Obama nosti HLBT-oikeudet kansalliseksi arvoksi (juttukommentit)

  • 1 / 6
  • puppeliassi
  • 22.1.2013 9:58
hienoa, koskakohan rakas presidentimme niinistö puhuu tasa-arvosta? :D
  • 2 / 6
  • jnsto
  • 22.1.2013 10:12
Aihepiiristä varmaankin käydään Suomen establishmentin piirissä keskustelua, koska - kuten toisessa jutussa totean - Suomi on yhä oudommassa seurassa, lännestä katsottuna. Mutta jos asia ei presidentin arvomaailmaan istu, eipä kai hänen siitä tarvitse puhua.
  • 3 / 6
  • puppeliassi
  • 22.1.2013 10:30
ei tietenkään hänen tarvitse puhua jollei hän väitä seksuaalivähemmistöistä. mun kommentti olikin juuri naureskelua kun niinistö ei oikein välitä meistä homppeleista ja muista.
  • 4 / 6
  • Havainnoija
  • 24.1.2013 14:49
Obaman puhe oli niin ainutlaatuinen, ettei löydy oikeita sanoja sitä kuvaamaan. Useimmat poliitikot ohittavat tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusasiat sivulauseessa, mutta onneksi on niitä, jotka ymmärtävät, että ihmisarvo on tärkeintä ja todella tekevät jotain sen eteen, eivätkä pelkästään mumise jotain epämääräistä kuten erään pohjoisen maan johtoon kuuluvat.

Tekeviin poliitikkoihin kuuluvat USA:ssa mm. New Yorkin osavaltion kuvernööri ja suurimman kaupungin NYCin pormestari, jotka päättivät, että kansanosan syrjintä loppuu heidän osavaltiossaan ja pitivät lupauksensa.
EU:ssa on onneksi myös toiminnan miehiä (=henkilöitä) kuten Ranskan presidentti ja pääministeri ja Britannian pääministeri, jotka ovat sitoutuneet tasa-arvon toteuttamiseen mitäänsanomattomien fraasien latelemisen sijasta.

Obaman kannanotoilla on vaikutusta ympäri maailman, enemmän tai vähemmän, eniten tietenkin ns. länsimaissa, mutta tiedotusvälineet ovat levittäneet sanomaa kaikkialle:
http://timesofindia.indiatimes.com/world/us/Full-text-of-Barack-Obamas-inaugural-speech/articleshow/18122387.cms
***
Kaksi vuorokautta Obaman puheen jälkeen Rhode Islandin osavaltioparlamentin lakivaliokunta teki sen, mitä se ei ole koskaan tehnyt: valiokunta hyväksyi tasa-arvoisen avioliittolain yksimielisesti ja lähetti sen äänestystä varten edustajainhuoneeseen.

R.I.:n edustajainhuoneen on tarkoitus äänestää avioliittolaista tänään torstaina. Lain uskotaan tulevan hyväksytyksi. Sen jälkeen on senaatin äänestys, josta voi tulla tiukka. Kiihkouskovaiset yrittävät edelleen viedä lain kansanäänestykseen.
http://news.providencejournal.com/breaking-news/2013/01/house-committee-sends-same-sex-marriage-bill-to-house-floor.html

Kaksi päivää Obaman puheen jälkeen Coloradon lakivaliokunta hyväksyi parisuhdelain. Sillä on vielä monta vastusta edessään, mutta onneksi demokraatit hallitsevat sekä edustajainhuonetta että senaattia ja kuvernööri lupaa allekirjoittaa lain.
Colorado on ollut tähän saakka kiihkouskovaisten hallinnoima homovastainen osavaltio, mutta uusi aika koittaa sinnekin:
http://www.denverpost.com/breakingnews/ci_22434252/hearing-colorado-civil-unions-bill-underway-senate-committee
***
Tiedotusvälineet kertoivat, että eräässä lumen peittämässä syrjäisessä maassa aletaan kerätä nimikirjoituksia. Tämä on nyt toinen kerta. Eka kerralla kerättiin kansanedustajien allekirjoituksia, nyt kansalaisten. Lycka till.
  • 5 / 6
  • obaman makea karkkimaa
  • 24.1.2013 17:35
Minä olin vuonna 2008 ja olen edelleen sitä mieltä että obama on pelkkä tekopyhä valehtelija. Koko herran tarkoituksenahan oli alunperinkin saada liberaalit mukaan puolustamaan yhdysvaltain maailmalla harjoittamaa politiikkaa. Kertokaa milloin se guantanamo bay suljetaan ja milloinkas ne amerikkalaisjoukot vedetään kokonaan pois lähi-idästä? vastaus: ei koskaan, itseasiassa sellaista ei todellisuudessa ole koskaan suunniteltukaan.

Eivätkö kenenkään kellot soineet kun obamalle myönnettiin välittömästi nobelin rauhanpalkinto ilman mitään ansioita?

Iranin johtaja Ali Khamenei muotoili asian hyvin: ”vaikka heidän sanansa olisivat kuinka suloisia hyvänsä, tarvitaan tekoja”. Obaman homomyönteisyydelläkin on syynsä: valtaosa homoista on valmis äänestämään vaikka natsipuoluetta jos homojen oikeudet vaan laitetaan kuntoon. Näin ollen homot ovat ihanteellinen ryhmä obaman mission toteuttamiseen.

Itseäni ainakin suorastaan oksettaa kuunnella tai lukea tämän herran ällömakeita korulauseita. Mutta siinä missä konservatiivit saadaan jonkin asian taakse kovilla puheilla, saadaan liberaalit mukaan pehmeillä puheilla ja korulauseilla.

Ja ne kauniit puheet muuten luetaan teleprompterilta ja kun teleprompteri pettää niin totuus puhelahjoista paljastuu. Tästä löytyy youtubesta esimerkkejä.
  • 6 / 6
  • Havainnoija
  • 24.1.2013 17:54
Joku kirjoitti:
"Minä olin vuonna 2008 ja olen edelleen sitä mieltä että obama on pelkkä tekopyhä valehtelija."

Ihan vapaasti, koska se näköjään suuren ilon tuottaa. Nyt täytyy tietenkin muistaa, että ikuisesti kaikesta kitisevät yllä olevan tapaiset kommentoijat eivät pysty edistämään mitään asiaa. Sen verran vielä tiedoksi, että jutussa kerrottiin hlbt-kansalaisten asioista.