Työväen Arkisto kerää sateenkaariaineistoa (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 7.10.2022 9:35
Kävin maanantaina Työväen Arkiston haastateltavana. Erittäin myönteinen ja mielenkiintoinen kokemus. Haastattelija sai aktivoitua mieleeni monia jo lähes unohtuneita tapahtumia. Nyt jälkeenpäin tuntuu siltä, kuin puolet jäi jopa kertomatta. Aion pistää niitä paperille.

Olen sitä mieltä, että homomiesten elämien historian tallentamista ei ole tehty kunnolla. Ikäänkuin sillä ei olisi mitään väliä. Naiset ovat tässä suhteessä hoitaneet homman paljon paremmin. Nyt olisi miesten hoidettava asia kuntoon. Ohjeet löytyvät tuosta edeltä.
  • 2 / 4
  • Resander
  • 16.11.2022 14:58
Ilmoittauduin haastateltavaksi ja kävin mielenkiintoisen puolitoistatuntisen keskustelun Työväenarkiston tutkijan kanssa. Minun turinoideni päälle hän kertoi, että keskusteluissa on käynyt ilmi, että Gay Gambrinilla on ollut paljon yksittäistä ravintolaa suurempi merkitys Helsingin ja koko Suomenkin skenelle. Hän toivoi enemmän haastateltavia ja näiden tietoja työväenluokan edustajilta.
  • 3 / 4
  • patu
  • 1.12.2022 14:22
Eli he ovat kiinnostuneita ainoastaan työväenluokkaisen sateenkaariväen muistoista?
  • 4 / 4
  • Resander
  • 6.12.2022 9:39
Ei lainkaan. Minun haastattelussani oltiin puhuttu minun näkökulmasta pitkä tovi ennen kuin loppua kohti haastattelija kysyi työväen näkökulmasta ja sekin tuli reaktiona johonkin, mitä minä sanoin.