Sairaanhoitajaliitto vastaa dosentti Myllykankaan kritiikkiin (juttukommentit)

  • 1 / 18
  • Janne Nousiainen
  • 21.4.2011 17:17
En ihmettele yhtään miksi ääri konservatiiviset kristityt nuoret haluaa eheytyä homoudesta.Setalla ovi lyödään heidän naaman eestä kiinni lisäksi Setalla puhutaan paljon alatyyllisia juttuja jotka hämmentää kristittyjä nuoria ja saa sillä tavoin pakenemaan eheytys hoitajien luo. kesäisin pridelle johon en itse voi osallistua sen alatyylin takia siellä näkee alastomia miehiä tanssimassa ja lisäksi ylikorostunut seksuaalisuus saa vallan.

Joskus meidän hldt ihmisten pitäisi pysähtyä ja miettiä että onko vika meissä kun kristityt nuoret haluaa eheytyä.olemmeko liian vapaa mielisiä liian irstaita tai liian ylpeitä vaikea sanoa.Mutta minä luulen että kysymys on hyväksymisestä ja kunnioittamisesta useimmat homot eivät hyväksy arvo konservatiivista homoa se on merkki epäsuvaitsevaisuudesta, En lähtis suoralla kädellä tuomitsemaan sairaanhoitajaliittoa koska tässä on kysymys myös yksilö vapaudesta päättä omasta seksuaaalisuudesta.minun mielesta jokaisella ihmisellä on oikeus muutta seksuaalisuutta jos oma vähemmistö syrjii niinkun kristittyjä homoja syrjitään.suvaitsevaisuutta molemminpuolin
  • 2 / 18
  • Tero Kankaanperä
  • 21.4.2011 18:05
Hassu juttu, minä olen täysin päinvastaista mieltä kuin Janne. Me suomalaiset olemme tylsiä, värittömiä ja yksityistäneet seksuaalisuuden ulos itsestämme. Seksuaalisuus on iloinen asia mutta sen ilmentäminen on Suomessa hyvin puritaanisen lainsoveltamisen alaista. Kansainvälisten Pride-tapahtumien tyyppinen vapautunut ilottelu sillä johtaisi täällä sakkoihin. Tylsää ja mautonta. Seksuaalisuus on kaikkinensa painettu meillä kaappiin eikä siitä saa puhua julkisessa tilassa. Siinä missä kansainväliset HLBT-sivustot tarjoavat ja suorastaan pursuavat hyvän tuulista, humoristista ja rohkeaa mainonta, meidän Setan ja Ranneliikkeen sivumme ovat kastraatteja. Puskaseksihistoriaa hävetään ja sen jatkoa pidetään perverssinä. Avoimen seksuaalinen homo ei voi olla sitä virallisesti tunnustetussa seksuaalivähemmistössä Suomessa kun homoseksi pitää ulkoistaa homoseksuaalisuudesta että voidaan olla "yhdenvertaisia". Paskat, me tarvitsemme lisää pinkkimustia seksuaalianarkisteja ja paljaita karhuherroja rensseleissä katukuvaan. :D
  • 3 / 18
  • Tero Kankaanperä
  • 21.4.2011 18:11
Mitä itseasiaan tulee, Myllykangas osuu nappiin. Suomalaisilla yhteisöillä ei ole minkäänlaisia viestintätaitoja tällaisiin tilanteisiin. Reagointi, joka tulisi tehdä kerralla oikein kohun minimoiseksi, voi meillä pliisu ja epäonnistunut ilman että organisaatio kokee minkäänlaista tappiota kun asiat vain vaietaan kuoliaaksi. Sairaanhoitajaliiton jäseniä pitäisi agitoida voimakkaampaan protestiin, jotta epäonnistunut puheenjohtaja voitaisiin vaihtaa sellaiseen, joka ei suojele puoskareita. Valitettavasti vain meillä sairaanhoitajien koulutus ja perinne ei vielä ole täysin päässyt irti laupeista kristillisistä juuristaan, joten eheytyspropaganda uppoaa hedelmälliseen lantaan...
Janne Nousiainen kirjoitti:

> "kesäisin pridelle johon en itse voi osallistua sen alatyylin takia siellä näkee
> alastomia miehiä tanssimassa ja lisäksi ylikorostunut seksuaalisuus saa vallan."

Ollaan varmaan käyty eri Pride-juhlilla. Tuollaista ei ole tullut Suomessa vastaan.

Mitä vikaa muuten seksuaalisuudessa on? Sitä on Suomessa mielestäni liian vähän. Ilonpito, nautinto ja elämästä nauttimien auttaisi tähän ahdistuneeseen kansaan varmasti!
  • 5 / 18
  • huhtasieni
  • 21.4.2011 21:08
>"paljaita karhuherroja rensseleissä katukuvaan. :D"

Oishan se kiva noinkin ;) ...mutta jotenkin sitä aina pukeutuu ihan normaalisti; ja onhan se niinkin, että kun kadun varrella seuraava yleisö huomaa, että näähän on ihan normaaleja ihmisiä niin suhtautuminenkin muuttuu myönteisemmäksi?
  • 6 / 18
  • Hannu, Tre
  • 21.4.2011 21:23
Osallistuin sekä Helsingin että Oulun pride-kulkueisiin. Valitettavasti alastomat miehet eivät tanssineet kummassakaan.

Lisää iloista seksiä ja syyllistäminen pois. Suomi on muuttunut ummehtuneeksi ja ahdistavaksi kaikenmaailman typerien kampanjoiden takia. Seksi on ilontuoja ja voimavara. Nauttikaamme siitä.
  • 7 / 18
  • Janne Nousiainen
  • 21.4.2011 23:31
Minun mielestä seksi oman miehen kanssa on ihanaa kun tietää että hän on se oikea ja on valmis sitoutumaan loppu elämäksi hänen kanssaan vaikka sitä ei koskaan tiedä mihin tämä maailma meidät vie .Minun mielestä seksuaalisuus ei saa olla liian näkyvää koska meidän ihmisten pitää myös suojella itseämme himoilta ja liian avoin alastomuus voi lisätä myös pedofiliaa.jos pride kulkuessa on mies ilman paitaa ja minulle tulee vaikka himo sitä miestä kohtaan olen silloin pettänyt omaa miestäni ja tehnyt väärin.

haluan myös ottaa esille sitoutumisen tärkeä piirteen ,sitoutuminen on tärkeä elementti josta pitäisi pitää kiinni kynsi hampain.valitettavasti gay yhteisössä on paljon yhden illan juttuja ja sillon esimerkiksi taudit leviää helposti meillä uskovaisilla homoilla kun ei tietävästi on tauteja koska me sitoudumme ja olemme uskollisia kumppaneitamme kohtaan.

kristityt hldt nuoret minua huolestuttaa kun heillä ei ole paikkaa tässä gay yhteisössä, setary:n järjestössä syynä voi olla se että setary on kommunistinen järjestö eikä tue raamatun oppeja konservatiivistä ajattelu tapaa. surullista on se että he hakevat apua aslanryn eheytys hoidoista ja nuotta yhteisöstä.
nuoria pitäisi kannustaa hyväksymään itsensä seksuaalisuus eikä niinkun Setalla protestoimaan yhteiskuntaa vastaan se ei aiheuta muuta kun surua ja pahaa mieltä molemmin puolin .
Janne, oletko kuullut kristillisestä sateenkaariryhmästä nimeltä Malkus? Tapasin heitä ison joukon viime kesän Pride-tilaisuuksissa. Mukavan tuntuisia ihmisiä ja kaikilla paita päällänsä. ;-) Menepä tutustumaan heihin.

Huomenna, 23.4.2011 klo 17:00 Helsingin Alppilan kirkossa on Sateenkaarimessu. Hiljaisen lauantain Vapahtajan muistohetki. Siihenkin voisit osallistua?

Kommenttia muokattu: 22.04.2011 klo 09:10
Janne hyvä,
Toteamuksesii "Setalla ovi lyödään heidän (ääri konservatiiviset kristityt nuoret) naaman eestä kiinni lisäksi Setalla puhutaan paljon alatyyllisia juttuja jotka hämmentää kristittyjä nuoria ja saa sillä tavoin pakenemaan eheytys hoitajien luo" osoittaa vain tietämättömyyttäsi ja ennakkoluulojasi. Ota selvää ennen kuin annat väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöissä on liberaaleja ja konservatiiveja aivan samoin kuin koko yhteiskunnassa. Samoin seksuaalisuuteen peitellyn häpeillen suhtautuvia kuin avoimesti seksuaalisuudesta nauttivia.

Toteamuksesi: "meidän ihmisten pitää myös suojella itseämme himoilta ja liian avoin alastomuus voi lisätä myös pedofiliaa" on jo täydellistä uskonnollista liirumlaarumia. Voit rauhassa olla suojella itseäsi uskontosi mukaan "lihan himoilta", mutta pedofilian lisääntymisteorioissasi olisi sinun hyvä tutustua mitä mieltä tieteellinen tutkimus on asiasta.
Onko tuollaisia ihmisiä kuin Janne Nousiainen todella olemassa? Aikaisemmin olisin pitänyt tuota varsin heikkona trolliyritelmänä, mutta esimerkiksi viime vaalien tulos pudotti rajusti suomuja silmiltäni kanssasuomalaisteni ajatuskyvyn arvioinnin suhteen.

Millähän logiikalla aikuisen ihmisen paljaan ihon näkeminen esimerkiksi lisää pedofiliaa? JN:llä taitaa olla melkoisia ratkaisemattomia ongelmia oman seksuaalisuutensa kanssa.
  • 11 / 18
  • Janne Nousiainen
  • 22.4.2011 19:21
Luette varmaan viestini rivien välistä,en ole ikinä vähätellyt enkä tuominnut seksuaalistasuuntausta koska olen itsekin homo,ainoastaan ole ottanut kantaa seksuaaliseen alastomuuteen joka ikävä kyllä on lisännyt pedofiliaa esmi Usassa.

valtsulle tiedoksi että ikävä kyllä olen käynyt setalla ja voin sanoa että siellä nuori oppii ainoastaan väärällä tavalla vihamaan yhteiskuntaa ja loukkamaan kristittyjä minun mielestä viha ei ratkaise ongelmia ainoastaan rakkaus jos rehellisiä ollaan

Minun mielestä meidän ihmisten ja myös vähemmistöjen pitäisi suojella esim kirkkoa naispappeilta ja sukupuolineutraali avioliitolta koska kirkon pitäisi pysyä auktoriteettinä.muuten me ihmiset emme tiedä mikä on oikein ja mikä on väärin.maailma sen kommin voi muuttua ja mennä eteen päin ja ihmiset voi tehdä omia maallisia ratkaisuja mutta kirkon pitäisi pysyä raamatun opeissa ja levittä aitoa raamatun sanomaa ilman sensuuria.

Mieheni kerran sanoi minulle että evankeliumi on kuin ruoka kun sitä julistetaan kun julistus jostain syystä loppuu niin ihminen kuolee niin ihminen kuolee pois jumalasta.

Public eye on ikävää kun on ihmisiä jotka ovat valmiita heittämään kiviä meidän kristittyjen päälle kuten Päivi Räsänenkin on joutunut hirveän vihan kohteeksi ,itse katsoin tietokoneelta homoillan lähetyksen ja ihmettelin että Päivi Räsänen puhui niin sievästi ja varovaisesti ja ei missään kohtaan tuominnut seksuaalisuutta päin vastoin enemmän minua suututti Pentti Oinosen hauveli puheet ja mietin että miksi siittä ei nostettu mitään haloota, vaikka ymmärsin että hän on vain vanhan aikainen ja hänellä on oikeus näkemyksiinsä.Minun mielestä usko on kaunis asia se pitää sielun kokonaisena mielen vireänä .Vaalien tulos oli muuten loistava ja antaa myös hengellisyydelle tilaa hengittää.
En ole kuullutkaan, että "seksuaalinen alastomuus" olisi lisännyt pedofiliaa.
Hyvin näyttää trollaus onnistuvan. Ontuvalla pakkosuomella on saatu koko keskustelu vedettyä alkuperäisen aiheen ohi.
  • 14 / 18
  • Janne Nousiainen
  • 22.4.2011 20:47
smo no sitähän tapahtuu koko ajan ei tarvitse mennä kun poika.nettiin tai olen myös kuullut että sitä tapahtuu myös mtv3 chatissä 897sivuilla jossa koko ajan vanhat irstaat ukot hakevat seuraa nuorista miehistä ja pojista kyllä minä tiedän mihin ne ukot pojat autoilla vie ja minulla tekee ihan pahaa ajatella että ne turmelee nuoren mielen .minun mielestä se ei ole lähinmmäisen rakkautta vain sairautta ja rappeuden alkua.
  • 15 / 18
  • Janne Nousiainen
  • 22.4.2011 21:09
Nimimerkillä Pollon en kyllä tunnista itseäni trolliksi vaikka ääri setalaiset aina epäilevät minua koska en lähde heidän marginaaliinsa olen kyllä sanonut mielipiteeni hyvin selvällä suomen kielellä kirjoitettuna ja se menee näin En lähtis suoralla kädellä tuomitsemaan sairaanhoitajaliittoa koska tässä on kysymys myös yksilö vapaudesta päättä omasta seksuaaalisuudesta.minun mielesta jokaisella ihmisellä on oikeus muutta seksuaalisuutta jos oma vähemmistö syrjii niinkun kristittyjä homoja syrjitään.suvaitsevaisuutta molemminpuolin.
Nimimerkillä pollon onko kysyttävää? vain oletko kenties trolli?
Sairaanhoitajaliiton ja Sairaanhoitajayrittäjien puheenjohtajat eivät näköjään edes ymmärrä, mistä on kyse, tai sitten he yrittävät tahallaan piilotella puoskarointia. Mielestäni he ovat vastuuttomia, koska puoskarointi on rikollista ja vahingollista. Puheenjohtajat eivät ole lainkaan uskottavia. Muiden tahojen kuten homojen syyttäminen osoittaa hämmästyttävää halveksuntaa homoja kohtaan. -Puheenjohtajaksi pääsee näköjään kuka tahansa kuten Eduskuntaankin.

Tuskin tarvitsee mainita, että uskonnon sekoittaminen seksuaalisuuteen vahingoittaa ihmistä vakavasti. Uskonnolla ja seksuaalisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Homoja ja biseksuaaleja vastaan suunnatut solvaavat ja hengenvaaralliset eheytyskampanjat ja ääriuskovaiset puoskarit pilaavat monen homon ja lesbon elämän.

Nyt kun uusi viharikoslaki on tullut voimaan ja puoskarilakikin tulossa, äärikristillisten ja kaikenlaisten fundamentalistien vihamieliseen toimintaan homoja vastaan voidaan ja täytyykin puuttua. Mitkään ihmisvihamieliset äärilahkot eivät tässä maassa tule määräilemään.
Hyvin vaikea uskoa, että Janne Nousiainen olisi mielipiteineen aito henkilö. Esimerkiksi väite alastomista miehistä Pride kulkueissa tai edes bileissä liittyy suoraan Yhdysvaltalaiseen keskusteluun: suomalaisilla Prideilla en ole alastomia miehia nähnyt 30 vuoteen (muutaman kerran paljaat rinnat). Myös väite SETAn kommunistisuudesta kuulosta Vartiotornin tms. propagandalta; SETAn hallituksessa on mukana aktiivisia demareita, vihreitä ja kokoomuslaisia.

Ajatus, että jos "potilas" antaa suostumuksensa niin mitkä tahansa "hoidot" ovat oikeutettuja, ei ole juridisesti tai lääketieteellisesti kestävä. Euroopan ihmisoikeustuomioistuinkin on todennut, että uhrin suostumus ei oikeuta väkivaltaa, kuten henkistä pahoinpitelyä tai heikkojen hyväksikäyttöä. Lääketieteessä taas ei voida hoitaa keksittyjä ongelmia tai antaa tehottomia hoitoja, eli tarjota puoskarointia millä poistettaisiin homouseksuaalisuus.

Mikäli Nousiainen on aito henkilö eikä trolli, en voi kuin ihmetellä hänen hyväuskoisuuttaan.
  • 18 / 18
  • Tero Kankaanperä
  • 25.4.2011 8:59
Minun on helppo uskoa Nousiaisen "ajatukset" aidoiksi. Usko mädättää kyvyn kriittiseen ja rationaaliseen ajatteluun yhtälailla Suomessa kuin Yhdysvalloissa.