Dött !?!

  • 1 / 8
  • D jag!
  • 12.1.2003 19:14
Hej alla glada mänskor!!
Varför är här så dött? Ja menar nu snarast d svenskspråkiga diskussionsforume...på finska diskuteras nog allt möjlit...jättetrist!! En MÅNAD sen nån skrev hit... Hej pliis-säg någå...NÅN!?! Jag känner mig ensam o övergiven =/ Dehär e ju en helt fantastisk sajt, varför använder VI int den??!!
Överge mig int...
-jag-
  • 2 / 8
  • malla
  • 14.1.2003 14:04
Du är inte alls ensam, men nog är det konstigt att man inte kan diskutera här på svenska när man kan göra det på finska. Visst är många finlandssvenskar på Sylvia,sylvester osv men nog borde man också här kunna föra vettiga diskussioner. Fortfarande är det väl så att folk är livrädda för att, av en eller annan anledning bli igenkända och vågar inte därför, men det är ganska onödig rädsla.
  • 3 / 8
  • Jag igen...
  • 15.1.2003 20:11
Joo,visst e ja ju också "helt sikarädd" att bli igenkänd. Kanske nu int så farlit fö mig nä ja bor i H:fors...men ändå! D finns väl ingen finlandssvensk sajt riktad ti "oss" eller ens nån me ett gay-forum ellär någå...!?(utom här) Dom svenska sidona gilla ja int alls =( man känner sig utomstående bland de utomstående! Fast så e de väl här också =/ Alltså int e de språke som e probleme - de väl snapsvisorna o allt detdär =)
  • 4 / 8
  • Cedric
  • 17.1.2003 12:54
Nä inte är det mycket liv i oss homo-/bisexuella finlandssvenskar-är vi månne ett släkte på utdöende ;-)

Nåväl, klart att vi alla vill hålla igång en diskussion, men det kan ju å andra sidan inte alltid bara falla på några få personers lott att dra lasset! Om vi verkligen vill få till det, är det faktiskt fler som måste bjuda till...

Angående rädslan att bli igenkänd, så tror jag personligen att det är helt möjligt att hålla tungan rätt i mun när man slirar fram i formuleringsmöjligheternas djungel (såvitt man inte tagit en tår på tand...angående de här snapsvisorna som plötsligt blev inblandade)

Ska man debattera, så kan man ju ta upp det här med att Pehr Löv inte alls är så där liberal och gullenuttig som han vill ge sken av att vara-jfr dagens Husis.
Det var ju rätt komiskt att Lövet inte kunde rösta emot bara för att han befann sig i ärkekonservatismens högborg...

Marina gör ju reklam för möjligheten att grilla några (pseudo?)-kandidater i Österbotten - knappast dyker väl Wideroos & Co upp där? Blir det alls någon motsvarande grillning här nere då?

Det är klart att vi måste jobba på för att hålla ens den här sidan vid liv- inte kan vi alltid segla över pölen i jakten på meningsutbytesmöjligheter...he,he!

Det är bra, Malla och (lilla) Jag! Låt oss fortsätta!
  • 5 / 8
  • Mikael
  • 17.1.2003 18:37
Trevligt att stöta på dessa sidor!!!
Har lite brottom just nu men lovar att återkomma as soon as possible! Det här kan ju bli intressant...
  • 6 / 8
  • lilla(fnys)jag
  • 17.1.2003 19:35
JAAA!!!
Vi förökar oss!! Nu är vi FYRA!! =)
Ja ha tyvärr ingen aning om herr Löv...ja e int sådär över intresserad av politik =/ Fast ja borde ju no rösta snart...(första gången ja får!!) Så att någå liknande som detdär i Österbotten sku no säkert va bra - men int orka ja fixa d, o int orka nån annan heller =(
ja ska fa o bilettä snart, men ja återkommer no!
Ja, o hoppas att Mikael int allti har så brottom =)
Tänk glada tankar o må toppen!
  • 7 / 8
  • Rider
  • 21.1.2003 12:07
Nu, snälla -jag-, vi är väl inte döda alla, men tyvärr finns det inte så många svenskspråkiga
oss... Lyckligtsvis har jag hittat en svenskspråkig tjej att sälskapa med... :)
  • 8 / 8
  • Jag igen =/
  • 21.1.2003 16:19
Joo,joo...nå kanske ja lite provocera(ja sku int kalla mig själv död heller)...men e de int så att nä man e gay så kan man tala hu mycke skit som helst... Nå, nån kanske fösto min point!
Men kiva i alla fall att vi ha blivi lite fler igen =)