vaeltaja2006

Kukahan on plkannut nimimerkin vaeltaja2006 takana olevan henkilön täysipäiväiseksi "keskustelijaksi" näille sivuille. Paljon on hänen kirjoituksissaan on toki asiaa ja ne ovat asiallisia, mutta kuitenkin hänen aktiivisuutensa ihaman ihmetytää.
  • 2 / 20
  • Public eye
  • 7.3.2007 21:57
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

Mutta mikähän tässä nimenomaisessa asiassa mahtaa olla niin ihmeteltävää, että ap katsoo sen ihan erillisen viestiketjun arvoiseksi kummasteltavaksi. Onko Vaeltaja2006:n aktiivisuus ongelma, joka vaatii korjaamista? Mikäli näin olisi, ihmetyttäisi tällainen ajattelutapa kyllä puolestaan minua, vieläpä erittäin kovasti. Toivottavasti vaeltajan aktiivisuus jatkuu myös tästedes vaikka jotkut nähtävästi ovatkin mieluusti kapuloita rattaisiin heittämässä.
  • 3 / 20
  • kesäpoika
  • 8.3.2007 0:36
Minäkin pistän omaan harrastukseeni aikaa tunteja lähes joka päivä, pääosin palkatta. Kaikkea ei vaan voi mitata rahassa. Siksi ehkä mua ei ihmetytä muut ihmiset, jotka tekee samoin. Enemmän ihmetyttää passiiviset ihmiset, joilla ei ole mitään intohimon kohteita elämässään.

On vaan ihailtavaa, että joidenkin harrastaneisuus tuo iloa ja hyötyä muillekin ihmisille, kuten tässä tapauksessa tuo. :)
Kesäpoika! Minä sanoin eräälle ystävälleni näin, joka ihmetteli ja hieman paheksuikin erään yhteisen ystävämme intensiivistä harrastamista. "Minusta sellaiset ihmiset jotka intoilevat asiasta, jota en ymmärrä, ovat paljon viehättävämpiä kuin he, jotka eivät koskaan innostu mistään.

Ja näin ajattelen yhä. Kaikkea ei todellakaan voi mitata rahassa.
Minulle vaeltajan referaatit maailman lehdistöstä ovat olleet hyvin antoisia. Oma saksan taitoni on hiukan takussa, joten hyvä että joku on aktiivinen. Kiitos Vaeltaja20061

G
Minusta Vaeltajan viestit ovat mielenkiintoisia, asiallisia ja uutta tietoa tuovia.

Entisenä ruohonjuuriaktivistina arvostan sitä, että joku jaksaa olla oma-aloitteinen
ja aktiivinen - ja kunnioittaa toisia keskustelijoita.

Mielestäni parasta Vaeltajan uutisissa on se, ettei hän ole koskaan pyrkinyt asettumaan
muiden yläpuolelle eikä hiljentämään muita keskustelijoita. Se luo myönteistä ilmapiiriä.

Toivon Vaeltajalle kestävyyttä ja motivaatiota.

Kiitos Vaeltajalle!
Haluan omasta puolestani kiittää vaeltaja2006:n aktiivisuutta ja kestävyyttä. Ihailtavaa!
Haluan pyytää anteeksi veltaja2006 ja kaikilta muilta. Eilinen viestiketun avaus oli hieman harkitsematon siirto allekirjoittaneelta.
ap:lle kiitokset anteeksipyynnöstä - hienoa, että joku tunnustaa toimineensa ajattelemattoamasti. (Kumpa me muutkin sen joskus muistaisimme tehdä)

Ja vaeltajalle kiitoksia noista maailman uutisista. Moni asia olisi jäänyt tällaiselta saksaa ymmärtämättömältä huomaamatta.
Jatka vain samaan tyyliin...
Ollille kommenttina. Vaeltajan mainio ominaisuus on, ettei hän koskaan piilopiikittele ketään sanomissaan.

Muuten olen sitä mieltä, että hänen Ranneliikkeeseen kirjoittamansa jutut ovat kiinnostavia ja monipuolisia aihepiireiltään.
Ollille kommentina....Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa, ekö?

AP:lle....älä turhaan pyytele anteeksi kommenttejasi, se oli sillä hetkellä sinun tuntemuksesi ja sillä siisti. Kyllä tänne pitäisi mahtua kaikenlaiset mielipiteet.
Ilman niitä tämä keskustelu seminaari näivettyy entisestään.
JustinCase, tuohan piti olla itsestään selvää. Piti vielä mennä suomentamaan katekismuksen tyyliin, että mitä se on! Tiedoksesi: Täällä on itseasiassa aika fiksua porukkaa.
Meitä on moneksi, ja joitakin näyttää sapettavan joidenkin henkilöiden aktiivinen kirjoittelu. Mielestäni on hyvä, että aktiivisia (ja asiallisia) kirjoittajia löytyy. Samoin on hyvä, että myös vastakkaisia mielipiteitä löytyy. Mutta on syytä myös muistaa, ettei hedelmällistä keskustelua synny, jos argumentointi unohtuu ja mielipiteet jäävät iskuiksi vyön alle.

Jokaisella on toki oikeus olla mitä mieltä tahansa jonkun kirjoittajan persoonasta, mutta pelkästään edellisen kaltaiset kommentit, joita voihelevetti tjsp esittää, eivät lisää keskustelun sisältöä juurikaan.

Rehellisesti sanottuna, en minäkään aina kaikkea JuhaniV:n jutuista ymmärrä, mutta so what - en odota, että kaikki ovat minunkaan mielipiteitteni kanssa samaa mieltä.
Jos ei jotakin jutuistani ymmärrä, niistä voi aina kysyä. Eipä ole kysymyksiä tullut. Mitähän siitä pitäisi päätellä? ;-)
Mikäli olen oikein tulkinnut on tomu, jonka harkitesmaton avaukseni nostatti lienee jo laskeutunut tai ainakin laskeutumassa. Maailmassa tosiaan on monenmotta ihmeelistä asiaa. Viikon päästä olisi hyvä tietää ketä aikoo äänestää tai viekö auton ihan pokkana konttorille ilman huoltoa. Ja miten voin perustella oikeuteni autoilla. Voipi olla vähän sekavaa mutta harvoinpa tajunnanvirtakaan on niin kovin selkeä ja sitähän tämä präntti vain esiintuo.
Tiedän että keskusteluryhmä on väärä, mutta ei eikö teistä kukaan ole kuullut Keiht Jarrett nimisestä pianistista. Mä olen aivan myyty herran suurenmoisen soiton edessä.
JuhaniV kirjoitti:"Mitähän siitä pitäisi päätellä? ;-)"

Juhani, ei siitä tarvitse välttämättä päätellä mitään - kaikkeen ei aina tarvita selityksiä, kaikkea ei aina tarvitse täydellisesti ymmärtää, eikä kaikki ole niin tavattoman tärkeää, että siitä jaksaisi koko ajan juttua vääntää...

Omalla (omituisella) tavallani kuitenkin arvostan jokaisen henkilökohtaisia panostuksia homomyönteisyyden lisäämiseksi - itse olen niitä, jotka tekevät sitä omalla tavallaan, suurempia ympärilleen huutelematta. Tosin, joskus (ehkä liiankin herkästi) kommentoiden asioita ja tapahtumia täälläkin.
Pidin vaeltajan uutisointeja jossain vaiheessa hieman synkkinä, mutta joko olen "oppinut" lukemaan niitä tai sitten niiden sävy on muuttunut? Ja kun viesteissä vielä on eroteltuna vaeltajan oma teksti ja lähteen teksti, niin ei kai vapaaehtoistoimijalta enää paljon parempaa palvelua voisi uskaltaa toivoakaan! Kiitokset!
arkadas kirjoitti: "... panostuksia homomyönteisyyden lisäämiseksi - itse olen niitä, jotka tekevät sitä omalla tavallaan, suurempia ympärilleen huutelematta. "

Minusta tämä on tärkeä pointti. Suomalaiseen tyyliin ja kulttuuriin kuuluu oikeasti tehdä tärkeitäkin asioita niistä pahemmin julkisesti mainitsematta. Jos niin kuitenkin tekee, tulee moitteita. Malliesimerkki löytyy tuosta toisesta osiosta avaamastani seurakuntaopiston jutusta. Heti tuli muutama niin ärhäkkä reaktio, että ylläpito ne pikaisesti sieltä poisti. Jossakin toisessa kulttuurissa, esimerkiksi Amerikassa et ole mitään, jos et aktiivisesti asiaasi tuo esille.

Näen tärkeänä, että me sateenkaari-ihmiset toisimme esille myös julkisesti mitä on tehty yhteisten asioiden eteen. Setaa on moitittu toistuvasti siitä, että se ei ole pitänyt huolta kunnollisesta tiedottamisesta. Siellä tapahtuu asioita, jotka olisivat tärkeitä tuoda muidenkin tietoon. Tulisi edes hyvä mieli, että yhteisistä asioista välitetään ja niitä hoidetaan.