Ketkä keskustelua pyörittävät?

Tuntuu siltä kuin muutamat ihmiset ja nimimerkit pyörittäisivät kaikkea keskustelua tällä palstalla.
Se ei välttämättä ole hurraamisen paikka!
Nimimerkit Vaeltaja2006 ja JuhaniV ovat nk. into piukalla mukana kaikessa ja aloittamassa uusia aiheita.
Oikeesti: hankkikaa elämä! vaihtoehtoisesti kannattaa miettiä uusia foorumeita, joissa voisi päästä esille ja tulla huomatuksi.
Kyllä oikeasti nyppii.
  • 2 / 14
  • vaeltaja2006
  • 24.2.2007 12:52
Olisi kyllä hyvä kuulla muiltakin kommentteja siihen, että samat henkilöt ovat paljon äänessä.

Omat juttuni ovat pääasiassa uutissähkeitä eri puolilta Eurooppaa. Samoin Juhani V tekee paljon uutissähkeitä. Niitä tulee joka päivä 5-10 kappaletta. Teemat vaihtelevat valtavasti. Uskallanpa väittää, että jos lukee nämä uutissähkeet, tietää varsin hyvin mitä maailmalla tapahtuu HLBT-asioissa. Vastaavaa palvelua suomeksi ei ole missään muualla. Edes Z-lehti ei enää tiettävästi ilmesty. Sanomalehdistä näitä juttuja on turha etsiskellä. Mutta jos asiat eivät kiinnosta, niin ymmärrän, että asia aiheuttaa närää.

Esim. Moskovan, Puolan, Latvian ja Helsingin Pride-tapahtumista saa varsin hyvän kuvan, kun seuraa ranneliikkeen keskustelupalstoja. Se, onko tällaisten uutisjuttujen paikka keskustelupalstoilla, onkin sitten toinen kiinnostava juttu.

Eikä tässä mitään omaa etua tai paremmuutta ajeta. Eihän kukaan edes tiedä, kuka olen. Juuri tämän asian takia olen halunnut jäädä tuntemattomaksi.
  • 3 / 14
  • Public eye
  • 24.2.2007 13:00
En itse onnistu keksimään ainuttakaan syytä, jonka vuoksi kuka tahansa ei pystyisi halutessaan aloittamaan uusia keskusteluja ja viemään sivuston painotuksia aivan siihen suuntaan kuin itse haluaa. Tietysti jos asiattomuuksia ilmenee tai sivuston sääntöjä rikotaan, ylläpito varmasti puuttuu asiaan, mutta tällaisista mielihaluista ei toivoakseni ollut kysymys.

Toisten aktiivisuuden paheksuntaa ja kauhistelua en kuitenkaan jaksa ymmärtää. Keneltä se on pois, jos jotkut haluavat uhrata aikaansa ja osaamistaan oman tietämyksensä ja omien ajatustensa jakamiseen myös muitten luettavaksi? Arvostelijoilla taitaa olla peiliin katsomisen paikka. Uskon, että niin sanottuja passiivisia keskustelijoita on huomattavan paljon. Puheenvuoroja luetaan mutta niitä ei julkisesti kommentoida.
  • 4 / 14
  • henkka k
  • 24.2.2007 14:28
minun keskustelun pyörittämiseni lopahti ainakin kuin seinään tämän älyttömän pin-koodi -uudistuksen jälkeen. ei jaksa alkaa kahden viikon välein kinuamaan sähköpostitse jotain koodia, joka vanhenee ennenkuin sen oppii muistamaan ulkoa. en harrasta keskustelusivustoille rekisteröitymistä, viihdyn mieluummin "ulkojäsenenä". senpä takia olen viimeisen vuoden tyytynyt kiltisti seuraamaan keskustelua todellakin ulkoa. keskustelijoiden piiri on ainakin minusta pienentynyt ja se on harmi.

ihan varmasti joku kommentoi heti, että turhaan valitan, kun en rekisteröidy. ehkä niin, mutta se on valintani. kun en rekisteröidy muuallekaan, niin miksi tänne? kävijätilastoa kasvatan kuitenkin lähes 365 päivänä vuodessa. on harmi, ettei "satunnaisen kävijän" mielipiteitä arvosteta vaan tehdään mahdollisimman vaikeaksi kirjoittaa vain satunnaisesti.

sama koskee blogejakin: joka päivä käyn lukemassa suurimman osan niistä. olisi kiva kommentoida joskus hyvää tekstiä - mutta kun sekään ei onnistu. tämä on sinänsä nurinkurista, että yleensä netissä "vieraskirja" on juuri se paikka, johon satunnaiskävijäkin voi kommenttinsa jättää.

kaikesta huolimatta, kiitos ranneliikkeen pojille laadukkaasta sivustosta ja kiitos+tsemppiä aktiivi-uutisoijille! teette hyödyllistä työtä:)

t entinen aktiivikirjoittaja
Itse saitin alkuaikoina kirjoittelin paljonkin täällä, mutta nyt olen ollut jo pidempään homogettopaastolla (mikä ei tarkoita yksistään täällä kommentoimista), ja nyt on vain käynyt niin ,että ”se muu” on vienyt mukanaan … maailmassa on niin paljon sitä muuta :-X

Edellisen lisäksi, mitään varsinaista syytä omien tuntojeni julkaisujen lopettamiseen minulla ei ollut, kyllästymistä lukuun ottamatta ja hmm… tietynlaista tiukkapipoisuutta ja tosikkomaisuutta huumoriani kohtaan (mitä totuuden nimessä sanottakoon huumorini on saanut kohdata läpi koko elämäni). Sain jopa lukea yhden kommenttini Seta-lehdestä :-0

Olen kyllä piipahtanut aina silloin tällöin sivustolla - mua itseäni kiinnostaa tosi paljon keskusteluista ”trendi ja ulkonäkö” sekä ”viihde, musiikki …” joo, tosi pinnallista ;-)

Muutamat nikit ovat kyllä jaksaneet kunnioitettavan kauan ilmaista käsityksiään maailman menosta, mikä heille suotakoon. Myönnettäköön, että itse jäin vähän kaipaamaankin erään keskustelijan ironialla höystettyä elämän menoa …mutta en ole hänen nimimerkkimerkkiään enää tavannut täällä, joten on tainnut maailma hänet viedä mukanaan :-)
Kai tänne mahtuu. Vaeltaja tekee tosi hienoa työtä poimiessaan uutisia eri puolilta maailmaa. Ei kai kukaan odotakaan, että hän toimittaisi referaattinsa? Tosin vinkkinä voisin sanoa, että mielenkiintoisista asioista voi aina aloittaa uuden keskustelun. Kun viestiketjussa alkaa olla toistasataa viestiä, ei sitä huvita edes avata.
JuhaniV pyörittää aiheita omalla tavallaan mielenkiintoisesti. Välillä olen hänelle syttöjä heitellyt, niin kuin joillekin muillekin täällä. Odotan vain, milloin heittäisi takaisin...
Itse olen kai niin tuulella käyvä tyyppi, ettei minua kannata ottaa vakavasti, vaikka joskus vakavasti asioita yritän selittääkin.
Tämä on oikein mainio foorumi verrattuna muihin suomalaisiin vaihtoehtoihin -- ne kun saavat lukijansa tuntemaan itsensä pidemmän päälle idiootiksi. Jos ihan oikeasti nyppii, niin voi tietenkin itse kantaa oman kortensa kekoon, tai kipittää sinne missä provot muutenkin mellastavat ;)
Minä en oikein ymmärrä, mitä hoh hoh ajaa takaa. Tuo lause: "Oikeesti: hankkikaa elämä! vaihtoehtoisesti kannattaa miettiä uusia foorumeita, joissa voisi päästä esille ja tulla huomatuksi.". Kaipa tässä pitää alkaa pohtia asioita vakavasti kun ei se näin kevyemmällä pohdinnalla aukea. Mutta helppoahan se tuuliviirillä...
  • 9 / 14
  • NainenBi
  • 12.1.2008 16:50
Minunkin mielestäni tämä on Suomessa yksi parhaimpia HTLB-sivustoja joita vielä viitsii välillä silmäistäkin. En olekaan täällä aikoihin vieraillut ja ihmettelin suuresti, miten vaikeaksi tänne kirjoittaminen onkaan voitu tehdä. Tämähän on jo kuin valtion papereiden täyttöä, aina yksi rasti puuttuu jostain ja jollei muuta, niin se katoaa postissa. Mutta nyt kun muutamia viestejä on tullut selatuksi, ymmärrän hyvin mistä tämä johtuu.
Kiitos ylläpidolle, että olette yrittäneet parhaanne. Onhan tämä teillekin pelkkä harrastus, kuten meille muillekin.
Vaeltaja2006: "Omat juttuni ovat pääasiassa uutissähkeitä eri puolilta Eurooppaa. Samoin Juhani V tekee paljon uutissähkeitä. Niitä tulee joka päivä 5-10 kappaletta. Teemat vaihtelevat valtavasti. Uskallanpa väittää, että jos lukee nämä uutissähkeet, tietää varsin hyvin mitä maailmalla tapahtuu HLBT-asioissa. Vastaavaa palvelua suomeksi ei ole missään muualla."

Kiitos minun puolestani siitä, että uutissähkeitä on luettavissa täältä suomeksi. Etsin niitä itse toiselle nettisivulle ja suurelta osin englannin- ja suomenkielisistä lähteistä, koska esim. saksani ja ranskani ovat vähemmän käyttökelpoisessa kunnossa. Ruotsiksi luen tarvittaessa, mutta huonona tapanani on suosia englantia ruotsinkin kustannuksella. Sillä tavallahan ruotsin sujuvuus tietenkin kehittyy... :P. Tämän sivun avaamisen jälkeen tulee useina aamuina eteen jokin (useimmiten) vaeltaja2006:n tai JuhaniV:n referoima uutinen, jota en ole ehtinyt etsiä vielä itse, ja siitä on mukava lukaista ensin pääkohdat (jotka tietysti tarkistan sitten toisaalta ;) ja linkitän asianmukaisesti alkuperäisempiin lähteisiin).

Kaikkea ranneliikkeeseen/lepakkolaaksoon tulevaa tavaraa ei tietystikään jaksa lukea saati edes avata jokaista ketjua, mutta valinnanvapaushan on jokaisella itsellään. Jos ketju ei näytä kiinnostavalta, kuka käskee ruveta tavailemaan sitä?
  • 11 / 14
  • Pirteä Irmeli
  • 17.2.2008 0:41
Täällä ei ainakaan homomafian mielipiteistä poikkeavaa tietoa kannata yrittää levittää, koska se poistetaan välittömästi.
Tuskinpa täältä _tietoa_ on poistettu tai estetty sitä levittämästä. Sivuston säännöt kannattaa yleensäkin, ei pelkästään tällä sivustolla, lukaista ennen kuin alkaa valittaa suotta poistetuista viesteistä.
Tästä "Irmelistä" ja hänen ajatuksistaan tulee mieleeni tuttavan pikkukavereiden kanssa uintiretket Yrjönkadun uimahalliin. Pojat pitävät uimisesta yli kaiken. Kun viimeksi kysäisin, että haluavatko mukaan, toinen vastasi yllättäen että ei. Kun asiaa selviteltiin, niin syy oli siinä, että tuossa hallissa kiellettyä on juokseminen, altaan reunoilta pomppiminen ja kiljuminen. Valvoja tuli meille nimittäin huomauttamaan moisesta.

Me emme hallin sääntöjä pysty muuttamaan, joten pojat saavat käydä nyt uimassa toisissa halleissa, joissa on eri säännöt.
"mielipiteistä poikkeavaa tietoa"

Mielipiteet vs. tieto... Joku taas vaihteeksi keksii polkupyörää uudestaan eli nostaa esille sen vanhan ja kuluneen olettamuksen, että homoilla on mielipiteet ja muilla on heitä koskeva tieto. Tieto on aina jossain muualla ja se on muiden kuin homojen (tai jonkin salaperäisen "mafian") kokoamaa ja tietämää.

Usko ja rukous -foorumi olisi yksi sellainen kiirjoittelupaikka, jossa Irmelin mielipiteet saisivat enemmän arvostusta ja myötämielistä hymistelyä. Ihmiset viihtyvät usein samanmielisten seurassa. Miksei näin tekisi Irmelikin?