Kansanedustaja Outi Ojala on kuollut (juttukommentit)

Outi Ojala kuului ehdottomasti Suomen merkittävimpiin hlbti-vähemmistöjen yhdenvertaisen aseman tukijoihin, hlbtiq+ -aakkossopassa liittolaisiin. Heihin, jotka ovat henkilökohtaisella panoksellaan olleet valmiita puolustamaan vähemmistöjen yhdenvertaisuutta.

Ojala oli homofobian vastaisen työn Hyvän tahdon lähettiläs paljon ennen kuin Sateenkaariyhteisöt ry (entiseltä nimeltään Ranneliike ry) nimitti ensimmäisen sellaisen kansainvälisenä homofobian vastaisena päivänä vuonna 2006. Tänä vuonna lähettilästä ei enää nimitetty, koska katsottiin yhteiskunnallisen tilanteen edenneen niin pitkälle, ettei vähemmistöön itse kuulumattoman puhehenkilön nimittäminen enää ole välttämätöntä ( http://ranneliike.net/teema/viimeinen-lahettilas-vahvistuva-sateenkaarikansan-oma-aani?aid=12988 ). Outi Ojalan työ on merkittävästi vaikuttanut siihen, että tähän on päästy.

Suuret kiitokset ja hyvää matkaa.
  • 3 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 17.5.2017 19:15
Outi Ojalan kuolema kosketti kovasti. Hän teki merkittävää työtä puolestamme. Toivottavasti hän sai eläessään sen kiitoksen, joka hänelle tuosta työstä kuuluu. Olen hyvin tietoinen hänen työstään ja siitä hänelle syvästi kiitollinen. Olen iloinen, että minulla oli kerran tilaisuus kohdata hänet ja esittää omat kiitokseni suoraan hänelle.

Meillä on tapana ihmisen kuoleman jälkeen puhua ääneen tuon ihmisen hyvistä teoista ja saavutuksista. Hän ei ole kuitenkaan niitä enää kuulemassa. Tunnustukset olisi syytä kertoa ihmiselle hänen eläessään.
  • 4 / 7
  • Jacob
  • 18.5.2017 10:12
Lämpimät muistot Outsasta hieman lievittävät tuntemaani suurta surua. Koskaan ei unohdu hänen läsnäolonsa juhliessamme parisuhteemme rekisteröintiä.

Hyvää matkaa Outi, osanottoni hänen läheisilleen.
  • 6 / 7
  • Someone
  • 21.5.2017 14:57
Kiitos valaisevasta artikkelista.

Osanottoni Outi Ojalan läheisille!