Lahteen jotain elämää!!!
Heissan!
Yritin epätoivosesti lähettää mailia aktiivisimmille seuraavasta tapaamisesta joka on ensi maanantaina minun luonani. Eli jos odotit minulta mailia etkä sitä saanut ollenkaan/aukeemaan niin ilmottele mailiin tai tekstaa..! On taas vähän teknisiä ongelmia..! Prkl..!
Niin ja jos joku joka ei viime sunnuntaina ollut Teerenpelissä mutta olisi kiinnostunut tulemaan maanantaina 17.4. leffa/mässäily iltaan mukaan niin mailaa minulle.. Kerron kyllä lisää! =O)
~Anu a.k.a The ELUKKA~
Hienosti ainakin mulle tuli maili perille :) ja vastauksenkin lähetin ,luultavasti myös 3:lle muulle minun lisäksi meni perille ? Olisiko tuo 14 aikoihin ok ? kerkiäisi vielä hyvin kauppaan..
____)/_______)/________)/_______)/_______)/____)/_______)/________)/_______)/_______)/_______)/_____
¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯/(¯¯¯¯¯¯¯/
Eli eikö sunnuntaina ole siellä Teerenpelissä tapaamista? Menee vähän hankalaksi jos nää tapaamiset rupee olemaan pääsääntösesti ihmisten yksityisasunnoilla. Nostaa uusien tulemisen kynnystä aika paljon puhumattakaan tilanpuutteesta. 29,5 neliötä ja 15 ihmistä jotka ei tunne toisiaan ei oikein toimi. Kaikella positiivisuudella tietenkin tämän sanon ja keväisin ajatuksin :D
Sunnuntai on aina vakiopäivä Teerenpelissä ,kaikille ei tietty ehkä joka sunnuntai käy..eli porukkaa voi olla vaihtelevasti paikalla.Elokuvaillat yms on aina porukalla sovittuja juttuja Teerenpelissä tapaamisen lisäksi.
Onko sinne sunnuntaina tulossa siis muita kuin minä ja puolisoni?
eiköhän mekin ehditä tulla sunnuntaina.
Oisko se 16 - 17 hyvä aika?
eikös se ole nykyään ollut klo 17-18.. vai??
Heips, Mä en varmaan pääse tulemaan vähään aikaan tapaamiseen täältä Tukholmasta. Ei mitään järkee lähteä, ku on mutenkin tarpeeksi välimatkaa kullan kanssa.
Mutta oon silti hengessä mukana. Ihan tiedoksi Anulle, että maili tuli mutkitta perille. Toivottavasti maanantaina on paljon porukkaa mukana, puhumattakaan sunnuntaista.
Oikein Hauskaa ja Hjuvaa Pääsiäistä kaikille Lezzzzzbianoille ja Bizzzze tytöille =D And to all Gayzzzz: Munarikasta Pääsiäistä =D
Ehdotus. Voisko noi ylimääräiset tapaamiset toisten kotona sopia ihan perinteisesti puhelimitse kuin täällä foorumilla koska joku joka ei tiedä voi saada väärän käsityksen ja jättää sen takia tulematta. En tiennyt että teillä on kesto aika teerenpelissä, käviskö 17? Pääsiäistä vain kaikille! Munia etsiessä =D
nipsu, etkö ole tulossa maanantaina anulle??
ja joo kyllä mun mielestä on ollut joka sunnuntai joku tietty aika milloin on tavattu. ja olemme kyllä maileitse sopineet näistä muista tapaamisista tyyppien kotona. että jos joku nyt siitä väärän käsityksen täällä foorumilla saa ni kumma juttu...
Täällä on jo niin paljon viestejä ettei niitä kaikkia jaksa lukea, eli jos täällä on joskus sovittu tällänen vaiki aika ja paikka ei ole vättämättä kaikille selvä asia. Siksi ehdotin että nää ihmisten kotona tapaamiset vois sopia henk.koht. Näistä viimeisestä kymmenestä viestistä nimittäin saa sen käsityksen että pääsääntöisesti tavataan jonkun ihmisen kotona.
no kuinka monta kertaa pitää sanoa että sunnuntaisin on vakio tapaaminen. ja minusta on hienoa että ollaan saatu mukava porukka joka pitää muutenkin yhteyttä..
Jatkaisin vielä sen verran tästä aiheesta että Lahdessa on kyllä mun ymmärryksen mukaan usemmankin kerran yritetty tätä seta toimintaa, mutta se on aina kaatunut siihen että ei ole tekijöitä ja siitä on tullut muutamien ihmisten harteilla oleva juttu ja sitä on silloin tietenkin vaikea pitää kasassa. Varsinkin vapaaehtoisilla. Eli kai se mun haastee on se että mitä ihmiset itse haluaa ja mikä on realistista. Halutaanko että muutamat ihmiset kokoontuu toistensa luona vai halutaanko laajaa järjestettyä toimintaa? Viittaan aikaisemmin kirjoittamaani viestiin. Jos halutaan kaikille jotka haluavat tulla paikka jonkun ihmisen x koti ei ole ihan realistinen paikka. Itse en olisi valmis kutsumaan kotiini 10-15 ihmistä joita en tunne. Ja se asettaa aikamoiset rajoitukset muutenkin määrän suhteen että olisi viihtyisää. Plus joku ei välttämättä halua tulla jonkun ihmisen x kotiin jonnekkin paikkaan x, tuntemattoman joukon sekaan. Musta se on sääli että jos näin käy. Jos olen ymmärtänyt väärin tämän idean ja tarkoitus on ollut hengailla kavereitten kanssa, niin mikäs siinä. Mutta jos halutaan että mahdollisimman moni lähtee mukaan pitkällä tähtäimellä olisi parempi että täällä sovitut tapaamiset olisi yleisillä paikoilla.
Noista ensimmäisistä viesteistä nimittäin ymmärsin että ihmiset haluaa tänne seta tyyppistä toimintaa. Tarkoitus ei ole torpedoida teidän hengailua jos sitä ihmiset haluaa.
Täysin samaa mieltä olen kuin Haganol. Myös tuli aatos että kenenluonasittenollaankinhenkilöllä tulisi rahkeet riittää JÄRJESTÖTOIMINTAAN, jos halutaan hengailla muuten vaan niin asia on toinen.
no mutta edelleen on tapaamiset ihan tavalliseen tapaan sunnuntaisin teerenpelissä.. mutta asia erikseen ketkä ystävystyy ja pitää yhteyttä muutenkin.. se ei liene LAITONTA??
ihme valitusta ja napinaa..
ja kun sanoit että joku ei välttämättä halua kutsua porukkaa ja joku ei taas ehkä halua tulla kenekään kotiin, niin mikäs ongelma se nyt on?? sitten ei tule ja sitten ei kutsu? me ainakin puhttiin että meistä on monet halukkaita jatkamaan mukavien biletysiltojen pitämistä kotonaan, aina vuorotellen ja halun mukaan..
kyllähän siitä viimeksi on puhuttu että laajempaa toimintaa järjestetään, mutta ei se nyt ihan tuosta vaan sormia napsauttamalla käy. meidän tiivis ja aktiivinen ryhmämme on kyllä suuniitellut bileiden ja jopa baarin peustamista, että eiköhän tänne lahteen saada ihan laajaakin toimintaa. ja teerenpelissä sunnuntain kokoontumisissa on alunperin näistä leffailloista ja muista puhuttu, ja täälläkin ilmoiteltu. ja jos tarkemmin luet esimerkiksi anun lähettämää viestiä, niin hän kehoitti mailaamaan hänelle jos on kiinnostusta liittyä maanantaiseen kokkaus ja elokuvailtaan. että mukaan vaan suunnittelemaan niin ei tarvitse täällä valittaa.
Kaikella rakkaudella, kyse ei ole turhasta valittamisesta ja napisemisesta. Musta ihan varteenotettavia kannanottoja ja musta tuntuu ettet oikein ymmärrä tai halua ymmärtää mitä tarkoitimme. Kritiiki tarkoitettu kehittämistarkoitukseen eikä sinun mollaamiseen (mikä on hyvin ylimielistä edes ajatella niin).
Eli siis vielä kerran vakitapaaminen on Teerenpelissä JOKA Sunnuntai ! ja porukkaa on ollut paikalla melko kivasti.ja jos nyt joku ei satu paikalle pääsemään, ei tarkoita sitä että koko porukka jättää tulematta.Seta foorumin linjoille tässä ei lähdetä. Itse löysin tämän foorumin melko äskettäin...on pelkästään hyvä juttu jos joku järjestää myös muunlaista toimintaa..ja jos ei halua jonkun kotiin mennä, niin ainahan voi tulla Teerenpeliin :)
Mä en tule Anun luo maanantaina, ku ajattelin viipyä vähän kauemmin Tukholmassa. Toivottavasti kukaan ei ala tappelee sovitusita tapaamisista. Siis vielä kerran: SUNNUNTAINA on VAKKARI tapaaminen alkaen klo 17.oo. Melkein kaikki ihmiset, joita on ollut paikalla, on aloittanut SOVITUSTA tapaamisesta, jossa ollaan sitten sovittu vielä ekstra tapaamisisa jonkun kotona esim. ruoan tai leffan merkeissä. Mutta joukosta löytyy myös niitä, jotka ovat tulleet eka kertalaisinakin ylimääräisiin tapaamisiin. Eikä sillä ole loppujen lopuksi mitään väliä missä tavataan, kunhan on vain joku paikka. Ja ne, jotka eivät mielellään halua lähteä kenenkään ventovieraan kotiin, tulee sitten SUNNUNTAINA TEERENPELIIN KLO 17.00. Mukaan vaan!
Hei muuten, Myssyset, mulla on teidän yksi levy, jonka otin vahingossa soittaessani omia levyjä. Sorry=( Mä tuon sen seuraavan kerran ku tulen Meetinkiin.
Siis ihan ihmeellisiä kirjoituksia parilta tyypiltä täällä!! Se, että kokoonnutaan paljon ja erilaisissa olosuhteissa on rikastuttavaa, ja kukin valitkoon tapaamisista itselleen sopivimmat! Ei tarvitse alkaa mollaamaan leffa- ja ruokailtoja -- ne sopivat mainiosti joillekin (seurallisille ja avoimille) tyypeille. Järjestötoimintaa kun on ennenkin yritetty, kuten mainittu, eikä se ole saanut tuulta alleen. Eikö ole tyhjää huomattavasti parempi, että ystävystymme toistemme kanssa hauskanpidon merkeissä? Todella nippottavaa tekstiä.
Mä oon ihan samaa mieltä. Toivottavasti kukaan ei todellakaan ota liian itseensä, vaan sitä vastoin yrittää ymmärtää, mikä on todellakin perimmäinen syy, miksi kyseisiä tapaamisia on yritetty ja yritetään vastoinkin järjestää.
Yritän nyt vielä kerran selittää mitä tarkoitin. Lahden alueella ja sen ympäristö kunnissa asuu reilusti yli 100 000 ihmistä. Eli voi olettaa että tätäkin keskustelua seuraa satoja ihmisiä Lahden alueelta. Ihmettelin sitä että onko järkevää puhua tälläsistä illanistujaisista keskustelufoorumilla avoimena kaikille kun on mahdollista että sinne voi tosiaaan teidän lisäksi tulla 10 uutta ihmistä ja sitten sen ihmisen kotona on 20-25 henkeä. Jos tämä ajatus nyt niin tulkitaan että olen nipottava ja sulkeunut ja yritän jotenkin vesittää teidän tiivistä, aktiivista ryhmää. Musta se on silloin lukijan korvien välissä. Musta se on tervettä maalaisjärkeä. En puhunut pelkästään itsestäni vaan yleisellä tasolla esim. niistä ihmisistä jotka tänään lukee ensimmäistä kertaa tämän keskustelun, joka on muuten ollut harvinaisen hedelmällinen ja eteenpäin vievä.
En aijo enää vastata näihin "kyllä mulla saa olla kavereita"-juttuihin. Lykkyä pyttyyn ja onnea matkaan.
Jos sallitaan rauhoittava sananen näin täysin ulkopuoliselta, sanoisin että tämä keskustelu on oivallinen esimerkki yhteisen toiminnan ja yhteisöllisyyden uhkista ja mahdollisuuksista.
Yleinen innostus siitä, että on saatu jotain aikaan, muuttuu pian kinasteluksi asioista, jotka ovat toisten mielestä pikkujuttuja mutta ärsyttävät taas toisia suunnattomasti. Kun porukkaa kokoontuu yhteen vähänkään enemmän, alkaa muodostua jonkinlaisia kuppikuntia, kun kaikki eivät kuitenkaan voi viihtyä kaikkien kanssa. Täysin luonnolloista ja inhimillistä, eihän meitä todellakaan yhdistä mikään muu kuin valtavirran näkökulmasta erilaiset seksuaaliset mieltymykset.
Ratkaisuna ehdottaisin, että tämä jo uuvuttavan ylipitkäksi paisunut viestiketju siirtyisi uuteen vaiheeseen ja jakautuisi kahtia. Yleisillä paikoilla järjestettävät tapahtumat, joihin toivotaan uusia ja aikaisemmin käymättömiä osallistujia, ilmoitettaisiin omassa ketjussaan tyyliin "ravintolailtoja Lahdessa" tms., ja ihmiset jotka tykkäävät kokoontua toistensa kotona ja lähetellä edellisiin/tuleviin tapaamisiin liittyviä henkilökohtaisempia pikku viestejä, kertovat juttunsa eri ketjussa, jonka ovat nimenneet haluamallaan tavalla.
Minusta tässä ei ole mitään tiukkapipoisuutta, se pelkästään selkiyttäisi viestintää ja vähentäsi väärinkäsityksiä sekä madaltaisi kynnystä ensi kertaa mukaantulijalle, joka saattaa ensi silmäyksellä saada keskustelusta käsityksen, että kaikki muut ovat jo keskenään oman sisäpiirin muodostaneita kamuja ja hän uutena porukassa olisi täysin ulkopuolinen tunkeutuja.
saanen kertoa että viime lauantaina, eli huomenna tasan viikko sitten minä ja tyttöystäväni tulimme ensimmäistä kertaa ikinä mihinkään tapaamiseen, ja tämä meille ensimmäinen kerta oli siis kahden tytön kotona järjestettävä erittäin mukava ja mieleenpainuva elokuva/ruoka/juoma ilta, ja en olisi voinut parempaa aloitusta toivoa. joten, eiköhän oikeasti sosiaaliset ja rohkeat ihmiset uskaltaudu tulemaan muihinkin tapaamisiin kuin pelkästään teerenpeliin istumaan ja ihmettelemään. se on ihan itsestä kiinni miten hyvin porukkaan soluttautuu mukaan.
muna- ja tipurikasta pääsiäistä!
Juuri, sahhis, ja hyvä että tapaamiskokemuksenne oli onnistunut. Itse ajattelinkin lähinnä niitä, joilla ei ole sitä tyttö-/poikaystävää, jonka kanssa lähteä tuosta vaan tapaamiseen uppo-outojen ihmisten kotiin, tai jotka ovat liian ujoja/varovaisia/estyneitä/huonojen kokemusten säikäyttämiä/sosiaalisesti rajoittuneita/arkoja astuakseen ex-tempore toisten ihmisten yksityiselle reviirille. Hienoa, että sellaisiakin on, mutta esim. itse en aikoinaan olisi niin tehnyt, ja epäröisin kovasti vieläkin, jos jostain syystä uusien ihmiskontaktien tarve eteen sattuisi tulemaan.
Ja ehdotukseni koski siis vain viestinnän selkeyttämistä ensikertalaiselle paremmin avautuvaan muotoon, ei suinkaan kenenkään spontaanin sosiaalisen elämän tai tapaamismuotojen rajoittamista.
kuule joukossa oli myös yksinäisiä, ei pelkästään seurustelevia.ei siellä ketään syöty eikä purtu. samahna se on missä sitä tavataan, teerenpelissä vaiko sokoksen kulmalla jatkaen siitä sitten iltaa. ja ainahan sitä voi karkuun lähteä jos niin paljon käy kammottamaan.
ehkä on parmepi sitten ettei tule ollenkaan mukaan juttuihin jos kerran noin paljon pelottaa ja on tommonen asenne. alkaa pikkuhiljaa todella ottaa päähän tommonen vänkkääminen.
Hienoa!! "Kerhotoimintaa cooleille ja ulospäinsuuntautuneille", arat ja kolhiintuneet älkää vaivaantuko sillä meillä on tiivis mukava porukka tässä emmekä katso hyvällä erlaisia mielipiteitä sillä me halutaan vaan oikeastaan hengailla ja pitää hauskaa. Kiva kun on kivaa, katsotaan lezzzzzboleffoja ja juodaan kaljaa. Mehän nyt siis olemme täysin itsekkäistä motiiveista liikenteessä joten turha lässyttää sillä ei huvita kuunnella.
kyllä meitä on joukossa ihan monensorttista menijää. mutta tuollaisen asenteen omaava voi heti kättelyssä jättää tulematta, jos kerra pitää itseään jollain tapaa huonompana ja meitä aktiivisia ja iloisia ihmisiä jotenkin ärsyttävinä cooleina hengailijoina. jos et kerran mukaan halua tulla, turha alkaa morkkaamaan meidän touhuja ja luokitella meitä jotenkin "parempaan porukaa". kaikki ovat toivotettu tervetulleiksi ja ketään ei katsota pahalla oli sitten vähän hiljaisempi tai ujompi. kyllä meidän porukassa ujompikin uskaltaa avautua. ja tarkoitus on pitää yhtä, niin sitten jotkut tulevat tänne terrorisoimaan toimintaa. kehoitan tulemaan mukaan, niin jää nämä turhat arvailut ja niuhotukset vähemmälle. ja jos vaikutamme jollain tapaa ylimielisiltä tai muuten vaan vääriltä teidän silmissä, niin sittenhän voi jättäytyä pois. kaikki viime lauantainakin mukana olleista olivat vilpittömän mielissään onnistuneesta illasta.
mutta sunnuntaina nähdään, kuomaset....
Ehkä on kuitenkin parasta että nekin, jotka eivät ole jostain syystä aiemmin päässyt paikan päälle, saapuisi ensi tapaamiseen. Täällä on kuitenkin ihan TURHAAN alkaa sopimaan yhtään mitään. Käyttäjiä tällä palstaalla on kuitenkin enemmän kuin vain muutama. Ja siis, jos oman kokemuksen kannalta pitäisi sanoa, niin Teerenpelissä tulee olemaan meidän Lezzbianojen ja Gayn lisäksi monta muuta vierasta ihmistä ympärillä ja lähettyvillä, jotka ovat varmasti ENEMMÄN peloissaan kun kukaan meistä. Tämän vuoksi on ollut paljon rennompaa nähdä myöskin jonkun kotona, kun olla koko ajan muiden ,ULKOPUOLISTEN, KYYLÄTTÄVÄNÄ. Mutta kukaan meistä ei ole toistensa kopio. Toivottavasti kaikista muutoksista voitaisiin puhua meetingissä kasvotusten, joka varmasti myös estäisi pienten väärinkäsitystenkin syntymistä.
ja by the way, kertoisitteko te muut MINKÄLAISTA toimintaa haluaisitte?
jotakin turhanpäiväistä jorinaa jossain kälysessä kuppilassa joka ainoa kerta?? kyräillen ja katsellen ujona toisiaan. vaiko kenties oikeasti ystävystyä samankaltaisiin ihmisiin ja tehdä esim. mukavia reissuja helsinkiin (niinkuin on ollut muunmuassa suunnitteilla) ja viettää muutenkin aikaa yhdessä katsellen elokuvia, syöden hyvää ruokaa, suunnitellen laajempaa toimintaa (joka ei muuten tapahdu ihan tosta noin, vaan vaatii pitkällistä suunnittelua) ja jutellen niitä näitä sekä myöskin ihan asiallisiakin juttuja maan ja taivaan väliltä. kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä TE haluatte kun tuntuu ettei tämä meidän toiminta ainakaan ole mieleistänne!
Jotain tollasta Public Eyen ehdotuksen tapaista eteenpäin menemistä yritin tuoda esille. Mun tarkotus ei ollut laukaista tällästä juupas, eipäs- väittelyä. Ilmeisesti en vain osannut esittää asiaani riittävän selvästi että se olisi oikein ymmärretty.
NU haluisin jotain tällaista (ymmärrän toki että hankala toteuttaa):
Järjestelmällistä järjestötoimintaa jota vetävät henkilöt joilla jonkinlainen koulutus takana joka tukee asiaa(esim.nuorisotyöntekijä). Kun kyseessä kuitenkin vastuullinen tehtävä, henkilö pitäisi kaikkiin "ammatilliset välit", jolloin vältyttäisiin kuppikunnilta ja kaikki tasa-arvoisia.
Tapaamiset sopivissa julkisissa tiloissa tai vuokratuissa tiloissa(varat kerhomaksusta joka kaikille tietysti sama).
EI yksityisissä tiloissa, sillä asetelma alunperinkin epätasa-arvoinen ja kiusallinen uusille tulokkaille, muutenkin ongelmallista esim. kuka vastuussa jos yksityisessä asunnossa tapahtuu väärinkäytöksiä(esim. alaikäinen juo itsensä änkyräkuntoon, varastaa, satuttaa itsensä jne. )
Demokraattinen, erilaisuuksia ymmärtävä mutta silti vastuunsa kantavaa järjestöä kaipailen.
Tässä nyt muutamia toiveita, sinänsä minusta pitäisi olla itsestäänselvyyksiä. Tosin niinkuin aíemmin sanoin ymmärrän että hankala toteuttaa ja resurssit rajalliset.
Mutta minusta olisi järkevämpää yrittää tehdä asioita kunnolla kuin hataria, epäuskottavia, epätasa-arvoisia virityksiä.
Ei millään pahalla, mutta teidän kannattaisi tulla ENSIN sinne tapaamiseen, muuten tässä tulee KAIKKI ihan hulluiksi. Ja sitä paitsi todellisia projekin vetäjiä ei löydy, ellei ihmisiä saavu tapaamiseen. Mikään ei pyöri yhden ihmisen varassa.
Joo, nimenomaan. Uudet keskustelijat, lukekaapa mun ensimmäiset viestit tähän palstalle ja ne vastaukset jotka sain. Olin ihan innoissani tulossa tapaamisiin ja mun mielestä ihan asiallisiin viesteihin vastattiin henkilökohtaisella hyökkäyksellä. En siis kerennyt kasvotusten kuuntelemaan sitä miten yksinkertainen, sulkeutunut, niuhottava valittaja olen jolla on sosiaalisia ongelmia ja vääränlainen asenne, joten ei tarvitse kuulemma vaivautua edes pilaamaan teidän iloisten sosiaalisten ihmisten hilpeää joukkoa.....
Tiedän ettei tämä ole rakentava kannanotto vaan yksityisen ihmisen katkera vuodatus kokemastaan vääryydestä. Mutta tulipa ainakin punnittua teidän sietokyky erilaisiin näkökulmiin, ei mielestäni kovin korkea. =D
Tosiaan hyvää pääsiäistä vaan kaikille!
Olisi hienoa, jos Lahteen saataisi kaavailemasi järjestö. Samantyyppistä on kuulemma yritetty aiemminkin, mutta ne muutamat, joiden harteille vastuu asiasta on jäänyt, ovat luistaneet hommasta. Ehkä Public Eyenkin pitkäksi kuvailema viestiketju antaa tosiaan hieman liioitellun kuvan kaupungin homoelämästä, kun noin hienoja uskallat haaveilla. Tapaamisia oli joitakin syksyllä Teerenpelissä, ja sitten oli kuukausien tauko, kunnes Amy muutti kaupunkiin ja herätti uinuvan keskustelun. Nyt tapaamisia on jatkettu Teerenpelissä (sunnuntaisin klo 17.00 / kaikki ovat tervetulleita!). Yhtenä sunnuntaina porukkaa tuli vähän tavallista muutamaa enemmän ja joku ehdotti leffailtaa. Olemme tavanneet yksityisasunnolla vain kerran ja siitäkin sovittiin virallisemmassa tapaamisessa Teerenpelissä. Leffaillassa meitä oli monta, 10-15, ja innostuimme unelmoimaan omasta baarista, matkasta DTM:ään ja vähintään näinkin onnistuneiden iltojen jatkamista.
Eli suurta määrää aktiivista toimintaa ei kaupungissamme ole, niin kuin jotkut kirjoitukset saattavat antaa olettaa; eikä siis myöskään aihetta syvälliseen järjestötoimintakeskusteluun. Olemme onnekkaita, että toimintaa ylipäätään on, ja saamme olla niin virallisista kuin rennoista tapaamisistamme kiitollisia.
Mitä tähän ristiriitatilanteeseen muuten tulee, niin mielestäni se kertoo homojen eri tarpeista. Toiset haluavat keskustella nimenomaan homoudesta ja saada siihen liittyviin ongelmiin tukea - järjestön paikka. Jotkut taas haluavat erityisesti vain tavata toisia homoja, muodostaa ystäväpiirejä, kenties löytää rakkautta - saada tätä kautta sosiaalista tukea muilta homoilta. Erilaisten motiivien ei tarvitse sulkea toisiaan pois. Kukaan ei esimerkiksi ole käskenyt juuri Sinua kutsumaan kotiisi tuntemattomia ihmisiä, joten on täysin tarpeetonta valittaa siitä, että joku niin hyvästä hyvyydestään tekee. Eikä yksityistapaamisia suosivien kannata mennä sen enempää puhumaan organisoidumpaa toimintaa vastaan. Ja muistakaa toimia itse omien aktiviteettitoiveidenne hyväksi, älkää sälyttäkö omaa kuvaanne hyvästä toiminnasta toisten niskoille!
Aiheelle voisi kyllä aloittaa uuden ketjun, tämä on niin piiiiitkä...
Jo on jutut. Minä jo täällä herkkänä ihmisenä itkua väännän kun on niin iso riita meillä että loppuahan tässä tulee. Yhyy ja parahdus. Ja sitten asiaan. Laittakaa myssylle viestiä sähköpostin kautta jos olitte kyytiä vailla. Tilaa on rajoitetusti mutta kun tuo Nipsu jää kyydistä pois (turha luulla että tullaan sut sieltä Tukholmasta hakemaan) ni tilaa on. Sunnuntain tapaamiseen en pääse kun olen mummoa katsomassa mikkelissä. Mutta maanantain tapaamiseen ollaan Myssyn kanssa tulossa. Meille myös käy se ehdotettu 14.00 aika. Ja Nipsu onhan meilläkin sulle kuuluvaa, joten tehdään niitä vaihtokauppoja sit kun nähdään. Muuten mikä cd se oli? Me ei olla edes huomattu että joku olis kateissa. TERV. Semuli The lezzbian
Täytyy sanoa Pandaka, että olen erimieltä oikeastaan kaikesta mitä sanoit.
Lahdessa kyllä on paljon homoja, lesboja ym, mutta he menevät sinne missä tapahtuu-Helsinkiin. Olen siinä ymmärryksessä että useimmat haluaisivat Lahteen toimintaa, se nyt taitaa olla itsestäänselvyys.
Syy miksi kyseiset eivät ehkä osallistuneet Setan toimintaan silloin kun sitä täällä vielä oli on mm.Lahden Seta hankki kyseenalaisen maineen antamalla houkuttimena jäsenyyteen alennusta erotiikkaliikkeistä, toiminnan takapajuisuus(vpk:n "disco", tosin kaljaa sai halvalla). Täytyy sanoa et ymmärrän hyvin miksi jotkut eivät halunneet liittyä kerhoon jo oman imagon kannalta.
Näen paljon harmia teidän "kotibileistä", mua ei kyllä kiinnosta teidän mukavuus vaan lähinnä huolestun epävarmoista(kaikki eivät välttämättä ihan oikeasti osaa pitää puoliaan hankalassa tilanteessa ja kyllä kyseenalaistan taitojanne ja vastuuntuntoa sellaisissa tilanteissa) sekä mahdollisista ongelmaihimisistä(viina, henkiset ongelmat,ala-ikäisyys ja alaikäisyyden hyväksikäyttäjät-tulkitse kuten haluat) ym jotka nyt vaan sattuu olemaan erilaisia kuin te ja kärsivät sen nahoissaan.
Ehdotan näistä syistä, että pidätte nämä koti-iltamanne kaveriporukan piireissä, ettekä näissä chateissä julista niitä ja sekaannuta tuntemattomia siihen.
Ymmärsin muutenkin, että motiivinanne on vain hyvin lapsellinen ajatus saada vaan kavereita-kustannus ja haitat liian suuret.
TAPAAMINEN TEERENPELISSÄ PÄÄSIÄISSUNNUNTAINA 16.4. klo 17->
Tervetuloa! =O)
Tapaamisessa voimme sitten taas suunnitella millaista toimintaa haluaisimme Lahteen järjestää ja kuinka sitä voisimme alkaa luomaan.. Samalla voidaan myös miettiä kuinka parantaa tämän foorumin toimintaa ja muutakin tiedoitukseen yms. liittyvää..!
Ihmiset ovat tuoneet avoimesti tänne ajatuksiaan (hyvä! mutta muistakaa pliis olla asiallisia!) ja toivon että kaikki voisivat tulla myös Teereen paikanpäälle asioista puhumaan ja luomaan "omannäköistä" toimintaa.. Kaikki ajatukset, ideat ja mielipiteet otetaan huomioon ja keskusteluun! =O) Jokaisen pienen ihmisen mielipide on ainakin itselleni tärkeä uutta toimintaa synnyttäessä!
Joten (enemmän tai vähemmän) aktiivisesti mukaan vaan! Mukaan voi lähteä tutustumaan ihmisiin, istumaan ja ihmettelemään, osallistumaan ja luomaan toimintaa, päiväkahville tai ihan mistä syystä vain.. Kaikki ovat tervetulleita! =O)
Terveisin, Anu. =O)
Cd:n nimi on village people(the greatest hits). Toivottavasti se on teidän=) Tuon sen sitten ensi kerralla.
Ja siis ihan oikeasti, LESBIANOT JA GAY KANSALAISET, älkää ottako liian itseensä. Mä on juuri pesemässä pääsiäispyykkiä, tietty MÄMMI JA MUNAN KERA,heheheee
Rupesin pohdiskelemaan onko minulla oikeutta ottaa osaa keskusteluunne sillä olen hetero, alla tosin lukee "seksuaalivähemmistöihin kuuluville ja heidän ystävilleen".
Olen tosiaan ystävä muutamille homoille ja lesboille ja ollut Setan piireissä kun se oli vielä olemassa.
Aiheista joista provosoiduin ovat siinä mielessä yleismaailmallisia, että ei ole oleellista onko homoseksuaalinen. Tämä kotibile asia on kyseenalainen olipa kyseessä homot, heterot tai vaikkapa fanaattiset kissafanit.
Myös osoittaa omanlaistaan rasismia minusta homoseksuaaleilta jos sulkee heterot ulkopuolelle, musta on aina ollut tärkeintä millainen ihminen on persoonana.
Voi tietysti helposti sanoa, että "tää on meidän juttu, etkä sä meitä ymmärrä-ulos täältä", asia on kuitenkin niin että jos on hyvinä ystävinä seksuaalivähemmistöön kuuluvia niin silloin automaatisesti "kuulun piireihin" sillä kuulun heidän elämäänsä ja he minun.
Kiitos näistä asiallisempaan ja siistimpään sävyyn kirjoitetuista kannanotoista puolesta ja vastaan. Toivottavasti tästä löytyy joku kaikille sopiva kompromissi.
Pointti jota yritin aikaisemmissa viesteissäni tuoda esille oli juuri se että kaikki ei tule toimeen kaikkien kanssa ja ihmisillä on eri tarpeita ja he ovat eri lähtökohdista tulevia eri persoonia ilman että joku on huonompi tai parempi. Ja yritin juuri sitä sanoa että asia ei voi olla jonkun muutaman ihmisen niskoille sysätty korkealentoinen haave vaan realistinen tavoite tulevaisuudessa jonka toteuttamiseen tarvitaan useiden ihmisten panos. Toivottavasti jatkossakin voidaan puhua asioista vaikka oltaisiin erimieltä ilman toisten ajatusten dissaamista.
No, ei ainakaan mun homous siitä karise jos täällä heterotkin ottaa osaa keskusteluun. sehän on ihan mielenkiintoista kuulla ns. valtaväestöön kuuluvan ihmisen näkökulmia.
Eihän sitä mikään estä, etteikö keskusteluun voi osallistua :) ja on pelkästään hyväkin jatkoakin ajatellen erilaiset mielipiteet asioista jotka nekin omalta osaltaan vie asiaa eteenpäin . Vaatii kuitenkin monen ihmisen aktiivista tiimityötä ennenkuin toiminta toimivaksi järjestöksi asti kehittyy. Viime tapaamisilla antamani 0400 alkuinen numero ei toistaiseksi ole käytössä tekstiviestien osalta (soittaa voi ja kääntyy tuohon jo aiemmin antamaani numeroon)
mun mielestä edelleen voidaan täällä ilmoitella muistakin tapaamisista kuten leffailloista ja bileistä, ja jos uudet ihmiset ovat rohkeita ja halukkaita tulemaan (kuten minä ja tyttöystäväni olimme ihan ensimmäistä kertaa) niin senkun vaan. sehän olisi vain mukavaa! itse ainakin haluan tutustua mahdollisimman moniin kaltaisiimme ja saada uusia kavereita. ja miksei myös järjestötoimintakin kiinnosta, sitten kun siihen on tarpeeksi porukkaa valmis uhraamaan aikaansa, ja muutenkin hyvät puitteet.
ja chrissebisse.. nimesi ainakin antaa käsityksen biseksuaalisuudesta..(voin toki olla väärässä ja tulkita nimesi loppuosan väärin) ja on meitä joukossa muitakin bissejä.
koitetaan päästä tulemaan sunnuntaina, ja toivon näkeväni ihan livenä näitä aktiivisia vastustajiamme... ;)
rohkeasti vain kasvotusten kertomaan omia ehdotuksiaan. veikkaan että asiat lähtee paremmin etenemään, kun seisoo reilusti sanojensa ja toiveidensa takana.
ja kiitos hyvistä kommenteista mm. nipsu ja pandaka. :)
No juu, tajusin itsekin myöhemmin mitä tuo loppuosa myös tarkoittaa... Se tarkoittaa mun kohdalla ainoastaan Chrisseä joka juo ohrapirtelöitä.
Sahhikselle sanoisin,että siitä vaan järjestelemään kotibileitä, toivottavasti ymmärsit vaan riskit ja mahdolliset harmit.
Tapaamisiin tulemisesta, -en oikein näe järkevää syytä, ja kaiken kaikkiaan ehkä huono ajatus. Pitäisi olla jotain muutakin yhteistä kuin vaan kiva nähdä uusia ihmisiä.
no kukaan ei rikkonut paikkoja kun ystävälliset myssyt bileet järjesti viikko sitten. kukaan ei tappanut ketään, ei edes pahaa sanaa sanonut.. ja kun aikuisia olemme niin tuollaista lienee turha edes pelätä..
joo ja tarkoitus on kyllä että pidetään jotkut kekkerit meillä seuraavaksi, ja olihan noita muitakin halukkaita.. ihan hyviä tyyppejä oli kaikki ja puhelinnumerotkin vaihdettiin eikä kukaan ole tehnyt mitää hyökkäyksiä kotiimme.. *nauraa*
ja jos et tiedä edes että biseksuaaleja usein kutsutaan bisseiksi niin mitä ylipäätään tiedät meidän piireistä.. miksi niin kova hinku johonkin toimintaan..? ja hei, siitä vain järkkäämään!! kuule ei kukaan voi vaatia et toiset järjestää, kyllä siihen kaikkien panosta tarvitaan. ja tota ööömm.. MINKÄLAISTA toimintaa kaipaat?? jos ei uudet ihmiset kiinnosta???? veikkaan että niihin törmää väkisinkin..
jos jotain tietoa homoudesta kaipaat niin sitten vaan lukemaan kirjoja vaikkapa. emme me nyt niin ihmeellisiä otuksia ole että meitä tarvitsee oikein pyhiinvaeltaa katselemaan. :D
ja arvasin että täällä on kyllä hyvä sättiä ja arvostella, mutta kun naamansa pitäisi näyttää niin sitten kadotaankin kuin pieru saharaan..
..ja mitä muuten luet ja osallistut keskustelupalstalle jonka otiskko on LAHTEEN JOTAIN ELÄMÄÄ, jos et kerran näe mitään syytä tulla tapaamisiiin???
Itse ainakin kannatan ajatusta "kotibileistä" siinä on ainakin se hyvä puoli että voidaan olla rauhassa ulkopuolisilta samanhenkisessä seurassa ja muuten..Lahden setakin järjesti ainakin kerran vastaavanlaista, tosin yksityisellä huvialuksella omat eväät mukaan periaatteella ja saunassakin sai halukkaat käydä.
Sahhis, lue ne edelliset viestit,hyvin perusteltuja ovat-miksi tiedän seksuaalivähemmistöistä jne jne ja kritisoin AINOASTAAN kotibileita JA toivottavasti sujuu kaikkien kannalta hyvin.
Ja vielä: mägämägämägämägämägä jänkä jänkä jänkä jänkä mutta sitäki mieltä et jägäjägäjägäjägäjägä mitä tommonen keskustalainen täällä bänkäbänkäbänkä
miksei saa olla hengailua vänkävänkävänkävänkä mitä sä sitte haluut kolkotokolkotikolkoti
eix nii kaikki? ollaan jengiä,mitä? Nii ja pääsiäistä, mämmiä,tipuja ja tulevaa vappua
Meni vähän hermot-ei se niin vakavaa ole :)
Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut pahasti.
Vilpittömästi toivon mukavaa iltaa Teerenpeliin ja paljon porukkaa paikalle!
tollaset saa painua hevonkuuseen täältä terrorisoimasta...
ja sori kun ei tultu tapaamiseen.. sen verran on kankkusta päällä...
mutta huomenna näemme! :)
Kävin meditaation jälkeen Teerenpelissä, mutta porukka oli jo tietysti lähtenyt. Huomennakaan en pääse, koska vietän pääsiäistä äidin luona.
Ois kiva, jos noita tapaamisia vois välillä järjestää jossain muuallakin, kuin vain Teerenpelissä.. Itse kun en alaikäisenä sinne vielä taida oikein päästä.. :/
Kuinka teillä meni tapaaminen???? Yleensä porukkaa on lähtenyt vasta klo 20.00 jälkeen.
Tapaaminen meni tälläkin kertaa varsin kivasti tosin aika pienellä porukalla tällä kertaa.Lieneekö viimeaikainen keskustelu foorumilla vienyt ainakin osalta fiilikset tulla, joka ei liene alkuperäinen idea ?( jopa ex kaverinikin toiselta paikkakunnallta paikalla hetken pyörähti) Aloitampa tässä samalla uuden viestiketjun jonne toivon että keskustelu pysyy aiheessa .Mahdollisesti nuoremmille jotka ei Teerenpeliin vielä pääse voitaisiin järjestää jokin muu esim kahvila tms tapaaminen ? yhtenä vaihtoehtona paikkana kävi mielessä Oululaisen kulma..mutta asiaa pitää vielä kehitellä jotta tästä saataisiin mahdollisemman monelle toimiva ja hyvässä hengessä oleva kiva tapaaminen samanhenkisten seurassa :) .Myös tietojeni mukaan tämä foorumi on löytynyt mm..
http://www.tuseta.fi/tuseta/viihde_fi.html ja Seinäjoellakin keskusteluamme seurataan joten olisi hyvä että olisimme hyvänä esimerkkinä myös heille.Tuossa suorat linkit ..otsikolla "tapaamiset lahdessa"
http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=31&thrdid=3514
http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rgrp&grpid=31
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´¸.•´ ¸.•´ .•*`•
Ikävää, että tämä ketju meni tällaiseksi.
Se on jotenkin kummallinen juttu, että Sahhis
saa tämän saman ilmiön aina aikaan, missä vain.... :(
Myönnettäköön että itse myös annoin tulla provosoiduksi ja menin samalle linjalle.
Toivottavasti jälkiseuraus ei ole sellainen että kukaan ei oikein uskalla sanoa mitään, kyllä kiistoja saa olla mun mielestä kunhan pysytään asiassa, ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja tarkoitus kuitenkin löytää ratkaisu.
No joka tapauksessa, Olli36 aloitti uuden ketjun jossa tosiaan uudet pelisäännöt.
Juu..eipä mulla ole ketään henkilökohtaisesti mitään , ja ketäänvastaan..Itse en nyt sitten sattuneista syistä päässyt tulemaan (no comments :) ja by to way) mutta hengessä olen toki mukana edelleenkin--No joo myönetää alkolla ja valvomisella pikkutunneille asti ja vähän muullakin oli osuutta asiaan..Mut sit ainakin ens Sunnuntaina mutkin sit löytää Teerenpelistä "dna:n "elämä on" pipon tunto merkeillä..
¨˜”°º•(`v´)•º°”˜¨
no sahhis on vain sanonut oman mielipiteensä niinkuin te muutkin täällä. jos ette vaivaudu tulemaan tapaamisiin ja tutustumaan tyttöystävääni sekä muihin niin turha täällä parjata...
-surku
En pääse ensi sunnuntainakaan tapaamiseen=( Toivottavasti mahdollisemman moni pääsisi paikalle. Miten teillä meni maanantaina?? Oliko hyvää ruokaa??
moi :)
ollaan tulossa tyttöystäväni kanssa huomenna teereen ja kellonaikahan taisi olla 17-)
Jep, vakio 17-->
Ensi sunnuntaina ei nähtävästi ole vakkari tapaamista? Ku on ne grillijuhlat???
Hetkonen hei.. Ensi sunnuntaina ON vakio tapaaminen! Sitä ei peruta eikä muuteta jos joku vaan paikalle pääsee! Ensi sunnuntai on varmaan taas hiljaisempi johtuen Wapusta mutta Olli ainakin lupaili olla sunnuntaina paikalla Teeressä jos muitakin sinne ilmaantuisi..
Pitänee kehitellä näkyvämpi/ parempi tunnusmerkki josta HLBT-kansan Teeressä erottaa.. Ilmoitellaan kun sellainen saadaan luotua! Ideoitakin otetaan vastaan! =O)
~Anu~
Hei!
Tuonne uudelle listalle laitoinkin jo viestiä että olemme nyt perustamassa järjestöä, jonka kautta näitä tapaamisia ja muuta toimintaa olisi sitten helpompi järjestää.. Järjestön kautta toimintaa saataisiin myös ohjatummaksi, vastuullisemmaksi, järjestäytyneemmäksi.. Kun sellaisia näkökulmia on moni toimintaan kaivannut.. Toivottavasti voimme edes vastata muutaman ihmisen toiveisiin! =O)
Järjestöön ja toimintaan kaivataan kuitenkin lisää ihmisiä mukaan että asioita saadaan vietyä eteenpäin! Jos sinussa siis heräsi edes pieni mielenkiinto lähteä mukaan toimintaa luomaan ja ideoimaan (rakentavaakin palautetta -nätisti ja perustellusti ilmaistuna- kaivataan) niin ota yhteyksiä ja/tai tule sunnuntai-miitteihin juttelemaan..
Yhdessä sitä saadaan ihmeitä aikaiseksi! Ja uskon että jokaisella olisi toimintaan jotain annettavaa! =O)
Ja vaikka ei järjestö-aktiiviksi itseään haluakkaan, on jokaisen Lahtelaisen "homppelin" mielipide meille tärkeä että osataan alkaa teidän toivomaanne toimintaa luomaan.. Joten kannattaa tulla rohkeasti mukaan! Vain osallistumalla voi vaikuttaa! =O) Tarkoituksena ei kuitenkaan ole "kaapata" kaikkea Lahden HLBT-toimintaa järjestön nimiin vaan luoda vain yksi järjestäytynyt tapa osallistua ja päästä vaikuttamaan..
Sitten vielä haluan tällekin listalle muistuttaa että kaikki viestit ovat vain kirjoittajiensa, yksityisten ihmisten, mielipiteitä ja näkemyksiä ja uusi järjestö ei ole niihin millään tavalla sidoksissa vaikka kirjoittaja järjestön toiminnassa mukana olisikin.
Tämä foorumi tulee jatkossakin toimimaan yhtenä tiedotuskanavana sekä yhteydenpitovälineenä Lahden HLBT-kansan (ja järjestön) välillä mutta järjestö haluaa pitää itsensä "puolueettomana" nimimerkkien välisissä mahdollisissa väittelyissä.. Oman, järjestön yhteisen näkemyksen oleellisiin ja asiallisiin asioihin kyllä voimme kertoa! =O)
Terveisin, Anu.
juu siis myö ei päästä tulemaan sunnunatina teereen, kun juhlistamme wappua pikku pirskeissä. :)
En itsekään pääse sunnuntaina ku on työssä silloin
olipas kaunis ilma tänään! niin tuli mieleen että jos me jotain ulkoilma-aktiviteettiä ruvettaisiin järkkäämään, jalkapalloilua ja semmosta kivaa urheilu meininkiä rennolla tahdilla. Myssyn kanssa noita kenttiäkin kateltiin sillä silmällä että kuivalta näyttää.siinähän olis hyvä kenttä ihan linja-auto aseman vieressä. pallokin löytyy mutta tarvii vaa ilmaa. olisko kiinnostusta jo kenties tällä arkiviikolla jos ilmat säilyy hyvänä?
Terv. palloilijat
Mä voisin ainenkin tulla pelailemaan ja saan varmaa tytönki mukaan.^^
Munkin mielessä on käynyt samanlaisia ajatuksia. Miksei vaa lähettäs koko porukalla ulos pelamaan. Samalla saataisiin vaihteluakin=) Mä oon mukana!!
ehdotus! huomenna klo 16.30 bussiaseman puoleisella portilla. meillä on jalkapallo mukana. mitäs mieltä olette?
Hmm missä siellä, vois töiden jälkeen poiketa ..tuliko tuo huomioitua ?
http://www1.ticketservicefinland.fi/EventList?eventSubGroupId=FIN9417.259954
Sirkus Finlandia juhlii
Sirkus Finlandian 30-vuotisjuhlakiertue tuo kaupunkiin maailman sirkusfestivaaleilla palkittuja taitelijoita. Mukana ovat ilma-akrobaatit Flying Brousnikins, ranskalaiset klovnit Yann ja Maurin Rossi, uzbekistanilaisen Duo Dzenin hevoset ja vinttikoirat sekä belgialaisen Duo Borcanin merileijonat Neptune ja Castor. Kansallissirkuksen juhlaohjelmisto kestää väliajan kanssa kaksi tuntia ja 15 minuuttia. Sisään lapsilta 14-22 euroa, aikuisilta 17-25 euroa.
Sirkus Finlandia Pikku-Vesijärven kentällä 3.5. klo 19 ja 4.5. klo 16 ja 19.
Hei!
Kiva ajatus tuo jalkapallon potkiminen! =O) Sellaisestahan oli jossain vaiheessa miiteissäkin puhetta! Vaikka vähän turhan kiireisellä aikataululla onkin.. Toivottavasti moni kerkee näkemään tämän ilmoituksen!
Minä tulen ainakin huomenna paikalle! Voi olla että "joudun" ottaa koirulin mukaan..
Vaikka sirkus kaupungissa juhliikin niin eiköhän sitä johonkin pienelle kentälle tai nurmipläntille mahduta.. Tehdään siis treffit siihen aijemmin mainitulle portille! Toivottavasti kaikki (minä mukaan lukien) löydetään paikalle..! =O)
Katsotaan minkälaisella fiiliksellä peli lähtee käyntiin ja mietitään jos vaikka laitettaisiin "vakiovuoro" käyntiin! Ehdotuksia hyvästä nurmikentästä ja "treenaus-paikasta" otetaan vastaan!
Eli kaikki taas rohkeesti mukaan! Tuntomerkiksi otan "sateenkaari" sontikan pääni yläpuolelle keikkumaan.. satoi tai paistoi! =O)
~Anu~
no niinpä.. eipä taas ehditty/tiedetty katsoa tätä foorumia kuin vasta juuri! joten meiltä jää väliin (vaikka muuten oltaisiin ERITTÄIN mielellämme tultu!!!)
mulla on koulua illalla..
jotenkin kai vois ilmoitella sen postituslistan kautta kaikille niin tieto tulis perille paremmin.......
hemmettiläinen sentään...