Väkisin outattu, mitä tehdä?

  • 1 / 15
  • Pora-liike
  • 17.3.2005 15:02
Minut on outattu vastoin tahtoani (ilman ilkeämielistä tarkoitusta) niin että googlaamalla nimeni yhdistetään vähemmistöasioihin.

Mitä tehdä? Muuttaa nimeä vai toivoa internetin pikaista kaatumista?

Ulkonaolo on pari kertaa torpedoinut uramahdollisuuteni joten ihan turha uhka tämä ei ole.
Parahin Pora-liike, googleta mitä tahansa keskusteluissa esiintyvää nimimerkkiä ( rekisteröitynyttä tai rekisteröimätöntä) , niin aina löytyy tulos, joka viittaa johonkin keskusteluun. Tuskin tässä kysymys on kenenkään yksittäisen nimimerkin outtaamisesta...

Ja mitä työnsaantimahdollisuuksiin tulee rekisteröimättömän nimimerkin perusteella niin ihmettelen. Itselläni ei ole moisia ongelmia ollut - rekisteröityneenäkään....
Lisäys:
Siis jos nyt ymmärsin oikein - tarkoittanet outtaamista nimenomaan tällä foorumilla? Ettei esimerkiksi privaattielämässä... ja oikealla nimellä ja siitä on haittaa, niin kannattanee sitten a) keskustella työnantajan (joka ei ottanut töihin) kanssa syrjintää koskevasta lainsäädännöstä ja sen vaikutuksesta yrityksen toimintoihin ( = haastaa firma oikeuteen syrjinnästä) b) selvittää kuka "kaveripiiristä" on "vuotanut" ja tarvittaessa hommata hänelle syyte haitanteosta/ herjauksesta/ kunnianloukkauksesta...

Muussa tapauksessa kai lienee odotettava netin kaatumista tai harkita pakolaisuutta =D
Mä kokeilin sun nikkejä ja oikeaa omaa nimeäsi ja löytyi vain muutama joissa oikea nimesi esiintyi ja yksikään nikki ei yhdistynyt sinun oikeaan nimeesi.
Mutta JV minun mielestäni outtasi sinut tuolla asiattomien viestien törkylässä mielestäni ihan niin paljon, että jos vähän tonkii roskista niin tietää kuka on paskat kipannut minnekin.
Minä kirjoitti: "Mutta JV minun mielestäni outtasi sinut..."

Perustelepa väitteesi tarkemmin.

Juhani
Pöpilässäkin siis on edellä olevien viestien perusteella nykyisin mahdollisuus päästä kirjoittamaan näille sivustoille!
  • 8 / 15
  • Pora-liike
  • 18.3.2005 14:07
"Minä kirjoitti: "Mutta JV minun mielestäni outtasi sinut tuolla asiattomien viestien törkylässä mielestäni ihan niin paljon, että jos vähän tonkii roskista niin tietää kuka on paskat kipannut minnekin.""

Kyllä, mutta JuhaniV:llä ei ole uskottavuutta.

Minut on outattu omalla nimelläni netissä liittymättä käymiini keskusteluihin täällä. Pari sellaista kirjoitettua sivua jotka ovat hyödyksi pienelle lukijapiirille ja missä minä olen ulkona kaapista on vahingossa päästetty nettiin suuremmalle lukijakunnalle.
Jotenkin tässä threadissa mielestäni keskustelijoita on vähemmän kuin käytettyjä nimimerkkejä. Olenko väärässä?
JuhaniV kirjoitti: Perustelepa väitteesi tarkemmin.

"Juhani"JuhaniV
26.02.2005, 10:59 */Poraliike ja muutama muukin."

Jotta en auttaisi ;-) erästä enempää niin korvaan yllä olevasta ennen kauttamerkkiä nimen tähdellä jonka kirjoittaja mielestäni ansaitsee :-) Niin Juhani, minusta tuon yllä olevan voi hyvinkin tulkita auttaamiseksi? Koska sinulla on nimimerkkiä vastaan selvästikin hyvin paljon hampaankolossa? Olenko väärässä jos tulkitsen sinua näin?
Oletko 'Minä' osannut tulkita oikein, mistä tässä viestiketjussa on kysymys? Ilmeisesti et, joten tässä sinulle uudestaan 'Pora-liikkeen' lausuma tuolta ylempää:
"Pari sellaista kirjoitettua sivua jotka ovat hyödyksi pienelle lukijapiirille ja missä minä olen ulkona kaapista on vahingossa päästetty nettiin suuremmalle lukijakunnalle."
Tämän johdosta Pora-liike haluaisi tietää, mitä voisi tehdä.

Sinä puhut jostain ihan muusta. Don Quijote syndroomaa?
Se "Stacy", mikä tässä nyt aiheuttaa hämmennystä on Pora-liikkeen entinen nimimerkki, minkä hän erinäisistä syistä vaihtoi nykyiseen. Käsittääkseni Stacy ei siis ole kyseisen kirjoittajan oikea nimi.
"Public eye
18.03.2005, 20:12
Sinä puhut jostain ihan muusta. Don Quijote syndroomaa?"

Harvoin olen sinun kanssasi samaa mieltä, mutta nyt on se hetki.

Oletan ettei JuhaniV ole niin typerä että alentuisi outtaamaan minut julkisesti. (Hän ei edes tiedä minun nimeäni, mikä taas johtuu siitä että olen (valikoidusti) kaapissa. Mielipiteitteni takana taas seison ja olen valmis tapaamaan palstan keskustelijoita kasvotusten sovittuna ajankohtana).

JuhaniV taas voi olettaa etten minä ole niin typerä että vaatisin hänen päätään vadille outtaamisesta silloin kun hän on arvuutellut minun mahdollista entistä nimimerkkiäni täällä.

On ihan turha härkkiä JuhaniV:tä syyttä, sillä oikeitakin syitä härkkiä häntä löytyy hänen teksteistään runsain mitoin.
Jos nimesi on jonkun ylläpitämällä webbisivustolla, voit ainakin yrittää pyytää ylläpitoa poistamaan sivun tai kohdan, jossa nimesi esiintyy. Googlesta nimesi poistuu, kun hakukone seuraavan kerran käy samaisella sivulla.

Jos taas nimesi on Usenetissä eli isoissa newseissä, niin sitten asialle voi olla hankalampaa tehdä yhtään mitään. Olisi mielenkiintoista tietää, häipyykö artikkeli Googlen keskusteluryhmää-cachestä, jos artikkelin kirjoittaja lähettää siitä cancel-viestin. Itsekin löydän joitain ikivanhoja postauksiani Googlesta. Kannattaa tarkoin miettiä, ennen kuin newseihin pistää mitään omalla nimellään.

Tässä Googlen omat ohjeet, miten sisältöä voi poistaa heidän hakukoneestaan:

http://www.google.fi/intl/fi/remove.html

Hakukoneet ovat kaksiteräinen miekka. Toisaalta ne lisäävät tasa-arvoa, kun tietoa pystyvät levittämään muutkin kuin lehtimogulit. Toisaalta ihmisen yksityisyyden loukkaaminen on tullut helpommaksi kuin koskaan aikaisemmin.
Kaikki mitä verkkoon on laitettu, jää sinne ikuisesti, vaikka sen itse poistaisikin. Esim. eräältä sivustolta voi hakea poistettuja sivuja - sieltä löytyy kaikki kuvamateriaalia ja tekstiä myöten.

Ei tietty ihan kuuklettamalla löydy taina- tai taavotaviksille, mutta löytyy kyllä muuten, jos vaan tietää mistä etsiä.