Homokammoinen Suomi on laajempi kuin luultiin (juttukommentit)

Minä taas en yllättynyt noista prosenteista lainkaan.

Tuo 35 prosenttia on jokseenkin saman verran kuin tasa-arvoista avioliittoa vastustavien määrä. Yleistä avioliittolakia ilmoitti Setan teettämässä selvityksessä vastustavansa 38 prosenttia haastatelluista.

Siitä olen samaa mieltä, että psrosentti on iso; yli kolmannes kansasta on homo-ongelmaista.
  • 2 / 6
  • Riquman1990
  • 7.3.2012 10:55
Taas leimetaan Niinistön äänestäjät homokammosiks, vaikka suurin osa äänesti Niinistöö paremman osaamisen, koulutuksen ja työkokemuksen takii. Vihreet kyllä osaa ton leimaamisen jalon taidon: sä oot homofoobikko, jos sä et äänestää homoo presidentiks, sä oot rasisti, jos sä et äänestä mamuu eduskuntaan jne. Voi pyhä yksinkertasuus!
  • 3 / 6
  • Public eye
  • 7.3.2012 11:04
Se luetun ymmärtäminen.

35 % Niinistön äänestäjistä ihan itse "leimaa" itsensä homokammoisiksi ilmoittamalla, että se oli syy Niinistön äänestämiseen, 65 % taas ei. Miten tästä voidaan vetää johtopäätös, että juuri vihreät olisivat leimaamassa Niinistön äänestäjiä homokammoisiksi?

Itse ihmettelen sitä, millä perusteella 28 prosenttia voi pitää Niinistön ulkopoliittista osaamista hänen vahvuusalueenaan...
  • 4 / 6
  • Homopallero
  • 7.3.2012 12:49
Aika surullinen uutinen. Siis lähinnä Niinistön kannalta. Itse uskoisin, että Haaviston homoseksuaalisuus sai suhteettoman merkityksen, koska ehdokkaat olivat kaikenkaikkiaan suhteellisen lähellä toisiaan. Homofobikot joutuivat valitsemaan kahden epämieluisan väliltä. Niinistö varmaan tiesi tämän ja tuli siksi opportunistisesti vastaan torjumalla tasa-arvoisen avioliitton sellaiseen logiikkaan perustuvalla argumentilla, joita vain homofobikot ja kaiken maailman rasistit voivat pitää järjellisenä. Niinistö on kuitenkin itse sen verran fiksu, että tajuaa kuinka naurettavaa on känistä asioiden nimistä, kun on itse nähtävästi muuten homoseksuaalien tasa-arvoisten oikeuksien kannalla.
  • 5 / 6
  • human
  • 7.3.2012 16:10
Niinistöhän valittiin vähemmistö-äänin Suomen presidentiksi, kun 42 % äänioikeutetuista äänesti häntä.

Homoja pelänneet 35% tuosta (Niinistöä äänestäneitten osuudesta) on 15% äänioikeutetuista - ei siis koviinkaan paljoa, onneksemme.

Ihan mielenkiintoista olisi ollut tietää tuosta HS:n kyselystä, kuinka moni Haaviston äänestäjistä äänesti häntä, koska hän on homo (tai koska Niinistö lienee hetero).
Siten voisi verrata, miten paljon heterous tai homous painavat poliittisissa vaakakupeissa - vai pitäisikö tuossa kahden miesehdokkaan tapauksessa nyt sanoa, missä suhteissa oikean reiden puoleinen palli oli vasemman reiden puoleiseen palliin verrattuna. Tosin itselläni ei ole tietoa, onko Niinistöllä tai Haavistolla kahta pallia; joillainhan on enemmänkin ja joillain vähemmän.

Huolestuttavimmaltahan (tai miehenkiintoisimmalta) tuossa pressavaalissa vaikutti se, miten marginaalisia naispuolisia pressaehdokkaita kisaan saatiin ja mihin heidän äänimääränsä jäi - Suomessa on sentään naisia selvästi enemmän asukkaina.

Jos kysyttäisiin miesehdokkaita äänestäneiltä nais / mies -valintaperusteita äänestyksessä, voisi valintaprosentti näyttää jopa siltä, että äänestäjien heteroudessa on tuon suuntauksen sisäisessä suuntautumisessa itsesiittoinen ongelma - heh, heh. Yllättävän monihan miesäänestäjä tuntuu tykkäävän miehestä, keulakuvakseen. Näin homona voisi jopa sanoa, että Suomellahan keulii siis ihan hyvin.

Pekka rakkaansa kanssa teki erinomaista pr-työtä vaaleissa sukupuolineutraalin parisuhteen eteen - yli miljoonalle suomalaiselle olisi käynyt miespari pressaksi. Se on reippaasti suurempi osuus äänioikeutetuista, kuin mitä heissä on seksuaalivähemmistöjä yhteensä. Ja hatunnosto sille, että Pekkakin tuli vihdoin omasta kaapistaan ulos ihan homona. Meillä on muuten Suomen eduskunnassa ilmeisesti ihan seksuaalivähemmistöjen suhteellista osuutta vastaava määrä ainakin homoja tai lesboja kansanedustajia - varmasti siellä on niitä bi-kaappihomojakin vielä lisäksi. Ei yhtään paha juttu, eikä sitä voi ahnehtia seksuaalisestikaan määräänsä enempää.

Toki, se kaikille rakastavaisille mahdollinen avioliitto olisi hyvä saada - niin sitten kaikki aviosoppaan haluavat pääsis sitä aviosoppaa kahdella kauhalla hämmentään.

Nyt Pietarin hlbt-mediamokatappiosta kannattaa ottaa opiksi ja tehdä jatkossa pontevammin pesäeroa ääriseksuaaliryhmiin - ja ihan vaikkapa korostamalla myös sitä tosiasiaa, että valtaosa pedofiileistä on heteroutta harrastavia.

Yhdysvalloistahan on mukavasti verrokkitietoa 2004 homo-avioliitotkin saaneesta Massachusettsista, verrattuna äärikonservatiiviisiin osavaltioihin. Massachusettsissahan julkiseen kouluopetukseen tulivat tasapuolisesti kaikki suuntaukset, sekä myös sukupuolivalistus ja ehkäisyistä yms kertomiset. Noistahan opetusta ja ehkäisyn käyttöä on äärikonservatiivisissa osavaltioissa laistettu.
Äärikonservatiivit julistivat ennen Massachusettsin homo-avioliittolain saamista, että siitä koituu "maailmanloppu", syntyvyyden romahtaminen ja mitä lie.

Nyt on vain käynyt niin, että Massachusettsissa avioliittojen solmiminen on kautta linjan lisääntynyt, avioerojen määrä vähentynyt, asukasluku kasvanut, nuorten teiniraskaudet vähentyneet ja sukupuolitautien määrä vähentynyt ... Noin onnellisesti ei olekaan käynyt monessakaan äärivanhoillisessa osavaltiossa samaan aikaan.

Kommenttia muokattu: 07.03.2012 klo 16:42
  • 6 / 6
  • Rokkihomo
  • 7.3.2012 16:21
Luettua ymmärtäen,

tämä ei ole minulle mikään uutinen. Näin ja kuulin vaalien mittaan käyttäytymistä ennakkoäänestyspaikoilla, ja heti vaalien perään myös äänestyslipuissa.

Olen lähinnä miettinyt että onko tässä ollut joku hyvä syy olla noista hiljaa.