Eduskunnan lakivaliokunta nihkeänä tasa-arvoiselle avioliitolle (juttukommentit)

  • 1 / 8
  • huhtasieni
  • 5.7.2011 12:03
Ja eilen juuri uutisoitiin että (heteron) avoparin yhteisadoptio saa kannatusta, "jee".

Kommenttia muokattu: 05.07.2011 klo 12:05
  • 2 / 8
  • Jorma Hentilä
  • 5.7.2011 12:19
smo on päätynyt MTV3:n vaalikoneen vastausten osalta hieman eri tulokseen kuin se, mihin itse päädyin, kun heti vaalien jälkeen selvitin valittujen kantaa.

Löysin 97 avioliittolain muuttamisen puoltajaa, 95 vastustajaa ja 8 sellaista, joka ei joko vastannut ko. kysymykseen tai MTV3:n vaalikoneeseen.

Puolueittain pääsin seuraaviin lukuihin:
Kokoomus 21, 21, 2
Sdp 33, 7, 2
Perussuomalaiset 7, 32, 0
Keskusta 4, 28, 3
Vasemmistoliitto 14, 0, 0
Vihreät 10, 0, 0
Sfp 8, 1, 1
Kristillisdemokraatit 0, 6, 0

Aiheutuisivatkohan erot rajatapausten tulkinnasta?
Veikkaisin, että juuri rajatapausten tulkinta aiheuttaa eron. Oma tulokseni syntyi muistaakseni siten, että pakkasen puolella ja plussan puolella olevat laskettiin erikseen ja tasan keskellä olleet eivät tulleet kumpaankaan ryhmään. Tarkistan vielä myöhemmin asian.
  • 4 / 8
  • --------
  • 5.7.2011 22:43
Käytännössä sataa nimeä ei saada kokokoon. Harmittavasti muutama nimi juuri jää tästä puuttumaan ja sitä kautta lakialoite ei etene. Tässä pessimistin mielipide. Ja sitten saadaankin odottaa 20 vuotta lisää, jos/kun Persut saavat murskavoiton seuraavissa vaaleissa... Harmi. Ehkä sitten pitäisi jättää se ulkoinen adoptio pois tässä vaiheessa (kuten Portugalissa) ja yrittää sitä joskus myöhemmin erillisenä?
  • 5 / 8
  • tasa-arvoa, kiitos
  • 6.7.2011 13:34
Eikö tämä kiinnosta ihmisiä yhtään enempää, vain kolme kommenttia? Itse koen tämän melkoisena trillerina. Yhdenvertaisen avioliiton toteutumattomuus on ainakin itselleni valtavan suuri kysymys. Suomi sijoittuu asennneilmastoltaan Itä- ja Länsi-Euroopan väliin tässäkin asiassa. Elämme takapajulassa. Leikittelen jo varmuuden vuoksi mielessäni Ruotsiin muutolla, olen päättänyt että alle kymmenen vuoden sisällä asun maassa, jossa saan mennä naimisiin. Olen silloin sopivasti yli kolmekymppinen akateemisesti koulutettu, sellaisella alalla, että Ruotsistakin saa 100% varmuudella töitä. Takapajuiset juntit ja jeesustelijat eivät tule estämään onnellisuuttani.
  • 6 / 8
  • Janne Nousiainen
  • 6.7.2011 20:17
Juu ei ne Ruotsiin muuttamalla asiat parane,.Siellä Ruotsissa vasta muslimi kulttuuri onkin aika suvaitsevainen!!.
  • 7 / 8
  • Havainnoija
  • 6.7.2011 21:23
Jannella on varmaankin ollut muita kiireitä, koska jouduimme näinkin kauan odottelemaan.
  • 8 / 8
  • tasa-arvoa, kiitos
  • 6.7.2011 22:47
"Juu ei ne Ruotsiin muuttamalla asiat parane,.Siellä Ruotsissa vasta muslimi kulttuuri onkin aika suvaitsevainen!!."

Sinänsä minua ei kiinnostaisi vastata 100% trollille, mutta pakko on sanoa, että kyllä siellä Ruotsin kaduilla saa yhtä rauhassa kävellä kuin Suomessakin. Tosin Ruotsissa varsinkin tavallisen työssäkäyvän tai opiskelevan väestön asenne on myönteisempää ja naimisiinkin pääsee, niin kuin muutkin ihmiset. Tuskin "ilmeisellä homolla" on helppoa syrjäytyneitä alkuasukkaita ja vierasmaalaisia täynnä olevilla lähiöissä kummassakaan maassa.