Miksi ylläpito suosii nick-varkauksia?

  • 1 / 25
  • Hatunnosto1
  • 6.12.2005 15:43
Keskustelussa Melkein jo astuin kaapista ulos (suhteet, seurustelu ja perhe -osastolla) joku on varastanut nimimerkkini. Minä olen aito ja alkuperäinen Hatunnosto, mutta nyt joku höppänä esiintyy minuna ja esittää nimissäni jatkorepliikin, jolla hän pyrkii tärväämään alkuperäisen kirjoitukseni, arvostuksen tunnustukseni keskustelun avaajalle, Yu:lle.

Minulla on oikeus oikaisuun ja olen kaksi kertaa jo lähettänytkin sellaisen kyseiseen keskusteluun nimimerkillä Hatunnosto1, mutta sen ei näköjään anneta olla rauhassa. Ylläpito näyttää poistavan oikaisuni toistuvasti. Miksi näin päin? Yleisen oikeustajun mukaanhan ylläpidon tulisi poistaa nimimerkilläni pilaileva kirjoitus. Millainen järjestys tällä vallitsee?

Onko nimimerkkien varastelu ja keskustelun sotkeminen esiintymällä toisten nimissä yleisempikin tapa täällä Ranneliikkeessä, tai homojen keskuudessa ylipäätään? Vallitsevatko täällä täsmälleen päinvastaiset säännöt kuin maailmassa yleensä?

Pyytäisin oikaisuni poistanutta/poistaneita valvojia perustelemaan, miksi nimimerkkivarkautta suositaan alkuperäisen kirjoittajan oikeuksien kustannuksella?
Hyvä Hatunnosto1 tarjosit minulle toistaiseksi viikon parhaimmat naurut, kiitos siitä.
Muuten jätän komentoimmatta täysin kirjoituksesi jotta saat edes kiitokseni luettua. Ei muuta kun voimia vaan ja jouluja.
  • 3 / 25
  • Hatunnosto1
  • 6.12.2005 17:06
Kiitos Esko, mukavaa joulua itsellesikin. On ihan hienoa, että näet ikävissäkin ilmiöissä suurta huumoria. Surukseni en itse osaa repiä iloa nimimerkkivarkauden kaltaisista väärinkäytöksistä, mutta lämminhenkinen lohdutuksesi kyllä sai mielialani jo ainakin ihan pikkuisen paremmaksi.

Jotenkin vain minulle tulee hiukan sellainen tunne, että Sinäkin lopultakin kuulut nimimerkkivarkauksien ja valehtelun hiljaisiin hyväksyjiin, etkä pidä julkisen keskustelun perusperiaatteita kovin arvokkaina asioina. Olenhan väärässä, olenhan?
No eipä tuolla taida paljon merkitystä olla vaikka kuka milläkin nimellä tänne kirjoittelee, siitä nyt ei kannata itseensä ottaa :) Kun eikös ne niin sano että "hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset". Jos joku saa mielihyvää esim. minun nikillä kirjoittelusta niin siitä vain, aika harvassa taitavat olla silloin huvitukset heidän elämästään. Kai sitä voi sen verran sääliä kanssaihmistä että suo heille pienet huvinsa :)

Mutta tosiperään, jos et halua että joku käyttää nikkiäsi niin senhän saanee(?) kaiketi rekisteröityä.
Juu, tarkoitus ei ollut nauraa kustannuksellasi mutta jos kirjoitan syyn miksi nauroin niin "ylläpito" poistaa sen noin 99,9% varmuudella, ymmärräthän.
Kuten sanoin sinulle voimia ja joulua.
Ja olet väärässä, todella pahasti väärässä.
  • 6 / 25
  • Hatunnosto1
  • 6.12.2005 17:44
Niin, siitä ylläpidosta puheenollen, se ei olekaan vielä puhua pukahtanut lainkaan. Missähän se nyt luuraa, yleensähän se ahkeroi täällä vääränlaisten mielipiteitten kimpussa aina niin valppaana ja kärkkäänä. Ilmeisesti se pysyttelee tarkoitulsella hipi hiljaa, koska tämäkään huhuilu ei taatusti jää siltä huomaamatta. Onkohan tämä ylläpito vähän niinkuin poliisi ja taksi, se ei koskaan saavu paikalle silloin kun sitä tarvittaisiin, mutta silloin se kyllä lähentelee ja tyrkyttää palveluksiaan kun siitä on pelkkää haittaa?

No, jospa sillä on hälytystehtävä jossain muualla. On ehkä tapahtunut taas rikos...
Ymmärrän tuskasi, Hatunnosto, mutta eikö se nyt ole itsestään selvää, että kuka tahansa voi käyttää nimimerkkiäsi, jos et ole sitä rekisteröinyt? Eli suosittelen rekisteröintiä.
  • 8 / 25
  • Public eye
  • 6.12.2005 18:11
Miten voi varastaa sellaista, mikä ei ole kenenkään omaisuutta? Jokainen rekisteröimätön nicci on vapaata riistaa, sen 'valtaus' on tosiasia vasta, kun se on jollekulle rekisteröity.
YIKS! Mun identiteetti on jonkun typerän nikin varassa millä kirjoitan johonkin täysin turhaan lässynlässyn netti mielipidé paltaan. A-puva!
Ylläpito ei voi tietää sitä, onko jollakin kirjoittajalla käytössään väärän ihmisen oikea nick vai oikean ihmisen väärä nick vai väärän ihmisen väärä nick vai oikean ihmisen oikea nick, jos sitä nickiä ei ole rekisteröity.

Oikeilla tai väärillä, rekisteröidyillä tai rekisteröimättömillä nickeillä kirjoitettuja viestejä lisäksi noin pääsääntöisesti arvioidaan lähinnä viestin sisällössä olevien asioiden perusteella, ja lähinnä sopimattomat viestit ammutaan avaruuteen.

Joten, "Hatunnosto1", rekisteröi halutessasi nickisi - ja voit varmistua siitä, ettei kukaan muu esiinny sillä nickillä.
No joo, totta turiset Smo siitä rekisteröinnistä, mutta esitin myös kysymyksen, miksi tuolta Melkein jo astuin ulos -keskustelusta poistettiin nimenomaan minun oikaisuni, jonka siis lähetin Hatunnosto1:nä, ja miksi sen, joka kirjoitti alkuperäisellä imaginäärihenkilöllisyydelläni, kirjoitus sallitaan ("Ei kysymys ollut mistään natsismista...").

Miksi poistitte oikaisuni?
Hatunnosto1: Ylläpito katsoi, että poistettu kirjoitus ei ollut paikallaan.
Voisitko selittää hiukan tarkemmin, miksi? Omasta mielestäni siinä ei näet ollut mitään erikoista.
En voisi selittää asiaa tarkemmin. Ylläpito on päätynyt poistamaan viestin. Se riittäköön selitykseksi.
paskaa

Ylläpito osoitti taas kerran omavaltaisen diktatuurinsa ja jäi kiini surkesti ja kaikenkukkukkarsaksi alkoi lepertelemään siitä mitä meni tekemän. Hoh-hoi-jaa...
Omavaltainen diktatuuri. Mehevä ilmaus. Mitenkäs vielä salaliittoteoriat ja sellaset? :)
Sellainen ilmaisu kuin sen kantajakin ...luultavasti niin . Mehevä ja oikein... Suuri Persoona tai sitten Pers ...ikka!
Hiekkalaatikon Kunkku on jälleen tehnyt ja toiminut niinkuin sellaisten tapana on. Alistukaa hänen hallintaansa niinkuin kuuliaisten kuuluukin.
Ämpäri ja lapiokin hävöksissä...

No juu, kun ei parulle muuten loppua tule, niin täytyy kai sitä antaa taas periksi.

"Hatunnosto1"-nimimerkin avautumisille tämä foorumi ei ollut oikea paikka. Tällä foorumilla on ok olla homo, eikä täällä tarvita homoutta kyseenalaistavia kommentteja. Olen puhunut.
Homoillekin silti tekee hyvää aina toisinaan saada huomata, että on olemassa myös niitä, joiden mielestä seksuaalinen poikkeavuus tulee pitää kaapissa, siististi ja sivistyneesti. Miksi teidän tarvitsee niin ankarasti varjella itseänne tältä tosiasialta? Miksi homo- ja lesbopalstalle ei muka mahtuisi myös eriäviä mielipiteitä?

Enkä muuten ole arvostellutkaan homoutta tai lesboutta sinänsä ja sellaisenaan, seksuaalisena suuntautumisena, vaan olen sensijaan arvostellut ja hämmästellyt homoseksuaalisesti orientoituneitten ihmisten halua elämöidä taipumuksellaan, "kaapista ulos tulemista", koska tuon taipumuksenhan voisi aivan hyvin pitää omana tietonaankin. Eiväthän heterotkaan hypi kaapeistaan toisten silmille.

En ehkä ole sanonut (tai tässä tapauksessa pikemminkin kirjoittanut) tarpeeksi selvästi, että tunnen jopa jonkinlaista kunnioitusta ja arvostusta niitä homoja ja lesboja kohtaan, jotka käyttäytyvät arvokkaasti, eivätkä elämöi h/l -aiheella missään. Tämänkin palstan lukijoista ja keskustelun osanottajista varmasti osa on juuri näitä kunnioitettavia ihmisiä, mutta tällä sivustolla näytetään asettaneen ikäänkuin viralliseksi linjaksi ja yleiseksi hyveeksi julkihomoilu ja -lesboilu, ja tätä nurinkurista ihannetta en ymmärrä.

Ei teissä siis mitään vikaa muuten ole, mutta olkaa niin ystävällisiä ja ottakaa myös lähimmäisenne huomioon ja pysykää kaapissa.
Oikein smo samanlainen meininki oli joskus ennen muinon Neuvostoliitossa, eikä se mielipiteiden vapaus näytä Nepalissakaan oikein kukkivan. Eläköön demokratia, eläköön ylläpito.
Hatunnosto1: Juu, on kyllä huomattu yhdestä ja toisesta yhteydestä, että on olemassa myös niitä, joiden mielestä seksuaalinen poikkeavuus tulee pitää kaapissa. Perusteet moisille vaatimuksille on kuitenkin vähintäänkin vajavaisia. Ja koska asialle ei mitään järkeviä perusteita tunnu löytyvän, niin eipä sitä samaa jankutusta täällä jaksa lueskella.

Poistetut kirjoitukset säästetään. Tarkistin poistetun kirjoituksesi, Hatunnosto1. Ja kirjoitit homoudesta tai lesboudesta sinänsä ja sellaisenaan aika ikävin sanoin. Et maininnut poistetussa kirjoituksessasi kaapista ulostulemista mitenkään. Miksi homoseksuaalinen taipumus muuten pitäisi mielestäsi pitää omana tietonaan?

Tämän sivuston virallinen asenne ja yleinen linja on ollut, on nyt ja on oleva se, että kenenkään ei tarvitse olla kaapissa, jos sitä ei halua. Oli kyse heterosta, homosta, lesbosta, biseksuaalista, trans-ihmisestä jne.
Hatunnosto1 yritti käyttää tilaisuutta hyväkseen ja pasteili vastineeseensa pätkiä poistetusta viestistä. Jos ylläpito on poistanut viestin, niin ei sitä tarvitse paloinakaan tänne yrittää pistää. Viesti poistettiin tästä edeltä.

Selvennykseksi vielä nimimerkille "Hatunnosto1". Ranneliike.net ja lepakkolaakso.net ovat toden totta paikkoja, jossa sivustojen käyttäjien ei tarvitse sietää "h/l -kritiikkiä" suuntautumistaan kohtaan. Eikä kaapista ulkonaolemista kohtaan. Etenkin kun kritiikki perustuu yksinomaan ennakkoluuloihin, virheellisiin tietoihin, luutuneisiin asenteisiin ja toisinaan puhtaaseen panetteluun.

Aina joskus noita "kriittisiä" viestejä jätetään tänne lähinnä herättämään keskustelua, että mitä moisille asenteille pitäisi tehdä ja miten niihin suhtautua. Nyt ei kuitenkaan ole sen paikka. Kuka sietää "kritiikkiä" tai leikinlaskua paremmin, kuka huonommin. Itse katson sietäväni sitä henkilökohtaisesti aika hyvin, tosin sivaltelen sitten takaisinkin, etenkin silloin kun moista "kritiikkiä" tulee vastaan kasvoista kasvoihin.

Tiedän, että tällä foorumilla seikkailee myös ihmisiä, jotka ääriuskovaisen yhteisön tai muuten homofobisen ympäristön vuoksi ovat joutuneet vasten tahtoaan pitämään seksuaalisen suuntautumisensa ja sitä kautta rakkautensa salassa, eiväkä ole voineet kuvitella saavuttavansa unelmiaan kuin lähtemällä pois heti kun siihen tarjoutuu tilaisuus. Täältä ei tarvitse lähteä pois. Eikä täällä tarvitse kuunnella niitä, joille homouden näkeminen on ongelma.

Niin... ja jos haluat suojata nimimerkkisi, niin rekisteröi se.
Jokin omituinen asenne on näillä Hatunnosto1:llä ja kaltaisillaan. He vaativat itselleen oikeutta lausua kriittiset mielipiteensä julki homoista ja lesboista missä vaan ja millä tavalla tahansa. Homoille ja lesboille tuota oikeutta he puolestaan eivät anna, vaan vaativat meitä vaikenemaan ja pysymään näkymättömissä.

Jokin tuossa logiikassa mättää ja pahasti.

Juhani
Kyllä heterotkin osaavat heteroudestaan toitottaa. Tulee mieleen tämä taannoinen aamunavausskandaali. Siihenhän liittyi nimenomaan se fakta, että hetero-opettajat katsoivat oikeudekseen puhua aamunavauksissa puolisoistaan ja perheasioistaan, mutta homolta se kiellettiin. On olemassa myös sellaisia asioita kuin tasa-arvo ja yhdenvertaisuus, jotka ainakin minun mittapuullani ovat paljon arvokkaampia ja enemmän puolustamisen arvoisia kuin se, että jostain asiasta pitäisi vaieta vain siksi, että se on joillekin ahdasmielisille ihmisille kiusallinen. Tässä on nyt mielestäni kyse lähinnä henkilökohtaisesta ongelmasta, mutta totta kai kaikilla on oikeus mielipiteeseensä...