HS: Vähemmistöjen syrjintä jatkuu, mutta uusilla termeillä (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • puliveivari
  • 26.1.2011 13:58
Tällaasia unto Kivimäkiä pitäs olla vähä enemmän härmäs mitä niitä on,
ei tarvinnu Päivi Räsäsen ainoastaan olla"äijä".

Jes, tämä miäs on oikiassa täsmälleen
  • 2 / 5
  • Public eye
  • 26.1.2011 14:00
Ulkoluku oppimiskeinona on ainakin maallisissa piireissä kyllä taidettu hylätä tehottomana jo vuosikymmenet sitten.
  • 3 / 5
  • mietteliäs
  • 26.1.2011 21:29
Sisälukutaito on toki hyvä oppia. Kivimäki ei ole sitten muuta oppinutkaan. En oikein tiedä, tulisiko näiden kivimäkien henkisesti köyhää elämää sääliä. Tuskin nyt sentään.
  • 4 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 26.1.2011 22:42
"Minä osaan Raamattuni ulkoa" tai "Olen lukenut Raamatun läpi kymmeneen kertaa" tai "Pidettiin raamatunlukumaraton, joka kesti N tuntia."

Uskonnollisissa yhteisöissä tällä on jokin erityinen merkitys, joka minulle ei ole auennut. Mitä ilmeisemmin jonkinlainen uroteko, jolla voi leveillä ainakin samoin ajattelevien joukoissa. Olisikohan tämä uskonnollinen Cooperin testi?

Noissa kilpailuissa tai ulkoaluennoissa en ole kuullut kertaakaan kenenkään sanovan ymmärtäneensä luettavansa. Vain itse lukusuoritus näyttää olevan se tärkeä asia.

Asian suhteuttamiseksi: tekevät ihmiset paljon hullumpiakin asioita, kuten kilpailevat saunassa itsensä hengiltä taikka vammaiseksi. Raamatun luvussa saa korkeintaan niskan ja selän jäykkyyttä ja päänsärkyä.