Toteutuuko Unkarin parisuhdelaki? (juttukommentit)

  • 1 / 2
  • Pora-liike
  • 4.12.2008 15:29
vaeltaja2006 kirjoitti: "Gábor Szetei tuli kaapista ja puhui juhlaväelle näin:

"Uskon Jumalaan ja uskon siihen, että kaikilla ihmisillä on oikeus rakastaa ja tulla rakastetuksi. Kaikkialla. Jokaisella on oikeus rakkauteen. Jokaisella täysi-ikäisellä on oikeus valita kumppaninsa. Kumppani, jota rakastaa, jonka kanssa voi olla yhdessä, jota voi halata ja suudella, jonka kanssa voi jakaa ilot ja surut, jonka viereen voi käpertyä, jos pelkää, on väsynyt tai heikko. Jokainen on joskus heikko ja siitä saa vahvuuden. Ja ketään ei saa syyttää siitä, että tarjoaa tai pyytää apua, tukea tai rakkautta heikolla hetkellä. "

Koska tämä tulee mitä ilmeisemmin sydämestä, tämä on huomionarvoinen puhe.
Kenelle minä voin valittaa siitä, ettei minun oikeuteni rakkauteen toteudu.
Kun kerta tämä rakastetuksi tuleminen, silloin kun on heikko, tuo vahvuutta, niin ne, jotka haluavat kieltää oikeuden rakkauteen, haluavat pitää ihmiset heikkoina, nujerrettuina.

Olen pitkään epäillyt tällaista, mutta en ole kuullut sitä puettavan sanoiksi.
  • 2 / 2
  • vaeltaja2006
  • 12.12.2008 15:23
Äärikansallisista mielipiteistään tunnettu unkarilainen lehti hyökkää homojärjestöjen kimppuun keskiviikon numerossaan. Magyar Nemzet –lehti kertoo, että yhä enemmän ja enemmän homo.- ja lesbojärjestöt levittäytyvät kouluihin ja antavat "opetusta" seksuaalisuudesta. Järjestöt itse sanovat, että kyseessä on toiminta, jolla yritetään vähentää ennakkoluuloja ja lisätä suvaitsevaisuutta.

"Vanhempien Järjestö Lasten Puolesta" sen sijaan sanoo, että kyseessä on homouden levitystyö, joka on puettu suvaitsevaisuuden kaapuun. Tällaiset esitykset ovat omiaan häiritsemään nuorten kasvamista ja saa heidät vain kokeilemaan tuollaista elämisen muotoa.

*****

Lähipäivinä odotellaan perustuslakituomioistuimen päätöstä siitä, onko Unkarin uusi laki rekisteröidyistä parisuhteista perustuslain mukainen vai kumotaanko laki.