Keskustelufoorumin taisteluparit

Tähän keskusteluketjuun on siirretty sellaisia puheenvuoroja eräistä toisista keskusteluista, jotka eivät ole varsinaisesti liittyneet varsinaiseen aiheeseen.

Tällä foorumilla on ollut matkan varrella lukuisia "taistelupareja", jotka ovat toistensa pilleissä kiinni. Yhteistä näille taistelupareille on ollut se, että osapuolet piikittelevät toisiaan, käyvät toistensa kimppuun henkilökohtaisuuksin, spekuloivat toisen osapuolen kirjoittamismotiiveja, takertuvat epäolennaisiin yksityiskohtiin ja muutenkin käsittelevät taistelupariaan monella tapaa kultaisen säännön vastaisesti.

Pahinta foorumin muiden käyttäjien kannalta on kumminkin se, että nämä Kuuma-Kallet ja Taistelu-Tainat vievät touhullaan monet hyvät keskustelut hakoteille, täysin piittaamatta muista keskustelijoista.

Toisinaan kokonaisuuteen on liittynyt toisen tai molempienkin osapuolten ylläpidolle lähetettämät valitusviestit väärinkohtelusta, puolueellisuudesta ja niin edelleen. Ei siinä mitään, toisinaan niitä on ollut ihan viihdyttävää lukea. Suorastaan hymyilyttää, kun joskus molemmat osapuolet ovat vaatineet toisen tappelupukarin sulkemista foorumilta ulos.

On selvää, että kaikki eivät voi pitää kaikista. Yhden besserwisser-tyyli suututtaa, toisen tapa kirjoittaa ärsyttää, kolmas käsittelee minulle tärkeitä asioita loukkaavaan sävyyn ja neljännellä on muuten vaan Ihan Väärät Mielipiteet. Eikö olisi kuitenkin parempi osoittaa oma etevyys loistamalla omalla kyvyllään käsitellä aihetta kuin pyrkiä alentamaan kanssakirjoittajaa? Eikö olisi parempi jättää toisen osapuolen lapsellinen käytös omaan arvoonsa ja antaa tämän tehdä itsensä pelleksi? Onko pakko ruveta turhaksi pelleksi itsekin?

Kysyn vaan.
  • 2 / 74
  • Pojotor
  • 13.11.2011 20:08
Komppaan SMO:ta.

Minua on iän kaiken raivostuttanut monien täällä riehuvien kirjoittajien käyminen toisten kirjoittajien henkilöön. Uutis- ja keskustelupalstalla mikään ei ole helpompaa kuin hypätä tyhmän viestin yli. Kaikkeen ei aina tarvitse reagoida!

Hyvä SMO!
Minä olen aika väsynyt rankasta päivästä, enkä lähituntienkaan aikana pääse unille, vaikka tekisi mieli. Olen siitä syystä hieman äreä enkä oikein nyt vain siedä ihan kaikkea. Pete ja Riquman, siivotkaa teksteistänne toisiinne kohdistuvat henkilökohtaisuudet. Tuo ei ollut pyyntö. Eipäs-juupas vielä menee, mutta ei aiheiden vieminen keskinäiseksi, toista alentavaksi mollaamiseksi.

Puhukaa viisaita, puhukaa tyhmiä, olkaa oikeassa, olkaa väärässä, olkaa eri mieltä, mutta olkaa myös ihmisiksi.

Toinen vähemmän pyynnön sävyyn ilmoitettava asia on se, että mikäli haluatte asiasta taittaa peistä, niin tämä areena on teidän: http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=1&thrdid=13405
Se on myös paljolti teidän vuoksenne avattu. Molempien.

EDIT: Tämä viesti on siirretty toisesta ketjusta tänne.
Kiitos, Sami.

En tällaista mahdollisuutta tuntenutkaan.

Katsotaanpa kuinka paljon todellisuutta Riquman2009 kestää ennen joutumistaan yleisön armoille...

Sorry, luulin että tämä olisi mennyt suoraan sinne! Bug?
Hyvä Riquman1990:

Unohdin mainita, että en erityisemmin pidä siitä, että kutsut minua "Petukaksi". Itse käytän sinusta omaa nettinimeäsi. Toivon, että tekisit samoin minun kohdallani.

Mikäli tapaisimme naamakkain ihan oikeassa elämässä ja käyttäisit minusta tuollaista nimeä, sinulla olisi syytä olla todella hyvä sairausvakuutus. Näin netissä minun vain täytyy luottaa siihen, että ylläpito huolehtii käytösongelmistasi. (Kuten myös minun, jos aihetta ilmenee...). Muistaakseni solvaaminen ja nimittely ovat nääs kiellettyjä.

Edelleen hyviä jouluja.

Pete
  • 7 / 74
  • Riquman1990
  • 14.12.2011 14:09
"Mikäli tapaisimme naamakkain ihan oikeassa elämässä ja käyttäisit minusta tuollaista nimeä, sinulla olisi syytä olla todella hyvä sairausvakuutus"

Ja sulla ois varmaan henkivakuutuksen lisäks syytä olla oikeusturvavakuutus. En mäkään tota sun solvaamista ja henkilökohtasuuksin menemistä kauaa live-elämässä kattelis muotoilematta sun naamaa uuteen uskoon...
  • 8 / 74
  • Rokkihomo
  • 14.12.2011 16:15
Täähän toimii paremmin kuin uskalsi arvatakaan! Viihdettä!
Nyrkit puhuvat, kun sanat loppuvat. Henkilökohtaisesti pidän väkivallan käyttöä ja jo pelkästään sillä uhkaamista varsin yksiselitteisesti osoituksena henkisten kykyjen vajavaisuudesta. Fiksut ihmiset pystyvät väittelemään ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä. Väkivalta ja sillä uhkaaminen kuuluu urpojen ja junttien elämään.
Yleisin (perus) suomalainen debattikommentti:

"Nyt minä en ymmärrä, mutta kohta minä lyön!"
  • 14 / 74
  • Riquman1990
  • 20.12.2011 18:39
Niin varmaan Petukka on tavannu Haaviston. Tosi helppo uskoo. Petukka on nimittäin tavannu "vähän liian monta" johtavaa poliitikkoo, et se ois enää uskottavaa...
Hyvä Riquman,

Haluaisin vain edelleen todeta, että sinulla ei ole mitään oikeutta kutsua minua "Petukaksi", ja toivon että ylläpito toimisi omien sääntöjensä mukaisesti herjaavaan kielenkäyttöön jatkuvasti syyllistyvien henkilöiden blokkaamiseksi pois sivustolta.
Ai niin, Riquman,

En todellakaan ole mikään provo, vaan ihan oikea, omalla nimelläni esiintyvä, 13 vuotta puolustusvoimissa ja 7 vuotta YK:n turvallisuuspalvelussa työskennellyt, Kadettikoulun ja Kapteenikurssin käynyt Sotilaspoliisin majuri evp.

Voit vaikka Googlata nimeni, jos siltä tuntuu. Jos ei sekään riitä, niin laita yksityisviesti, ja minä voin laittaa sinulle paluupostissa suosittelijoilla varustetun CV:ni ja vaikka muutamia kuvia urani varrelta. Semmoisia, missä olen samassa kuvassa "julkkisten" kanssa, jos se jotenkin sinun suusi tästä aiheesta tukkisi.

Petri Ålander
  • 17 / 74
  • Riquman1990
  • 20.12.2011 23:38
Pete, jos kerran asiattomuuksiin syyllistyvät pitää blokata tältä sivustolta, niin sillonhan myöskin sut pitäs blokata. Sähän täällä useemmin oot provoiluun ja herjaamiseen syyllistyny.

Ja mitä tulee Tampereen poika Hannuun, niin kannattas ehkä Hannunkin lähtee sieltä tuppukylä-Tampereelta vähän muuallekin maailmaan, niin silmät avautuu. Tampereella mä oon joskus käyny ja ihan kiva paikkahan se oli. Vähän muutakin maailmaa ois syytä nähdä.
Riquman1990,

Ole hyvä ja perustele, millä tavalla minä olen aiheuttanut häiriötä tällä palstalla. Sinulle olen kyllä jonkin kerran kimmastunut, mutta kukapa ei olisi...

P.S. Niin. Siis linnan juhlissa, sanoit... Ensimmäisen kerran olin niissä kadettina itsenäisyyspäivänä v. 1988 kunniavartiossa ja daameja tanssittamassa ja toisen kerran kadettikurssimme ylentämistilaisuudessa syksyllä 1989. Koiviston Manu kätteli silloin. Semmoinenkin "julkkis" siis vielä...
Pete, kukaan muu tällä palstalla ei oo syyllistynyt samanlaiseen jatkuvaan mollaamiseen ku sä. Sä oot ihan alusta asti mollannu ja panetellu mua ja mun mielipiteitä ja mun tapaa kirjottaa (jota mä teen ihan tarkotuksella ihan vaan ärsyttääkseni sua ja sun kaltasii. Muuten mä oon ihan oikeesti täällä oikeine mielipiteineni ja nimimerkkikin on muunnos mun nimestä). Niin metsä vastaa ku sinne huutaa.
Joku kirjoitti:
”kannattas ehkä Hannunkin lähtee sieltä tuppukylä-Tampereelta vähän muuallekin maailmaan, niin silmät avautuu”

Tekee hyvää itse kullekin. Voin sanoa, että New Yorkissa ja San Franciscossa tärkeintä minulle olivat tietenkin ihmiset, ja yksin matkatessa ja eläessä tutustuu parhaiten erilaisiin ihmisiin. Jo silloin kauan sitten asuessani Lyypekissä ja Malmössä opin että kaikki ihmiset ovat samanlaisia ja kaikille kuuluu yhtäläiset oikeudet. Sitä totuutta ei perussuomalaisten taaksepäin katsova ja tiettyjä kansanryhmiä halventava ideologia pysty väärentämään.
Toisen nimimerkin "vääntäminen" ei täytä herjaavan kielenkäytön tunnusmerkistöä, kunhan ei mennä siivottomuuden puolelle. On tuollainen nimen vääntämisen kautta alentaminen kuitenkin sen verran huonotapaista, että annetaan Riquman1990-nimimerkille virtuaalipiiskaa ja esitetään toive, ettei nimimerkkejä väännetä, koska se näyttää herättävän ärstymystä, ja johtaa kinaan ihan muusta kuin käsiteltävästä asiasta.
Riqumanin tasosta taas kertonee se, että hän faktojen puutteessa menee aina henkilökohtaisuuksiin, mikä on mielestäni törkeää, ja johon kai jollakin tapaa tälläkin kirjoituksella itsekin sorrun...
Niin, Petukkahan se onkin malliesimerkki hyvistä tavoista ja kyvystä olla menemättä henkilökohtasuusiin...

Ja mitä tulee niihin Tampereen pojan mainitsemiin kirjotusvirheisiin, niin Hesarin jutusta mä en niitä löytäny enkä ko. yhdistyksen kotisivuilta, joten ne Petukan peräänkuuluttamat FAKTAT kehiin, kiitos (jos niitä on?)
Äh, bannikaa jo tuo Riku-trolli. Tyyppi ei osaa muuta, kuin solvata, jäkättää ja mennä henkilökohtaisuuksiin.
Jos joku pyytää perusteluita, alkaa vittuilu ja muutenkin vihamielinen kirjoittelu.
"Jos joku pyytää perusteluita, alkaa vittuilu ja muutenkin vihamielinen kirjoittelu"

Kuka on pyytäny perusteluu ja mihin? Petehän ei mitään muuta tehny ku meni henkilölökohtasuuksiin niinku aina. MÄ sen sijaan pyysin perusteluu siihen, missä niitä Hks:n väittämii kirjotusvirheitä on ollu ja miten ne vaikuttaa Kivääriyhdistyksen kannanottoihin.
Riquman hyvä.
Haluaisin edelleen painottaa, että nimeni tai nimimerkkini ei ole "Petukka", enkä haluaisi sitä käytettävän. Eikö tämä nyt mene jakeluun?

Lisäksi haluaisin huomauttaa, että en ole osallistunut tähän keskusteluun muuten kuin kommentoimalla tapaasi pyrkiä loukkaamaan kanssakeskustelijoitasi ilkeillä (ja lapsellisilla), asiattomilla lausunnoilla. En siis ymmärrä, miksi täälläkin vaadit minua esittämään "faktoja" asiasta, jota en ole millään tavoin kommentoinut.
Vaatimuksestasi lähetin sinulle CV:ni henkilökohtaisena viestinä, koska väitit minun olevan trolli ja valehtelevan taustoistani. Oletko tarkistanut sen; soittanut suosittelijoilleni? Oletko Googlannut nimeni?
Ole hyvä ja lopeta pelleily.

P.S. Kommentoinpa nyt sitten; Runo Kurkon, "Suomen Valtakunnanjohtajan", NRA on täysien pellejen kotikenttä, jota kukaan vakavastiotettava aseharrastaja tai aseita työssään käyttämään joutuva ihminen ei koske kolmen metrin kepilläkään, joten itse en panisi kummoistakaan painoarvoa niiden hoopojen höpötyksille.
Pete hyvä,

Muistaakseni sä nimenomaan ite lupasit olla kommentoimatta mun kirjotuksii ja mun tapaa kirjottaa, jos sulla ei oo jotain kommentoitavaa ite asiaan. Eli jos sulla ei oo mitään muuta annettavaa keskusteluun ku toisten kummontoiminen (välillä ilkeseen ja lapselliseen sävyyn), niin sillon ei kannata osallistuu koko keskusteluun.

Mitä siihen sun CV:hen tulee, niin mä en tosiaankaan vaatinu sua lähettään sitä, vaan ihan vitsillä heitin, et "senkus lähetät sen CV:n, jos haluut". Mä en tosiaankaan uskonu, et edes sä oisit niin lapsellinen haluisit ja tuoda omaa egoos noin paljon esiin, et lähettäsit mulle sun CV:n. Myöskään sitä sun pyytämää sähköpostiosotetta mä en sulle em. syistä lähettäny, vaan sä lähetit mulle sun CV:n yksityisviestillä. Ei tosiaan uskos, et sä oot 47-vuotias (syntyny 1965). Miks tosiaan 47-vuotiaalla on noin huono itsetunto, et pitää alentuu tollaseen lapselliseen pelleilyyn?

Mitä sä muuten luulet, et mä ajattelin susta sen jälkeen, kun sä olit lähettäny sen CV:n? Mieti sitä.
Pyydän huomauttaa, että keskustelun otsikkona on "Pekka Haavisto presidentiksi". Sivustolla on myös ominaisuus, jonka avulla voidaan lähettää yksityisviestejä. En voi keksiä ainuttakaan syytä, miksi meidän muiden pitäisi olla kiinnostuneita kahden keskustelijan keskinäisestä nokittelusta. Kirjoitelkaa keskenänne, olkaa hyvät.

Muuten olen sitä mieltä, että keskustelijoiden olisi hyvä noudattaa tapoja ja olla nimittelemättä kanssakeskustelijoita millään muulla nimellä kuin sillä, jolla he foorumilla esiintyvät. Myönnän pari kertaa itsekin tähän syyllistyneeni provosoituneena minuun kohdistuneesta nimittelystä, mutta olen jo ajat sitten ottanut itseäni niskasta kiinni ja parantanut tapani.
Riquman,
Luulen, että ajattelit minusta ihan niin kuin aiemminkin. Halveksivasti, alentuvasti ja törkeän typerästi.
Yritän ajatella sinusta vähän paremmin, mutta tiukkaa tekee...

EDIT: Ei mulla kyllä ole yhtään huono itsetunto. Yritin vain tehdä kaikkeni saadakseni sinut pitämään turpasi tukossa asioista, joista et nähtävästi ymmärrä hölkäsen pöläystä.
Pete ja Riquman, teille kysymys: mihin tarkoitukseen te tarvitsette yleisöä, eli meitä muita?
Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.. - Viitaten vuoden vanhaan privaattiviestiisi - Pete hyvä.
On jotenkin arvattavaa, että kun on pari päivää Pietarissa, niin jo täällä on täysi rätinä päällä. Voi voi sentään.

"Yritin vain tehdä kaikkeni saadakseni sinut pitämään turpasi tukossa asioista, joista et nähtävästi ymmärrä hölkäsen pöläystä", edustaa huonoa asennetta. Tämän kirjoittanutta tai ketään muutakaan ei tueta pyrkimyksissään tukkia toisen turpaa. Pyrkimys tällaiseen on huonoa käytöstä ja sellainen ei tietenkään ole toivottavaa. Ymmärtämättömyys ei ole kiellettyä. Netin keskustelufoorumeilla on hyvä, jos ei ole aivan herkkänahkainen. Ja eräs entinen tasavallan presidenttimmekin on todennut, ettei pitäisi provosoitua, vaikka provosoitaisiin.

Koettakaa välillä silleen "rakkaudella", eikä niinkään poteroista.
SaintJudy kirjoitti: "Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.. - Viitaten vuoden vanhaan privaattiviestiisi - Pete hyvä."

Erinomanen neuvo Petelle. Äläkä jatkossa kommentoi mun viestei, paitsi rakentavassa hengessä.
Riquman:
Viesteistäsi kun on vaan niin vaikea kirjoittaa mitään rakentavaa.
Mun kieliasu onkin tietonen valinta. Tosin sun kohdalla sanajärjestys kaipais kohennusta: "Kyllä jos on joku, jolla ei muiden kieliasua ole mitään varaa moittia, niin se olet sinä".
Aivan, etenkin tietyt nimimerkit (mm. Pete) kannattaa suosiolla jättää omaan arvoonsa. Mä kirjotan vaan omista mielipiteistäni. Esim. Pete sen sijaan on sortunu useisiin henkilökohtasiin hyökkäyksiin. Samoin viime aikoina pari muutakin nimimerkkii. Eli muistetaan ne käytöstavat...
Riqu,

Näin kielioppiasioista keskustellen:

Olisitko niin ystävällinen, että lakkaisit rääkkäämästä meidän muiden käyttäjien herkkiä äidinkielisiä korvia paitsi erittäin törkeällä öön ja ään pisteiden käyttämättäjättämiselläsi, myös äärimmäisellä typeryydelläsi?

Kyllä nämä erikoismerkit iäti löytyvät myllyltä vaikka olisit missä hyvänsä. Windows kyllä pelittää sillä tavalla, että löytää äät ja ååt ja ööt....

Käytäpäs vähän vaivannäköä näyttääksesi edes vähän ympäripyöreää respektiä meitä härmäläisiä käyttäjiä päin, nääs!

P.S. Torontolainen, kokeile sinäkin Windowsin erikoismerkkien linkittämistä yleensä turhiin näppäimiin kuten ~, ¨ ja ¤, jos haluat harjoitella suomea käyttäen "Umlauteja". Se toimi minulla hyvin YK:lla töissä ollessani, missä kaikki tietokoneet olivat "American English set".
(and this is REALLY just a friendly advice compared to the one i made above... )

P.P.S. Huomasin, että tämä viesti Riqulle osoittautui tarpeettomaksi hänen löydettyään jälleen ään ja öön pilkkujen autuuden.
No eipä siinä mitään. Welcome to the club of dot - users, Riqu.
Jos Pete ei kommentois asiaa, josta se ei selkeeti tiedä mitään. Katos, Petukka, kun mä kirjotin edelliset viestit kännykällä eikä mun kännykässä oo ääkkösii tai öökkösii. Taas Pete paljasti "viisautensa"...
Havainnoija kirjoitti: "Wikipedian neuvo:
Netiketti suosittelee olemaan ruokkimatta trollia. Tämä tarkoittaa käytännössä trollin jättämistä omaan arvoonsa ja suhtautumista trollaaviin viesteihin tai viestiketjuihin ikään kuin niitä ei olisi koskaan kirjoitettukaan."

Valitettavasti, kun kyseessä on ko. kaltainen henkilö, joka jatkuvasti levittää haitallista misinformaatiota, ainakaan minä en pysty olemaan ottamatta siihen kantaa. Tässä keskustelussa poltin päreeni näiden argumentum ad hominem -tyylisten päätelmien takia, enkä malttanut antaa asian olla, vaikka ehkä olisi parasta jättää vastaavat ala-arvoiset kannanotot omaan arvoonsa. Tosin tässäkin keskustelussa on varmoja merkkejä siitä divisiivisestä, rasistisesta ja supremasistisesta retoriikasta, jota ko. nimimerkki levittää näillä foorumeilla. Vaikeneminen on edelleen mielestäni hiljaista hyväksymistä, ja jos joku saa siitä mielihyvää, että minä provosoidun, niin saakoon. Sekin on parempi, kuin tällaisten lausuntojen viljely, ilman, että niitä kukaan kyseenalaistaa.
Eli jos joku esittää kärkevii mielipiteitä, niin se leimataan heti nettiprovoks? Sillonhan suurin osa nettikeskustelijoista on nettiprovoi...
Hohhohhoijaa...

Kuten niin usein, tämäkin keskustelu on mielestäni karannut täysin käsistä; Mannerheim-elokuvasta sankari -käsitteen kautta isojen kirjainten ja ä:n pisteiden käyttöön.
Kyllä kait me aikuiset ihmiset voisimme aikaamme paremminkin kuluttaa.
Kuten ilmeisesti Vermillionillakin, myös minulla on valitettavan paha tapa suivaantua yleisestä idiotismista. Valitettavasti se johtaa usein siihen, että rimani laskeutuu kyseisen tampion tasolle (esim.kirjoitusvirheet jne.).
Tiedän kyllä mitä SMO:lle tässä taannoin lupasin, mutta joskus ei vaan saata mieltään malttaa vaan tulee pakko sanoa eräälle tietylle nimimerkille mitä oikeasti ajattelee hänen röyhtäisyistään.
Onhan se hyvä, että joku voi purkaa sydäntään ja kenties saada jopa jonkinlaista nautintoa siitä, että ärsyttää valtavaa ihmismäärää. Häiriintynythän sellainen ihminen on, mutta niin kauan kun hän tekee sen netissä, eikä hirvikiväärillä Senaatintorilla, me voimme olla tyytyväisiä.
Kuten alussa jo mainitsin, minua etoo oikeastaan eniten se, että tällaisen henkilön kanssa väitellessä taantuu todellakin hänen tasolleen.
"Lällällää, sulta puuttu pilkku" -tyylin lauseen kirjoitettuaan sitä joskus huomaa missä menee, ja lähtee kirjastoon etsimään Goethea tai Schilleriä (Tai minun tapauksessani Terry Pratchettia) ajatuksiaan ylevöittääkseen.

Toisaalta, mitenköhän paljon joutuisin katselemaan action-leffoja saavuttaakseni sen saman piristävän adrenaliinitason kuin tänne ääliöille vastineita kirjoitellessa saa?

P.S. SMO; jos siltä tuntuu, siirrä vaan nämä kaikki käden/kielenväännöt "Taistelupareihin" sivustosaitille.

P.P.S. Olen muuten kyllä sitä mieltä, että tämä Mannerheim -"elokuva" on täysin ääliömäinen, vitun kallis "practical joke" - projekti, jossa tuikituntematon dokumentintekijä tekee 20 000 € maksaneen näytelmäelokuvan ja sitten siinä sivussa satoja tuhansia maksaneen "dokumentin" sen näytelmäelokuvan teosta vain saadakseen julkisuutta. Varmaan jossakin saunapalaverissa sovittu diili. Ei Mannerheimin ihonvärillä väliä ole, mutta kyllä sillä mihin veronmaksajien rahoja käytetään.

EDIT: Tasapuolisuuden vuoksi: Vermillionin pilkunkäyttö edellisessään on aivan törkeän huonoa :-D
Niin, Pete muistellaanpa kuka tän kaiken on taas alottanu. Joskus sitä tosiaan sortuu samaan häiriintyneeseen käytökseen ku sä, mut niin ku mä joskus sanoin: muista ne käytöstavat, niin mäkin muistan omani.

Ja asiaan: mä sanon suoraan, et mua häiritsee Mannerheimin ihonväri ja kansallisuus, koska Mannerheim ei ollu kansallisuudeltaan kenialainen eikä ihonväriltään musta. Joku vois sanoo sitä rasismiks. Ei se oo. Kyse on vaan siitä, et nykyään ei oo poliittisesti korrektii sanoo mitään kenekään ihonväristä, vaikka tässä tapauksessa kyse on loppujen loppujen lopuks siitä, et ihmiset on suivaantunu Mannerheimin ihonväristä eikä siitä leffasta sinällään. Sitä ei vaan saa sanoo ääneen. Tässä tapauksessa ihonvärillä on välii, vaikkei normaalisti ookaan.

P.s. ja Pete, jos sua noin paljon häiritsee toisen kirjotustapa ja mielipiteet, niin ehkä vika onkin siinä päässä. Aikaa vois varailla...

P.p.s. Niin ja Vermillion, eiköhän se oo täällä enemmän se toinen osapuoli, joka syyllistyy tohon argumentum ad hominem-argumentointivirheeseen. Samoin myöskin yleisessä keskustelussa mm. maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta vastapuoli on yleensä se, joka puhuu rasismista sillon, kun maahanmuuttokriittiset puhuu maahanmuuton ja monikulttuurisuuden ongelmista. Vermillion täällä edustaa ihan samalaista vastapuolen ominaisuuksiin puuttuvaa linjaa ku suvaitsevaiset yleensä. Pete taas on jo em. argumentum ad hominemissa aivan omaa luokkaansa...
Voi kaimaseni... Missä vaiheessa Riqun keskustelu on ollut asiallista?
Itse kyllä aluksi parhaani yritin, mutta sitten "en enää voinut mieltäni malttaa". Käsittääkseni se lasketaan lieventäväksi asianhaaraksi ;-P
Oh, siis yritit parhaas mukaan pilata meidan keskustelun, niin ku aina? Kylla sa siina onnistuit, jos se sun tavote oli, ala oo huolissas. Jos sa sen sijaan yritat leikkii jotain uhrii, niin ala suotta vaivaudu...
Hyvä Riquman1990.

En yrittänyt todellakaan pilata kenenkään keskustelua, vaan kommentoin käynnissä olevaa keskustelua kaimalleni -ja uskaltaisinpa jopa sanoa kaverilleni- koskapa olemme aika paljon olleet myös ihan suorissa yhteyksissä.
Meillä on myös hyvin samanlainen arvomaailma; hän on reservin upseeri ja minä evp. sellainen. Omaamme molemmat hyvin isänmaalliset arvot ja aika lailla perinteiset suhtautumistavat omaan maahan, kansaan ja itsemääräämisoikeuteen. Hän on toki kallellaan oikealle ja minä taas vasemmalle, mutta se ei estä meitä olemasta ainakin hyviä nettikavereita, ja jos joskus sattumoisin naamakkain näkisimme, ei siitä tapaamisesta varmaankaan ihan äkkiä kotio sännättäisi.

En ymmärrä sinua Riqu. Meidän (sinun ja minun) mielipiteemme maahanmuutosta (hallitusta sellaisesta!), ja isänmaallisuudesta eivät paljoakaan eroa toisistaan. Eri mieltä olemme totisesti EU:sta ja sen tulevaisuudesta, mutta miksi ihmeessä olet ottanut minut jonkinlaiseksi sylkykupiksi jota pitää joka välissä kritisoida ja jopa solvata mitä omituisimmilla syillä? Ei yksi ihmisten välinen mielipide-ero vielä tee mahdottomaksi ihan hyvää ja rauhallista kommunikaatiota -ja jopa kaveruutta.

En pidä sinun slangin käytöstäsi asiallisessa keskustelssa, mutta annan senkin nykyisin olla, enkä vedä hernettä nenääni. Itse asiassa kuitenkin ihmetyttää se seikka, että kirjoittaaksesi niin kuin kirjoitat, joudut itse asiassa käyttämään enemmän energiaa kuin me muut.

Ymmärrän kirjoitustesi perusteella, että sinulla on hyvin voimakkaita tunteita mielestäsi "vääränvärisiä" Suomessa asuvia ihmisiä kohtaan. Yhdessä kirjoituksessasi ihmettelit, kuinka somalit ovat niin kovin rikollisia verrattuna muista Afrikan maista tulleisiin. Oletko miettinyt sitä, että heitä on vain niin paljon, ja se on pelkkää statistiikkaa? Yleismaailmallisesti nigerialaiset ovat aina olleet kaikkein pahimpia. Ja ovat edelleen. Myös Suomessa.

Meillä on somalisyntyisiä, Suomen raskaan käyneitä reservin jääkäreitä, korpraaleita, alikersantteja, kersantteja, vänrikkejä ja jopa kadetteja, siis tulevia ammattiupseereita.
En minä enää tämän parempaa tulevaisuutta voisi toivoa. Ehkä talvisodankäyntiolosuhteissa saattaa erottua naapuria paremmin (ja tämä "vitsi" on somalitaustaiselta varusmieheltä...).

Kyllä meillä saattaa olla joskus tulevaisuudessa vaikka somalitaustainen puolustusvoimien komentaja. Revi siitä. Minä olen ammattisotilas, eikä se minua häiritse. Häiritseekö se sinua?

Ihmettelen yksinkertaisesti sitä, että mikä minussa sinua niin vituttaa?

Parhain terveisin kaikille: Pete

P.S. Saa mennä taas "Taistelupareihin", jos siltä tuntuu, SMO.
Nyt en varsinaisesti asetu kenenkään puolelle. Olen kuitenkin nähnyt aika paljon vaivaa selvittääkseni yhden jo iän kaiken jatkuneen kaksintaistelun juuret. Minä en välttämättä ihmettele vitutuksen syytä.
Riqu,
Haluaisin myös huomauttaa, että yritän aika usein kirjoittaa ainakin hieman kieli poskessa vakavistakin asioista. Koitan parhaani mukaan silloin tällöin alleviivata tätä esim. hymiöin. Yritän ylläpitää toimittaja-isävainaani periaatetta, jonka mukaan kukaan, joka ei pysty vitsailemaan ajamastaan asiasta, ei ole sitä kelvollinen ajamaan.
Mikäli olet tästä jossain vaiheessa mielesi niin pahoittanut, niin sorry...
Kuule, Pete, eiks ne sun kovasti hellimät vesurii (!) heiluttelevat kommarit ollu niitä kaikkein pahimpii maanpettureita tossa vuoden 1918 kansalaissodassa sekä kaikkein pahimpii neukkujen perseen nuolijoita 1960- ja 1970-lukujen vasemmistoradikalismin aikana? Jotenkin tuntuu, et vasemmistolaisuus ja isänmaallisuus ei sovi samaan lauseeseen. Tai riippuu tietysti, minkä kukin kokee isänmaakseen.

Ja mitä Bäckmaniin tulee, niin sehän on Peten aateliveli, eli vassari henkeen ja vereen. Bäckman ei pelkästään vaan tyydy sokeesti ylistään Nyky-Venäjää ja sen erinomasuutta, vaan ylistää myöskin yhtä sokeesti edesmennyttä Neuvostoliittoo ja kannattaa Putinin ehdottamaa Euraasian unionii, joka ois ku paluun tehny Neuvostoliitto.

Bäckmanin edesottamuksii on ollu viihdyttävää lukee tässä parin kolmen vuoden aikana...
Riqu,
Minuun henkilönä kohdistettu viestisi on törkeä, asiaton ja henkilöä halventava. Se on ilmiannettu.
Lisäksi se on myös äärettömän idioottimainen, koska olen jo niin moneen kertaan tällä foorumilla kertonut, mitä ajattelen J.B:sta ja hänen (luojan kiitos) minimaalisen pienestä hännystelijäkerhostaan.
Osoitat vain oman typeryytesi ja lukutaidottomuutesi hyökätessäsi silmittömästi jotakuta vastaan tosiasioista piittaamatta.
Etös sä, Patu, itekin oo aina hillu täällä hyökkäilemässä toisii käyttäjii vastaan ja todistanu siinä vaan oman typeryytes? Sun käsitys sitä paitsi isänmaallisuudesta on lähinnä vaan pelkkää militaristista sodanlietsontaa, ei kansan edun puolustamista.
Lisäksi, Riqu, "vasemmistolaisuus" ei tarkoita kommunistisuutta tai edes sosiaalidemokraattisuutta. Itse olen sanonut olevani "vasemmalle kallellaan" tai jotenkin siihen suuntaan, mikä asettaa minut aatteellisesti aika lailla samoille linjoille esim. Barack Obaman ja Francois Hollanden kanssa (+pienellä vihreällä vivahteella).

Viittauksesi vuoteen 1918 on erittäin outo. Olisikohan niin, että sinun sukupolvesi ei edes oikein enää käsitä sitä tuhoa ja tuskaa?
Meille siitä sentään kerrottiin koulussa (ja pikku Pioneereissa minun tapauksessani, mutta ei kukaan niitä jorinoita ihan todesta ottanut -paitsi ehkä Johan Bäckman, mikäli sattui olemaan kuuntelemassa).
Kokonainen kansakunta kääntyi toisiaan vastaan. Isä poikaa, veli veljeä ja sisar sisarta vastaan.
Uskoakseni kaikki kuitenkin rintaman molemmin puolin halusivat vain oman isänmaansa parasta. Oman näkemyksensä mukaan.
Punaiset eivät halunneet missään vaiheessa liittyä takaisin Venäjään. He vain halusivat sellaisen hallitusmuodon ja -järjestyksen joka... Hmm... Meillä on nyt. Hyvinvointiyhteiskunnan. Valkoiset taas halusivat oikeastaan ihan samaa, mutta pidemmällä aikataululla.
Meillä oli siis verinen, tuhansia ja taas tuhansia siviiliuhreja vaatinut sisällissota, joka sai alkunsa kommunikaation puutteesta.

Ja sinulla on otsaa verrata nykyisiä kaikenlaisia vasemmistolaisia ihan yleisesti koko porukkana punakaartilaisiin?

Ellei tämä nyt sinulle ah, niin lukuisista selityksistä huolimatta ole selvinnyt, niin yritä nyt saada kaaliisi, että olen ihan aikuisten oikeasti Suomen Puolustusvoimien sotilaspoliisin majuri evp, yritysten ulkomaanturvallisuuden kouluttaja ja kielenkääntäjä (isona asiakkaana Pääesikunta ja eri PV:n laitokset).

Kuulostaako epäisänmaalliselta? Häh???!!!

Mikäli sinä itse olet iältäsi nimimerkkisi mukainen, suorita kansalaisvelvollisuutesi menemällä varusmiespalvelukseen ja lopeta vinkuminen...

Siellä viimeistään huomaat, että isänmaallisuus ei katso puoluerajoja.
Kuule, Pete, jos sä todella oot syntyny 1965, niin miten sun sukupolvella voi olla mitään käsitystä sisällissodasta, joka käytiin joa kauan ennen ku susta oli edes tietoo? Sä et ollu sillon edes syntyny, puhumattakaan sun vanhemmista. Korkeintaan ehkä sun isovanhemmat on ollu mukana sisällissodassa. Suomessa ei oo olemassa enää yhden yhtä sisällissodan aikasta veteraanii ja talvi- ja jatkosodan aikasiikin vaan n. 50 000. Mun edesmenneet isovanhemmat kuulu tähän kunniakkaaseen talvi- ja jatkosodassa taistelleeseen porukkaan.

Mitä tulee sisällissodan opettamiseen kouluissa, niin kyllä sitä edelleenkin kouluissa opetetaan. Sehän on osa historiaa.

Mitä tulee sun "isänmaallisiin" mielipiteisiin, niin mitä "isänmaallista" on siinä, et sä kannatat EU-jäsenyyttä? Mistä lähtien EU on ollu kansakunnalle hyväks? Tai sun kannattama humpuukihumanistinen maahanmuuttopolitiikka. (Et sä tiukkaa linjaakaan voi kannattaa, koska muuten sä et äänestäs Vihureita etkä Vasureita.)

Ja Riquman on jo hoitanu kansalaisvelvollisuutensa, eli älä sä siitä huolehdi. Mulla vaan ei oo mitään tarvetta julistaa sotahulluuttani joka paikassa.
Kas?
Olet vai Riqu? Siis suorittanut kansalaisvelvollisuutesi?
Tässä vähän aikaa sittenhän sanoit, ettet ole käynyt armeijaa!
Koita/koittakaa olla vähän johdonmukaisempi/johdonmukaisempia.

Nyt Riqu alkaa taas ihan oikeasti vituttaa aivan tonnilla, ja koska lukuisat pyyntöni ylläpidolle hänen blokkaamisestaan eivät ole tuottaneet minkäänlaista tulosta (Päinvastoin. Olen saanut sieltä vain minua mollaavia viestejä), jätän kaikenlaisen keskustelun Ranneliikkeessä tähän. Saatan käydä lukaisemassa silloin tällöin, mutta kirjoittakoon ne, joilla on ylläpidon siunaus...
En voi hyväksyä sitä, että ylläpito jatkuvasti rikkoo omia sääntöjään antamalla selkeiden henkilöön kohdistuvien herjausten kukkia sivulla.

Toki ymmärrän sen, että tällainen keskusteluhan se vasta lukijamäärää kasvattaa, ja tämä lienee myös ylläpidon tavoite. Joko ylläpidon keksimällä provolla tai aidolla hörhöllä, jota ei suitsita säännöistä huolimatta kyseisestä syystä.


Hauskaa oli monta vuotta, ja toivottavasti keskustelu säilyy yhtä korkeatasoisena kuin ennenkin, poislukien tietenkin tämän maailman Riqumanit.

Älkää unohtako huumoria!!!

Goodbye.

EDIT: Saapas nähdä kuinka kauan tämä viesti pysyy sivulla...
Kylla Riquman on suorittanu kansalaisvelvollisuutensa ihan lain mukaan. Millon ma oon muka sanonu, et ma en oo sita suorittanu? Jos siita on aikaa, niin voi olla, et ma en ollu sita sillon suorittanu, mut nyt oon. Etkos sa itekin oo joskus sanonu, et sa kannatat kokkareita? Ja nyt sa sit ootkin kallellaan vasemmalle. Mites se nyt taas olikaan? Ja Petu, jos mut blokataan keskustelun ulkopuolelle, niin sillonhan myos sut pitaa blokata, koska sa oot syyllistyny henkilokohtasuuksiin useemmin ku kukaan muu kayttaja taalla. Hyva, et yllapito on antanu sun itkuvirsille ja jatkuville ilmiannoille niiden ansaitseman arvon.
Vaikka sanoin, etten ikinä enää tälle, käyttäjien toivomuksia ja omia määräyksiään ei-huomioivalle palstalle kirjoita, joudun nyt sen perumaan sanomalla yksinkertaisesti seuraavaa:
Nimimerkki "Riquman 1990" on syyllistynyt lukuisiin henkilöön kohdistuviin solvauksiin ja hyökkäyksiin.
Huolimatta omista ohjeistaan ja määräyksistään Ranneliike ei ole noudattanut omaa politiikkaansa. Piste.
Miksi ihmeessä te annatte idiootin ilkkua minua 24/7?
Ai joo. Sehän tuo lukijoita...

Mahtaakohan tämäkään viesti kauvaa kärvistellä saitilla?

Koittakaa saada muuten järjestelmänne kuntoon. Kursori katoaa jatkuvasti.

Hyvää jatkoa edelleen...

Eipä ollut kovinkaan kauvan siillä saitilla ennenkuin poistettiin, muuten!
Tämä(kin) Titaanien Taistelu sopii Taisteluparien ketjun jatkoksi. Sen verran vuorotahtiin laser-miekat heiluvat, että molempien olisi aiheellista mennä itseensä.

PS. Eiköhän tuo "kursorin katoaminen" ole ihan omasta koneesta ja sen nettiselaimesta kiinni.
Eiköhän sinun tulisi mennä itseesi!
Fyi saatana tuollaista pelaamista!!!
Ei ole...
Teidän sivu, teidän ääni. Käyttäkää sitä, kuten haluatte...
Ei teidän kahden välisen jatkuvan tappelun katseleminen ole minunkaan mielestäni kovin innostavaa.

Minun on vaikea ymmärtää, että aikuinen mies jaksaa vetää kilarit nuoren kollin suunsoitosta.
Huohhh...
Jätän tämän sivuston nyt pysyvästi, koska en pidä sen ylläpitopolitiikasta.
Pitäkää hauskaa keskenänne hyväksyen kaikki mahdolliset provosoivat, törkeät idiootit, mutta hyväksymällä ylläpidon rankkaamaan ulos meidät rationaaliset kommentaattorit.

Have a nice time.
Vuoroin vieraissa -tyyppistä touhuahan tuo provosoiminen ja provosoituminen tuntuu olleen. Ongelma tuntuu eniten olevan siinä, että väärien mielipiteiden sietokynnys on aika matala, sitten asiat aletaan ottaa puolin ja toisin henkilökohtaisuuksina ja lopulta turvaudutaan puolin ja toisin tarkoitushakuisiin henkilökohtaisuuksiin. Ei hyvä.
Nimim. "Riquman1990:n" viesti nimim. "Jakorasialle" tänään, kello 20.30:

"Jakorasia se jaksaa jakaa rasiastaan yksityiskohtasta piparii meidän kaikkien iloks. Mitä sun piparii saavalle (mielikuvitus)poikaystävälle kuuluu? Onks pipari hyvää ja saaks se sitä tarpeeks usein, ettei tarvi... öö... nähdä nälkää?".

Ei jumalauta, hyvät ihmiset!!!

Jonkinlaista ymmärrystä "mielenkiintoisen" keskustelun sallimiseen minultakin kyllä löytyy, mutta nyt teillä alkaa kyllä mopo karata käsistä ja pahasti!

TÄLLAISTEN VIESTIEN LÄHETTELIJÄ ON BLOKATTAVA VÄLITTÖMÄSTI!
Ei mitään siirtelyjä tänne "Taisteluparit" -sivustolle, kuten tapaatte tehdä.

Hävetkää saatana!

Siirrätte ihan asiallisia ja jopa rauhaarakentavia kommentteja esim. minulta tänne kellarin nurkkiin yhdessä törkeiden, henkilöönkäypien ja solvaavien sapenvuodatusten kanssa!
En tiedä, mitä "Jakorasia" asiasta ajattelee, mutta minä olen ainakin aivan saatanan vihainen. Kyseinen "Riqu" hyökkäili minuakin vastaan ihan samalla tavalla, ja te ette tehneet mitään...
Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä Peten kanssa. Riqumanin käytös on usein asiatonta ja hyvien tapojen vastaista. Esimerkiksi tuossa Peten mainitsemassa keskustelussa Riqumanin sekaan änkemät piparit eivät ole hyväksyttävää käytöstä keskustelupalstalla millään kriteerillä eikä minusta ole oikein, että tällaista käytöstä joudutaan katselemaan vuodesta toiseen. Se, että joku toinenkin saattaa toimia samoin ei ole perustelu.
Asiaton kommentti luonnollisesti poistettiin, ns. säällisen ajan kuluessa. Asiattomia kommentteja poistetaan silloin tällöin, usein ennen kuin ne ehtivät edes aiheuttaa sellaista kaksintaistelua, joka joskus päätyy muistutukseksi tänne. Tällä kertaa poistaminen oli helppoa, sillä se ei ollut vielä jäänyt keskustelun "jalkoihin".

Aina voidaan pohtia myös sitä, että mikä on asiatonta ja hyvien tapojen vastaista. Jos se, että jokin sanottu loukkaa jotakuta tai joitakuita olisi asiattomuuden mittari, niin mistään ei kai oikein voisi taittaa peistä. Olisi hyvä, että henkilökohtaisuuksiin menoa vältettäisiin, mutta välillä tuntuu, että asiakysymyksiäkin otetaan henkilökohtaisuuksina ja niiden reippaammasta käsittelystä loukkaannutaan verisesti.

Entä onko nimimerkkiin suoraan kohdistuva osoittelu pahempaa kuin peitellympi osoittelu, joka näkyy ylenkatseisuutena ja vaikkapa tahallisina väärintulkintoina. Omana lajinaan on vielä esimerkiksi uskovaisuuden kaikenkattava alentaminen. Se jostain syystä tuntuu joidenkin mielestä olevan ihan hyvätapaista, eikä millään tavoin näiden ihmisten tunteita loukkaavaa. Itse mitään uskoa tunnustamattomana olen usein hämmästynyt, kuinka jotkut aivan suoraan ovat valmiita määrittelemään uskovien maailmankatsomuksen esimerkiksi satukirjaan perustuvaksi, sen asemesta, että kykenisivät kyseenalaistamaan katsomukseen liittyviä ongelma-asioita katsomuksen kautta.

Edelleen, kokonaisvaltaisesti tarkastellen täällä näkyvät keskustelukulttuurin ongelmat eivät kietoudu yhteen nimimerkkiin, vaan ovat seurausta siitä, että useammalla nimimerkillä on vakavia ongelmia erottaa asiat ja henkilöt.

Ja jos todella riittävän usea haluaa tiukkaa linjaa, niin se on mahdollista hoitaa. Mutta sellaisella voi olla yllättäviä vaikutuksia, kun puheenvuoroja tarkastellaan ison kuvan kautta.