Keskustelualueista

  • 1 / 7
  • Public eye
  • 26.4.2004 22:25
Minua on jo pitempään mietityttänyt sellainen epäkohta tällä saitilla, että uutta keskustelunaihetta aloittavat ihmiset lykkäävät sen vähän turhan herkästi alueelle "Sekalaista", vaikka kyseessä olisi aivan selvästi johonkin erityiseen aihealueeseen kuuluvat topic.

Kannattaisikohan tämä kaatoluokka sijoittaa vähän vähemmän tyrkylle? Loogista olisi, että ensin tulevat erityiset alueet ja vasta listan viimeisenä "sekalaiset", johon sijoitetaan aihe, joka ei kerta kaikkiaan muualle sovi.

Tämä vaan mietittäväksi seuraavaa kertaa varten, kun saitilla tehdään muutoksia. (Se viimeksi kommentoidun aiheen pomppaaminen aihelistan ensimmäiseksi on myös vielä toteuttamatta.) Otherwise, keep up the good work ;-)
Hyvä ajatus. Muutoksia keskusteluun tulee ihan lähiaikoina - ja tuo voisi olla hyvä lisä.
Häiritseekö ketään muuta, kuin minua se, että nyt myös keskustelualueet järjestäyvät uusimman viestin mukaan?



Minusta aiempi kiinteä järjestys oli helpompi hahmottaa ja seurata.
  • 4 / 7
  • Johnny
  • 1.5.2004 21:26
Tämä on varmaankin aika pitkälle makukysymys.



Minä koin edellisen tavan hankalana. Monasti uusi viesti jäi pitkässä luettelossa kuvaruutuni alareunaan piiloon ja myös unohtui sinne.



Äänestän tämän uuden tavan puolesta.
Minä en puhunut viestinäkymästä. Viestinäkymässä parannus (uudet viestit sivun alkuun) on minustakin parannus.



Puhuin tämän viestiketjun otsikon ja aloitusviestin mukaisesti keskustelualueet-näkymästä ("Ranneliike.net", "Kaapista ulos", "Musiikki", "Netti ja koneet", .. , "Sekalaista"). Tässä näkymässä muutos eli keskustelualueiden sijoittuminen sen mukaan, mihin niistä on viimeiseksi kirjoitettu, tekee alueiden seuraamisen vaikeksi. Muillakin keskustelusivustoilla (vrt. esim. SETA Foorum ja TreSeta Foorumi) tuo 'pääsivu' on kiinteästi järjestetty.



--

Kannatan tämän viestiketjun aloittajan ehdotusta sijoittaa 'kaatoluokka' "Sekalaista" keskustelualueet-näkymässä listan viimeiseksi ja muut keskustelualueet enemmän tyrkylle.
  • 6 / 7
  • blanco
  • 3.5.2004 0:06
Keskustelualueiden muuttuva järjestys ei varmaankaan ole suuri ongelma tottuneelle käyttäjälle, joka tietää, mitä aihealueita on tarjolla. Uudempi käyttäjä taas saa sekavan vaikutelman, sillä aluiden järjestyksessä ei ole mitään logiikkaa. Ja tuloksena on todennäköisesti, että Sekalaista pysynee jatkuvasti listan yläpäässä ja yhä useampi viesti menee sinne.
  • 7 / 7
  • MÖrö
  • 25.5.2004 15:59
Entäs sitten tämä...??



Jos kaikki MUUT keskustelualueet järjestäytyisivät uusimman viestin mukaan (siis kuten nytkin!) mutta sekalaista pysyisi SILTI AINA alimmaisena, sillä olisi vakio paikka?