Kiusaamisesta, moralismista ja Ranneliikkeestä

  • 2 / 6
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 31.10.2007 21:29
Olli, Tässä on vakavamielisesti ja vilpittömässä mielessä annettu vastaus.

Lopeta muinaishistoriallisten asioiden kaivelu ja syntipukkien etsiskely. Ala katsoa elämässäsi eteenpäin, luottaen sen antamiin mahdollisuuksiin.
  • 3 / 6
  • kesäpoika
  • 31.10.2007 21:49
Ihmiset siirtyvät eteenpäin sitten, kun ovat valmiita siirtymään eteenpäin. "Unohda" on yksi niitä neuvoja, joka on hyvin helppo antaa, mutta vaikea toteuttaa.

Minusta Ollin kirjoituksen AIDSia koskevan osan olisi voinut laittaa AIDS-keskustelun jatkeeksi, homojen määrän tutkimisen historian omaksi keskustelukseen tai jonkin vanhan homojen määriä koskevan keskustelun perään ja henkilökohtaiset osiot blogiin sikäli, kun ne eivät liity keskustelussa olevaan aiheeseen siitä kertoen tai sitä perustellen.

Kukin tietysti pätkii omat tekstinsä miten haluaa, mutta tuossa minun mielipiteeni esimerkiksi.. kun ei edeltävä teksti aivan alkua ja loppua lukuunottamatta liity sivustoon tai sen ylläpitoon.

Ranneliikkeessä käy kirjoittelemassa monenlaisia ihmisiä. Toiset kirjoittaa hyvin asiapitoisesti, aiheensa perinpohjin tuntien ja toiset vain omia mielipiteitään, jotka välillä ovat harkittuja ja perusteltuja ja välillä täysin irrationaalisia. Musta kaikelle sille on paikkansa, irrationaalisuudelle ja ennakkoluuloillekin, siksi että sitä seuraava keskustelu on monesti niin informatiivista. Väärän tiedon levittäminen on tietenkin asia erikseen.
> Onko Ranneliikeellä juttujen pituusylärajaa?

Täällä keskustelufoorumissa pituusraja on ylitetty siinä vaiheessa kun palvelin pätkäisee tekstin. En nyt muista merkkimäärän rajaa. Raja ei ole kovinkaan matalalla.

> Entä sisällöllisiä ehtoja?

Keskustelufoorumin ja blogien sisältöä koskevat ehdot on kerrottu keskustelufoorumin säännöissä. Lähtökohtaisesti keskustelufoorumi on tarkoitettu keskustelulle ja blogin idea on olla enemmänkin kirjoittajansa päiväkirja.
Ranneliike.netin ja lepakkolaakso.netin muun (ns. toimitetun) sisällön julkaisemisesta päättää viime kädessä päätoimittaja.

> Saako täällä esittää kritiikkiä vallitsevia oloja kohtaan a) yhteiskunnassamme, b) Ranneliikkeen sisällössä, c) hlbt-yhteisön sisällä?

a) kyllä
b) kyllä
c) kyllä

> Saako ehdottaa keskustelun sääntöihin tarkennuksia (ettei psykiatrisoivien diagnoosien käyttö keskustelijoita vastaan ole asiallista)?

Saa toki ehdottaa. Mitenköhän "psykiatrisoivan diagnoosin" selittäisi lyhyesti ns. yleiskielellä, siten että se aukeaisi riippumatta sääntöjä lukevan sivistystasosta? Toisaalta eikö tuo mene nimittelyn tai haukkumisen alle?

>Saako tällaista kritiikkiä ehkä esittää blogeissa ja olisiko se parempi paikka niille?

Asiallista ja tosiasoihin perustuvaa kritiikkiä saa esittää niin blogissa kuin keskustelufoorumillakin. Myös mahdollisesti julkaistavissa toimiteutuissa artikkeleissa. Kun kritiikkiä julkaisee, on toivottavaa, että kirjoittaja ottaa siitä vastuun, ettei ylläpitoa vaivata kirjoitusten poistotoiveilla läheisessä tai kauemmassa tulevaisuudessa. On muistettava, että etenkin keskustelussa jokainen julkaistu teksti on yleisen ruotimisen alainen, eikä ylläpito sananvapauden nimissä ensimmäisenä ole rajoittamassa keskustelua.

Laajempia toimitettuja artikkeleita ja katsauksia voi tarjota julkaistavaksi ranneliike.netin ja lepakkolaakso.netin toimitettuna sisältönäkin.
  • 5 / 6
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 1.11.2007 8:36
Yön yli nukuttuani haluan lausua vielä lisää tästä otsikon aiheesta.

Olli, en pidä lainkaan siitä, että olet oksentanut omaa pahaa oloasi minun niskaani. Koetat löytää selityksen pahalle olollesi toistuvasti jostakin toisesta kuin itsestäsi. Muutama vuosi sitten uhkailit eräitä muita sateenkaariyhteisön ihmisiä jopa juridisilla toimilla täysin vanhentuneella asialla. Matti Vuoren kuoltua häntä et enää voinut käyttää lyöntivälineenä. Näyttää siltä, että tulin valituksi heidän seuraajakseen. Äskettäiseen pikku sotaasi kaivelit jopa Yhteys-liikkeen mukaan lyöntivälineeksi. Siitä sodastasi tuli täydellinen mahalasku. Ainuttakaan oikeaa näyttöä minua vastaan et pystynyt esittämään. Seuraava syntipukki onkin jo löytynyt: napalmian!

Sanon erittäin vakavasti. Lopeta vastenmielinen pelisi.
  • 6 / 6
  • Pora-liike
  • 1.11.2007 12:02
Nukuhan vielä toinenkin yö.
Minusta Olli S. on oikeassa, joskin ihmisenä herkkänahkaisempi kuin vaikkapa minä. Se hänelle suotakoon.
Sinun oma pelisi on ollut vastenmielistä, mutta sinä olet sokea omalle käytöksellesi.

Jatkossa, JuhaniV, voisit fokusoida pahan olosi vaikka johonkuhun yhteisön ulkopuoliseen tai jos pakko on joku valita yhteisön sisäpuolelta joku, niin olkoon se minä joka olen Lex Luthor sinun Teräsmiehessäsi!