Etusivulle päivittyvät keskustelut

  • 1 / 5
  • kesäpoika
  • 20.10.2013 22:27
Millä perusteella valikoituvat keskusteluaiheet, jotka näkyvät etusivulla? Jotkin ketjut eivät nouse sinne koskaan vaikka ovat jatkuvasti aktiivisia, mutta toiset nousevat.
Taustalla on teknistä järjestelyä ja inhimillinen valintaprosessi.
  • 3 / 5
  • Public eye
  • 21.10.2013 13:21
Siispä olenkin linkittänyt ranneliikkeen "etusivukseni" keskustelusivun, koska haluan päättää itse, mistä keskusteluista olen kiinnostunut, ilman kenenkään valmiiksi tekemää teknistä tai inhimillistä valintaprosessia.
Onneksi itse keskustelut ovat kuitenkin saaneet jatkua varsin moniäänisinä, ja silkat asiattomuudet ovat viime aikoina jääneet varsin vähiin - johtuneeko sitten keskustelijoiden aikuistumisesta vai ylläpidon antamasta koulutuksesta.
  • 4 / 5
  • Public eye
  • 7.4.2014 12:25
Olen ajoittain havainnut, että etusivun "Viimeksi kommentoidut" -lista käyttäytyy kummallisesti. Nyt esimerkiksi siellä ei näy viimeksi kommentoituna lainkaan Katainen-uutista, vaikka uusin kommentti taitaa olla peräisin itse ylläpidon suunnalta. Ilmeisesti jonkin tekninen syy taustalla, eikä kovin kummoinen asia mutta ihmetyttää kuitenkin.
Katainen on kyllä ainakin nyt kakkosena. Tuo lista toimii suoraviivaisemmin kuin keskustelunostot: viime päiviltä näkyvät kaikki kommentoidut jutut näkyvät jutun uusimman kommentin mukaisessa päivämääräjärjestyksessä siten, että kunkin päivän sisällä eniten kommentoitu juttu on ylimpänä. Listassa on kyllä muutamien minuuttien mittainen viive, koska lista tallennetaan välimuistiin.