Tunnettuja henkilöitä tukemaan brittikampanjaa tasa-arvoisesta avioliitosta (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • Ei_avioliittoja_homoille
  • 25.12.2012 17:03
Nämä homoliittojen tukijat ovat järjestäin jotain viihdekulttuurin edustajia. Harva sivistynyt henkilö viitsii lähteä tukemaan tuota homohölynpölyä.
  • 2 / 5
  • smo
  • smo
  • 25.12.2012 18:44
Nämä homoavioliittojen tukijat ovat mm. kulttuurin, viihteen ja urheilun piiristä. Siinä joukossa on sivistystä siinä missä muuallakin. Sivistyksellä tarkoitan nimenomaan tiedollista rikkautta, henkistä valveutuneisuutta ja avarakatseisuuta.

Oma yleisvaikutelmani on sellainen, että nimenomaan sivistyneiden henkilöiden piirissä samaa sukupuolta olevien avioliitto-oikeuden kannatus on suurempaa kuin vähemmän sivistyneiden.

On huomattavaa, että esimerkiksi kansanedustajien tai muiden poliittisten vaikuttajien joukossa sivistys ei ole mikään itsestäänselvyys, vaikka toki siitäkin joukosta löytyy todellista sivistystä ja viisautta.

Näillä pop-julkisuuden henkilöillä ja vaikkapa urheilijoilla on aika paljon eräänlaista pehmeää valtaa; arvovaltaa ja paikka esikuvana. Monet julkkikset ovat nähneet maailmaa ja kohdanneet monenlaista todellisuutta. Minun ymmärtääkseni sellainen on oiva sivistyksen lähde.

Tuosta "homohölynpölystä". Kumman valitsisit kun vastakkain ovat "minä en salli tuota muillekaan, koska minä en pidä tuosta" ja "minä hyväksyn tuon, sillä se ei ole haitaksi kellekään, se on joillekin hyödyksi, se ei koske minua, muttei myöskään velvoita minua mitenkään"?
  • 3 / 5
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 25.12.2012 21:05
Homoavioliittojen vastustajat ovat pääasiassa poppamiehiä, puoskareita, taikauskoisia ja elämää vailla olevia nettitrolleja niin kuin tämä homofobinen Ei_avioliittoja_homoille. Sivistystä ei ole nimeksikään, mutta pätemisentarve kyllä löytyy.

Todellisuudessa ei ole mitään pakottavaa tai reilua syytä sille, miksi homot eivät saisi mennä naimisiin. On vain ei_avioliittoja_homoille, jotka haluavat näpäyttää ja kokevat heterouden statussymbolina.
  • 4 / 5
  • hankalaihminen
  • 25.12.2012 21:55
Britanniassa Populuksen kyselyyn: "Do you agree or disagree with the following statements?: Gay couples should have an equal right to get married, not just to have civil partnerships", vastasi 65 prosenttia myöntävästi. Vastauksiin vaikuttaa tietenkin se miten kysymys muotoillaan, jänniä esimerkkejä sittä lisää tällä englanniksi: http://ukpollingreport.co.uk/blog/archives/4984

Mutta voiihan E_A_A yhä uskotella itselleen, ettei kannatusta löydy. Siinä vaiheessa, kun nimenomaan konservatiivipuolueen pääministeri seisoo lakiehdotuksen takana, on jo käyty läpi senkaltainen kulttuurinen muutos jota ei enää pysäytetä. Hauska muuten kuulla, että enemmistö lainsäätäjistä Tanskassa, Ruotsissa, Islannissa, Norjassa jne. ovat sivistymättömiä.