Kielialueet

  • 1 / 4
  • Antti
  • 10.9.2004 12:36
Kun saitti on rakennetu siten, että eri kieliryhmille on omat keskustelualueensa, niin ehkä ylläpidon pitäisi poistaa suomenkieliselle keskustelualueelle ilmaantuneet ruotsinkieliset kommentit.

Tätä ei luonnollisesti tarvitsisi tehdä silloin, jos saitin rakenne ei tukisi eri kielivähemmistojä, mutta ymmärtääkseni yksi maailman etuoikeutetuimmista vähemmistöistä ajattelee että heille kuuluu omien alueidensa lisäksi myös vieraat eli kaikki mitä onnistuvat kasaan kahmimaan ja vähän päälle – heillä kun on siihen lakiin perustuva oikeus.
  • 2 / 4
  • Public eye
  • 10.9.2004 12:52
Ai ruotsinkielisetkö vain? Tällä logiikalla pitäisi poistaa myös kaikki suomenkielisiin keskusteluihin "ilmaantuneet" englanninkieliset kommentit, eikä vaan? Ja kaikki viestit, joissa on joku sana muulla kielellä kuin suomeksi.

Eiköhän tämä kielitaistelu kuulu jo viime vuosituhannelle. Jos joku ei jotain viestiä sen kielen takia ymmärrä, tästähän on harmia vain viestin kirjoittajalle, joka ei ole saanut sanomaansa perille.

Silti olen edelleen sitä mieltä, että jos viesti _on_ suomenkielinen, se kirjoitettakoon mahdollisuuksien mukaan suomeksi kokonaan. Muiden kielten puhtaudesta kantakoot huolta muut.
  • 3 / 4
  • Teroboy
  • 10.9.2004 13:22
Tuo kaunainen asenne ruotsinkielisiin on kumma: aina se pulpahtaa esiin. Voitaisiinko ajatella, ettei tämä pakkoruotsipropaganda ole tarpeellista täällä? Olisi edes yksi paikka, jossa ei tarvitse lukea Suomalaisuuden liiton kö. asiassa levittelemää hataraa sössöä.

Public eye sanoi jälleen asiat aika lailla siten, kuin olisin itsekin halunnut ilmaista.
  • 4 / 4
  • Lilja
  • 13.9.2004 11:31
"Public eye sanoi jälleen asiat aika lailla siten, kuin olisin itsekin halunnut ilmaista."

:)

Minä törmään tuohon samaan tunteeseen joka kerta tätä Ranneliikkeen keskustelupalstaa lukiessani. Public Eye, sanon sen nyt, mitä olen jo pitkään halunnut sanoa: olet mielestäni älykäs ja sinulla loistava yleistieto. Jos maailmassa olisi enemmän kaltaisiasi terveellä järjellä ajattelevia ihmisiä, voisi moni asia olla paremmin.