Erilaisuuden hallintaa finanssialalla (juttukommentit)

  • 1 / 7
  • vaeltaja2006
  • 1.1.2011 20:47
Olen aina yrittänyt vältellä yhdessä kaljalle lähtemistä töiden jälkeen miesporukassa. Kun mukana on naisia, tilanne on helpompi. Luulin, että olen "tällainen epäsosiaalinen ongelmatapaus". Tämä tutkimus avasi silmiä. Ne tilanteet ovat ongelmia monelle muullekin homolle.
  • 2 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 1.1.2011 21:12
Tapasin muutamia vuosia sitten ison lontoolaispankin suomalaissyntyisen työntekijän. Heillä yhdenvertaisuusohjelmat tms. olivat aivan arkipäivää.

**********

Töiden jälkeinen kaljoittelu ei ole ollut juurikaan minun harrastukseni. Edellisessä työpaikassani sain moitteita useita kertoja siitä, etten lähtenyt porukan mukana kaljalle. Kantani oli se, että minua ei kiinnostanut hoitaa työasioita työajan jälkeen saamatta mitään ylimääräistä korvausta. Muutaman kaljan jälkeen yleensä haukuttiin pomot ja poissa olevat työtoverit. Ei sellainen ole miellyttävää. Nuivaan asenteeseeni ei vaikuttanut se, että olen homppeli. Pelkästään laumasieluisuudesta poikkeava ajattelutapa. Tietenkin myös se, ettei kotona odottanut pirttihirmu keittiökaulimen kanssa, vaan aivan toisenlainen ihminen.

Kommenttia muokattu: 01.01.2011 klo 21:14

Kommenttia muokattu: 01.01.2011 klo 21:54
Itse olen finanssialalla töissä ja meillä on parempi kyllä pitää suu kiinni omasta homoudestaan. Helmikuussa lähden matkalle taas "kaverin" kanssa. Ja kyse on ihan isosta kivijalkapankista!
  • 4 / 7
  • JesseJones
  • 2.1.2011 8:30
"Muutaman kaljan jälkeen yleensä haukuttiin pomot ja poissa olevat työtoverit. Ei sellainen ole miellyttävää."

Aggressioilla luodaan klikkihenkeä ja taustallahan siinä on narsistinen itsekehu: "me ollaan parempia kuin ne!"

Vittuilu ja juoruilu on toimistotyön arkipäivää. Ei se poikkea mitenkään homobaareista. Ihmiset ovat paskoja ja tilanne vaan pahenee, jos hymistellään jotain muuta. Jos paskanpuhuminen muista niiden selän takana ei kiinnosta sinua niin normien mukaan olet epäsosiaalinen.

"Tietenkin myös se, ettei kotona odottanut pirttihirmu keittiökaulimen kanssa, vaan aivan toisenlainen ihminen."

Homous ei pelasta tuollaiselta kohtalolta, vaikka Ranneliike.net:in mainokset muuta väittävät.

"Kun homo lähtee lomalle, hän kertoo lähtevänsä ”jonkun kaverin” tai ”ystävänsä” kanssa"

Mutta parempi väki "ei lähde koskaan lomalle". Kyllä ne lähtevät, mutta ne tekevät sen salassa. Eli tavallista rupusakkia on ollut tutkimuksen kohteena. Kaikkein kamalinta on, jos rupusakkia näkyy samassa hotellissa. Hotelli on silloin selvästi liian halpa.

Jotkut yrittäjät tietävät paremman väen tavoista ja offiisin ovella oleva lappu perjantaina: "Asiakaskäynnillä" tarkoittaa siis pidempää viikonloppulomaa. Koko viikon voi taasen ruskettua "koulutuksessa". Koskee myös ylempiä virkamiehiä.
  • 5 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 2.1.2011 9:19
JJ: "Homous ei pelasta tuollaiselta kohtalolta, vaikka Ranneliike.net:in mainokset muuta väittävät."

Heh, mitkä ovat nuo Ranneliikkeen mainokset?

JJ, onko sinusta oikea tapa kertoa ja uutisoida homoista vain niin, että homoilla menee aina huonosti ja meillä on kurjaa ja meitä aina sorretaan? Minä olen lopettanut ressukoinnin omalta osaltani. Muut näyttävät vielä pitävän hyvää huolta siitä puolesta. ;-)
  • 6 / 7
  • Hannu, Tre
  • 2.1.2011 14:43
Kun on tällainen pätkätyöntekijä (valitettavasti usein työtön kuten nyt) ja lisäksi työskennellyt yleensä rauhassa omassa huoneessaan, ei ole joutunut osallistumaan muiden työntekijöiden baarikäynteihin. Pikkujouluista voi laistaa maksamalla mahdollisen osallistumismaksun etukäteen ja jättää menemättä. Kaikki ovat olleet ilmeisesti niin viihteellä, että eivät ole huomanneet yhden puuttumista.

Useimmissa työpaikoissani on onneksi ollut järkevää porukkaa. Kyllä niitä ikäviä ahdasmielisiäkin on ollut, mutta ehkä kaiken koetun jälkeen ei enää välitä.

Viimeisessä työpaikassani homot puhuivat kahvihuoneessa poikaystävistään, matkoistaan ja asunnonhankinnoistaan avoimesti. Varmaan se, että se oli kansainvälinen tutkimuskeskus, vaikutti asiaan. Olisi kyllä isohko lottovoitto, jos pääsisi sinne vielä uudelleen töihin. -JJ:n kommentin sisältö ei oikein avautunut eli en siis ymmärtänyt pointtia vai kuinka se sanotaan-.
  • 7 / 7
  • Riquman1990
  • 4.1.2011 12:58
"Olen aina yrittänyt vältellä yhdessä kaljalle lähtemistä töiden jälkeen miesporukassa. Kun mukana on naisia, tilanne on helpompi. Luulin, että olen "tällainen epäsosiaalinen ongelmatapaus". Tämä tutkimus avasi silmiä. Ne tilanteet ovat ongelmia monelle muullekin homolle"

Mä taas en oo ite koskaan edes tykänny kaljotella enkä viihtyny kaljaporukoissa - oli ne miehii tai naisii (kaakattavat naisporukat pahimpii, sekaporukat menettelee). Mut muuten kyllä mä viihdyn miesporukoissa paremmin.