Tuoksuista
Käytätkö miesten tuoksuja? Onko sinulla deodorantti ja varsinainen tuoksu samasta sarjasta vai pelkästään tuoksu? Pelkästään deodorantti? Vai tavallinen markettidödö ja tuoksu? Nämä asiat ovat painaneet minun mieltä viime aikoina :-D Itselläni on yleensä markettidödö (useimmiten rexona) ja joku tuoksu... deodoranttiin minulla ei ole rahaa samasta sarjasta... miten sulla? Mitä tuoksuja suositte? Mikä on paras suht halpa dödö oikein tuoksun kanssa?
Mielenkiintoinen topic, siis ainakin niille jotka tietävät, että tuoksu viimeistelee miesten pukeutumisen. Itse olen käyttänyt tuoksuja aina silloin kun asuste ja tilaisuus on sitä vaatinut, eli vähän siistimpää linjaa yllä. Tosin vuosien mittaan mieli tuoksut ovat täysin muuttuneet, eivät siis tuoksut vaan oma mieltymykseni tiettyihin tuoksuihin. Aivan liian iso osa miesten tuoksuista on liian tunkkaisia ja voimakkaita. Ja kipeen kalliitahan ne on, eli on hyvä käydä nuuskimassa tarkkaan mielituoksu ennen kuin sellaiseen sijoittaa. Ja hajustehan saa vasta lopullisen tuoksun ja muodon iholla.
Arkipäivän elämässä olen ainoana hajusteena käyttänyt jo vuosia deodorantteja. Viime aikoinahan on tullut markkinoille Body spray -deodorantteja, joita kaikkien tuntema Axe ainakin on tuonut markkinoille. Itselläni kun ei iho oikein tykkää, enkä edes halua ruiskuttaa jotain tuntematonta kemikaaliyhdistettä suoraan iholle, josta se aivan takuuvarmasti imeytyy verenkiertoon, ja kukapa tietää mikä vaikutus kaikenmaailman dödöillä on terveyteen, kun niitä ei ole tutkittu!!! Eli siis olen pitkään käyttänyt deodorantteja body spray -tyylisesti, kevyesti paidan päälle, esim. kainaloiden kohdalle. Toimii ainakin minulla. Noin viikko sitten oli pakko ostaa Axen 24-7 Air body sprayta (limited edition) Heh! Todella mieto tuoksu, juuri jees omaan makuuni.
Joka-aamuisen parranajon jälkeen käytän kosteuttavaa voidetta. En ole käyttänyt koskaan partavesiä. Käyttääkö partavesiä muuten enää kukaan? Ehkä korkeintaan jotkut Mennen-miehet. Ugh!
Partavesi, vaikkakin se onkin joidenkin kukkishommppeleiden mielestä "jotain", on se Miiesten, sellaisten todellisten Miesten isolla M-kirjaimella, käyttämä asia, jota nuo nuukahtaneet kaunokaiset eivät voi milloinkaan ymmäärtää, kun heidän miehekkyytensä on jossain siellä urAnuksen kuussa, toisin kun Miesten. Tosin kummasti sellainen partavedeltä tuoksuva tosimies saa sen mitä haluaakin... olisikohan mitään merkitystä miehekäällä hajulla?
Jokainen hajustaa itsensä niinkuin tykkää ja tilanteeseen sopii yks tykkä yhdestä ja toinen toisesta Sulolemusta, joku jopa jostain teini Axe-löyhistä, mutta kai sen ymmärrtä jos on niin wannabe keskenkasvuisiin.
Käytänössä on rahanhaaskausta laittaa kainaloon muutakuin sitä "market" tasoista hienhajunestäjää ja sitten muualle sopivimmissa määrin sitä hajustetta josta tykkää jos sellaisen tarpeelliseksi kokee. Tietty joku haluaa tärvellä vaatteensa suihkuttelemalla niihin teknokemian parnaimpia sekä pahimpia (Axe) tuotoksia mutta ei kaikki sentään nin pösilöitä ole, että niin tärvelisivät vaatteensa kelvottomiksi.
Summasummarum, loppujenlopuiksi mies sellaisenaan kaikkene tuoksuineen on se paras tuoksu joka sa todelliset miehet kiihotumaan ja kokemaan innoitusta, kuykkaislöyhkät puhuttelevat niitä joillas on sellaiseen taipumusta. Osan kainalokuoppa sietää vaikka tärpättiä osan ei, kukin löytää itselleen sopivan tavan elää ja olla noiden turhuuksien tuoksujen kanssa... oikein. Juuri niinkuin itse sen haluaa kokea ja nauttia.
Käytänössä TosiMies vetää puoleensa muita miehiä, ei sellaisen oloisia, sillä alkukantaisella myskillä mikä syntyy hänen aineenvaihduntantasa kautta, joten parhaiten toimii mies sellaisenaan tuoksuen omalle itselleen. Miehen hielle. Kokeile jos et usko.
Voipi olla että käytän tuoksuja liikaakin. Itse kun ei sitten enää huomaa että miten paljon lemuaa. Se on ärsyttävää, kun jonkun jäljiltä hississäkin tarvitsee melkein kaasunaamarin. Olen kyllä törsännyt tuoksuihin aikamoisen määrän rahaa. Työni vuoksi saan niitä kyllä hieman normaalihintoja edullisemmin, mutta silti. Joskus on tullut ostettua vain kun joku ensituntumalta kiva tuoksu tulee markkinoille. Sitten kotona kerran tai pari kertaa käytettyä huomaa että ei tää ole mun juttuni. Partavettä en käytä, dödöä ja edt:tä. Joskus jätän kyllä deodorantin ostamatta ja käytän jotakin täysin hajusteetonta dödöä ja sitten vain suihkautan tuoksua. Siinä olen kyllä ehdoton että dödö ja tuoksu täytyy olla samaa laatua, muuten sitten se hajuton versio kainalon alle. Ehdoton suosikkini on Armanin Acqua di Gio. Toinen lemppari on Escadan Sentiment. Guccin Rush kolahtaa myös. Olen kyllä huono tunnistamaa uusia tuoksuja. Joskus tekisi mieli mennä jonkun miehen perässä ja kysyä että mikä tää jumalainen tuoksu on?? Ainakaan hetskupaikoissa ei kyllä oikein arvaan niin tehdä.
Mun mielestä suurin osa miesten tuoksuista on aikan ällö-voimakkaita. Onhan noihin tuoksuihin tullut kans tuhlattua, samaan tapaan kun muuan nyyti tuossa edellä kertoi. En käytä partavettä, enkä todellakaan Menneniä :)) Ush myös! Itse käytän yleensä hajusteetonta dödöä, mutta myös esim. Axen neutraaleja deodorantteja. Ja tietty en sotke eri dödöjä ja hajusteita keskenään. Yleensä kun käytän jotain tuoksua niin hajuton dödö siihen, siis yleensä toi haju on ihan riittävä.
Nyt minulla on Armanin Acqua di Gio:a, joskus aikaisemmin käytin Joop:ia, mutta kyllästyin sen tuoksuun, vaikka ihan miellyttävä se onkin.
Mulle vähänkin liioiteltu parfyymin käytto on aikamoinen turn-off.
Tulee vesi silmiin ja huonossa mielessä...
Toizaalta, poltan, joten aikamoinen turn-off taidan olla itsekin aikas monelle
(juu juu, lopetan taas ensi vuonna...).
hieltä haiseva mies haisee paskalta! vai muka tosimies ei tuoksuja käytä, sanoo mukamies hintti! hah! sitten se hieltä haiseva muka tosimies hintti luuhaa niissä kellareissa ja käyttäytyy kuin rotta jossakin viemärissä ja pahoinpitelee toisia rottia: varsinainen mukamiesten perverssi lauma! jos luettelisin tässä, miten ne muka tosimieshintit tekevät siellä viemäreissään, niin sensuroitaisiin heti, koska SITÄ ei saisi kertoa julki! ei sitä, miten oksettavia nämä mukamies rotat ovat.
...Mulla siis nivea deodorantti. Puhtaan ihon tuoksu on hienoa...
Mun suosikit on Bossin Dark blue ja Davidoffin Cool water, ehdottomasti sekä tuoksu että deo stick. Vaihtelen aina tilanteen mukaan, mutta yleensä joku tuoksu on. Se on osa persoonallisuutta.
Partavettä täytyy käyttää ilman muuta, kun parta kasvaa sellaista vauhtia, että pitää ajaa kaksi kertaa päivässä. Leuan desinfioimiseen on pullo, jossa lukee "Tabac original - after shave lotion apres rasage", ja valmistettu Länsi-Saksassa. Turhan voimakas myskinen haju, mutta votkalla laimennettuna menettelee (pirtu olis paras, mutta sitä ei ole). Deodoranttia ei tule käytettyä, vaikka sellainenkin on, eli Björn Borgin 6-0. Yksi ainut parfyymipullo on tullut ostettua, ja sitä on riittänyt jo 5 vuotta: Calvin Kleinin 50 ml parfyymi. Calvin Kleiniin olen ollut tyytyväinen, ei liian voimakas haju, ja riittoisa kun käyttää vain muutaman kerran vuodessa jossain juhlatilaisuudessa.
Mina kaytan joka aamu antiperspiranttia.Hajuton Mitchum.Se lopettaa hikoilun.Deodorant vain peittaa pariksi tunniksi mahdollisen hientuoksun joka vasta muutaman tunnin paasta alkaa erittya.
Maailma on taynna hyvia ja huonoja tuoksuja,niita tulee markkinoille satoja vuodessa. Mutta kaikki on synteettisia (aldehides) jotka voivat oikein polttaa jonkun ihon.Synnyttaa allergiaa,varjata ihoa ja vaatteita.Ne kaikki parfumes on samoja kemikaleja,mutta uudemmat ovat enemman voimakkaita kamikalimixauksia.
Mina suosin classic tuoksuja,Guerlain,Givency,J.Casanova.Halston.
tabac on voimakkaasti allergisoiva tökötti. tuoksutkin voi pilaantua, jos niitä säilyttää pitkään eikä käytä. minä ostan italialaisia tuoksuja. haluisin et kaupan valikoimissa olis edt:tä miedompia valmisteita ja niitä onkin mut ei saa meiltä. jostain kumman syystä suomalaisille tuodaan sitä edt:tä eikä sarjoissa ole muuta.törkeetä!akat haluu et niitten ukot haisee hirveelle.yök! on mautonta lemuta voimakkaasti. tulee mieleen jotkut kaupparatsut.
Mäntysuovan, suopursun, nahan, tupakanlehtien ja tervan tuoksu ovat mieleeni mutta eipä taida noita perisuomalaisia ja miehekkäitä löytyä ylikansallisilta hajutuottajilta... Mutta mistä löytyisi huokea hajuton deodorantti, siis ihan sellainen halpa halveksittava markettuote?
Nivea roll-onista on hajuton versio.
Partavettä en käytä. Deodoranttia päivittäin. Dödöt mulla on yleensä ihan marketista saatavaa niveaa.
Tän hetkinen dödö kuitenkin Calvin Kleinin Eternity. Jouluksi saan Diorin Higher Energyä, Edt ja deostick.
Mun mielestä aika mieto tuoksu.
Niin ja jos jollain on kainaloiden hikoilu ihan ongelma, niin Absolut Torr niminen apteekista saatava aine tehoaa
ja vaikutus aika on pitkä. Se estää hikirauhasten toiminnan täysin. Ongelma voi olla, että se on ihan älyttömän tujua.
Käytin sitä epähuomiossa väärin ja tulokset olivat tuskaisat, nimittäin iho paloi vereslihalle. Lukekaa siis ohjeet hyvin.
Joo... Antiperspiranteista voin suositella Nivean jotain... Sellanen hajuton, extra tehokas, luvataan jopa 24 tunnin suoja. Toimii todella tehokkaasti aamusta iltaan. Normipäivän jälkeen eli töihin > bänditreeneihin > budosalille > kotiin ei vieläkään hiki haise! Hajustamiseen käytän EDT:tä joista suosikkeja ovat Bossit (erityisesti in motion ja energize), Tommy Hilfiger sekä Puma.
Mulla on ollut käytössä hien hajua estämässä Nivean hajuttomia, alkoholittomia rullattavia raikastimia. Edullisia ja kohtuu tehokkaiksi osoittautuneita - ja mikä parasta iho ei ärry. Tämä sitten takaa vapauden käyttää kanssaan varsin vapaasti muita tuoksuja. Arkiaamuisin töihin lähtiessä 1-2 suihkausta riittää mainiosti tuottamaan sellaisen tuoksuvan häiveen. Baariin tai juhlatilaisuuksiin tulee tietysti laitettua enemmän hajustusta. Kylppärin kaapista löytyy mm. Ralph Laurenia, Dioria, CK:ta, Gaultieria ja D&G:tä. Hajupurnukka-arsenaalin ylläpito on puoliskon heiniä.
Nivean roll-on täälläkin molempien käytössä. Tuoksupuolella löytyy sitten Donna Karanista (DKNY) Issey Miyakeen (väliin mahtuu Habit Rouge, Egoiste, Roma etc - inventointi toi tulokseksi 9 eri merkkiä). Tuoksuvalintoja on helpottanut se, että molemmille sopii samat tuoksut (eikä tule mitään kärpäsmyrkkyefektiä).
Terseeks!
Ajatellin vaan inhvota, että Torilla on myynnissä miesten tuoksuja! "Kauppatavara" on varmaankin sen verran eksoottista, ettei sellaista tule mieleen etsiä kyseisestä osioista ja siksi päätin ilmoittaa asiasta täällä(kin). Toivottavasti en riko "ilmoitustaulu"-sääntöä tällä viestilläni ja jos niin teen, niin let me know! Poistan viestini tai modifioin sitä tarpeen mukaan!
-DA-
Niin ja tosiaankin sekä käytän että keräilen tuoksuja! Parhaillaan kokoelmaani kuuluu noin parisataa eri merkkiä ja lisää tekis mieli =:-o
-DA-
Hyvä tapa välttää liiallinen hajusteenkäyttö on vaihtaa tuoksua säännöllisin väliajoin. Kun nenä alkaa tottua yhteen, käytä toista tuoksua pari päivää, niin oma nenäsi ei ehdi tottua eniten käyttämääsi keinotekoiseen 'ominaistuoksuusi'. Näin vältät myös suht helposti tuoksun liikakäytön = sellaisen leijailevan hajupilven ympäriltäsi, mikä saa kanssamatkustajasi julkisissa kulkuneuvoissa kakomaan ja kyynelehtimään kaiken sen myskin, kukkasten, vaniljan, sitruksen tai muun keskellä.
Omia tuoksujani on raikkaimmasta lämpimimpään (jos nyt tuoksusista moisia termejä ylipäänsä voi edes käyttää...) Dior: Dune, Boss: In Motion, Gucci: Envy ja C&K: Obsession. Yksi suihkaus/kaksi sormenpäällistä riittää ainakin itselleni normaalikäytössä silloin, kun ylipäänsä tahtoo tuoksua käyttää arkielämässä. Baari-iltaan sitten tuplamäärä. Kainaloihin deodoranttina Nivean perus miestensarjaa pitämään hien tuoksun poissa. Mutta totta kai kokonaistuoksuun vaikuttaa myös vaatteiden pesuaineen tuoksu, suihkushampoo, shampoo/hoitoaine, hiustenmuotoilutuotteet, kosteusvoiteet, jne...
Kuitenkin haluaisin huomauttaa, että ihmisen ominaistuoksu ei ole sama asia kuin pistävälle hielle ja lialle tuoksuva yksilö. Puhtaan ja fyysisesti terveen ihmisen hiki kun ei juurikaan haise. Sanotaanhan, että myös ihminen valitsee kumppaninsa tämän tuoksun perusteella. Ne jotka tietävät, miltä tuntuu haistaa rakas ihminen omalta tyynyliinaltaan yksin nukkumaan käydessään, tietävät, mitä tarkoitan. ;)
Lähinnä kainaloihin olen löytänyt tuoksut markettien hyllyiltä, mutta parfyymit olen sitten ostanut kosmetiikkaliikkeestä. Itseni ehdoton suosikki on Gucci Envy For Men, sellainen vihreän värinen parfyymi. Tuoksu on raikas sellainen, mutta samalla kuitenkin hieman myskinen. Tuoksu ei ole feministinen, eikä mielestänikään liian vanhan ihmisen tuoksu. Sellanen sopiva. Mahtava.
Lähinnä minulla on erilaisia tuotemerkkejä ja on aina kokeilla kaikenlaista uutta. En pysy samassa tuotesarjassa. Tuotteiden hinta ja merkki ei ole minulle aivan se ykkös asia, paitsi ehkä parfyymeissä. Olen huomannut sen hyvän puolen, kun aamulla laittaa sellasta parfyymia josta on sitten oikeasti maksanutkin - niin se tuoksu kestää koko päivän. Ei tarvi läträtä litra kaupalla että tuoksuu edes vähänkään jollekkin. Parfyymit siis kestävät kauan, ei ole heti loppumassa. :-)
Juu, jonkin sortin hajufriikki olen minäkin. Hienhajua pyrin estämään Biotherm Hommen antiperspirantilla, joka on kohtalaisen neutraalin tuoksuinen.
Vahvoja tuoksuja pyrin välttämään, omien allergioidenkin vuoksi. Vahvat tuoksut ovat hyvä aivastusgeneraattori.
Erityisen tykästynyt olen Giorgio Armanin Aqua di Gio:on ja Diorin Higher tuoksuihin.
Tehokkain kokeilemani deodorantti on kristallikivi. Valitettavasti se sai kainaloni parissa viikossa vereslihalle. Palasin Niveaan.
Tuoksuista suosikkejani ovat Chanelin Allure ja Égoiste, Diorin Fahrenheit ja Laura Biagiottin Roma. Pari päivää sitten tuoksuttelin Cartierin Déclarationia ja pidin siitä.
Komppaan merkkiasiassa Rokkihomoa. Hyvä suhteellisen halpa (marketti)dödö tuoksun kanssa on esim. Nivean hajustamaton roll-on. Nivean kevyesti hajustettu Pure (invisible protection, mild care - väitetään vaatteita tahraamattomaksi ja 24 tuntia toimivaksi) toimii myös kohtuullisesti. Se ei ole mitenkään päällekäyvän tuoksuinen. Voisin kuvitella, että nuo menevät yhtä hyvin miehille kuin naisillekin, ellei dödön käyttäjällä ole erityisen vahvoja ennakkokäsityksiä siitä, mitä minkäkin sukupuolen sopii käyttää ja mitä ei. Näitä olen käyttänyt itse jo kauan eikä ympäristö ole tullut valittamaan karusta hajucocktailista. On tietysti eri asia, onko joku ajatellut siitä jotain, mutta sehän ei taas ole minun ongelmani :P
Omaa lemuamistaan on varmaan joskus vaikea arvioida, koska oma nenä turtuu tuoksuun nopeasti. Esim. työpaikalla kuin työpaikalla on yleensä joku (tai jopa useampi), jotka voi haistaa melkein kerrosta alempaa. Pitempiaikainen altistus näiden henkilöiden läheisyydelle voi laukaista myös migreenin. Jotkut tuoksut tekevät sen muita helpommin. Pääni tulee varmimmin kipeäksi voimakkaista "vihreistä ja metsäisistä" tuoksuista.
Omaan hajustekaappiin onkin - yllättäenkö? - valikoitunut pääasiassa makeahkoiksi luokiteltavia tuoksuja, jotka ovat minulle yleensä "pääturvallisia". Minua voi sanoa kokonaisuutena ottaen melkoiseksi hajustefriikikki, koska pidän hyvin monista tuoksuista ja omistan niitä melko suuren valikoiman. Kyllästyn myös kohtalaisen nopeasti, joten käytän eri päivinä eri tuoksuja ja koska äitini työskentelee kirpputorilla, myös niiden kierrättäminen eteenpäin on helppoa. Minulta löytyy nykyisellään kevyempiä hajusteita seuraavat: Lancômen "Ô oui", Laura Biagiottin "Laura", Cindy Crawford (Anttilasta markettihajuvesi ja vieläpä tyylittömästi julkkiksen mukaan nimetty, mutta nenäni mieltyi tähän), Yves Rocherilta useitakin (postimyyntiä, vielä parempaa...), kuten "Ode au rêve", "Pivoine", "Rose absolue" ja ehdoton kesähelletuoksuni "Nature millenaire", joka tuoksuu mielestäni erehdyttävästi koivulta. Sen ei tuoteselosteen mukaan pitäisi tuoksua siltä, mutta näin nenäni kuitenkin väittää. Asiaan erityisemmin liittymättä, mutta eräs yksittäinen Mirame-huulirasva tuoksui mielestäni joulukuuselta, vaikka saman merkkiset huulirasvat yleensä tuoksuvat aivan erilaiselta. Mistähän nämä puumielikuvat mahtavat tulla? Raskaammiksi mieltämistäni tuoksuista omistan tätä nykyä nämä: Hugo Bossin "Deep Red", hieman sitä muistuttava Christian Diorin "Hypnotic Poison" sekä Dolce & Gabbanan "Light Blue". Vältän kuitenkin terrorisoimasta tällä viimeisen listan sisällöllä päivisin työpaikalla.
Miesten tuoksuja ei noista edellisistä näköjään löytynyt.
miesmies ...EDT-( eau de toilette-) on seuraava voimakkaampi eau de golognesta joka on se miedoin. En ole nahnyt siina muodossa enaan mitaan vain 4711 ja Guerlain Imperial. Nykyist kemikaalit ei kai voi laimentaa tahan gologne muotoon koska ovat kovin vahvoja synteettisia tuoksuja.
The Body Shopin tuote: Arber Hair & Body Wash (200 ml 816906 Ref:25399) vasta ihana valmiste onkin. Olen päättänyt jäädää kounkkuun vaikka tuote on varsin kallis.
Homo kun olen ja aina vannonut sen nimeen, etten ole ja tee niin kuin muut. olen hankkinut tuoksuni ulkomailta ja vielä varmistanut ettei kyseistä sarjaa saa Suomesta. Tosin käytän sitä silloin kun muistan, deodoranttini on hajutonta ja halpaa.
Let me in to your secret, mita tuoksua se on?
Rochas'n tavaraa menneiltä vuosilta...
Pakkohan tähänkin keskusteluun on jokin kontribuutio antaa.
Ylen tiedeuutisissa on juttu hajuista "Yhden geenin pienet poikkeamat vaikuttavat hajukokemukseen".
http://www.yleradio1.fi/tiede/tiedeuutiset/id12564.shtml
Mieheni käyttää erästä varsin hienoa kainalopuikkoa. Hänestä sen tuoksu on todella hyvä ja hänelle sopiva. En ole lainkaan samaa mieltä tuosta tuoksusta. Olen haistattanut puikkoa muillakin. Heistäkin kaikista tuoksu on hyvä. Minulle tuo samainen tuoksu muistuttaa selvästi krapulapäivän ripulipaskan hajua. Nyt erilaiselle hajukokemukselle siis löytyi vihdoinkin selitys.