David Berger: Paavi loi kirkostaan fundamentalistisen lahkon (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 11.2.2013 20:20
Poliitikot ja muut julkkikset ovat erouutisen jälkeen lausuneet varovaisia kohteliaisuuksia samaan tyyliin kuin kuolleesta lausutaan.

Kun paavi Benedikt muuttuu erottuaan mahdollisesti takaisin Ratzingeriksi, häneltä poistuu valtionpäämiehen suoja, joka on estänyt kovin rajuja julkisia arvosteluilta. Todella mielenkiintoista kuinka arvioinnit muuttuvat maaliskuun ensimmäisestä päivästä lähtien. Olisiko mahdollista jopa että hänet haastettaisiin oikeuteen tekemisistään.

Vatikaanin kulisseissa on varmasti juuri nyt käynnissä vilkas kuhina ja kampitus. Olisi mielenkiintoista saada tietoa mitä sisäpiireissä puuhataan.
  • 2 / 5
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 11.2.2013 20:35
Eikö se ole Benediktus? Paavien nimet ovat suomennetaan yleensä suoraan latinasta.
  • 3 / 5
  • Havainnoija
  • 12.2.2013 17:06
Suorapuheiset saksalaiset ovat kritisoineet paavia hyvin voimakkaasti.
Ratzingerista odotettiin edes jonkin verran edistyksellistä, mutta kävi päinvastoin, sillä Ratzi oli saksalaiskriitikoiden mukaan edellistä paavia vanhoillisempi keskiaikaisine mielipiteineen ja liian saksalainen.
Päivälehden kansi paavin erosta: Luojan kiitos!
http://www.queer.de/lupe.php?article_id=18538&picc=3&t=taz-gott-sei-dank-b250.jpg
---
Paavin veli Georg Ratzinger kertoo, että hänen veljensä Joseph ei muuta kotiseudulleen Baijeriin, vaan jää asumaan Vatikaaniin ja antaa kuulemma "nuorempien ratkoa maailman ongelmia".
  • 4 / 5
  • puppeliassi
  • 12.2.2013 22:22
se voisi ollakin hauskaa jos hänet haastettaisiin oikeuteen lasten hyväksikäytön tukemisesta ja miljoonien ihmisten kuolemista koska ei saanut käyttää kortsua, sekä lasten jotka saivat hivin äidiltään.

mä en osaa sanoa onko nykyinen kohta edessmennyt paavi tehnyt lahkon koska mä muistan katolisen kirkon tuollaisena, ja mitä historiaa lukenut niin mammonan perässä hyökättiin afrikkaan, että enpä nyt tiedä onko nyt paavi muuttanut suuntaa, vaan jatkanut mihin edellinen jäi :(

toivonmukaan seuraava paavi ei ole "entinen" natsi kuten nykyinen. tosin saattaa olla liikaa pyydettyä, täytyy soittaa zeukselle ;)
  • 5 / 5
  • puppeliassi
  • 12.2.2013 22:22
se voisi ollakin hauskaa jos hänet haastettaisiin oikeuteen lasten hyväksikäytön tukemisesta ja miljoonien ihmisten kuolemista koska ei saanut käyttää kortsua, sekä lasten jotka saivat hivin äidiltään.

mä en osaa sanoa onko nykyinen kohta edessmennyt paavi tehnyt lahkon koska mä muistan katolisen kirkon tuollaisena, ja mitä historiaa lukenut niin mammonan perässä hyökättiin afrikkaan, että enpä nyt tiedä onko nyt paavi muuttanut suuntaa, vaan jatkanut mihin edellinen jäi :(

toivonmukaan seuraava paavi ei ole "entinen" natsi kuten nykyinen. tosin saattaa olla liikaa pyydettyä, täytyy soittaa zeukselle ;)