NYK tunnustanee muualla solmitut homoavioliitot (juttukommentit)

  • 1 / 6
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 30.5.2008 22:31
Uskonnolliset ja muut konservatiivit vannovat taistelevansa voimallisesti homoavioliittoja vastaan. Heidän mielestään NYKin kuvernöörin aikeet pilkkaavat traditionaalisia arvoja ja ovat suuri askel homoavioliittojen hyväksymisen suuntaan myös NYKissa.

Lähde: Advocate.Com
  • 2 / 6
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 30.5.2008 22:43
AP:n uutisessa kerrotaan 10 osavaltion oikeusministerin vedonneen Kalifornian korkeimpaan oikeuteen, että se viivästäisi päätöstään Marraskuun vaaleihin asti, jolloin äänestäjät voivat sanoa mielipiteensä, josko osavaltion perustuslakia tulisi muuttaa niin, että homoavioliitot kiellettäisiin.

Kalifornian oikeusministeri kehottaa oikeutta olemaan viivästämättä päätöksensä voimaantuloa.

***********

Nyt näyttää siltä, että homoavioliitoista on nousemassa toistamiseen vaalien keskeinen kiistakysymys. Todennäköisesti Bush pääsi toiselle kaudelle juuri homoavioliittopelottelulla. Mielestäni Kaliforniassa tehtiin nyt huonosti ajastettu päätös juuri vaalien alla. Toki oikeuden ei edes pitäisi tuollaisia poliittisia ajoitusseikkoja ottaa edes huomioon.
  • 3 / 6
  • k_ma
  • 31.5.2008 11:23
"Heidän mielestään NYKin kuvernöörin aikeet pilkkaavat traditionaalisia arvoja"

Mitäköhän nämä traditionaaliset arvot tällä kertaa mahtavat olla? Tuskinpa tässä ainakaan aidosta tasavertaisesta rakkaudesta puhutaan... Homoseksuaaliset ihmiset ovat iät ja ajat rakastaneet toisiaan ja muodostaneet kestäviä parisuhteita siitä huolimatta että ties mitkä tahot ovat sitä vähintäänkin paheksuneet. Näin voimakkaan rakkauden voisi siis kuvitella herättävän ainakin kateutta, ehkäpä se on sitten tähän hätään paras arvaukseni traditionaaliseksi arvoksi ;-)

Itse kaipaan keskustelua missä nämä traditionaaliset arvot tuodaan yksi kerrallaan esiin ja tarkastellaan sitten niiden mahdollista muuttumista homojen oikeuksien tullessa samalle viivalle heteroihin verrattuna. Tällaisina korkealentoisina heittoina niitä kun voidaan tulkita ihan miten päin vain.
  • 4 / 6
  • kesäpoika
  • 31.5.2008 16:17
Ei mikään traditio voi olla yhteiskunnallinen arvo. Traditiot voivat olla tärkeitä ihmisille, ja he noudattakoon niitä keskenään, mutta mikä ihmeen pakko tuntemattomilla ihmisillä muka on tehdä samoin, vain siksi, että "näin Minä olen aina tehnyt." No senkun olet, mutta minä en ole tehnyt noin koskaan.

Ei traditio ole mikään peruste!
  • 5 / 6
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 5.6.2008 7:50
Ryhmä konservatiiveja lainsäätäjiä haastoi NYKn pormestarin oikeuteen (JV: normaali usalainen tapa keskustella yhteiskunnallisista ja muista asioista) määräyksestä, jonka mukaan NYK tunnustaisi muualla solmitut samaa sukupuolta olevien liitot. Kuvernöörin toimistosta ilmoitettiin, että he luottavat voittavansa oikeustaistelun.
  • 6 / 6
  • Torontosta
  • 7.6.2008 13:17
True! Meilla jo surraan menetettya marriage business tuloja, jotka on aika iso tuottava asia vihkijalle, kuvaajille, gatering, limo jne. Jos parit eivat enaan tule tanne USA:n puolelta. Hotellit ovat alkaneet kiivaan kamppanian sailyttaakseen gay business at Niagara Falls.