San Franciscon kodittomista lähes 30% on HLBT-ihmisiä (juttukommentit)

Eiköhän tuo Yhdysvalloissakin ole siihen "lähimmäisenrakkauteen" liittyvää.
- sielläkään kun hlbt-nuori ei ole kaikille rakas lähimmäinen.

Kommenttia muokattu: 23.06.2013 klo 22:31
  • 2 / 12
  • puppeliassi
  • 23.6.2013 22:54
niin usahan on syvän uskonnollinen maa ja sosiaaliturvaa ei pahemmin ole. kertoo näistä uskovaisista paljon kun jos oma lapsi on homo potkitaan pois ja sitten äänestetään republicaaneja ja demokraatteja jotka tahtovat kurjuutta niille joita yhteiskunta on päähän potkinut, sekä tukea rikkaita ja pikkuisen veroalea keskiluokalle etteivät mieti että on muitakin vaihtoehtoja kuin oja ja allikko.

edit ja usahan on oikein kapitalismi-fasismin mallimaa venäjän ohella esim julian assange, bradley manning, edward snowden, kim dotcom, ihmisten vakoilu ja pakkokeinot ,älyttömiä lakeja, köyhien ja vähemmistöjen sortamista yms

Kommenttia muokattu: 23.06.2013 klo 23:01

Kommenttia muokattu: 23.06.2013 klo 23:01
Nyt on helppo sanoa, että kovaa ja julmaa (mitä tietojen kertoma todella on) - miten olisi omalla kohdallamme?
  • 6 / 12
  • Sopii miettiä
  • 24.6.2013 13:29
No en kyllä ihmettele tässä rakkaudettomassa maailmassa.

Omat vanhempani tuumivat, että olen lesbo, kun pukeuduin kuin poika (oikeasti olen transmies ja vielä homokin). He katsoivat oikeudekseen - ei ainoastaan potkia pihalle - vaan myös pahoinpidellä samalla kertaa. Tästä ei jäänyt loppuiäksi pelkkä henkinen arpi vaan myös fyysinen vamma. Kuten isoäitini asian silloin ilmaisi: Millainen vanhempi se sellainen on joka voi tehdä jotain noin kamalaa omalle lapselle?
  • 7 / 12
  • puppeliassi
  • 24.6.2013 13:41
martin no itse ainakin olisin kusessa jos en saisi tukia ja itselleni tekee pahaa katsoa ihmisten kärsimystä, voi johtua aspergerista että jos näen jonkun itkevän itsekin melkein tulee itku. olen aika tunteellinen.

joissakin tutkimuksissa aspergereilla on todettu olevan paljon empaattisimpia kuin nentit, mikä pitää itselläni ainakin paikkansa.

veikkaanpa että suurin osa asseista jotka on kiinnostuneita politiikasta on vasemmistolaisia kun tuntevat pahaa oloa kovasta oikeistolaisesta politiikasta, jota tämä uutinen edustaa.

edit nimimerkki sopii miettiä: toivonmukaan kenenkään ei tarvitsisi enää joutua kokemaan sinun kohtaloasi vaan kaikki saisi olla omia itsejään ilman pelkoa, syrjintää ja vihaa. pride viikko alkaa tänään ja asiat toistaiseksi menee parempaan suuntaan suomessa satenkaari-ihmisillä. se on tosi huonoa että vielä nykyäänkin vanhemmat voivat tälläisistä asioista vahingoittaa omaa lastaan joka tarvitsee tukea eritoten vanhemmiltaan...

Kommenttia muokattu: 24.06.2013 klo 16:04
Kaikella kunnioituksella Sopii miettiä, sanomasi "oikeasti olen transmies ja vielä homokin" ei pidä paikkaansa, sillä trans-ihminen ei ole homo, vaan nuo ovat eri asioita.

Transseksuaalit ovat oma seksuaalisuuden "lajinsa", aivan kuten heterot, biseksuaalit tai homot.
Käsite on transsukupuolinen. Transsukupuolinen voi olla seksuaalisuudeltaan esimerkiksi homo, bi tai hetero. Sukupuolisuus ei siis ole seksuaalisuuden "laji".
  • 10 / 12
  • Sopii miettiä
  • 25.6.2013 8:42
human: Transmies = transsukupuolinen mies (mies syntynyt naisen kehoon), ei esimerkiksi transvestiitti. Transseksuaali = vanha käännösvirhe transsexual sanasta, kuulostaa enemmänkin seksuaaliselta suuntautumiselta transihmisiä kohtaan. Sukupuoli ja seksuaalisuus ei ole sama asia - kenenkään sukupuoli ei esimerkiksi ole homo tai hetero, eikä kysymykseen "mikä on sun seksuaalinen suuntautuminen?" vastata "nainen/mies".

Vaikka tämäkin tieto olisi ollut parin klikkauksen takana, niin pistetään tietämättömyyden piikkiin, mutta pakko sanoa (kaikella kunnioituksella), että jos toinen omavalintaisilla sanoilla ilmaisee identiteettinsä, ei ole kauhean kunnioittavaa kyseenalaistaa sitä sanomalla ettei se jollain tasoa "pidä paikkaansa". Itsehän me tiedämme parhaiten.
Peace and love.
  • 11 / 12
  • syrjinnän piikkiin
  • 25.6.2013 15:31
Tuskin humanin kohdalla on syytä tietämättömyydestä puhua, kun hän miltei joka kommentissaan levittää transfobisia näkemyksiään täällä.
  • 12 / 12
  • Sopii miettiä
  • 26.6.2013 9:41
syrjinnän piikkiin: Siitä minulla ei ole tarkempaa taustatietoa, sillä en loiki täällä kommenteissa usein.
Transvihassakin on 99% kyse tietämättömyydestä ja tietämättömyys voi johtua siitä että kieltäytyy ottamasta tarjottua oikeaa tietoa vastaan.