Särkyykö sateenkaari - rasismi uhkaa (juttukommentit)

  • 1 / 6
  • martin
  • 18.6.2007 15:33
Vaeltaja2006 kertoman mukaista suhtautumista olen pelännyt. Avoin suhtautuminen muuttuukin suljetuksi hlbt-väen keskuudessa - erilaisuus ei olekaan enää hyvä asia vaan uhka. Tarkoitan tätä SUHTAUTUMISENA - siitäkin huolimatta, että on ryhmiä, jotka vainoavat hlbt-väkeä.
Turha odottaa muilta hyvää suhtautumista, jos ei itse käytännössä kykene siihen. (Avoin suhtautuminen ei tarkoita tietenkään väkivallan hyväksymistä.)
  • 2 / 6
  • sleepygay
  • 18.6.2007 16:42
Kamalaa! Luulisi, että homot (vainottuna ryhmänä) kykenesivät suhtautumaan avoimesti ja positiivisesti muihin ihmisryhmiin, mutta ilmeisesti näin ei ole. (Sanavalinnoistani huolimatta, tarkoitukseni ei ole yleistää). Tosi outo yhdeistelmä: äärioikeistohomo.
  • 3 / 6
  • Pora-liike
  • 18.6.2007 18:05
Globaalikapitalismin luoma luokkasota repii kaikki yhteisöllisyydet hajalle: kirkot, kodit, työpaikat, yhteiskuntaluokat ja hlbt-piirit.
  • 4 / 6
  • Enter
  • 18.6.2007 18:41
Taustalla voi olla näiden kansallisuuksien homoviha. Rastat jamaikalaiset vihaavat homoja. Muslimit vihaavat homoja. Amerikkalaisten mustaihoisten piirissä vihataan usein homoja. Voi olla, että se on vain kyllästymispiste tai jonkinlainen vastareaktio. Mahdollisesti. En tiedä. Voihan sitä arvailla kaikenlaista, kun ei asu siellä.
Kinkkinen kysymys.
Minä ainakin olen koko lailla "isänmaallinen", 13 vuotta puolustusvoimissa töissä oltuani ja sen jälkeenkin koko lailla ahkerana kertausharjoituksissa kävijänä. Olen myös hyvin vittuuntunut siitä tavasta, jolla (etenkin katukuvassa näkyvä) nuorempi maahanmuuttajasukupolvi suhtautuu meidän arvoihimme ja yhteiskuntaamme. Myös opettajana (keskiasteella) ollessani olen törmännyt täysin samanlaiseen tilanteeseen, eli jossa kaikki mahdollinen häiriökäyttäytyminen annetaan anteeksi "kulttuurierojen" takia.
Niinkuin jossakin viestissä tuossa aiemmin viitattiin, nämä kyseiset kulttuurit tuppaavat olemaan hyvin homofobisia. Nyttemmin tuohon listaan täytynee valitettavasti liittää myös venäläiset.
Mitä tulee saksalaisten käytökseen, siellä jonkin vuoden asuneena voin vain sanoa, että ihan samaa porukkaa ne ovat kuin aikoinaan Hitlerin valtaan äänestäneet.
Voisin hyvin kuvitella, kuinka berliiniläisessä homokapakassa laulettaisiin "Oh, Fatherland, Fatherland..." -biisiä "Cabaretista" (mekin kotona lauletaan, mutta se on vitsi, koska kumpikaan ei ole saksalainen).
  • 6 / 6
  • vaeltaja2006
  • 19.6.2007 6:43
Noin 10 vuotta sitten Nürnbergissä käydessäni yksi homomies sanoi, että jos saataisiin vapaasti valita, ainakin vanhempi sukupolvi ilman muuta valitsisi Hitlerin uudelleen. (Se oli vain yksi mielipide).