Ukraina saa homopropagandan kieltolain (juttukommentit)

  • 2 / 38
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 2.10.2012 23:29
Jochanan mikset muuta Ukrainaan? Olisit varmasti kotonasi siinä taikauskoisessa pelon ilmapiirissä. Uskonnollinen kiihkoilu ja siitä juontuva homofobia eivät oikein sovi tänne pinkkiesiripun länsipuolelle. Hus hus!
Homopalleroinen pienoinen, en usko, että Ukrainan ilmapiiri on kovin taikauskoinen tai pelokas. Kyse on ideologisesta (idän ja lännen) yhteentörmäyksestä. Juuri tätä termi pinkkiesirippu kuvaa. En silti muuttaisi Ukrainaan, koska rakastan yli kaiken isänmaatani Suomea, joka muuten jää pahasti pinkkiesiripun alle ja puserruksiin, eikä suinkaan länsipuolelle (katso vaikka kartalta!).

Mä olen pahoillani, mutta toi "läntinen Suomi" on vain joidenkin pienten palluruisten päiväuni. Maailmalla Suomi on auttamattomasti osa Itä-Bloggia tai vähintään sen etupiiriä. Ja niin myös Venäjällä. Ja tästähän mä olen teitä jo varoittanutkin:

http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=20&thrdid=13540
  • 4 / 38
  • Havainnoija
  • 3.10.2012 1:41
Ukrainassa ja muualla pimeää keskiaikaa kohti taantuvassa Itä-Euroopassa homovihaa lietsoo tehokkaimmin ortodoksinen kirkko, mutta Ukrainassa toimii myös hyvin vainoharhainen ja fanaattinen katolinen kirkko.

Ukrainan naapurimaassa Moldovassa toimii Venäjän ortodoksinen kirkko, joka on saanut painostettua Moldovan hyväksymään homovihalakeja, joita on tällä hetkellä voimassa viidessä kaupungissa ja kahdessa piirikunnassa, kertovat tiedotusvälineet.

Myös Moldovassa säädetyt homovihalait ovat vastoin Moldovan solmimia kansainvälisiä sopimuksia, mutta epäinhimillisen uskonkäsityksen valinneet eivät ole koskaan välittäneet ihmisoikeussopimuksista eivätkä kunnioittaneet ihmisyyttä.
***
Tilanne on nähdäkseni sellainen, että Euroopan keskimääräinen ihmisoikeustilanne huononee koko itäisen Euroopan vaipuessa synkkyyteen, mikä johtuu suureksi osaksi kirkkokuntien aiheuttamasta henkisestä taantumisesta.

Läntisessä Euroopassa ihmisoikeustilanne paranee hiljalleen ja jossain vaiheessa myös Suomessa, sillä yhteiskunnat ovat inhimillistyneet kirkkokuntien vaikutuksen vähetessä ja kansalaisten sivistyessä.
Ranskan, Englannin, Skotlannin, Walesin ja Irlannin tulossa olevat tasa-arvoiset avioliittolait parantavat meidän käsittämämme Euroopan ihmisoikeustilannetta.

Myönteinen kehitys jatkuu onneksi myös Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Intiassa ja tietyissä muissa Aasian maissa kuten Vietnamissa, Taiwanilla ja Japanissa, osissa Kiinaa sekä Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

Itäisen Euroopan alennustila on tietenkin häpeäksi koko Euroopalle, mutta toisaalta se pakottaa EU:ta ja sen kansalaisia toimimaan aktiivisemmin oikeudenmukaisuuden puolesta.
Onneksi läntinen Suomi on edes jotenkuten hyvässä kehityksessä mukana... Jochanan, mitä hel**ttiä sää tuut aina tänne pilkkaan homoja? Eikö sulla oo muuta tekemistä kuin pilkata verkon välityksellä muita ihmisiä!?
Pilkkaamaan homoja??? Kunhan kommentoin uutista ja totesin, että pinkkiesirippu laskeutuu. Kaiken te kanssa itseenne otatte! Kyllä on vereslihalla olevaa porukkaa!
  • 7 / 38
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 3.10.2012 10:17
Heat rauhoitu, Jochanan on varmaan saanut jo niin monta huomautusta ylläpidolta, eikä siksi käyttäydy niin nihilistisesti. Suomi on länsimaa, vaikka Jochananin kaltaiset kaapissa elävät fundikset haluaisivatkin tehdä tästä maasta pikku-Venäjän. Ei onnistu. Suomi tulee seuraamaan muita länsi- ja pohjoismaita tasa-arvoisen avioliiton ja adoptio-oikeuden säätämisessä, vaikkakin jälkijunassa, riippumatta siitä kuinka fanaattisesti homofobit valehtelevat ja vääristelevät todellisuutta tai leikkivät marttyyreja. Suomalaiset eivät ole koskaan halunneet profiloitua itään - edes henkisesti. Siinä on jo alustava kannustin homoparien yhtäläiselle kohtelulle jos ei oikeustaju ole muuten kehittynyt.
Minusta on tärkeää, että oman suuntautumisensa kanssa kipuilevilla on jonkin verran tilaa purkaa sydäntään ja ajatuksiaan.
  • 9 / 38
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 3.10.2012 11:05
No joo, mutta senkin voi tehdä tuomitsematta niitä, jotka eivät häpeile sitä että poikkeavat seksuaaliselta suuntautumiseltaan valtavirrasta tai jonkun uskonnon mielikuvituksellisesta maailmanjärjestyksestä. Pitäisikö vaan kääntää poskea ikuisesti kun nämä kestovierailijat (tai kestovierailija) läpsivät meitä kylmillä räteillä omassa itsehäpeässään, taikauskossaan ja pahansuopuudessaan?
Smo kirjoitti: "Minusta on tärkeää, että oman suuntautumisensa kanssa kipuilevilla on jonkin verran tilaa purkaa sydäntään ja ajatuksiaan."

Noinnikkäs! Tulihan se sieltä! :D

Minua ei muuten ollenkaan kiusaa, haittaa eikä loukkaa se, että te kaappihomottelette minua, se kun ei ole minulta mitään pois.

Antakaa tulla vaan! Jos se teitä yhtään helpottaa! Käännän toisen poskeni Mestarini tavoin.

On terapeuttista, jos itseä on herkässä kouluiässä homoteltu, että saa sitten kypsällä aikuisiällä homotella takaisin. Näin homoliikkeeseen perehtyneenä ymmärrän senkin, että nyt on vielä aika homotella ja varsinkin kaappihomotella ja määritellä ihminen hänen seksuaalisuutensa mukaan. Nämä lokerot (ja kaappilokerot) kun ovat teille vielä toistaiseksi tärkeä väline kohti lopullista päämääräänne, jossa lokerot voidaan lopullisesti unohtaa, maahan tallata ja haudata.

Eläköön uusi, uljas, homotteluvapaa maailma!

Kommenttia muokattu: 03.10.2012 klo 12:12
Emme puhuneet pelkästään sinusta Jochanan, vaan myös muista kaappihomoista. Miksi muuten kävisit täällä, ellet kaikesta huolimatta tuntisi homoihin jonkinlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta? Taikausko ei sulje sinua pois siltä totuudelta, ettei homoudessa ole mitään valitettavaa tai hävettävää tai "synnillistä". Se vaan on, eikä sen julkinen olemassaolo, tai homojen parisuhteet tai avioliitot tai perhe-elämä ole keneltäkään pois. Niin se nyt vain on. Deal with it.

Homottelussa on sellainen ikävä puoli, ettei sillä ole aina juuri mitään tekemistä kohteen seksuaalisen suuntautumisen kanssa. Varsinkin nuorten poikien ja miesten keskuudessa "homo" on yleinen haukkumasana.
Eikös kaappihomo tarkoita henkilöä, joka harjoittaa homoseksuaalisuutta salaa? Kristittynä minä en voi harjoittaa homoseksuaalisuutta sen enempää salaa kuin julkisestikaan, koska minulle homoseksuaalisuuden harjoittaminen on synti. Niin se nyt vain on. Deal with it.
  • 13 / 38
  • valtsu_Kalliossa
  • 3.10.2012 12:51
Saataispa aikaan terapiavapaa keskustelualue, jossa varsinaista asiaa käsiteltäisiin ilman muita vähemmän kiinnostavia tunteenpurkauksia ja nälvimisiä. Ei taida kuitenkaan toteutua.
Minulla kaappihomo tarkoittaa ihmistä, joka on kiinnostunut samasta sukupuolesta, muttei ole myöntänyt sitä itselleen ja/tai kenellekään muulle. Ei siis sitä harrastaako seksiä. Joten homouttaan ei voi valita, sen tietysti voi valita kieltääkö tunteensa vai ei.
  • 15 / 38
  • Ei_avioliittoja_homoille
  • 3.10.2012 12:54
"Varsinkin nuorten poikien ja miesten keskuudessa "homo" on yleinen haukkumasana."

Näin on ja miksiköhän näin on? Sen takia, että nuoretkin pitävät homoutta epänormaalina. Tuskinpa homoksi haukuttaisiin, jos sillä sanalla olisi joku posiitivinen konnotaatio.

Ja homopallerolle sen verran, että itse ainakin käyn täällä sen takia, että täällä sivustolla on uutisia noista homoasioista. Itse ainakin haluan tietää, missäpäin maailmaa homot saavat etuoikeuksia ja missäpäin eivät saa. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että itse olisi mitenkään homo.
Homoutta ei "harjoiteta", vaan homoutta joko ollaan tai ei olla, paitsi jos on bi, sukupuoleton tai aseksuaalinen. Kaappihomo voi pitää homoseksuaalisuutensa salassa tai kieltää sen niin kuin sinä Jochanan. Sen kun vain kiellät ja pidät syntinä, ei valhe muutu siitä todeksi. Onhan sinulla vapaus elää omakohtaisesti vaikka missä maanpäällisessä helvetissä kuin haluat, kunhan hyväksyt ja kunnioitat sitä ihmisten murskaenemmistöä, joka toimii päinvastoin ja joka vie tätä yhteiskuntaa eteenpäin.
Ai, no mut enhän mä sit ole kaappihomo. Olen jo ajat sitten tälläkin foorumilla kertonut, että olen haksahtanut myös omaan sukupuoleeni. En ole oikeastaan koskaan elämässäni kieltänyt seksuaalisia tuntemuksiani. Vielä vähemmän pitänyt niitä syntinä saati määritellyt niillä itseäni.

Voisitteko siis lopettaa haukkumisen?
Eli olet siis bi? Pidättäydyt vain oman sukupuolesi edustajista. Siinä tapauksessa olet kaappibi. Omasta seksuaalisuudesta pidättäytyminen ei ole hyväksi, se on todellisuuden kieltämistä.

Eikä kukaan hauku sinua. Olen tehnyt niin useasti turhautumisesta, mutta päätin ettet sinä ja pari muuta häirikköä ole sen arvoisia. Jos sinä mustamaalaat homoutta vilpillisesti ja piiloudut uskontosi taakse, on minulla oikeus huomauttaa ettei sinun uskontosi kestä kriittistä tarkastelua. Toki saat silti uskoa mihin haluat, ei se totuutta miksikään muuksi muunna.

Kommenttia muokattu: 03.10.2012 klo 13:19
Kuten sanoin, en määrittele itseäni enkä muitakaan minkään lokeron, "seksuaalisen suuntautumisen" tai "-identiteetin" mukaan. Enkä ole koskaan piiloutunut uskoni taakse, vaan seissyt sen edessä. Minun Totuuteni on Jeesus Kristus ja Hänen sanansa.
Mikäs siinä, mutta tunnen monia Jeesukseen Kristukseen uskovia, jotka elävät rekisteröidyssä parisuhteessa.

Kommenttia muokattu: 03.10.2012 klo 13:29
Et onneksi voikaan. Usko ja eläminen rakastamansa ihmisen kanssa eivät sulje toisiaan pois, kuten jotkut uskovat tuntuvat ajattelevan.
Ei kukaan tuntemani uskovainen niin ajattele. Naimisiin voi heti mennä, kun löytää sopivan aviopuolison. Henkilökohtaisesti en tunne ketään uskovaista, joka eläisi homosuhteessa.
Ja miten tämä keskustelu taas liittyy ylläolevaan uutiseen? Voisivatko jankkaavat joonatanit kavereineen mennä jonkin "sekalaista ulosantia" -keskusteluketjun alle ja jättää nämä uutispalstat enemmän asiakeskustelulle? Alkaa pikkuhiljaa loppua tämän saitin keskusteluiden seuraaminen, kun jokainen niistä muuttuu joonataneiden oksennuslaareiksi. Ylläpito?
  • 26 / 38
  • valtsu_Kalliossa
  • 3.10.2012 19:23
Voi Jochanan... Mites se juttu menikään siitä malkan näkemisestä omassa silmässä contra toisen silmässä?
Tähän asiaan on helppo selitys - Ukrainan, Moldovan ja Venäjän ohjaa samaa Moskovassa sijaitseva ryhmää ihmisiä - eli mistään maailman trendista ei todellakaan ole kyse
Iloitsen toki siitä, että Raamattu kiinnostaa tällä portaalilla (joskus kun tulee niin toisensuuntaisia kommentteja), mutta se ei taida nyt suoranaisesti liittyä tähän uutiseen.

Raamatusta keskustelen kanssanne mielelläni asianmukaisessa ketjussa keskustelualueella.
Ei kai siellä Raamatussakaan sentään kielletä tosiasioiden kertomista edes lapsille. Päinvastoin, eikös siellä todeta että lasten ja imeväisten suusta...

En ole muuten koskaan kuullut kenestäkään, jolla olisi vaivanaan synnynnäinen homofobia.
todella järkyttävä uutinen Ukrainasta. En tajua miten positiivinen asenne homoseksuaalisuuteen voisi tuhota perherakenteita (näin siis uutisen mukaan Ukrainan lainvalmistelijat ajattelevat). Olen itse heteroseksuaalisessa perherakenteessa enkä pysty kuvittelemaan miten minun tai mieheni positiivinen suhtautuminen homoseksuaalisuuteen voisi tuhota meidän perherakennettamme. Kielteinen suhtautuminen homoseksuaalisuuteen voi sen sijaan uhata sateenkaariperheiden perherakenteita!
Tuossa se ydin saattaa piillä. Itse en koe heteropropagandaa uhkana omalle perherakenteelleni, koska viisarini ei värähdä yhtään siihen suuntaan. Mutta pystyn kyllä kuvittelemaan, että mikäli olisin kahden vaiheilla, niin sitten olisi varmaankin helpompaa ettei koko asiasta kuulisi mitään.
Nimimerkille Samoa: keitä ikinä ”joonataneilla” sitten tarkoitatkaan, niin sanotaan nyt kuitenkin, että minun tarkoitukseni ei ole milloinkaan ollut keskustella mistään muusta kuin itse uutisesta. En voi sille mitään, että täällä eräät vievät keskustelun lähes poikkeuksetta henkilötasolle. Minulla lienee kuitenkin oikeus korjata kaikki disinformaatio, mitä minusta, minun seksuaalisuudestani tai minun identiteetistäni täällä levitellään. Taitaa tosin olla parasta, etten jatkossa enää noteeraa viestejä, joissa mennään henkilökohtaisuuksiin.
Ei voi olla totta! Siis vieläkö homofobinen trolli, jolla on niin paha pakkomielle homoavioliitoista että ihan nimimerkikseen laittaa, käy täällä kirjoittamassa provoja? Ei ole kyllä mitään elämää, jos päivä kuluu homoja torjuessa. Et taida olla ihan välkky, jos kuvittelet ettei oma itsehäpeäsi näy tuosta läpi. Ei umpiheterolla voi olla tuollaisia pakkomielteitä häiriköidä homosivustolla.

Homo-sanaa käytetään synonyymina tyhmälle, vammaiselle jne. kun sitä käytetään haukkumasanana. Nimimerkki "Ei_avioliittoja_homoille" on jo osoittanut monesti olevansa mitä homofobisin sika. Nyt hänestä myös homojen haukkuminen on olevinaan ymmärrettävää, koska hän pitää itse tätä seksuaalista suuntautumista "epänormaalina". Todellisuudessa homo-sana menettää haukkumasanakäytössä varsinaisen merkityksensä, eikä sillä enää edes välttämättä viitata mitenkään homouteen.

"Haluan tietää missä päin maailmaa homot saavat etuoikeuksia"

Ja edelleen itketään homojen etuoikeuksista, vaikka ei osata väitettä mitenkään paikkaansapitämättömänä todentaa tai edes perustella. Puhut heteroille varatuista etuoikeuksista, jotka halutaan avata myös homoille. Se ei vaikuta sinuun mitenkään. Sinun tarkoituksesi on kertoa nimettömänä tuntemattomille ihmisille, kuinka sinä halveksit heitä ja toivot heille pelkkää pahaa. Pelkää ja vihaa jotain muuta kuin sitä että jossain tuntemattomat ihmiset pääsevät naimisiin samaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa ja adoptoivat lapsen. Hanki elämä ja häivy täältä.

Kommenttia muokattu: 04.10.2012 klo 12:20

Kommenttia muokattu: 04.10.2012 klo 17:21
Parahin k_ma, olet varmastikin oikeassa. Jos homoseksuaalisuus ahdistaa omaa mieltä, on syytä etsiä ongelmaa omasta mielestä ja kysellä mistä ahdistus johtuu. Itseäni heterona ottaa päähän, että muiden kuin heteroiden ei haluttaisi olla onnellisia. Itse olisin onnellisempi heterona jos muita kuin heteroita ei syrjittäisi. Tämä joidenkin slaavilaisten kansojen (ja Unkarin) homovastainen liikehdintä on kummallista. Miksi? Jokin taantumuksellinen "flashback" (takaisku) yhteiskunnan demokratisoitumista vastaan on näissä maissa selvästi käynnissä.
Jaha, jos laki hyväksytään, Ukrainassa ei saa puhua positiivisesti mm. seuraavista herroista: Leonardo da Vinci, Michelangelo, Pjotr Tchaikovsky, Michael Tippet, Benjamin Britten, Karol Zymanowski, Berliinin ja Pariisin pormestari, Saksan ulkoministeri.
Tiettyä vahingoniloa tunnen homofobien tehdessä itsenä naurunalaisiksi.
Vaikka Suomi on maantieteellisesti enemmän idässä kuin moni entinen ns. Itä-blokin maa, niin näissä asioissa Suomen suunta on länsi. Joitain yksittäisiä ummehtuneita juttuja voi olla, mutta ne edustavat katoavaa kansanperinnettä. Eikä niitä kovin monii jää kaiholla kaipaamaankaan.
Ratkaiseva äänestys homopropagandalaista on huomenna tiistaina.
Vaikka parlamentti hyväksyisi lain, se astuu voimaan vasta kun puhemies on sen hyväksynyt.
Lähetä tästä vetoomus Ukrainan parlamentin puhemiehelle, jotta hän estäisi lain voimaantulon. Asialla on kiire:

http://www.allout.org/en/actions/ukraine_gag