Pussauskopit on kielletty ravintoloissa (juttukommentit)

  • 1 / 7
  • Rokkihomo
  • 30.5.2009 7:34
Niin joo, Herkku onkin eri läänissä... (Ja Länsi-Suomen läänissä aiemmin toiminut Studio oli, eh, yksityisklubi...)
  • 3 / 7
  • vaeltaja2006
  • 30.5.2009 11:45
JuhaniV, eikö sinua yhtään häiritse, että joitakin asioita kielletään "hyvien tapojen vastaisena"? Tällaiset pimeät kopit ovat jo kohtalaisen vanhaa homobaarien perinnettä eivätkä ne niissä baareissa kävijöille millään tavoin ole hyvien tapojen vastaisia.
Minusta noissa kopeissa ei ole mitään "hyvien tapojen vastaista". Vaikka itse en pusukoppeja käyt(t)ä(isikään), niin en siltikään voi ymmärtää että kielletään tällaisin perustein jotain sellaista, joka ei taatusti aiheuta mitään haittaa muille. Kenenkään ei ole koppiin pakko mennä.
  • 5 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 30.5.2009 14:11
Ilmeisesti tietoni ovat päässeet vanhenemaan pahastikin. Olisiko joku halukas kertomaan mitä nk. pussauskopissa oikeasti tapahtuu nykyisin?

En ole ottanut kantaa siihen pitäisikö viranomaisten puuttua tällaiseen asiaan.
Eikös niissä kopeissa harrasteta "lihan iloja" eri muodoissaan. Varmaan aika tapauskohtaista se, mitä siellä kulloinkin tehdään. Sen yksityiskohtaisempaa tietoa minulla ei ole. Olen lähinnä ns. isojen poikien tarinoiden varassa.

Olen myös kuullut, että mainitunlaisia koppeja on käytetty tarkoituksen vastaisesti myös nukkumapaikkana - kun illan aikana suoritettu nesteytys on aiheuttanut ns. ylikunnon. Jospa se onkin tuollaisen käytön riski, joka tässä aiheuttaa pelkoa tapainturmeluksesta?
  • 7 / 7
  • öl,se,,lsd
  • 2.6.2009 22:33
Vaikea tuohon on sanoa mitään järkevää. Joku ahdasmielinen ihminen haluaa määrätä miten muut elävät. Sellainen ärsyttää.

Jännää, että laissa ei puututa hyviin tapoihin, mutta helpommin säädettävässä asetuksessa kyllä. Ohittiko moraalin etuvartio kansan ja eduskunnan tahdon?

Kai humaltuneena esiintyminen myöskin on hyvien tapojen vastaista, samoin kuin kiroilu? -> Anniskeluajan rajaus kaikkiin paikkoihin, missä on aamuyöstä humaltunutta asiakaskuntaa tai käytetään hyvien tapojen vastaisia sanoja, kuten "vittu" tai "perkele".