Upplevelser med män som länge lovat...

  • 1 / 5
  • Emce_Peik
  • 1.10.2005 18:38
Jag är en snygg, smart, trevlig finlandssvensk man i lämplig ålder (32). Efter att ha nätdejtat en längre tid, börjar jag undra om jag nu är hänvisad till one-night-stands på krogen, eller en tillvaro på glasberget?

På sistone har jag haft endel ”intressanta” upplevelser med män som länge lovat att dom alldeles säkert vill träffa mig – för att sen försvinna spårlöst, alternativt bokstavligen springa sin väg efter en stund (!) För att inte tala om mannen (från annan ort) som i månader lovade komma, för att varje gång hitta på nån förevändning för att skjuta upp vår träff.

Nu tror nån att jag det är nåt fel på mig, antingen utseendemässigt eller till karaktären, men om jag har nåt fel är det möjligen en viss naivitet – att jag faktiskt tror att folk menar det dom lovar, och att dom beskriver sig själva på ett realistiskt sätt. Ursäkta, jag är lite led på dethär just nu.

Har nån motsvarande upplevelser? Jag sku gärna återge mig tron på att det ännu finns män med ryggrad...
  • 2 / 5
  • Mustafa
  • 2.10.2005 18:01
Nätdejtning är en uthållighetsgren som kräver att man stålsätter sig till tusen. Folks sinne för artighet (läs: oförmåga att säga nej) kan ta sig så många märkliga uttryck. Ibland kan de minimalistiska budskapen kräva rätt fina känselspröt, ibland har bitchigheten inga gränser. Med herr X hade vi en intressant diskussion som varade i ett par timmar, men när jag som avtalat ringde nästa dag på överenskommet klockslag kopplade han på svararen.

Vad menar du med "intressanta" upplevelser ... att du upplevt att det funnits ett ömsesidigt intresse? Eller mer än så?
Utan att känna till detaljerna dristar jag mig att komma med ett vänligt råd: Var inte så het på gröten. Låt den andra parten föreslå träff. Om ni redan har träffats, låt honom vara den som tar kontakt om en eventuell fortsättning. Så slipper du bli besviken. När sedan den rätta (med ryggrad) infunnit sig känner du nog det på dig, jag lovar.
  • 3 / 5
  • januk
  • 5.12.2005 10:49
hej på dig,

jag kan lugnt meddela dig, att du definitivt inte är den ända som har sådana erfaringer. har exakt likadana erfaringar, och konstaterade länge vad det bero på.
och till slut, är det desvärre så här: det är jag , jag och återigen jag. i andra ord:
det är du, du och återigen du.
vilket vill säga: antagligen har man muterad till en form "fossil" i gaylivet. för mig själv måste jag inrymmer, att jag är stenkonservativ och godtar inte vissa förteelser. men bara för jag har dem där uppfattningar, så betyder det inte att majoritäten måste tänker så. naivität är en gåva, som ser till att världen inte blir alldeles för mörk. och det är viktig att komma ihåg det. sen gäller det dock att dra en gräns. inte skall du skadas för den positiva uppfattning om människan heller.

personligen är jag i en dig rätt så lika situation:
jag är 32 år, säkerligen inte obegåvad, visserligen inte oattraktiv och med avstånd välmående. min hemsidan ärhttp://www.geocities.com/janukh eller på qx har jag ett profil som också heter "januk". via dessa har jag försökt att ta kontakt till andra jämnlika män. eftersom jag inte är född i sverige, dock bodd där i alla år av yrkes skäl, så har jag försökt först via dem olika barer eller krogar. dock är jag inten disco typ. så jag försökte nätet- inget bra resultat kan jag säga. men dock har jag träffat på killar, som lyckades via nätet, som är till och med gift nu.
sist dör förhoppningen ;-))))

lycka till killen!

- januk -
  • 4 / 5
  • Emce_Peik
  • 6.12.2005 17:21
Tack januk för:

"hade du varit här,
hade jag dragit dig till mig,
dragit dig när´.

hade du varit här,
hade jag kramat dig,
kramat och aldrig släppt dig mer´.

hade DU varit här,
hade jag tittat i dina ögon,
tittat och blivit kär.


dock är du borta,
och jag önskar du varit här..."
  • 5 / 5
  • Heppuli
  • 27.2.2009 0:36
Jag har träffat två män via chatten - båda alldeles OK, den ena t.o.m. härlig - o den andra också .....

vi kom överens om träffen mitt på natten (ena gången var klockan redan 7 på morgonen ...) och träffades omedelbart - vilket nog kunde ha varit livsfarligt ... men allt gick bra och det var kul .....

men var försiktiga i alla fall!

PS jag tror att det är alldeles möjligt att t.o.m. träffa sitt livs man via nätet .... men mera säkert (i ordets två betydelser) träffar man kanske honom på annat vis ....