Tynkkyseltä sanoja ´tueks vuoden vaikean...´ (juttukommentit)

  • 1 / 3
  • Onnellinen mies
  • 16.7.2011 23:03
Omat yhteydenottoni kansanedustajiin, ministereihin ja Eduskunnan puhemieheen ovat aina saaneet myönteisen vastaanoton ja heiltä kaikilta olen aina myös saanut vastauksen esittämiini asioihin.

Selkeä, asiallinen ja hyvin muotoiltu yhteydenotto kannattaa. Se saa myös kysyjän itsensä pohtimaan itselleen merkityksellisiä asioita ja ottamaan niistä selvää. Kansalaisilla syntyy oivalluksia siitä kuinka yhteiskunnallisia asioita voi kehittää ja viedä eteenpäin. Se on elämän ja sen arvojen päivittämistä.

Avioliittolaki, kuten moni muukin laki tässä maassa ja maailmassakin, tarvitsee uudelleen arviointia ja uudistamista. Siten ne pysyvät ajantasalla, sillä itkee tai nauraa niin elämä kulkee eteenpäin ja on todella surkeaa jokaiselle kansakunnalle, joka jää ajasta jälkeen yhteiskunnallisessa kehityksessään. Jälkeenjääneissä yhteiskunnissa seuraa ensin uho ja sitten tuho. Sitä kannattaa välttää.

" Älä elämää pelkää, älä sen kauneutta kiellä. Suo sen tupaasi tulla ja jos liettä ei sulla käy sitä vastahan tiellä." sanoi runossaan Aaro Hellaakoski ja tuo hänen sanomansa sopii mainiosti myös mm. jokaiselle itsensä homoseksuaaliksi tuntevalle. Joten, ryhtiä ja onnea elämään! Sen ansaitsee jokainen miestä rakastava mies ja naista rakastava nainen.
  • 2 / 3
  • Geschwitz
  • 21.7.2011 10:00
Toimittaja yleistää nyt hiukan liian hanakasti. Vaikka HLBT-suomalainen olenkin, en todellakaan elä Pridestä toiseen enkä edes osallistu Prideihin mitenkään ja HLBT-avioliittokin on merkitykseltään next to nothing. Mistä tämä into nähdä kaikki ihmiset mielipiteiltään ja mieltymyksiltään toistensa klooneina?
  • 3 / 3
  • Torontolainen
  • 21.7.2011 10:36
Geschwitz on aika oikeassa. Parempi ilmaisu olisi ollut "suomalaisen HLBT-julkisuuden elävän näiden tapahtumien jaksottamana". Minulle nämä tämän kesän juhlat olivat itse asiassa ensimmäiset Suomessa, ja tämän toimituspanoksen takia. En näe HLBT-ihmisiä toistensa klooneina.