Turussa priden järjestäjien tekemät linjaukset herättävät jälleen kritiikkiä (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • vaeltaja2006
  • 26.8.2017 13:05
Pride-tapahtumiin on alkanut tulla uusia ja outoja rönsyjä. Liike-elämässä sanotaan kaiken aikaa: Turhat rönsyt pois.

Helsinki Priden aikaan ihmetytti, kun edellisenä päivänä Rautatientorilla poliisi lopetti telttaleirit. Turvapaikanhakijoiden leirissä asia otettiin tietenkin vastaan sekavin tuntein. Pakolaisten puhemies Outi Popp mietti asiaa ylen ohjelmassa vai oliko se HS:ssa. Hän pohti eri vaihtoehtoja ja sitten tuli mieleen: Osallistutaan seuraavana päivän pride-kulkueeseen.

Pakolaiset, joista osa on ehkä ollut vastaanottokeskuksissa vihamielisiä hlbtiq-pakolaisia kohtaan, työnnetään mukaan pride-kulkueeseen. Siellä marssi mukana myös hlbtiq-pakolaisia. Outo yhdistelmä. Tarkoitus ei varmaankaan ollut yhdenvertaisuuden ja suvaitsevaisuuden edistäminen.
  • 2 / 5
  • TotuudenLaukaus
  • 26.8.2017 13:11
Minä taas olen alkanut boikotoimaan hglbtcwt -vai mikä se kirjainyhdistelmä nykyään on?- oikeuksia. Pridejä en voi boikotoida kun en ole niille osallistunutkaan.
  • 3 / 5
  • nikodeemus
  • 26.8.2017 15:00
Sori vaan, mutta näin homomiehenä en halua priden bileissä katsella kun rehevää alastonta naista ruoskitaan. Minulla ei ole mitään baletin touhuja vastaan, senkun touhuavat. Meillä muilla bilefiilis häviää. Kaupan päällisiksi koko prideyhteisö leimautuu pervoyhteisöksi.
  • 5 / 5
  • kyseenalainen
  • 27.8.2017 22:48
Hyvänen aika sentään, piti sekin päivä nähdä kun Mustan orkidean blogia suositellaan Ranneliikkeessä asiallisena. Natsit pois mun pride-keskusteluista!

Tässä sen sijaan hyvä kirjoitus Turun Priden ympärillä vellovasta keskustelusta (tai oikeastaan Suxesin, jonka lähipiiristä ainoat Turku Prideen kohdistuvat kritiikit tuntuvat tulevan ja jonka transfobiset ja naisvihamieliset avautumiset ovat saaneet osakseen huomattavasti enemmän kritiikkiä kuin Turku Pride konsanaan): http://www.tamankylanhomopoika.fi/2017/08/kun-kaikki-paitsi-cis-homomies-on-turhaa.html