Vaiettu suomalainen fundamentalismi (juttukommentit)

  • 2 / 7
  • Krister
  • 18.10.2010 16:47
Aito keskustelu kirkon piirissä tarkoittanee sitä, että kirkolliskokous kehottaa piispainkokousta perustamaan jälleen uuden työryhmän antamaan lausunnon siitä, mitä homous oikein on, vuoteen 2020 mennessä. Samalla hiljaa toivoen, että keskustelu hiljaa vaimenisi, niin ettei tarvisisi ryhtyä sanoista tekoihin fundamentalistien suhteen.
  • 3 / 7
  • Public eye
  • 18.10.2010 17:31
Ei ole syytä ihmetellä, että fundisten puheita pidetään kirkon äänenä. He nyt sattuvat olemaan ainoita, jotka sanovat sanottavansa selkeästi ja yksiselitteisesti, kun muut pyörittelevät aihetta kuin kuumaa perunaa puolelta toiselle ja sanomatta loppujen lopuksi yhtään mitään.
  • 4 / 7
  • martin
  • 20.10.2010 23:18
Vielä kristillisiä fundamentalisteja (kummallinen sana!) vaarallisempina pidän nationalistisia liikkeitä.
  • 5 / 7
  • Olli Stålström
  • 26.11.2010 21:53
Ihmettelen suuresti mihin itse sijoitun tässä keskustelussa. Minua pyydettiin A-studion homoiltaan. Kieltäydyin menemästä vanhaan toistensa ohi huutamiseen.

Minua pyydettiin Enbusken ohjelmaan keskustelemaan. Kieltäydyin menemästä vanhaan toistensa ohi huutamiseen.

Minua pyydettiin Hymy-lehteen. Olen aina kieltäytynyt Hymyn haastatteluista.

En kuitenkaan halua laistaa vastuusta. Otin yhteyttä niihin ulkomaisiin tutkijoihin, joiden tutkimustietoja A-studion keskustelijat väärensivät. Lähetin heidän kannanottonsa arkkipiispa Mäkiselle ja Helsingin piispa Askolalle. Asetuin ehdolle Kallion seurakuntaneuvostoon, johon minut valittiinkin. Olen välittänyt ulkomaisten tutkijoiden vastalauseet vääristelyjä julkaisseille tutkijoille.

Olen kirjoittamassa artikkelia ulkomaisten tutkijoiden kanssa tieteelliseen julkaisuun tästä uskomisen ja tieteellisen tiedon ristiriidasta.

Hidasta tämä on, mutta minä en lähde tekemään sensaatioita tai hupiohjelmiin harrastamaan ohihuutamista.
  • 6 / 7
  • Blueriver
  • 16.5.2011 21:24
Pidän setalaisia ranneliikefundamentalisteja kaikkein vaarallisimpana lajina meille tavishomoille. Heidän fanaattisuutensa kääntyy nimenomaan meitä vastaan.
  • 7 / 7
  • Public eye
  • 17.5.2011 0:57
Blueriver, nyt tarvitsisi enää tietää, keitä ne "setalaiset ranneliikefundamentalistit" ovat ja miten heidän "fanaattisuutensa" ilmenee ja missä?