Käteisautomaatteihin mainoksia - käyttöliittymää ei saada suomennettua?
Helsingin Sanomat kertoo, että OTTO-automaatit alkavat näyttää mainontaa. Tällainen ominaisuus niihin on siis saatu rakennettua. Silti pankkien mukaan on mahdotonta, että automaatteihin ja maksupäätteisiin saataisiin toimintopainikkeisiin "pankki" tai "luotto"? On kakkapuhetta, että "debit" ja "credit" olisivat jotenkin kiveenhakattua.
Niinpä, eikä automaateista (pl. nämä uudet, joiden nimeä en nyt muista, ja joka löytyy meiltäkin Espoon Matinkylästä Isosta Omenasta, ja jotka eivät tunnu koskaan toimivan...) saa kymppejä...
Ai niin. Kyllä mulla ainakin kyselee, haluanko käyttää Mastercardia vai pankkitiliä... Lienee itse asiassa pikemminkin pankki- kuin automaattikohtainen (Otto) judanssi. Itselläni on Nordean tili ja puoliskolla Nordean, OKO -Pankin, Ålandsbankenin (ei toimi automaatissa) tilit sekä Stockan luottokortti (myös Nordeapohjainen). Käytän näitä kaikkia päivittäin, ja toiminnot vaihtelevat korteittain. Yksi on englanniksi, toinen suomeksi jne. Yksi antaa jatkaa nostoon, jos ensin kysyt vain saldoa, toinen ei. Ota nyt tästäkin sitten selvä!
Englanniksi olevat Nordea ja Stockan luotto ovat itse asiassa kaikkein parhaiten toimivat. (Ja ovat englanniksi siis siksi, että puoliskon äidinkieli on englanti) Oma suomenkielinen Nordeani taas ei salli toimenpiteen jatkamista, mikäli haluan ensin katsoa saldoni. Joudun tekemään koko homman uusiksi nostaakseni rahaa seuraavaksi. Voi V!
ATM, automatic teller machine, on suomessakin sama kuin kaikkialla maailmassa. Kun laitan korttini sisaan se kysyy english tai suomi/ruotsi, withdrawal from gredit, debit, checking or no account. Viimeinen antaa rahaa, kuinka paljon: 10,20,50,100 tai muu amount. Riippuu mika raja minulla on (limit) mutta sita en euroissa tieda. On aina toiminut. Euroopassa on paljon pankki automaatteja niinkuin meilla, baareissa jotka eivat kayta interac, cirrus, koska se maksaa busineksille muutaman pennin.