Pitkän parisuhteen salat? (juttukommentit)

  • 1 / 7
  • JETT
  • 12.11.2014 23:03
Me ollaan oltu yhdessä 15v ja 10v siitä rekisteröitynä.
Meille avain on ollut lähtökohtainen kiinnostus toisen 'alueeseen'. Esim. otin myös tutkinnon samasta aiheesta yliopistossa kuin hän, että ymmärtäisin, mitä partneri oli käynyt läpi. Samalla avustin häntä lisenssiaattityössä toisella sektorilla.
Kävi kuitenkin niin, että vuosien jälkeen hän paljasti, ettei nauttinut TENNIKSESTÄ. Olin shokissa, koska meillä sattuu olemaan kenttä ja hän oli uskollisesti pelannut kanssani, hymyillen.
Siitä sitten lähdettiin eteen päin ja nyt teemme myös paljon eri asioita ja kuvailemme niistä toisillemme.
Opimme, että parisuhde meidän kohdallamme ei tarkoita yhdentymistä vaan rikastuttamista erilaisuuksien tuomassa avaruudessa. Olen saanut kasvaa, koska en odota kaikkea harmoniaa vain yhdeltä ihmiseltä.
Loppukaneettina: vaikka musiikkimakuni on jämähtänyt suomalaiseen 'folkiin', löysimme 'yhteisen sävelen' musiikin luovuudesta: sävellämme yhdessä pianolla (minä) ja kitaralla ('hankala' partneri)!
Aivan mahtavaa (pitäisiköhän ottaa selfie)!
  • 2 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 13.11.2014 6:15
JETT kertoo edellä oman parisuhteensa muodostumsesta ja sisällöstä. Tein tilastoa. Sanat minä/hän/me joko tuossa muodossa tai vaikka "löysimME"

Minä 6 kertaa
Hän 6 kertaa
Me 11 kertaa!

M.O.T. :-)

Kommenttia muokattu: 13.11.2014 klo 06:19
  • 3 / 7
  • SaintJudy
  • 13.11.2014 16:24
Olen ollut suhteessa itseeni jo 41 yksi vuotta, joista 21 avoimesti, n. 29 tietoisesti, 14 vuotta leskenä ja 12 vuotta kissan kanssa.
Paras ja vakavin suhde ikinä, voimistuu vuosi vuodelta. Muutaman kerran on tullut petettyä: syrjähyppyjä, sivuraiteita ylös ja alas ja taaksepäin. Näistä olen oppinut olemaan uskollinen itselleen. Mitä muihin ihmisiin tulee, "harrastan"vain niitä pitkäaikaisia.

Kommenttia muokattu: 13.11.2014 klo 19:08
  • 5 / 7
  • JETT
  • 13.11.2014 21:31
JuhaniV:
Hauska huomio! :-)
Parisuhteessa ei kuitenkaan ole tilaa itsehymistelylle.
Kuten ymmärrän, että tiedät.
  • 6 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 13.11.2014 22:07
Joidenkin parien kohdalla tuota itsehymistelyä on kuitenkin havaittu: minä-minä-minä..., vaikka yhdessä tekevät juttuja ja puoliso istuu vieressä kuulemassa.

Joskus tilanne voi olla myös toisinpäin. Olen käyttänyt vahingossa me-muotoa, vaikka pitikin sanoa minä. Sellainen saattaa kuulostaa kuninkaalliselta minä-muodolta.