korjaan sen kaikkien lukijoiden edun
nimissä

Ja vielä yksi korjaus: te ette ole minulle mitään "homoraukkoja", vaan kanssakeskustelijoita.
  • 5 / 9
  • smo
  • smo
  • 12.10.2008 15:03
"Classy Rascal", olisit nyt tuota "virheellistä tietoa" -kohtaa pehmentänyt lisäyksellä "sinun tulkinnastasi". Hallussasi kuitenkaan tuskin on "totuutta". Absoluuttisen "oikeaa tietoa" julistaessasi lakkaat minun mielestäni olemasta kanssakeskustelija.
  • 6 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 12.10.2008 15:14
Classy Rascal, oletkos muuten huomannut, kuinka moni on täällä näissä keskusteluissa asettunut sinun kannallesi? Minun havaintoni on, että tasan nolla.

On aika rankkaa taistella yksin. Muutamasta ärhäkästä kommentistasi olen päätellyt, että sinulla ei ole hyvä olla tässä kuviossa. Itse olet vastakkainasettelun rakentanut tulemalla tiukkoine mielipiteinesi tähän joukkoon. Lopputulos on ollut tiedossa heti alkuun. Hengenheimolaisesi, Ari Puonti poistui täältä aikanaan siipi maassa. Olen hieman huolissani sinun tilanteestasi.
  • 7 / 9
  • Classy Rascal
  • 12.10.2008 15:48
"smo", miten sen nyt ottaa... yhtä hyvin voidaan kysyä, onko sinulla "totuus" väittäessäsi ettei minulla ole!? Edellinen viestisi antaa ymmärtää, että uskot itselläsi olevan "totuuden" kun väität ettei minulla ole. Sinä sitä paitsi kyseenalaistat minun "totuuteni" - jotain mitä minä en ole tehnyt täällä kenellekään.

Raamatun korjaukseni voit tarkistaa kyseisestä kirjasta, tieteelliset viittaukset asianomaisista julkaisuista, historialliset ja muut yhteiskunnalliset korjaukseni asianmukaisista lähteistä. Jos korjaukseni osoittautuvat aiheettomiksi, niin PLEASE, ilmoita kernaasti!!

Omat mielipiteeni olen pyrkinyt "mielestäni" erottamaan faktatiedosta tyyliin: "mielestäni"..., "musta..." "olen sitä mieltä, että..." jne. ja niitä ei tietenkään tarvitse ottaa mitenkään faktana.

Usko taas on uskoa! Kenellä on, kenellä ei. Jos jollakin on, pitääkö siitä suivaantua?

Ja Juhani, minulla on erittäin hyvä (joskus jopa hauskaa!!!) olla täällä teidän : ) : ) : )
Nimittäin, en todellakaan muuten olisi.

>>>"Classy Rascal, oletkos muuten huomannut, kuinka moni on täällä näissä keskusteluissa asettunut sinun kannallesi? Minun havaintoni on, että tasan nolla."<<<

Havaintosi on virheellinen, sillä muutamat ovat - ja sitäkin useammat lukevat! Ymmärrän kyllä oman kokemukseni nojalla erittäin hyvin, että he eivät välttämättä jaksa tänne kovin usein kirjoitella.

Yksi asia mihin kiinnitin huomiota viestissäsi: yrität vihjata, että olisi parempi kun jättäisin tämän foorumin. Samalla kuitenkin (toisaalla) sekä sinä itse että muut esittävät minulle kysymyksiä. Tiesitkö, että on kohteliasta vastata kysymyksiin?

Ja vielä: jotenkin vain viesteistäsi ei myöskään välity se että olisit "huolissasi minun tilanteestani".
  • 8 / 9
  • smo
  • smo
  • 12.10.2008 16:05
Classy Rascal; tämä menee taas "hiusten halkomiseksi". Toki se joskus on ihan hauskaa ajanvietettä.

En kai minä väittänyt hallussani olevan "totuutta" edes mutkan kautta? Miten viestini sellaista antaisi ymmärtää? Kyseenalaistin toki aika vahvasti sen, että Sinulla olisi jollakin tavoin muiden totuudentulkintaa tulkitsemattomampi totuus hallussasi.
  • 9 / 9
  • Classy Rascal
  • 12.10.2008 16:14
"muiden totuudentulkintaa tulkitsemattomampi totuus"

Tuo ilmaus täytyy kirjata ylös. Sitten ajan kanssa voi miettiä, mitä se tarkoittaa ; )