Onkos kukaan käynyt täällä? Millainen paikka on? Onko enempi työväentalon pari nuhruista huonetta vai iso tyylikäs disco/club? Entä musiikkilinja, asiakkaiden ikä- ja sukupuolijakauma, sisäänpääsy- ja juomahinnat?
Tämmöttis juttua löytyi tästä paikasta: "Näiltä näkymin baari jatkaa ensi kevääseen saakka. Baarin tila ei ole ollut aiemmin ravintolakäytössä. Häkkinen kuvailee tilaa ”intiimiksi, korkeaksi ja näyttäväksi.”"
Mutta toki ton ed. viestiin kysymyksiin vastaamalla kävijät voivat muita valistaa :-)
Hieno ja kaunis paikka. Eivät hyväksy vain heteroita, vaan paikan motto näyttää olevan vähemmistö voi käyttäytyä huonosti ja siitä pidetään hyvä huoli. Vähemmän edustujat voivat tehdä mitä haluavat vaikka käyttäytyvät muita vastaan epä kunnioittavasti
Tässä yhden mielipide paikan musiikkilinjasta: "Minun on pakko nyt sanoa, että mun mielestä homoravintolassa pitäisi kuulla välillä myös hittibiisejä. Se sopisi, että kuunneltaisiin vaikka joitain ikonisia pop-biisejä tai näin, Koskinen sanoo. Ikävä kyllä illan tiskijukka ei toteuttanut toivebiisejä. Olisi parempi fiilis, jos olisi parempi musa. Siellä oli vähän teknoa. Sellaista, sanotaan hidasta. " https://www.is.fi/viihde/art-2000011631611.html
Onko muita kokemuksia/näkemyksiä musiikkilinjasta? Vaihteleeko se kovasti illoittain?
H2O2 yrittää ainakin markkinastragedian mukaan sujahtaa jonnekin "queer" populaatioon kun nimenomaan markkinoinaan "vaihtoehtona". Kutsu käy enemmän queer-henkiselle väestölle, ei niinkään geneeriselle euroviisuja lipsynkkaavalla homopopulaatiolle. Ero lienee tässä; queer on ottanut tilan haltuun itse, ei sille erikseen räätälöitynä.
Homoravintoloissa toki soi hittibiisejä, mutta joskus oli aika, jolloin niitä hittejä luotiin juuri homobaareissa. Pop-up ravintola kiinnostava larppaus menneisyyteen salaovineen ja "tiukkoine" ovipolitiikkoineen,mutta sen klubitarjonta sisältö näyttää olevan melko tuttua huttua yöelämästä Mr A (ja avec), Pietari & Jopo sekä se Missä X tyyppi. Itseäni ei vielä edes Peaches houkutellut paikalle, joten olen hieman jäävi arvostelemaan, mutta "queer" terminä on paljon enemmän kuin mitä se nykyään tarkoittaa. Se liittynee myös tässä yhteydessä homobaarien joukkokuolemaan ja miten termiä käytetään keisarin uusien vaatteiden lanseeraamisessa.
Paikka on mitä otollinen, tosin juuri tämä markkinointikohde "queer" on ottanut Kaikukompleksin omakseen vuosien saatossa. Siksi en ymmärrä miksi se on sysätty jonnekin salaovien taakse. Kaiku on ollut turvallinen tila erikoisemmille ilmestyksille jotka eivät ole kokeneet olaan tervetulleiksi keskustan homobaareissa. Musiikki on ollut myös yksi syy, miksi itse luovuin homobaareista. Kaikun DJ painoitteinen ilta on huomattu maailmalla. Ainakin ennen Koronavuosia ei ollut tavatonta että Kaikun DJ soitti Berliinin klubeilla edellisellä tai seuraavalla viikolla.