Facebook-pilkan takana perussuomalainen (juttukommentit)

  • 1 / 14
  • vaeltaja2006
  • 25.11.2008 8:50
Saksassa rikosilmoitus netin kiihotus-sivustosta

Saksassa vasemmistopuolue Linken puoluehallituksen jäsen on tehnyt rikosilmoituksen netti-sivustoa der-berliner-bote.info vastaan. Siinä on kiihtouskirjoitus homoja vastaan. Rikosilmoituksen mukaan on kyse kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Artikkelissa oli homofobisia ja ihmisten arvoa loukkaavia ilmaisuja. Sivulla käytetään myös natsi-Saksan aikaisia ilmauksia. Homot leimataan perversseiksi. Homoja syytetän myös siitä, etteivät he osallistu tulevien sukupolvien synnyttämiseen.
Maapallo on ylikansoitettu. Jotkut vielä miettivät raamatullisia periaatteita "lisääntykää ja täyttäkää maa". Se homma on jo hoidossa, liiankin kanssa. Tulisivat ihmiset tähän päivään.

Stylisti Teuvo Lohman onnistui jälleen kerran pääsemään lööppeihin. Asiaa tarkemmin tuntematta arvelen, ettei hänen tällä kerralla itse tarvinnut asian eteen ponnistella kuten aikaisemmilla kerroilla.
  • 3 / 14
  • Pora-liike
  • 25.11.2008 15:25
JuhaniV kirjoitti: "Stylisti Teuvo Lohman onnistui jälleen kerran pääsemään lööppeihin. Asiaa tarkemmin tuntematta arvelen, ettei hänen tällä kerralla itse tarvinnut asian eteen ponnistella kuten aikaisemmilla kerroilla."

Pääsikö hän myös "poliisin tietoon"?
"Poliisin tiedossa" kun ei ole hlbt-viharikoksia Suomessa ja se on estänyt poliisia osallistumasta pohjoismaiseen yhteistyöhön tähän asti. Teuvo Lomania on myös hakattu metrossa. Sekään ei ole ilmeisesti "poliisin tiedossa".
  • 4 / 14
  • vaeltaja2006
  • 25.11.2008 16:27
Olen hieman yllättynyt, että tämä uutinen on poikinut vain kaksi (vastakkaista) kannanottoa täällä ranneliikkeessä. Minusta perustuslaillisen ehdokkaan toiminta on erittäin vastenmielistä, vaikka sitä nyt selitelläänkin huumorilla ja huumorintajuttomuudella, eikä julkisuushakuisuus vähennä väkivaltaan kehottamisen tuomittavuutta. Lohman varmaan pian jälleen hakataan, jos tämä asia pyyhitään pois näkyvistä.

Usein tämäntyyppiset uutiset herättävät melkoisen keskusteluryöpyn. Nyt on oltu aika hiljaisia poikia ja tyttöjä. Mistä mahtaa johtua???
Tällä kertaa asian vieminen lehtiin oli hyvinkin kannatettava teko. Facebookiin on perustettu vastaryhmä tämän perssuomalaisen väläykselle ja jengi on kummasti alkanut irrottautua Teuvon heteroksi hakkaamisesta.

Minulle on täysin käsittämätöntä, että moisia idioottimaisuuksia voi edes yrittää panna huumorin piikkiin. Varsinkin kun huumoripläjäyksen kohde on useampaan kertaan hakattu, joko siinä toivossa että muuttuisi heteroksi tai ihan muuten vain.
  • 6 / 14
  • vaeltaja2006
  • 25.11.2008 17:37
Tässä on muuten sen facebook-ryhmän peruskuvaus:
Basic Info
Type: Entertainment & Arts - Humor
Description: Homot vittuun

Kai se kertoo jotain.
  • 7 / 14
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 25.11.2008 18:02
Lohman on kestoinhokkini. Se lienee ollut näkyvissä aikaisemminkin. Kun hän on julkisuudessa, epäilen häneltä joka kerta jotakin temppua saadakseen naamansa näkyviin. Nyt vaikutta siltä, että muut ovat asialla ja erittäin ei-hyväksyttävällä tavalla.
  • 8 / 14
  • mopsi22
  • 25.11.2008 18:58
"Stylisti Teuvo Lohman onnistui jälleen kerran pääsemään lööppeihin. Asiaa tarkemmin tuntematta arvelen, ettei hänen tällä kerralla itse tarvinnut asian eteen ponnistella kuten aikaisemmilla kerroilla."

Tulipas syyttävään sävyyn, täytyy todeta. En minä ainakaan kaipaisi tämän sävyistä kommentointia siitä, että teen asiallisen ilmoituksen konkreettisesta uhkailusta poliisille. Sama se, vaikka Teuvo onkin semi-kuuluisuus ja kenties joskus hakee kuuluisuutta tavalla tai toisella. Outoa syyttää toista oikeuksiensa perustellusta puolustamisesta.

Vai tulkitsinko Juhanin kommentin väärin?
Tapauksesta on kirjoitettu vain vähän, koska eihän keskustelun vapautta netissä saisi rajoittaa ja facbook on niiiin ihana. Poliisille ilmoittaminen taas on tyhmää, koska tällaiset ongelmat hotituvat parhaiten vertaisvalvonnalla.
JuhaniV ei vain tykkää siitä, että namusetalaisuuden lisäksi on muunlaisia tarinoita. Nyt on käynyt ilmi, että Loman on ollut toistuvasti satunnaisen, homofobisen väkivallan kohteena. Häntä siis on yritetty "hakata heteroksi" aiemminkin, niin kuin lukemattomia muitakin meistä.

Koska Loman on julkkis, hänen tarinansa päätyy Helsingin Sanomiin. Meidän muiden tarinat eivät päädy.

Viharyhmän vastustusryhmän nimilistasta pistää silmään kaksi julkkista: Lesbodekkareita kirjoittanut Kassandra Block ja kolumnisti Katri "Kutri" Manninen.
Ehkä ranneliikkeeläiset vaikuttavat tässä asiassa lärvikirjassa? Minä ainakin olen vastaanottanut varmaan kymmenen Lomanin (ilman h:ta) iki-ihanaa videota Helsinki City Boy, useamman kutsun Teuvo Loman Fan Clubiin ja tuohon vastustavaan ryhmään. Sen lisäksi olen saanut ilmoituksia joistakin persujen meiliosoitteista, johon postata Lomanin videota. Ehkä käytössä olevat keinot ovat niitä, joita vastapuolikin ymmärtää.
Anteeksi, Krister, populäärikulttuurin huonolta tuntemukseltani, olen välttynyt City boyltä. Minun kotiini asti Lomanin julkisuushakuisuus ei ole ulottunut.

Minusta tästä on tehty turhaan PerSu-kysymys jos kerta kunnallisvaaliehdokas ei ollut edes päässyt valtuustoon asti vaikuttamaan. Kovin korkean tason kannanotosta PerSu-puolueessa tässä ei ole kysymys (vaikka moni sen eittämättä sellaisena haluaisi nähdä)

Minä en ole myöskään saanut kutsua fan clubiin eikä minulle olla postiteltu hänen videotaan. Sen sijaan Lomania puolustava ryhmä on kasvanut 213:een.
  • 14 / 14
  • vaeltaja2006
  • 26.11.2008 20:49
Naispastori joutunut Saksassa nettihäirinnän kohteeksi


Egelsbach: Anne Daur-Lyrhammer on ollut evankelisen seurakunnan pastorina syyskuun alusta alkaen. Tämä 33-vuotias naispappi ei ole peitellyt lesbouttaan ja elämänkumppaniaan Kerstin Lyrhammeria. Heillä on vuoden ikäinen poika Samuel. Kirkkovaltuustolla ei ollut mitään huomautettavaa uuden pastorin elämäntilanteen takia.

Kaikki eivät kuitenkaan siedä uutta pappia. Seurakunta on joutunut sulkemaan internetissä olevan vieraskirjansa (www.ev-kirche-egelsbach.de). Sitä alettiin käyttää syrjivien viestien lähettelemiseen. Seurakunnan johto on yksimielisesti puolustanut pappiaan.

Mutta hänen kanssaan ei tulla puhumaan suoraan, vaan puhutaan selän takana. Hän itse ei ole sanonut kenellekään ainuttakaan pahaa sanaa. Pappi sanoo, että työ menee ihan hyvin mutta työntekoa haittaa, että taustalla kuiskutellaan. Viestit liikkuvat vyötärön alapuolisissa asioissa. Pappi ei usko, että ne tulevat siltä paikkakunnalta. Ne vaikuttavat fundamentalistien työltä. Yritetään kahakkaa myös homo- ja lesbojärjestöjen kanssa.

Kirkkoneuvostosta sanotaan, että pappia arvioidaan työn perusteella eikä perhetilanteen mukaan, Ja paikallisilla asukkailla ei ole ollut valittamista.

(Offenbach Post)

Vieraskirja (siinä sanotaan, että se on suljettu syrjivien viestien takia. Seurakunnan johto on yksimielisesti asettunut tukemaan uutta pastoria ja jos on jotain huomautettavaaa Nassaun ja Hessenin evankelisesta kirkosta, voi ottaa yhteyttä Yhteiskunnallisen vastuun keskukseen Mainziin).

http://www.ev-kirche-egelsbach.de/index.php?article_id=9