Kuka jaksaa kirjoittaa tänne koko ajan?

Lueskelin n. tunnin eri keskusteluteemoja ja niistä alkaneita ketjuja.

Tein kaksi hieman yllättävää havaintoa:

1. Hyvin pieni joukko ihmisiä kirjoittaa tänne – ainakin nimimerkeistä päätellen? Olenko väärässä?

2. Kirjoitusten sävy on huomattavan usein ilkeilevä ja piruileva.


Kysymys:

Miksi illasta toiseen sama ihmiset (?) tulevat ilkeilemään tai pahimmillaan jopa solvaamaan toisiaan tänne?

Terveisin
Utelias Helsingin yliopistosta
  • 2 / 10
  • SinutonOnOlo
  • 18.3.2005 3:49
Tein kaksi hieman yllättävää havaintoa:

1. Hyvin pieni joukko ihmisiä kirjoittaa tänne – ainakin nimimerkeistä päätellen? Olenko väärässä?
- Joukko on henk. kohtaisesti mitattavissa.. Mikä kellekkin paljon
on . sielun mittaisilla ... Ehkäpä vain pieni joukko kirjoittaa ...
Useammanat meist vaikenee...

2. Kirjoitusten sävy on huomattavan usein ilkeilevä ja piruileva.

Jokainen meistä on kuitenkin loistava näkemään muiden virheet, niin kuin sinäkin.... ;-=}
Kysymys:

Miksi illasta toiseen sama ihmiset (?) tulevat ilkeilemään tai pahimmillaan jopa solvaamaan toisiaan tänne?

Jok ikinen perhe solvaa tavallaan, Nykyarkihan on unelmien raiskaamista, tunnustelevin asein...
Käy hyvä yliopistolainen joskus vaikkapa uskisten keskustelupalstoilla, ni on vielä hurjempaa.

Ootkos niin sinisilmäinen ja uskot et ihmisen sisin on hyvä? Joka paikassa tapellaan ja riidellään: kaikkialla.

Uskovaiset riitelee, poliitikot riitelee, ammattiliitot jne loputtomiin.

Fariseukset kävi Jeesuksen päälle ku yleinen syyttäjä.

Perkele riehuu ja yllyttää! Perkele ratsastaa aasilla( ihminen) ja pirut hihkuu innoissaan: lisää!

Usko tai älä!
  • 4 / 10
  • Anteeksi, ...
  • 19.3.2005 19:57
...mutta jos tämä paikka on niin kauhea, miksi utelias kiusaa itseään tulemalla tänne, ja uskoakseni vieläpä kirjoittelee tänne useammilla nimimerkeillä, usein aika ikävään sävyyn?

Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
ainakin minä .

tää chaitti on ihan jees juttu .

vaikka kieltämättä joskus täällä " aallot lyö aika korkeellakin " , joidenkin kirjoittajien kohdalla .

eniten minua inhottaa täällä tuo " asioiden vierestä kirjoittelu " , elikkä otsikko on monestikkin eri kun varsinainen asiasisältö.

esim: halosestako pressa oli otsikko , mutta yhtä äkkiä sisältö muuttuikin parisuhde rekisteröinti painotteiseksi .

mutta muuten tää on tosiaan ihan jees juttu .

välillä saa nauraa , välillä taas hämmästellä , että mitä joku on oikein ajatellut viestiä kirjoitellessaan tai aloitellessaan.

mutta ainahan maailmaan ääntä mahtuu .

jokanenhan me ollaan vaan oma itsemme , omine ajatuksinemme ja mielipiteinemme .

et silleen tälläkertaa .
Keskustelu heijastanee sitä homojen alituista kitinää ja nälvimistä, jonka uhriksi olen joutunut tälläkin keskustelufoorumilla.
no et kai muutakaan voi vaatia , jos viestis ja yleensäottaen koko elämäs on noin " täysin mustavalkoista " .

kuten vanha sananlaskukin jo sanoo : " niin metsä vastaa , kun sinne huudetaan" .

jotenka kannattas sunkin vähän mennä itsees , ja miettiä millälailla sinäkin saisit " väriä elämääs " .

et ainakaan tollasella " kitinällä ja rutinalla " silloin viimmestään katoo kaikki ihmiset ympäriltäs , niin tosi elämässä kuin täälläkin chaitista .

kaikki uudistuminen lähtee ihmisestä itestää , ei kukaan noin " mustavalkosen rutisijan" kanssa pitemmän päälle ainakaan viihdy .

tai voihan toisaalta olla sellaisiakin kaltaisias " kieroutuneita tyyppejä " , jotka nauttii seurastas .

mutta minä ainakin , kiertäisin sinunlaisesi kaverit kaukaa.

jotenka se siitä .
No jopas on taas karkea keskustelu. Jos viestin aloittaja pohtii täällä ihan vilpittömästi ihmetellen kokemansa ja näkemänsä syytä, joutuu hän vaan typerän vittuilun kohteeksi. Mur.

Mä luulen että aika pieni joukko tänne todella kirjoittaa, toki lukijoita ja kävijöitä on enemmän.

Hyökkäävältä tuntuva tyyli tekstissä on melko yleistä kaikissa niissä paikoissa, joissa mielipide pitää tunkea pieneen tilaan. Kärjistäminen voi tuntua helposti aika tylyltä lukijasta. Toki olen itsekin huomannut täällä olevan aika kitkerän ilmapiirin toisinaan...
Mihin keskustelupalstaan vertaatte ranneliike.nettiä? Olis kiva mennä katsomaan sinne lämpöisempään keskustelupalstaan, ihan oikeesti! Analysoimaan, miksi siellä ihmiset on lämpöisempiä.