Stubb ihmisoikeuspolitiikasta: ”dignified foreign policy” (juttukommentit)

Vielä toukokuussa 2010 Helsingissä kokoontuneelle Ulkosuomalaisparlamentille (Suomi-Seuran, käytännössä paljolti valtion tuella, ylläpitämä foorumi ja eduntavalvontaelin) Stubb mainosti Suomen tasa-arvokantaa. Hän mm totesi, ettei hän voisi kuvitella silloisen Kanadan ulkoministerin menevän Pride-paraatia tukemaan, kuten hän oli juuri ilmoittanut tekevänsä. Vertaus näytti hieman hätkäyttävän salissa istuneita kanadansuomalaisia, joista monet olivat arvattavasti Kanadan konservatiivien kannattajia.
  • 2 / 13
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 20.12.2012 10:22
Minkä ihmeen takia Suomen pitäisi hyssytellä eikä länsi- ja pohjoismaana saisi pitää kiinni omista lähtökohdistaan? Ikään kuin jotkut ugandat ja iranit hyväksyisivät muka kiltisti nöpöttäen homojen ihmisarvoisen kohtelun länsimaissa.

Totuus nyt vain sattuu olemaan se, että elämänlaatu, jossa ihmisoikeuksilla on olennainen merkitys, on esim. Suomen ja Ruotsin kaltaisissa maissa ylivertaisesti parempi kuin esim. Ugandassa. Itse asiassa homouden emansipoinnin voi aivan todenmukaisesti sanoa korreloivan paremman elämänlaadun kanssa. Ei siinä ole mitään ylemmyydentuntoista, jos tekee selväksi kehitysmaadiktatuurille, ettei homojen noitajahti lakaise ongelmia maton alle. Totuudessa pitää pysyä, eikä alkaa omaa sielua myymään suosion janossa.
  • 3 / 13
  • Ei_avioliittoja_homoille
  • 20.12.2012 13:16
Miksi Suomen pitäisi puuttua siihen, mitä joku toinen täysivaltainen valtio tekee? Eihän se mitenkään Suomelle kuulu.
  • 4 / 13
  • Kaappiin
  • 20.12.2012 19:38
Se on nyt vaan, että maailmassa ollaan selvästi menossa taas kylmempään suuntaa sateenkaariasioissa..
  • 5 / 13
  • Krister
  • 20.12.2012 21:38
Niinistöstä en tiedä, ehkä hänen mielestään "muiden kunniottaminen" voi tarkoittaa ihmisoikeusloukkausten ohittamista pelkkinä kulttuurisina eroina. Kaikki kolme ulkoministriämme ja UM ovat kuitenkin vahvasti sitoutuneet mm. hlbti -asioiden ajamiseen maailmalla.

Maailmalla on hlbti -asioissa tapahtumassa tiettyä polarisoitumista. Etelä- ja Pohjois-Amerikka etenevät vauhdilla, esimerkiksi Argentiinan lainsäädäntö on ehkä maailman edistyksellisin, samoin Länsi-Eurooppa ja itäinen Aasia; Afrikka, Arabimaat ja itäisempi Eurooppa taas tuntuvat peräytyvän ja yrittävät jarruttaa kehitystä.
Arabimiehet eivät kättele naisia - ei naispresidenttiäkään . se kuuluu kulttuuriin .
  • 7 / 13
  • Ei_avioliittoja_homoille
  • 23.12.2012 13:26
Niin ja miksi Suomen tulisi puolustaa homoja ulkopolitiikassaan ja miksi aikuisten ihmisten tulisi saada mennä naimisiin sen sukupuolisen puolison kanssa kuin haluavat, jos minä en saa mennä naida tietokonettani? Vietän sen kanssa niin paljon aikaa, että meistä on tullut läheiset.

Olen kommentoinut Ranneliikkeessä joka päivä kesästä lähtien, koska pidän homoutta luonnottomana, enkä ymmärrä miksi kaikki eivät ole sellaisia kuin minä haluan. Se on väärin. Jos avioliitto ei ole sellainen kuin minä haluan, voisivat kaikki mennä naimisiin koirien ja kissojen kanssa. Minä en halua että homopareilla on samat mahdollisuudet kuin heteroilla, koska pidän heteroja parempina.

Homouden hyväksyn, mutta haluan silti kommentoida homosivustolla, koska haluan homojen tietävän mitä heistä ajattelen. Homot eivät voi vaatia itselleen (etu)oikeutta olla sitä, mitä ovat, mennä naimisiin keskenään ja perustaa perheitä. Se on epäreilua minua kohtaan! Silloin en voi tuntea itseäni paremmaksi.

Ranneliike ei kestä kuulla erilaisia mielipiteitä. Odotin kaksi vuorokautta koneella kommenttini julkaisemista. Samalla kävin läpi kaikkien maiden kansanedustajien homoaviolittokannat. Enemmistö on homoavioliittoja vastaan. Jippii! Jouluni on pelastettu.
"Eah", onko tietokoneesi kykeneväinen solmimaan kanssasi sopimusta siitä, että se ottaa puolisokseen sinut? Enpä usko.
  • 9 / 13
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 23.12.2012 18:57
Ja tämän takia keskeytin hetkeksi joulurauhani? Ties kuinka kauan olen jankannut, että tuo homovihaajatrolli "Ei_avioliittoja_homoille" on ihan narsistinen pöpipää. Miten jonkun elämä voi olla noin TYLSÄÄ???

Jokohan ylläpito on valmis blokkaamaan tuon provon vai viihdytämmekö itseämme vielä toiset puoli vuotta?
Kun tarpeeksi lukee ja kirjoittaa, oppii kiinnittämään huomiota pieniin piirteisiin, joista voi päätellä kaikenlaisia asioita melko nopeaan. Joskin toisinaan sisällöllisetkin kuperkeikat kielivät asioita.
  • 11 / 13
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 23.12.2012 20:18
Tässä tapauksessa tekopyhyyden ja suorastaan patologisen erilaisuuden inhon hälytysmerkit huutavat huomiota. Tyyppi taisi pimahtaa lopullisesti. Jouluväsymystä kenties?

Täytyy kyllä sanoa, että vaikken minäkään pidä kaikista ihmisistä niin minullekin tulisi lopulta paha mieli kaikesta suvaitsemattomuudesta. Kuka jaksaa päivästä toiseen tuomita ihmisiä alempiarvoisiksi ja "luonnottomiksi" sen perusteella kenestä tämä sattuu tykkäämään? Jos se on harmitonta, miksi sen tulisi olla "luonnotonta", millä tässä yhteydessä tarkoitetaan "väärin", vaikka se olisikin harvinaisempaa?

Ilmeisesti "Ei_avioliittoja_homoille" -trollin kaltaiset homovihaajat tarvitsevat jonkun alempiarvoistettavan, jonka haukkua luonnottomaksi pitääkseen minänsä kasassa. Aika surkea itsetunto täytyy olla, jos homojen avioliittoja pitää vastustaa. Itse avioliitto on tuollaiselle homofobille vain väline ylentää itsensä suhteessa homoihin. Sen huomaa jo siitä, ettei "Eah" ymmärrä mitä eroa on aikuisten ihmisten liittojen ja lasten ja eläimiin sekaantumisen välillä. Hän ajattelee avioliittoa ja perhettä vain statussymboleina, miksi vastustaa myös homoadoptiota.

Hyvää joulua sinulle, smo ja kaikille hyville ihmisille!
On selvää, että Ei_avioliittoa_homoille on joku elämäänsä tylsistynyt, joka saa hupinsa provosoinnista. Tuskin on edes mitään mieltä avioliitosta ja homoista, kunhan trollaa. Yksikään oikea homovastustaja ei sanoisi:
"...enkä ymmärrä miksi kaikki eivät ole sellaisia kuin minä haluan. Se on väärin. (...) Minä en halua että homopareilla on samat mahdollisuudet kuin heteroilla, koska pidän heteroja parempina."
Ovat sen verran ovelia, etteivät ikinä sanoisi tuota noin suoraan.
  • 13 / 13
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 23.12.2012 22:56
Ovelia tai pikemminkin kieroja. Tuota trollaamista seuranneena voin sanoa, että tämän kyseisen häirikön argumentoinnissa on useita loogisia virheitä. Hän ei ensinnäkään koskaan puhu varsinaisesta asiasta, eli homoista. Hän johdattaa homofobisuutensa peitelläkseen huomion insestiin tai eläimiin sekaantumiseen. Homoja vastaan hän esittää vaan niitä tavanomaisia luonnottomuus ja "avioliitto on miehen ja naisen välinen" -hokemia, jotka kumpuavat heteroseksismistä.

Ei siis mitään ihmeellistä: tyypillinen elämäänsä tylsistynyt homofobi. Voihan olla, että trolli ylikuormittaa joululomansa kuluksi moderoinnin alikehittynyttä paskasuodatinta taas kerran. Säälittävämpää luuseria saa kyllä hakea kauempaa kuin pippuri kasvaa...